מסי מדבר – נובמבר 2012

הראיון האחרון עם פאפא מסי וזוכה נעל הזהב.

קראתי בראיון שהענקת לעיתון ‘אל פאיס’ שאתה מעדיף להיתפס קודם כאדם טוב מאשר כשחקן טוב. נראה לי שבקצב הזה יהיה קשה לא לזכור אותך כשחקן הטוב ביותר בפלנטה
הלוואי ויזכרו אותי בזכות מה שעשיתי בתוך המגרש, גם מי שמכיר אותי כאדם יוכל להביע דעה על כך. אין לי שום בעיה, אני רגוע.

אדם יכול שיימאס לו לנצח, לעשות את כל הנסיעות הכרוכות במשחקים, יכול להיות שיימאס מאוד, אבל יכול להיות שיימאס לך מלנצח? 
אני לא יודע מה יקרה כשאהיה יותר גדול או כשאפרוש מכדורגל, משום שלא רק בכדורגל אני אוהב לנצח. אני לא אוהב להפסיד בכלום. מאז שהייתי קטן הייתי ככה, ואני מניח שאמשיך לחוש כך כל חיי.

ואתה תחרותי באותה מידה גם בתחומי ספורט אחרים?
אני מנסה לשחק ולהתחרות רק בתחומים בהם אני שולט. אם אני יודע איך לשחק, אני אנסה לנצח משום שאני אוהב לנצח בהכל.

יום אחד, בהצגת משחק וידאו שתמונתך מעטרת את הכיסוי שלו, ניתן היה לראות אותך כל כך מרוכז בניסיון לנצח את היריב באותו משחק, עד שנראה היה שחייך תלויים בזה
אני לא אוהב להפסיד בכלום, ולא משנה מהו המשחק. אני מתעצבן כשאני מפסיד, אפילו בפרצ’יזי [מי שמכיר, זה משחק קופסא ששחקני הקבוצה מאוד אוהבים לשחק].

יש לך את כל 300 השערים שלך מוקלטים?
האמת היא שלא. BARCA TV הקליטו לי את 100 השערים הראשונים ויש לי את זה על DVD, אבל את יתר ה-200 שכחתי… לא נתנו לי עוד קלטות… אין לי אותם מוקלטים, אבל אני מניח שאוכל להשיג אותם.

חברך לקבוצה ג’רארד פיקה צייץ בטוויטר שזו זכות עבורו שיוכל לומר לילדיו ששיחק עם השחקן הטוב ביותר בעולם
עבורי זו זכות להיות חלק מחדר ההלבשה הזה, עם השחקנים האלה, לספר שהייתי חלק מבארסה הגדולה ביותר בהיסטוריה, לא רק בזכות מה שהשיגה, אלא בזכות צורת המשחק. בזכות האיכות האנושית של חדר ההלבשה. בנוסף, גם לו יש מה לספר, הוא זכה במונדיאל ובשני יורו.

אתה לא מרגיש לעתים קצת נבוך כשיוצאים עיתונים עם כותרות שמשוות אותך למשיח או אפילו לאלוהים? 
אני לא מאלה שמסתכלים יותר מדי על כותרות עיתונים, ואני לא חושב על כך. אני מקדיש את עצמי לשחק כדורגל, לנסות להמשיך להתפתח, להוסיף אספקטים חדשים למשחק שלי כדי לנצח. כמובן שאני נהיה גאה ומאוד שמח כשאני שומע את הדברים היפים שאומרים עליי, אבל אני מנסה להתרחק מזה קצת.

זה נכון שהדרישות שלך מעצמך הן הכי תובעניות?
המטרה שלי היא להשתפר עם כל שנה שעוברת. לא בסטטיסטיקות, שעל זה מסתכלים כולם, אלא במשחק, אני לא אוהב לשחק לא טוב. אני הראשון לדעת מתי אני משחק טוב ומתי אני משחק רע. במובן הזה אני ממשיך לדרוש מעצמי, זו הדרך הטובה ביותר להמשיך לצמוח.

מול ראיו וייקאנו ראיתי אותך חוגג שער עם סרחיו בוסקטס. בטלוויזיה ניסו לקרוא את שפתיכם ונראה היה שהוא אמר לך ‘תודה’. זו לא מחווה מוגזמת קצת?
לא, הוא לא אמר לי תודה, הוא אמר לי ‘גדול’. ראיתי שחשבו שזה ‘תודה’ אבל זה היה בעצם ‘גדול’.

מפריעות לך הביקורות שמגיעות מחוץ לחדר ההלבשה או שאתה בכלל לא מסתכל עליהן?
מה שאני עושה עם הדברים הטובים זה גם מה שאני עושה עם הדברים הרעים. אני עצמי יודע מתי עליי לבקר את עצמי ומתי לא. לכן אני לא מקשיב למה שאומרים האחרים. אני יכול להבטיח לך שאני דורש מעצמי את הכי הרבה, יותר ממה שכל אחד מאוהדי הכדורגל דורש ממני. אין סיבה שאקשיב לדברים של אחרים.

אומרים שאתה לא רק משמש כמנהיג חדר ההלבשה, אלא שאתה דיקטטור קטן שמתכנן את היעדים של המועדון, ושאם מישהו לא מוצא חן בעיניך הוא צריך לצאת מהדלת האחורית, מה אתה אומר על זה?
לא צריך להיכנס לנושא הזה. אני לא צריך לומר שום דבר בעניין. חבריי לקבוצה יכולים להביע את דעתם על כך והם יוכלו לספר לך איך אני בתוך חדר ההלבשה. אני לא כמו שאומרים.

מפריע לך שאוהדי קבוצה יריבה קוראים בשם של רונאלדו כשאתה משחק?
לא אכפת לי.

כששיחקת בלימה [פרו] עם הנבחרת שרו לך כך בכמה הזדמנויות
כן. זה נורמאלי כשאתה משחק במגרש שאינו שלך שמנסים לערער לך את המשחק, שמנסים לומר כל דבר אפשרי נגדך, שמנסים להעליב אותך, הדברים האלו הם חלק מהכדורגל שימשיכו להתרחש בעתיד.

אז העצה העיקרית שאפשר לתת היא לא לייחס לכך יותר מדי חשיבות ולא לענות בשום מצב, לא?
ברור! זה דבר שימשיך לקרות וזה נורמאלי לחלוטין בעולם הכדורגל.

יתכן שזו הסיבה שזה קרה לך פעם אחת, כאשר אם נדבר על האחר, עם איך שהוא מגיב כל פעם שקוראים כלפיו ‘מסי’, מושגת התוצאה ההפוכה, שממשיכים לצעוק ‘מסי’ ביתר התלהבות?
בדיוק.

כקפטן של נבחרת ארגנטינה, יש לך את הזכות להצביע לכדור הזהב. כבר החלטת למי תצביע? נדמה לי שבשנה שעברה הצבעת לצ’אבי, אינייסטה וקון אגווארו, לא?
כן, כך עשיתי שנה שעברה, ובסדר הזה. אני מניח שהשנה ההצבעה תהיה דומה. עדיין לא חשבתי על כך, אבל אני די בטוח שההצבעה תהיה זהה. צ’אבי ואינייסטה יהיו בהצבעה שלי בוודאות, ואני מתלבט בין היגוואין, די מריה או אגווארו.

די מריה והיגוואין לא נמצאים ברשימה של 23 המועמדים []
אז ההצבעה השלישית שלי תהיה לקון.

אמרת פעם שאתה לא רואה את עצמך מסוגל לעשות את מה שעושה צ’אבי. אני יכול להבטיח לך שאם יש דבר אחד שצ’אבי תמיד הבהיר לי זה שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאתה עושה על המגרש, לא משנה כמה ינסה
הכדורגל שלי שונה מזה שלו ושל אינייסטה. אנחנו שחקנים עם מאפיינים שונים. לו יש דברים שלי אין, ולהיפך. אנחנו שחקנים שונים.

למרות שאתה מעריך את השערים שאתה מבקיע לפי החשיבות שלהם, יש אחד שאני נשאר איתו בגלל שהוא היה כל כך מרהיב: השער שהבקעת בקאמפ נואו נגד חטאפה בגביע
תמיד אני אומר שכל השערים חשובים, אבל זה נכון שאותו שער, על כל מה שהוא סימל, על כך שהיה דומה לזה של מראדונה, במובן הזה, באמת היה אחד השערים החשובים ביותר.

אתה עדיין זוכר את הפנדל שהחמצת נגד צ’לסי בעונה שעברה?
כן, זו הייתה אחת מהחוויות הקשות בחיי. אני עדיין זוכר את זה, יהיה לי קשה מאוד לשכוח את אותה חוויה. זה חלק מהכדורגל. כמו שזכיתי לחוות רגעים יפים בכדורגל, כמו להבקיע שערים, כך יצא לי לחוות גם את החמצת הפנדל ההוא. אני הייתי מי שבעט ואני הייתי זה שטעה. זה כבר עבר, אבל זה היה יום, בעצם, אלו היו כמה ימים, שהיו מאוד קשים עבורי.

האוהדים נשמו לרווחה כשאמרת במסיבת העיתונאים הראשונה העונה שאתם רעבים מאוד לזכות בצ’מפיונס
כולם יודעים שזו התחרות הכי יפה, שבה כולנו רוצים לנצח. זה לא קל. המטרה השנה היא לזכות בכל מה שאפשר. הליגה והצ’מפיונס זה מה שהכי מושך אותנו, אבל ננסה להילחם על כל תואר עד הסוף, כמו שעשינו בעונה שעברה.

תוכל לתת לי סיבה למה יש שאומרים שניימאר ומסי לא יכולים לשחק יחדיו?
האמת היא שאין לי מושג. לא שמעתי דברים כאלה, אבל אני תמיד אומר ששחקנים טובים יכולים לשחק יחד, וככל שיהיו יותר שחקנים טובים על המגרש, יותר טוב.

רות

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו