פאוליניו: ״מסי, בוסקטס וסווארס עזרו לי להתאקלם ״

 

מראיין: מהרגע הראשון שהגעת לכאן, הבהרת שלא אכפת לך מהביקורות. אמרת שתראה ותוכיח את העבודה שלך על המגרש, אבל האם ציפית לשחק כל כך הרבה?

“לפני שהגעתי לכאן, ידעתי על הביקורות שהיו. זה היה ככה בכל הקריירה שלי. אבל, אני שמח. אני מנסה לעזור לקבוצה ולחבריי, אבל לא ציפיתי להשתלב כל כך מהר. חבריי לקבוצה עזרו לי מאוד ואנחנו צריכים להמשיך בצורה הזאת, ובמקרה שלי – להמשיך להתפתח ולצמוח”.

זה נראה כאילו אתה כאן כבר כמה שנים. מה הסוד שלך?

“מאז הרגע הראשון בו הגעתי לכאן, לפני ארבעה חודשים, הרבה אנשים עזרו לי ולמשפחה שלי. כל השחקנים עזרו לי, אבל אני מדבר במיוחד עם שלושה: ליאו, סוארס ובוסקטס. הם אלה שעזרו לי להבין טוב יותר את דרך המשחק של בארסה. אז אנשים חושבים שאני כאן כבר שנה או שנתיים? זה סימן טוב. זה סימן שאני עושה את עבודתי היטב”.

בדיוק דיברת על מסי… זה נראה שיש לך חיבור ייחודי איתו על המגרש.

“אני תמיד מסתכל ובוחן את איך שהוא אוהב לשחק על המגרש. אם הוא הולך לצד אחד של המגרש, אני הולך לצד השני. אנחנו מבינים אחד את השני טוב מאוד”.

לא רק ששיחקת דקות רבות והפכת לשחקן הרכב תחת ואלוורדה, אתה גם אחד ממלכי השערים של הקבוצה – עם 6 שערי ליגה. האם יכולת לדמיין את זה?

“לא חשבתי שהכל יילך ככה. יש מאפיין במשחק שלי שהוא לכבוש שערים. עשיתי את זה גם בברזיל ובסין. אבל זו לא המטרה שלי. המטרה שלי היא לעזור לקבוצה ולחבריי להשיג תארים. זה אתגר גדול בקריירה שלי; אני לובש את החולצה של אחד מהמועדונים הגדולים בעולם. אני רוצה לזכות בתארים. בכל המועדונים ששיחקתי בהם, חוץ מטוטנהאם, זכיתי בתארים והייתי שמח. אני מקווה שזה יהיה אותו הדבר כאן”.

הפתיחה הספקטקולרית האישית שלך מגיעה יחד עם המקום הראשון בליגה והיותכם בלתי מנוצחים עד כה. אתה יכול לבקש יותר מזה?

“יש לי יותר מה להודות על החיים שלי והקריירה שלי מאשר לא לבקש משהו. אנחנו חייבים להישאר מרוכזים. אני מקווה שהקבוצה תמשיך לנצח עד הסוף. השלב הזה בבארסה מראה שאני צריך להודות למועדון ע”י חגיגה וזכייה בתארים”.

מה דעתך על ארנסטו ואלוורדה?

“הרושם שקיבלתי ממנו הוא שהוא אדם נהדר. מאז שהגעתי לכאן, הוא תמיד ניסה לדבר איתי כדי שאוכל להבין במהרה את הדרך בה אנו משחקים. הוא עושה עבודה נהדרת. אחרי המשחקים, אם הוא צריך לתקן אותי בנוגע למשהו, הוא תמיד מדבר איתי. הוא אדם שאני הולך להמשיך להראות חיבה כלפיו כי הוא הראה לי שהוא אדם נהדר והוא מפגין את היכולת שלו להוביל את הקבוצה למעלה”.

האם קוטיניו יהיה רכש טוב במטרה לזכות בתארים?

“כבר דיברתי כמה פעמים בקשר לסוגיית קוטיניו. כולם מצפים ששחקנים גדולים יגיעו לבארסה. יש לנו קבוצה חזקה של שחקנים גדולים. גם בלי קוטיניו, אנחנו עושים עבודה נהדרת. בנוגע לקוטיניו, אין הרבה מה להוסיף. הוא שחקן נהדר, שעושה את ההבדל בקבוצה שלו ובנבחרת ברזיל. הוא שחקן צעיר אבל גם בעל ניסיון רב באירופה. אני רוצה שהוא יגיע. אני חושב שהוא יהיה רכש גדול עבור בארסה. זה ישמח אותי מאוד, כי יצטרף אלינו עוד שחקן נהדר ועוד ברזילאי”.

ההחתמה שלך לא הייתה קלה. לא רק בגלל הביקורות, אלא כי גואאנגג’ואו לא רצתה לתת לך ללכת בפחות מ-40 מיליון יורו. האם עברת תקופה רעה?

“אני אדם שתמיד מנסה לקיים את הבטחותיו והתחייבויותיו. ידעתי שזה לא תלוי בי, אלא בגואאנגג’ואו. זה היה חודש קשה, מסובך ומורכב מאוד. הייתי לחוץ והרגשתי חרדה. בסופו של דבר, הצדדים הגיעו להסכמה, וגואאנגג’ואו פתחה לי את הדלתות ונפרדתי לשלום. אני אסיר תודה”.

ארבעה חודשים לאחר מכן, האם בארסה היא מה שדמיינת שתהיה?

“זה שונה מאוד. כשאתה לא שם, אתה מדמיין דברים. כמו למשל איך מתחם האימונים יהיה, הסביבה – איך ברצלונה תהיה. אני אומר למשפחה שלי שבארסה היא לא רק אחת מהקבוצות הטובות בעולם, אלא גם הרבה יותר ממה שדמיינתי”.

מה הכי הפתיע אותך?

“האימונים. האוהדים צופים רק במשחקים, אבל אני לא יודע איך להסביר את האיכות הגבוהה של הדברים שקורים באימון. חברים רבים שלי שואלים אותי איך האיכות של האימון ואני עונה להם: ‘זה יותר טוב ממה שתוכלו לדמיין’. זה אולי נראה קל, אבל זה לא. אתה צריך שתהיה לך איכות מסוימת כדי לשחק בבארסה”.

לפני סיום השנה, אתה תשחק את הקלאסיקו הראשון שלך. מה עובר בראש שלך?

“אני מצליח לשלוט ברגשות ובחששות שלי בצורה טובה מאוד. אנשים רבים שאלו אותי על הקלאסיקו הראשון שלי. אני רגיל להתייחס לדברים בקור רוח ובצורה הכי טבעית ורגועה שאפשר. מתוך ידע והכרות עם הגדולה של המשחק הזה, שמשפיע על כל העולם, אני מקווה שזה יהיה הראשון מני רבים. אני בטוח שזה יהיה משחק נהדר, עם שתי קבוצות שמחזיקות בשחקנים ברמה גבוהה מאוד. אין לי מוטיבציה גבוהה יותר מאשר לשחק בקלאסיקו שכזה. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. כדי לזכות באליפות, אנחנו צריכים לנצח משחקים כאלה. זה יהיה קשה ואני מקווה שנצליח לצאת עם תוצאה טובה מהברנבאו”.

האם שאלת בחדר ההלבשה איך הקלאסיקו יהיה?

“לא, לא שאלתי, אבל כולנו יודעים שזה הולך להיות משחק גדול”.

מרסלו וקאסמירו הם שני העמיתים שלך בריאל מדריד…

“שניהם חברים שלי. הם שחקנים נהדרים שעוברים קריירה נהדרת במדריד. מרסלו משחק שם כבר בערך 8 שנים או יותר והוא אחד מהקפטנים שלהם. הוא מצוין בעלייה ותרומה להתקפה. הוא אדם שאני מכבד ואוהב מאוד. אנחנו עומדים לפגוש אחד את השני וכל אחד מגן על הקבוצה שלו על המגרש. חברויות יכולות לחכות, הן יישארו בחוץ. אני מקווה שזה יהיה משחק גדול עם תצוגה גדולה עבור האוהדים שלנו. אנחנו רוצים לנצח”.

אחרי שפתחת בהרכב של בארסה פעמים רבות, אתה לא יכול לדמיין את עצמך נותר מחוץ ל-11 הפותחים. נכון?

“זה לא דבר שמדאיג אותי. זה בסדר אם אני נשאר על הספסל למשך כל המשחק או נכנס בשלב יותר מאוחר. לפני שהגעתי לבארסה, ידעתי ששחקנים מסוימים משחקים במשחקים מסוימים ושחקנים אחרים משחקים במשחקים אחרים. אני מנסה לנצל את הדקות שהמאמן נותן לי. זה תלוי ביריבה; יהיו פעמים שאפתח בהרכב ויהיו פעמים שאעלה כמחליף. הדבר החשוב ביותר הוא להיות שם כשצריך ולעזור לקבוצה”.

ניצחון נגד מדריד אומר שהם יהיו מאחוריכם ב-14 נק’. זה אומר שהמירוץ לאליפות למעשה יסתיים?

“ניצחון יעניק לנו יתרון טוב מאוד, אבל דברים יכולים להשתנות מהר מאוד בכדורגל. לפעמים אתה יכול לנצח בקלאסיקו ואז להפסיד דווקא בשאר המשחקים. אם ננצח, זה יהיה יתרון גדול מאוד, אבל אנחנו צריכים להמשיך לנצח עד שתסתיים התחרות. כמובן – זה יהיה חשוב להחזיק ביתרון כזה, כי יש עוד המון משחקים ומסגרות אחרות לשחק”.

דמיין את זה – המשחק צמוד, הדקה ה-90′ מגיעה ופאוליניו כובש את שער הניצחון! איך היית חוגג את זה?

“לא חשבתי על דבר כזה, אבל החגיגה שלי תהיה זהה, בלי קשר ליריבה. החגיגה שלי תוקדש לנסיכות הקטנות שלי ולאשתי, שתמיד שם לצידי. זה ברור שזה יהיה שער מיוחד ושונה בגלל היריבה ובגלל הדקה האחרונה. אז החגיגה תהיה כרגיל, ואוסיף עוד משהו…”

מסי, למשל, חגג ע”י כך שהראה את חולצתו לברנבאו.

“החגיגה של מסי הייתה טובה ונורמלית. לא היה בה שום דבר לא בסדר. אני לא יודע מה אעשה”.

מה אתה חושב על יירי מינה?

“אני לא צופה במשחקים רבים כשאני בבית. ראיתי אותו בכמה משחקים והוא שחקן נהדר. בנוסף, יש לי חבר שמחבב את פלמיירס (הקבוצה שלו) והוא אומר לי שהוא שחקן מצוין וגבוה מאוד. אם בארסה רוצה אותו, זה אומר שהוא מתאים לפרופיל שלה. אם הוא יגיע, אני בטוח שהוא יהיה רכש חשוב שיעזור לקבוצה מאוד”.

האם מסצ’ראנו ביקש ממך עצה לגבי סין?

“אני לא יודע מה קורה עם הסיטואציה שלו. הוא שחקן שנמצא כאן כבר 7 עונות. הוא ושחקנים אחרים שאלו אותי על הליגה בסין ואני אומר להם שיש לי המון כבוד לליגה הזאת. החיים שלי שם היו טובים מאוד. כשהגעתי, מסצ’ראנו שאל אותי אם המשפחה שלי השתלבה בסין, איך האימונים היו, ואם האוכל היה טוב. אמרתי לו שהכדורגל בסין התפתח מאוד. נתתי לו את האנשים הכי טובים שאפשר לדבר איתם אם הוא התעניין בללכת לסין. אם הוא ילך, אני משוכנע שהוא יאהב את זה”.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו