מסי והכדור הרביעי

השחקן הטוב בעולם מדבר על הזכייה הרביעית בכדור הזהב.

הגעת לטקס כדור הזהב במשך שש שנים ברציפות. האם ההגעה לסוג כזה של אירוע הפכה למעין הרגל או שזה תמיד מרגש מחדש?
בכנות, זה לא הפך להרגל. למרות שהטקסים האלה דומים מאוד וכמעט זהים לחלוטין, בכל שנה זה משהו מיוחד. רק להיות כאן תמיד מרגיש שונה: זו תמיד הרגשה נהדרת לגלות מה ימים כאלו מסמלים בשבילי. ובנוסף לכך זה סימן שאתה עושה עבודה טובה.

כשהגעת לטקס בפעם הראשונה בשנת 2007 היית צעיר וביישן, בעל שיער ארוך, אבל השתנית המון מאז, נכון?
אין ספק! זה נכון שהרבה דברים קרו לי מאז, וברור שהתבגרתי גם כשחקן וגם כאדם. זה היה לפני הרבה שנים, הפעם הראשונה שהגעתי לכאן היתה בגיל 18 או 19. נעשיתי יותר בוגר, האישיות שלי התפתחה ועשיתי התקדמות משמעותית בקריירה שלי. המון דברים השתנו.

דייגו מראדונה מציין לעתים קרובות כי לאחר טקס כדור הזהב ב-2008, כאשר סיימת במקום השני אחרי כריסטיאנו רונאלדו, הוא אמר לך שלעולם לא תסיים במקום השני שוב. האם זה נכון?
אם לומר את האמת אני אפילו לא זוכר מתי דייגו אמר לי את זה [צוחק], אבל זה נכון שזכיתי בשלושה כדורי זהב אחרי אותו מקרה. רק להיות כאן זה תענוג מבחינתי.

קבעת שיא חדש כשכבשת 91 שערים בשנת 2012. איזה שער זכור לך במיוחד?
כמו שכבר אמרתי פעמים רבות בעבר, אני תמיד נוטה יותר לזכור את השערים ע”פ חשיבותם ולא אם הם יפים או לא. שערים שהובקעו במשחקי גמר לדוגמה. לכן השער שכבשתי בגמר הגביע הספרדי הוא החשוב וזכור ביותר.

ובאופן אישי, מה היה הרגע הכי טוב שלך בשנה שעברה?
אני חושב זאת היתה שנה טובה באופן כללי. למרות שהייתי שמח לזכות ביותר תארים עם המועדון שלי, אני חושב שזו הייתה שנה חיובית עם נבחרת ארגנטינה. זה משמעותי מאוד בשבילנו וזה מה שאני רוצה להדגיש: הנבחרת חוותה שנה נהדרת אחרי שדברים לא הלכו טוב מבחינתה במשך זמן רב.

מהו השינוי שגרם לך למצות את מלוא היכולת במדי הנבחרת?
הנבחרת הלאומית עצמה השתנתה. יכולת טובה למשך זמן תלויה בכל מי שקשור לכך, ולא רק בשחקן אחד. וזה לא נכון שכשדברים הלכו קשה בשבילי בעבר, הנבחרת באופן כללי שיחקה פחות טוב, מכל סיבה שהיא. אבל ברגע שהתחלנו לנצח והתוצאות שלנו השתפרו, הכל נהייה קל יותר. האוהדים מאחורינו, דבר העיתונות אינו קריט כפי שהיה בעבר ואנחנו יכולים להמשיך בעבודה בדרך אחרת, רגועה יותר. נוסף על כך בסופו של דבר אתה מקבל יותר כבוד מהיריבים בגלל הכושר הטוב שאתה נמצא בו. השינוי הגדול ביותר אצלנו היה בתוצאות, פשוט מאוד.

האם אתה מרגיש מוערך יותר כשחזרת לארגנטינה עכשיו?
כן, בוודאי. היינו ברי מזל לשחק בבירה שהיא מרכז המדינה, והדרך שבה האוהדים התייחסו אליי ולקבוצה הייתה מדהימה. זה משהו שהרווחנו בזכות התוצאות שלנו והכדורגל שאנחנו משחקים. הערנו את ההתלהבות אצל האנשים ואני יכול לומר בביטחון שאנחנו מאוחדים יותר מאי פעם.

הבקעת שלושער פעמים רבות בשנת 2012, אך לדעתך השלושער נגד ברזיל בניצחון 4-3 במשחק הידידות ביוני היה המיוחד ביותר?
כולם מיוחדים, לא? אבל בהתחשב בדרך שבה הם נעשו ובקבוצה שנגדה הם הובקעו, בלי קשר לעובדה שזה היה משחק ידידות, שלושת השערים הללו היו מאוד מיוחדים. אבל לכבוש שער זו הרגשה נהדרת, בין אם זה נגד ברזיל או כל יריבה אחרת.

בוא נחזור לברצלונה, כל הספקות שנוצרו סביב המועדון כאשר פפ גווארדיולה עזב כבר התפוגגו. האם נעשו שינויים מאז שטיטו וילאנובה הפך להיות המאמן?
כן, כמובן. הדרך בה אנו עובדים ומתכוננים למשחקים היא אותו הדבר, אבל מה שהשתנה הוא שלגווארדיולה ולטיטו יש אישיות שונה ודרכים שונות לטיפול בקבוצה. לכל אחד מהם יש רעיונות משלהם וסגנון ייחודי, אבל כשזה מגיע למשחק ולאימון אנחנו עושים את אותם הדברים שעשינו בארבע השנים האחרונות.

בשנה הזאת קרו גם דברים מחוץ לכדורגל, כגון עזיבתו של פפ והבעיות הבריאותיות של אבידל וטיטו. ידוע שבארסה היא קבוצה מאוד מלוכדת, אבל כמה קשה האירועים האלו פגעו בכם?
בשיא הכנות, כל המאורעות הללו פגעו בנו קשות. זה נראה כאילו זה הגיע דבר אחד אחרי השני, ואלו דברים הרבה יותר משמעותיים מתוצאות או יכולת. אלו ממש מצבים נוראיים. כמובן שחטפנו מכה קשה, אבל איכשהו הצלחנו לעבור את כל זה בזכות העובדה שהיינו ביחד לאורך כל הדרך. ותודה לאל שהדברים התחילו להסתדר אצל אבידל וטיטו. למרות שהוא (טיטו) עדיין חייב להמשיך בטיפול שלו, כל הסימנים נראים טוב. זה מה שהכי חשוב.

ככל שהליגה מתקדמת, זה קשה שלא להיות שאנן ולשמור על ריכוז גם כשאתם כל כך רחוקים משאר היריבות בצמרת?
אנחנו מודעים לכך שיש עוד דרך ארוכה לעבור. הליגה כעת תלויה בנו בזכות הפער הגדול שיש לנו והדרך שאיתה עשינו את הדברים, אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמו להירגע. אנחנו יודעים עד כמה אתלטיקו מדריד היא קבוצה מצויינת, כפי שראינו זאת כששיחקנו נגדם. ואף פעם אסור להספיד את ריאל מדריד, כי הם יילחמו עד הסוף והם כבר חזרו מפערים גדולים יותר מפעם אחת. לא נוריד את הרגל מהגז, למרות שאנו בטוחים שלא תהיינה בעיות אם נמשיך באותו מסלול.

לפני זמן לא רב הסופר והעיתונאי האורוגוואי אדוארדו גלאנו כתב: “Me gusta Messi porque no se cree Messi” (אני אוהב את מסי כי הוא לא חושב שהוא מסי). האם זה נכון? אתה מודע להשפעתך על התקופה הזו במשחק המודרני?
אני לא יודע. אני רק מנסה להמשיך לעשות את העבודה שלי ולהנות ממה שקורה לי, מה שאנחנו עושים ומה שאנו משיגים בכל יום. אין זמן לשבת ולחשוב על מה שעשית, כי הכל קורה כל כך מהר: ברגע שדבר אחד מסתיים דבר אחר מתחיל. אני חושב שבדרך כלל, כפי שאמרתי פעמים רבות, אנשים הולכים לזכור את בארסה הזאת ברגע שהיא תיעלם, כשיעבור הזמן. זה הזמן שבו יעניקו למה שעשינו משמעות רבה יותר. ובנימה אישית, אני חושב שזה לא יקרה עד אחרי שאפרוש כי אני מודע לחלוטין למה שעשיתי או מה שעברתי על מנת להשיג את מה שרציתי בקריירה שלי.

אחד ההיבטים במשחק שלך, שתפס לרובנו את העין הוא העובדה שתמיד תרדוף אחרי כדורים אבודים לכאורה ולא תיפול מכל מגע סתם כך. האם זה משהו שנולדת איתו, או למדת במרוצת השנים?
אם לומר לך את האמת, אני ככה כל החיים שלי, מאז שהייתי קטן. תמיד ניסיתי להמשיך להחזיק בכדור ולהמשיך לשחק, לא משנה מה יקרה, ואני עדיין מנסה לעשות את זה כיום. בכל שנה אני מנסה להתפתח כשחקן ולא להיתקע בשגרה. אני מנסה לשפר את המשחק שלי בכל דרך אפשרית. אבל התכונה הזאת ספציפית היא לא משהו שעבדתי עליו, זה פשוט חלק ממני.

לסיום, שאלה אחרונה: כשחגגת עם יקיריך בערב השנה החדשה, מה איחלת לעצמך לשנת 2013?
כמובן, הבן שלי נמצא עכשיו בעדיפות ראשונה. זה היה שינוי מאוד נחמד וגדול ואנחנו תמיד נשים אותו במקום הראשון אצלנו. לאחר מכן איחלתי לאבידל וטיטו להבריא ולשים את כל בעיות הבריאות שלהם מאחוריהם. ואז איחלתי לעצמי, למשפחתי ולכל יקיריי הרבה בריאות. אחרי כל זאת, בפן הספורטיבי, אני מקווה שנוכל להמשיך במה שאנחנו עושים ולזכות בעוד כמה תארים.

סשה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו