מסי ניימאר סווארס

מה המצב עם ניימאר?

כמה דברים מעניינים שאומר היום לתקשורת בצרפת חואן דה דיוס קרספו, עורך הדין שנמצא בקשר טוב עם משפחת ניימאר וברצלונה:

״אני חושב שבמצב הנוכחי (עם ההפסדים הצפויים מהקורונה), בארסה לא יכולה להרשות לעצמה לרכוש את ניימאר מבחינה כלכלית, אני לא מכיר לעומק את המספרים, אבל יש מעט מאוד מועדונים שיכולים לבצע רכישה כזאת, במיוחד בתקופה של חוסר וודאות״.

דה דיוס היה עורך הדין שייצג את הקשר הסקוטי אנדי וובסטר והשוער מורגן דה סנקטיס. שניים שהפעילו את סעיף 17 של פיפא בחוקי ההעברות, שמאפשר לשחקנים מתחת לגיל 28 לשבור חוזה אחרי 3 שנים ולקנות את יתרת החוזה שלהם. גם במקרים שלהם זה לא עבר חלק, והקייסים המשיכו לערעורים.

זה הסעיף שבארסה ׳מאיימת׳ להשתמש בו במקרה ופאריס לא תסכים למו״מ על ניימאר, אבל לדעת דה דיוס זה צעד מרחיק לכת שבארסה לא תכנס אליו: ״היות ופיפא ובמידת הצורך בית הדין לבוררות בספורט (CAS) צריכים להעריך בעצמם את שווי השחקן ויתרת החוזה שלו, בארסה יכולה למצוא את עצמה מול שווי של 160 או 220 מיליון יורו, והיא תהיה חייבת לרכוש את ניימאר במחיר הזה, אחרת השחקן והקבוצה מסתכנים בבאן, כמו שקרה לברזילאי מטוזלם״.

סייד נוט: סארגוסה רצתה לרכוש את מטוזלם ב 2008 ושכנעה אותו ואת סוכנו להשתמש בסעיף 17 על מנת לחמוק מסעיף השחרור של 25 מיליון יורו ששחטאר דונייצק רצתה עליו. השחקן עבר ל׳לה רומרדה׳ באותו קיץ, אבל הקייס נמשך בבתי המשפט עד 2011 (!) עם אין ספור קנסות וערעורים. בסוף מטוזלם קיבל באן לשנה, כשהוא כבר משחק באיטליה במדי לאציו. בסופו של דבר הבאן בוטל בבית משפט בשוויץ.

דה דיוס סיים: ״יש סיבה שמאז תקדים וובסטר ב 2006 מעט מאוד מועדונים השתמשו בסעיף 17. וכל המקרים האלה לא דומים לשחקן בקליבר של ניימאר, ההעברה היקרה ביותר בכל הזמנים. זאת רכישה פוטנציאלית בפרופיל מאוד גבוה ואם למדנו משהו מהקייס של מטוזלם, פאריס סן ז׳רמן, בדומה לשחטאר דונייצק, יכולה לקחת את הקייס לאין ספור ערעורים. זה כמובן אם בארסה תבחר בדרך הזאת״.

כזכור, בתום קיץ 2019, ניימאר חזר והדגיש שהוא באמת רצה לעזוב את פאריס לברצלונה, רק שבפועל הוא מרח את בארסה בשתיקה רועמת ולא הפעיל לחץ על פאריס סן ז׳רמן במהלך מועד ההעברות עצמו.

#התחלנו_הסיכוי_קיים_אבל_לא_גבוה

#רק_מאיפה_הכסף

#ומה_עם_התביעה

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו