Featured Video Play Icon

מה הופך את סווארס לחלוץ הטוב בעולם?

אלכס דלמס כתב ב-G14 על מעלותיו של סוארס ומה באמת מבדיל ומייחד אותו משאר חלוצי הטופ בעולם והופך אותו לכ”כ נעלה ומשמעותי מהם, מעבר לעין הפשוטה (שעשויה להתייחס רק לשערים\בישולים על הנייר, למשל):

לואיס סוארס, לפי דעתי – ובלי ספק, החלוץ הטוב ביותר שיש בכדורגל העולמי בימינו. אבל בואו ניתן מבט מעמיק על כל מעלותיו. אלו הנקודות העיקריות (בדגש במיוחד על 3 ו-4):

1. הוא חומת המגן הראשונה של ברצלונה עם לחץ בולט ויוצא מן הכלל בקו הקדמי. לא רק בחילוצי כדורים אלא גם בריבאונדים. שני יתרונות עיקריים:

– הוא הופך את העבודה של הקשרים ושחקני ההגנה לקלה יותר, מכיוון שלשחקני היריבה בסופו של דבר נמאס או שהם הופכים ללא רגועים לפני הגעתם לחצי של הקבוצה ממול.

– הוא מקבל את הכדור בחזרה מעצמו רחוק מקדימה כשהיריבה לא מאורגנת, ובמקרים רבים הוא מסייע להחזיר את הכדור במהרה.

התרומות ההגנתיות של סוארס בהשוואה לניימאר ומסי:

התרומות ההגנתיות של סוארס בהשוואה לחלוצי וורלד-קלאס:

2. הוא מפנה את השטחים עם תנועותיו. סוארס גורר את שחקני ההגנה סביבו ומייצר רווחים חדשים עבור מסי, ניימאר, או הקשרים. גם המספרים וגם ההופעות שנותנים חבריו לקבוצה משתפרים בנוכחותו.

סוארס רץ לאגף, מפנה שטחים לניימאר וג’ורדי אלבה.

במפת חום (Heat-Map):

3. הוא כופה על שחקני ההגנה להיות סטטיים ומושך ו’מותח’ את קווי ההגנה של היריבות עם תנועות טקטיות מדויקות. הוא אחד מהחלוצים היחידים בעולם שמסוגלים לזה. להעביר את הבלמים זה לא קל וסוארס הוא מהבודדים שמצליחים לעשות זאת כל הזמן. במילים אחרות, הוא מעביר את הגנת היריבה למקום שבו הוא רוצה.

הצורה בה סוארס לוחץ את שחקני ההגנה

הדגש: הוא נצמד ונדבק לצד של שחקן ההגנה מספיק כדי למשוך את תשומת הלב שלו, אבל מבלי לבזבז שטחים. זה גורם לשחקן ההגנה להישאר איתו כדי להיצמד אליו ולא להיות מסוגל לעזור, עם השארת הקיצוני לבד עם מצב אחד-על-אחד ברור.

פרטים טקטיים: כשהוא פוגש הגנות סגורות, הוא פותח שטחים בין הקווים. נגד הגנות שלוחצות ודוחפות קדימה, הוא ‘מותח’ ומושך אותם וזוכה בכמה מטרים עבור תצוגה טובה יותר של הקבוצה כולה.

4. כובש ומבשל ללא הרף: לסוארס יש נתוני שערים מדהימים, כשהוא ‘צד’ שער בכמעט כל משחק חשוב של ברצלונה (קלאסיקוס, גמר ליגת האלופות…).

חוץ מזה ונוסף על כך, הוא פשוט בלתי-אנוכי ומבשל יותר ממה שמצפים ממנו. בליגת האלופות העונה, לדוגמה, לואיס סוארס בעט 12 פעמים – 8 מהם לעבר השער, כשהוא כובש 5 שערים, עם יעילות של 62.5% אחוזים. מספרים מדהימים.

5. השתתפות בסיטואציות הגנתיות: ההשתתפות של סוארס הייתה חיונית בשיפור של בארסה בהיבט הזה בעידן פוסט-2014. השינוי עם ניימאר עבור סוארס בהתחלה הפך את הקבוצה לטובה יותר. הוא שחקן פעיל יותר והחלטי ואסרטיבי יותר בסוג הזה של המצבים ההגנתיים. עם ביצוע חילוצים רבים ונתינת יותר סטרוקטורה (מבנה ומערך מסודר) לקבוצה בחלק האחורי.

לואיס סוארס, חלוץ ייחודי שלא יסולא בפז עבור כל קבוצה, פריסלס. עולם הכדורגל צופה בהנאה באותה מידה עם קנאה.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו