מצב הסגל 2016

אחרי דאבל מוצלח שמקנח עונה מוצלחת למדי, בארסה מגיעה לקיץ 2016 עם המון דברים שהולכים להשתנות. הסגל שלנו הוא אחד המבוגרים ביותר באירופה, ובעונת המלפפונים הזאת צריכים להיות חיתוכים וחיזוקים אם אנחנו רוצים להמשיך להתחרות על כל התארים בעונה הבאה. יהיו עזיבות, והיו רכישות. מה השמות? זה תלוי בהנהלה ובמאמן שלנו, שהוכיחו עד כה שהם יותר חושבים לעכשיו מאשר לעתיד.

כמה דברים שחשובים להבין לפני שנכנסים למועד ההעברות.

– כסף. עד שיהיה ספונסר, אין לבארסה מספיק כסף נזיל כדי לבצע רכישות גדולות. הסכום מנייקי הוא גדול ומכובד, אבל הוא לא רק מיועד לרכש, אלא נכנס לכל תקציב המועדון – שכרגע 73 אחוז ממנו (ועוד קצת יותר אחרי ההארכות של מסי, ניימאר ובוסקטס) הולך למשכורות של שחקנים. סוזנה מונחה, סגן הנשיא הכלכלי שלנו אמרה גם שבלי קשר לספונסר בארסה תצטרך להדק את החגורה במטרה להגיע לאיזון מסוים לפני תחילת העבודות על הקאמפ נואו החדש בסוף העונה הקרובה – מתחילת הפרויקט, אין דרך חזור.

מה זה אומר? זה אומר שהסיכוי שנראה מגה-רכישה של 90 מיליון יורו שואף לאפס. רכש מפוצץ של 40-50 קטן אבל אפשרי, תלוי בפריסת התשלומים שבארסה תצליח להגיע אליה.

– עיתוני הספורט של ספרד חיכו הרבה זמן כדי לקשר שחקנים לבארסה, ועכשיו בלי הבאן של פיפ״א יהיה שישו ושמחו על הכותרות שלהם, במיוחד שכל סוכן אינטרסנט יכול להתקשר למערכת של ׳ספורט׳ ולהגיד ״בארסה פנתה לשחקן שלי!״ ושעה לאחר מכן לקבל כותרת ראשית באתר ושער בעיתון למחרת. יש ה-מ-ו-ן סוכנים שפועלים ככה, לא רק בשביל הרייטינג, אלא בשביל להעלות את קרנו של המיוצג שלהם. זוכרים את סידני של לה קורוניה לפני כמה ימים? קידום ממומן של הסוכנות של מנדש ב ASS. כל כך פשוט להמציא ברווז בעידן האינטרנט היום שזה מביך.

מצב הסגל הנוכחי:

טר שטגן – בברצלונה סימנו את הקיץ הזה כזמן המעבר בין טר שטגן לבראבו בעמדת השוער הראשון. אלה המסרים המרגיעים שהגרמני קיבל מהמועדון לקראת סוף העונה שגרמו לו לצהול ולשמוח בראיון האחרון שלו. אחרי שנתיים של שפשוף, זה הזמן של שוער העתיד שלנו לתפוס פיקוד.

בראבו – בגיל 33, אם בראבו יסכים להיות שוער משנה, הוא ישאר. אם לא, הוא יעזוב. קל וחומר.

מאסיפ – צפוי לעזוב, ובחינם.

דני אלבס – הברזילאי הוא אניגמה בדיוק כמו לפני שנה שעברה. בשנה שעברה הוא כינס מסיבת עיתונאים כדי להגיד שהוא עם רגל וחצי מחוץ למועדון עם הנהלה של ׳אדיוטים׳ רק בשביל להאריך חוזה שבועיים לאחר מכן. הסוכנת שלו אומרת שההסכם שמאפשר לו לשבור חוזה ללא פיצוי ״סודי״ מה שאומר שהוא קיים. כמו בכל דבר אצל אלבס, לא הכל מתבצע בחישוב קר, אלא גם האמוציה מתווספת לזה. בשנה שעברה הספיקה שיחה אישית איתו כדי להגיד לו כמה מעריכים אותו בשביל לגרום לו להאריך חוזה.

הוא מאוד מוערך על ידי לואיס אנריקה והסגל, אבל פחות (מן הסתם) על ידי מונחה, ברתומאו ורוברט פרננדס שרואים בשכר הברוטו שלו מפתח. כרגע הוא הרבה יותר בחוץ מאשר בפנים, אבל אצל אלבס אי אפשר לדעת.

קינג דוגלאס – הבלוף הגדול ביותר בכל הזמנים של בארסה לא ישאר בסגל הקיץ וינסו למצוא לו קבוצה בכל מחיר. זה לא יהיה קל.

אדריאנו – האריך חוזה לאחרונה אבל הסיכוי שישאר לא גבוה, בהצעה הנכונה המועדון ימכור.

מונטויה – בבטיס כן רצו להשאיר אותו אבל השכר שלו גבוה מדי (כמו כל שחקן בארסה בסגל הראשון), ואלא אם כן יגיעו להסכמה כספית בנוגע להשתתפות בשכר שלו, הוא יחזור לבארסה, שם לואיס אנריקה לא סופר אותו.

אלייש וידאל – לואיס אנריקה לא סופר אותו אחרי חוסר האחריות בפציעה שלו. הוא יקווה לפתוח דף חדש איתו ביולי.
פיקה – נו באמת.

ברטרה – יחפש קבוצה אחרת. בארסה מקווה לקבל עליו 10-15 מיליון יורו. לפי דעתי מדובר בחתיכת פספוס.

מסצ׳ראנו – עוד אניגמה. מסצ׳ה בצומת דרכים השנה אחרי 6 שנים במועדון. מה שהכי הכאיב לו בשנה האחרונה הוא חוסר הגיבוי מהמועדון בפרשת המיסים שלו, ומסצ׳ה לקח את זה מאוד קשה ללב. מה שיכול להשאיר אותו במועדון זה שידרוג שכר (לא קיבל מאז ההארכה האחרונה ב 2014), ואם לא יביאו בלם על שיחליף אותו בהרכב. וגם – שרשות המיסים לא תחזור לצוד אותו.

מאתייה – נשאר לצערם של שונאיו. מוערך מאוד על ידי לוצ׳ו בגלל הוורסטיליות.

ורמאלן – במועדון לא מצהירים באופן גלוי, אבל ינסו לחפש קבוצה לפצוע הכרוני.

אלבה – נו באמת.

ראקיטיץ׳ – נו באמת.

בוסקטס – בשעה טובה שודרג החוזה שלו אחרי סחבת ענקית. הוא השחקן הבכיר היחיד בסגל כרגע עם חוזה מעבר ל 2020.

סרג׳י רוברטו – בקיץ שעבר הוא היה בסימן שאלה, הקיץ הזה אין לאף אחד סימני שאלה.

ארדה – בבארסה לא חותכים שחקנים אחרי חצי שנה, וארדה צפוי לקבל הזדמנות נוספת להראות שהוא היה מעבר לרכש בחירות.

אינייסטה – נו באמת.

ראפיניה – נשאר. חייב לפרוץ בעונה השלישית שלו.

מסי – אחרי שהסכים להקפיא את השכר שלו בשנה שעברה, הקיץ הזה הוא יקבל את הקפיצה המשמעותית בשדרוג החוזה שלו, מישהו רוצה להגיד שלא מגיע לו?

סווארס – המועדון יחפש לשדרג לו גם את השכר אחרי עונה מהסרטים, אבל אחרי ספונסר ורכש.

ניימאר – מבחינת ברתומאו – הפרצוף של המועדון אחרי עידן מסי, במיוחד אחרי ההסכם החדש עם ניקיי שתהיה עם המועדון עד 2027.

מוניר – יקבל הארכת חוזה בשביל להשאר. לואיס אנריקה מאמין בו כמחליף לסווארס.

סנדרו – המועדון היה מאוד מתוסכל מחוסר הרצון שלו לעזוב לפני כן, יעזוב עכשיו.

דניס סווארס – יחזור למועדון תמורת 3 מיליון יורו ולפי התוכניות כרגע הוא אמור לעשות את הקדם עונה עם הקבוצה. יש לובי בהנהלה שמאמין שאם תגיע הצעה נכונה ימכרו גם אותו.

אלכס סונג – מצורע על ידי לואיס אנריקה. יתכן שבמקום למצוא לו קבוצה, פשוט יחסלו לו את החוזה.

רכש:

במועדון כן מקווים להביא בלם בקליבר גדול ומגן ימני. שוער במקרה ובראבו אכן יחליט לעזוב. רוברט פרננדס אמר שהרכבת של נוליטו חלפה לה, אבל לואיס אנריקה מאוד רוצה שחקן כנף איכותי שיגיע לרוטציה בין השלישיה. הקישור הוא העמדה הפחות בעייתית בקבוצה, וסביר להניח שלא נראה שם עוד רכש.

ויסקה בארסה!

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו