פותחים עונה חדשה בליגה: לקראת בטיס

אז כן התמונה לא הכי מעודכנת…

הנה – זה – בא. הולכים אל הלא נודע. מתחילים לזוז יותר ויותר מהאיזור הנוח, הזיכרונות של 2009, 10, 11 וכ”ו שעדיין עוטפים את עמוד הפייסבוק ואת ליבנו מדי יום. אבל נראה שאנחנו עדיין מתבגרים מהשלב הזה ונכנסים יותר אל איזור חילופי משמרות מסיביים, עידנים משתנים ושמות חדשים.

זה כבר לא בראבו וטר שטגן… כעת זה טר שטגן. ובראבו. ודייגו אלבס. וסילסן שוער האורנז’. זה אומטיטי ומסצ’ראנו, או אומטיטי ופיקה, או אומטיטי ומאת’ייה, דין וג’ורדי אלבה, וידאל וסרג’י כבר לא טודו אלא רק רוברטודרצ’ה, בוסי וגומש ואנדרס וראקי וראפיניה ודניס וארדה, סאמפר נראה כראשון ברשימת המודחים כמו בריאליטי הכי צהוב שיש. אפילו מוניר דוחף עצמו לשאלת ההזדמנות ה-200 שלו שמא יצליח הפעם להוכיח את עצמו איפה שזה באמת נחשב ולא רק בפרה טמפורדה. ניימאר וסוארס, מסי אחד והבלונד (שיגעון שמי יתן ויחלוף לו. לפחות עבורי). לואיס אנריקה עדיין לטוב ולרע, נחש נוכל ושקרן במשקפיים אך ורק לרע.

זה הקיץ שלנו. מלא ביורו, אולימפיאדה, קופה, הרבה אכזבות ושברון לב לא פשוט, זאת עוד לפני הגמר של ניימאר מחר טפו טפו טפו (!). הרבה חוסר ודאות לאחר מכן ותקוות להתחלה חדשה. האם נוכל להגיע לדבר כזה תחת שרביטו של לואיס אנריקה בעונתו השלישית? נחיה ונראה אבל בינתיים מרגיש כי זמן הסיכומים לא נגמר עדיין וכבר רצים לדרך חדשה ומחר עונה חדשה נפתחת כשבידינו כבר תואר אחד (ותואר שמיני לקינג דוגלאס האליל, הלא נשרף, פאד’ר אוף פרזיטים וכ”ו) והרבה סימני שאלה. נכון שלא בטוח אם השיטה השתנתה ואם אי פעם תשתנה, אך הדם החדש, האנרגיות החיוביות והעומק שבסופו של דבר כן נוסף לקבוצה וימשיך בתקווה להתווסף עם סיום קיץ הרכישות המשמעותי הזה, כל אלה מביאים אותנו להמשך עידן ברסאי מתחדש.

העונה נפתחת לה מול בטיס מחר ב-19:00. ביום חמישי לאחר מכן נדע כבר את הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות. בסופ”ש שלאחר מכן נתארח כמו בתחילת העונה שעברה (אם כי אז היה זה במחזור 1) אצל אתלטיק בילבאו. אחרי פגרת נבחרות ופתיחת מוקדמות המונדיאל, ייערכו שני משחקים מול העולות החדשות לליגה – נארח בביתנו לראשונה מזה עשור את דפורטיבו אלאבס ונתארח אצל לגאנס לראשונה בהיסטוריית הליגה ואולי פרק פתיחת העונה יגיע לסיומו עם משחק העונה הראשון מול אתלטיקו מדריד אי שם ב-21 לספטמבר (לא סופי). זה הזמן לבחון את המציאות ואת האפשרויות שלנו.


FC Barcelona training session: Hold final… by fcbarcelona

זה בסך הכל סימן די טוב כשבארסה בלי טר שטגן, אינייסטה, מסצ’ראנו, מאת’ייה, גומש המושעה וכמובן ניימאר שישחק מחר בגמר האולימפי נגד גרמניה, מתאמנת בכל יום נגד בטיס ונראה שעדיין יש לנו מספיק פתרונות לכל החסרים. זה בלי לדבר על הצעירים שמרשימים בהכנות ומרשימים באימונים, כמו קאפטום באימון האחרון למשל וסאמפר בכלל. בכל מקרה, אימון אחרון נערך אתמול בבוקר והיום נותר רק לחכות לבטיס.

מה שלומך בטיס?

~ תודה רבה לאור שנתן לנו קצת מידע על בטיס של 2016-17 לקראת מחר ~

שם מלא: Real Betis Balompie- ריאל בטיס בלומפיה.
תאריך ייסוד: 12 בספטמבר 1907
אצטדיון: בניטו וייאמרין (62,500)
עיר: סביליה
מחוז: אנדלוסיה
הישג שיא בליגה: אליפות, 1935
הישג שיא בגביע: זכייה, 1977, 2005
עונות בליגה הראשונה: 48

מאמן: גוסטבו פוייט.

עם עבר עשיר שחקן בסראגוסה, כולל שנים בריבר פלייט, צ’לסי וטוטנהאם, מגיע “גוס” חזרה לליגה הספרדית כמאמן. הוא כבר אימן בברייטון 4 שנים, כולל העפלה לצ’מפיונשיפ, ועוד שנה וחצי לא מוצלחות יותר מדי בסנדרלנד. בעונה האחרונה הוא סיים במקום השלישי עם אאק אתונה, והקיץ הוא סוף סוף מגיע לקבוצה שיכולה תחתיו להציג את הכדורגל שהוא מתכנן. במשחקי ההכנה הציגה בטיס יכול מאוד משכנעת, כולל נצחונות על קבוצות אנגליות ונראה כי ישנה ציפייה לעונה טובה של הבטיקוס, שצלחו את עונת החזרה מהליגה השנייה.

העונה שעברה:

כאמור, בטיס סיימה בחלק העליון של הטבלה, במקום העשירי, כאשר הקבוצה סיימה רחוק מקרבות התחתית ונתנה עונה סולידית למדי. אבל בכל זאת לא הכל הלך חלק. פפה מל פוטר שוב בקדנציה השנייה שלו, ומינואר חואן מרינו שימש כמאמן זמני עד סוף העונה והעביר בשקט את שאריתה. בסה”כ בטיס קבוצה שמקומה הטבעי הוא בליגה הראשונה, ועל כן קל לשכוח שבעונה שעברה היה מדובר בעולה חדשה אחרי הכל.

העברות:

בטיס נפטרה מהרבה שחקנים בולטים, בינהם רפאל ואן דר וארט המזקין, חורחה מולינה הוותיק שעזב לחטאפה, אלפרד אנדיאייה שנרכש בידי ויאריאל, הייקו וסטרמן שחתם באייאקס ועוד שחקנים משניים. לעומת זאת, הרכש היה צנוע ובעיקר מתבסס על כישרון ופחות על שמות כמו שאופייני לקבוצות ספרדיות. טוני סנבריה הפראגוואי הכשרוני חתם לאחר שהיה מושאל בעונה שעברה לספורטינג חיחון מרומא, מטיאס נהואל הגיע מויאריאל וגם ז’ונאס מרטין הצרפתי הגיע ממונפלייה בתור רכש מבטיח. יהיה מעניין לראות את הקבוצה החדשה של בטיס העונה עם מאמן חדש ומבטיח.

תחזית:

מאמן דרום אמריקאי זה תמיד מבטיח, ובתור כזה, גוס מוביל את בטיס לעונה עם כדורגל איכותי. רב התחזיות מצביעות על מאבק בצמרת על מקום באירופה, כאשר קרבות תחתית לא באות בחשבון גם העונה. נראה כי איכות הליגה העונה תהיה גבוהה מאי פעם, ונגד קבוצות כמו אספניול, סלטה, מלאגה ולאס פאלמס מה שינצח זה היעילות לצד האיכות, ובטיס יכולה להיות מרוצה בין אם תעפיל לאירופה ובין אם לאו.

במפגשי העבר:

אז הנה הסטאטוס של ברסה נגד בטיס: הקבוצה הזאת לא הפסיקה לעצבן את הצורה פעם אחר פעם אחר פעם כמעט בכל עונה בעשור הקודם, עד שהתסכול היה לא יאומן. גם המאניטה בגביע לפני כמה עונות, לא הסירה את התסכול. אך עברו מים…

ובמספרים: אחרי שירדה לליגה השניה ושבה אלינו, 51 עונות ריאל בטיס עוברת חולפת בליגה הראשונה, ואחרי 100 משחקי ליגה בין בארסה ובטיס (מחר יהיה ה-101), המאזן נוטה לטובתנו עם 60 נצחונות, 20 הפסדים ו20 תוצאות תיקו. בקאמפ נואו ברסה ניצחה 39 פעמים מתוך 49 מפגשים, 4 פעמים הסתיימו בנצחון לבטיס וכל השאר בתיקו. ביום שבת כאמור יהיה המשחק ה-101 מולם בליגה וה-51 בבית.

העונות האחרונות מול בטיס בקאמפ נואו: עונת 2007 הייתה האחרונה בה בטיס לא הפסידה בקאמפ נואו, 1-1 בסך הכל (הגאושו בפנדל). ההפסד האחרון לבטיס בקאמפ נואו היה בכלליות בסופרקופה של 2005, אבל בליגה הנצחון האחרון של בטיס אצלנו היה בעונת 97-98. בוחארדה ההולנדי היה הכובש היחיד לברסה במשחק הזה שבו בטיס ניצחה 3-1. עם זאת, זה היה כבר במאי כשברסה חגגה אליפות.

ב-24 לספטמבר 2008 לפני ששבו לליגה ב-2012, מחזור 5 בעונת הטריפלט האגדית, צמד של אטו (השער הראשון היה שער ענק פשוט) ושער הנצחון של לא אחר מאשר איידור ‘גודי’ גודיונסן, במשחק שמה שנזכור ממנו לא פחות זה מה שקורה ב-1:25


________________________

בעונת 2012 בארסה אירחה את בטיס בקאמפ נואו למשחק שנגמר בתוצאה 4-2. ההבדל אז? בארסה כובשת 2-0, בטיס משווה ל-2-2 אך בארסה מנצחת עם הרבה אופי.

2013, שוב 4-2 נהדר משערים של אלקסיס, וייה וצמד של מסי (גולאסו אחד בחופשית).

אז בטיס חזרה לליגה השניה לאחר עונת 2014 השחורה, שם התארחה אצל בארסה באמצע אפריל ובארסה ניצחה 3-1 (מסי עם צמד ושער עצמי).

4 מפגשי בית מול הירוקים של בטיס, ב-3 מהם בארסה כובשת רביעיות (ובמשחק שבו לא רביעייה, שלישייה כאמור). זוהי עוד רביעייה והמשחק האחרון של בארסה מול בטיס בבית מדצמבר האחרון. סוג של גוליאדת שקר, בארסה נראיתה לא טוב במשך חצי שעה עד שקיבלה את הפנדל הזה לאחר עבירת השוער על מסי שיצא מזה בלי עונש. גם את זה בארסה החמיצה אך הריבאונד של ראקי נכנס. ההמשך כבר היה של מסי וצמד של סוארס (האחרון מהבישול הגאוני הזה של ניימאר).

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו