מי אתה ג’ורדי ראורה

פרופיל על המאמן החדש הזמני של בארסה, ג’ורדי ראורה, עד לחזרה של טיטו וילאנובה לקווים.

עוזר המאמן הרביעי דאז של פפ גווארדיולה, נולד לפני 45 שנים בג’ירונה. הוא הצטרף ללה מאסיה כשחקן בגיל 14, וניבאו לו הצלחה גדולה בבוגרים כקשר מרכזי. בכורה בגיל 16 בבארסה ב’ עם שער ובישול ב 0-4 על רעל מדריד קסטייה. אלא שקצת לאחר שערך את הופעת הבוגרים, נפצע בצורה קשה בברך מול מילאן בסופרקאפ האירופאי, ומשם הדרך לפרישה הייתה מהירה עם 10 הופעות ב-4 שנים. הוא המשיך בנדודים בקבוצות ליגה שנייה ושלישית כמו מורסיה, פיגרס וסנט אנדראו עד שפרש ב 1994, כשהוא בן 26 בלבד. את דרכו כמאמן עשה עם צ’ארלי רשאק בליגה היפנית. ב 2007/2008 עשה טבילת אש רצינית כמאמן בכיר בהוספיטאלט אך פוטר כבר לאחר 4 חודשים. הקבוצה אגב, לא הצליחה להתרומם אחרי לכתו וירדה גם ליגה.

 

הוא הצטרף לצוות המקצועי של פפ גווארדיולה ב 2009 עם האחריות החשובה לניתוח היריבות. הוא היה אשף ביצירת קלטות עם ניתוח מדויק של היריבה, יצירת “חוברת – הכר את היריב לכל קבוצה (גם אם היא מהליגה השלישית)”, יחד עם פיזור פוש-פינים על הלוח של פפ גווארדיולה לפני האסיפה האחרונה למשחק.

 

ב 2012 התמנה כזכור לעוזר המאמן של טיטו וילאנובה, בדצמבר 2012 הוכרז כמאמן זמני עד ההחלמה של טיטו וילאנובה. היכולת של בארסה להתנהל בתקופות משבר שכאלה בשנים האחרונות מעוררת הערצה, וזה ממועדון שבעברו על דברים פחות קשים, התפרק לחתיכות.

 

סביר להניח שראורה לא ינסה לתקן מה שלא שבור, וימשיך את אותו קו בדיוק של טיטו וילאנובה, יתכן שהאחרון גם ייתן ייעוץ בשלט רחוק בזמן הטיפולים שלו.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו