סוארס מדבר על הסיום בברצלונה ועל הקבוצה החדשה של צ׳אבי

מה אתה חושב על המנופים (העסקאות הכלכליות) של ברצלונה? לא פחות מארבעה.

לואיס סוארס: “(צוחק) זה מפתיע. אבל ראיתי את זה כהבעת אמון של חברי המועדון כלפי ההנהלה כדי לנסות להפוך את המצב, עם הסיכון שכרוך בכך, אבל עם ההנחה שיבוצעו החתמות טובות ויחזירו לבארסה את הבולטות שהיא איבדה. אם היו מנופים בזמן של מסי, אולי הוא לא היה עוזב את בארסה. אבל אלה החלטות של הרגע ולעולם אי אפשר לדעת”

ההדלפות של החוזה של מסי והתא למשפחות שלהם: “זה משעשע אותי מאוד. זה דבר שהוא נורמלי מאוד אצל כל שחקן. אם אתה בודק את החוזה של כל שחקן מהאליטה, לכולם יש את זה. באתלטיקו היה לי את אותו הדבר למשל. גם בנסיונאל… למעשה, ליאו ניסה בפועל לסייע למועדון ולהקל עליו את החיים”.

הזמן הראה שלא אתה ולא ליאו היוויתם בעיה כלשהי בחדר ההלבשה, בניגוד למה שכמה אמרו.

“(צוחק) כן, זה גם מעניק לי שקט נפשי. בתוך חדר ההלבשה, היינו כמו עוד אחד. עם הניסיון, עם הרבה שנים בפנים, אבל עם ביצועים ועם שערים. האם נותרה הרגשת ה’חובה’ לזכות בליגת האלופות בפעם השנייה? כן, אולי הקוץ הקטן הזה נשאר, בשבילי עם אי הבקעת שערים במשחקי חוץ בליגת האלופות, אבל לפחות נתתי את עצמי לחלוטין למועדון. אני נשאר גאה במה שעשיתי”.

רק בבארסה זכית גם בנעל הזהב, גם בליגת האלופות, ומקום שלישי במלכות השערים בהיסטוריה עם 198 שערים. איזה ציון תעניק לקריירה שלך בבארסה מ-1 עד 10?

“12, בגלל הציפיות כשהגעתי, שהיו לא כל כך גבוהות. בגלל שליאו וניימאר היו שם, נאמר ששלושה תרנגולים לא יכולים להתקיים יחד בלול והוכחנו שאנחנו מסוגלים לספק ביצועים, עם תפקיד לכל אחד, ולהוביל את בארסה להיות הטובה בהיסטוריה באותם שנים. אני גאה בקריירה שעשיתי. עמדתי בציפיות. לקראת סוף התקופה הזאת, ברור שירדתי ברמה שלי, אבל אפילו בשנים האלה תמיד היה לי את השקט הנפשי של לעבור את ה-25 שערים בעונה”.

איך אתה רואה את בארסה?

“טובה מאוד. הם ביצעו החתמות טובות ולצעירים יש כבר שנתיים של ניסיון: פדרי, גאבי, אנסו שחוזר, בנוסף לניסיון בסגל של בוסי, ג’ורדי אלבה, טר שטגן… זאת קבוצה שצריכה להתחרות על הכל”.

היית מופתע מכך שהמועדון ניסה לגרום לג’ורדי אלבה לעזוב?

“האישיו הוא שכולם יודעים מה קורה עם תקרת השכר. זה דבר מורכב בשבילו, סיטואציה שהוא לא הורגל אליה. אבל עם הניסיון שלו, התנאים ועם קצת כוח מנטלי הוא יתמודד עם זה כמו שצריך. הוא צריך לנסות להפוך את המצב כשיתנו לו דקות על המגרש”.

“ספרד היא מועמדת חזקה למונדיאל בגלל השחקנים, האיכות שלה וכי יש לה את המאמן הכי טוב שהיה לי בקריירה: לואיס אנריקה. זה בגלל מה שהוא מעביר לך והאמונה ברעיון שלו. אפשר להפסיד משחקים, אבל לואיס אנריקה יכול להיות מרוצה”.

סולקת מבארסה ע”י רונאלד קומאן על תקן ‘העבריין’, וברתומאו מאחורי העזיבה. אם תפגוש את קומאן מאחורי הדלתות עכשיו, האם תברך אותו לשלום?

“הזמן חולף, וכן, מתוך נימוס וכבוד, הייתי אומר לו שלום. אם אתקל בו, אני מקווה שלרונאלד תהיה את הגדולה, זו שהייתה לו כשחקן במועדון, להגיד לי בפרצוף את האמת על למה עזבתי, ושלא עזבתי בגלל סיבות מקצועיות או סיבות טכניות”.

אתה סומך על צ’אבי שיחזיר את מהות המשחק?

“אני חושב כך. הוא ממחיש את זה, גם אם הוא לא מושלם. הוא מאמן שגדל שם, הוא קולה והוא יודע מה המועדון והאוהדים צריכים. אני רואה הרבה אפשרויות בשבילו להגיע רחוק כמאמן ברסאי, ובנוסף, העניקו לו כלים טובים לעשות זאת, נתנו לו את השחקנים שהוא היה צריך ואת אלה שהוא רצה. זה הזמן להוכיח את זה”.

אתה שולל את האפשרות לשחק באירופה שוב?

“כן, כי כבר עשיתי את הקריירה האירופית שלי ועזבתי אותה גאה מאוד. היו לי הרבה אופציות, הרבה, לפני שהגעתי לנסיונאל, אבל המשמעות של לחזור למדינה שלי גם הייתה כזאת: מסלול של חרונינגן, אייאקס, ליברפול, בארסה, אתלטיקו… איזו קריירה טובה מזו באירופה! מהסיבה הזאת, לא יכולתי לסיים, אחרי אתלטיקו, בקבוצה נחותה יותר. הייתי מוריד ברמה, וככה סיימתי ברמה הכי גבוהה: אתלטיקו. לכן, זה היה הגיוני עבורי להגיע לאורוגוואי, לא כי זו ליגה מינורית, אלא כדי לסגור מעגל”.

אתה חושב שיכולת לתת שם עוד שנה?
“כן, בטח, אבל דברים קורים מסיבות כלשהם, ולכן הם לא האריכו לי את החוזה. עזבתי גאה מהתקופה שלי שם, עם זכייה בליגה אחרי כמה שנים, או העובדה שהאוהדים נפרדו ממני באופן אמוציונלי. הפוסטר הזה של ‘תודה לך, לואיס, על האליפות’ גרם לי להרגיש גאה מאוד. כן, הדרך בה עשו את זה הייתה כואבת, אולי היה אפשר להודיע לי את זה בצורה שונה, אבל אז אתה אומר לעצמך שאתה לא צריך לעשות דרמות גדולות מכל דבר, זה קרה וזה נגמר. הרגשתי שם בנוח, הם ראו אותי כאחד מהם ולא כשונה בגלל שהגעתי מבארסה”.

לקריירה שלך בבארסה נתת ציון 12. מה עם אתלטיקו?
“מ-0 עד 10, אני נותן לעצמי 10 על שנתיים, זכייה באליפות והיותי מלך השערים של הקבוצה”.

האם אתה רואה את עצמך עם מסי ב-MLS בשנה הבאה? זה ברור ללכת לשם?

“לא. זה לא ידוע עדיין. זאת אחת מהאופציות שאני רואה כקרובות מאוד, אבל כרגע אני לא חושב על זה. אני חושב על נסיונאל ומנסה להנות מזה”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו