פיקה מדבר בפתיחת העונה

הבלם של בארסה שוחח עם מונדו דפורטיבו כדי לנתח את העונה מתחילתה עד עכשיו, לפני שהוא יושב, שנה נוספת, להתחרות בטורניר הפוקר האירופי. ג’רארד פיקה בדיוק התחיל את העונה החדשה שלו בקבוצה הראשונה של בארסה. הילד ההוא שהגיע ב-2008 הוא עכשיו אבא שמנצל את ההזדמנות כדי לשחק פוקר במעט הזמן החופשי שנותר לו מעבודתו ומהטיפול בשני ילדיו: מילאן וסשה. לפני שהוא פוקד את המפגש השנתי שלו עם טורניר הפוקר האירופי “פוקר סטאר” שנערך השנה בברצלונה, הוא שוחח עם מונדו דפורטיבו כדי לנתח את תחילת העונה, שהגיעה עם מנוחה ארוכה יותר מהרגיל.
איך עבר עליך החודש של החופשה?

היה לנו שבוע אחד יותר מאשר בשנים האחרונות והיה ממש נחמד להירגע, להתנתק ולאגור המון כוח לעונה הארוכה הקרבה.

לא עשיתם טיול…

כן, זה בגלל שאפשר להתכונן פיזית יותר טוב ולא חוטפים לא ג’ט לג ולא כוויות חוםכמו כשקורה כשנוסעים לאסיה או לארה”ב.

והתוצאה נראית לעין כבר מתחילת העונה?

זה תמיד חשוב להתחיל בניצחון, ולזכות בסופר קופה היה אחת המטרות הראשונות שלנו.

ואתגרים אחרים?

יש לנו מחויבות לנסות ולנצח את כל התארים, בגלל זה אנחנו בארסה. אנחנו מקווים שזאת תהיה שנה גדולה.

בשנה שעברה ליגת האלופות התפספסה, זה התיקון העיקרי?

זוהי תחרות של מצויינות ועם הכי הרבה יוקרה, אבל זכינו בליגה ובגביע שנתיים ברציפות והוכחנו מעל לכל ספק שאנחנו הקבוצה הכי טובה בספרד ובפער גדול. שנים רבות, אף קבוצה לא זכתה בדאבל שנתיים ברציפות וזה מראה שאנחנו הקבוצה הכי טובה עם פער גדול משאר הקבוצות. עלינו להמשיך באותו קו.

ובאותו הסגנון?

זה תמיד, אין לי שום ספק, אני לא מתכנן לשחק בצורה שונה אחרי כל מה שהשגנו וניצחנו.

כדי לעזור לזכות בתארים הללו, הצטרפו שישה פרצופים חדשים…

כן, הגיעו שחקנים צעירים שמביאים עמם המון התרגשות ובאים להילחם על מקומם וזה תמיד טוב עבור הקבוצה.

אתה כבר צוותת בעבר עם פויול ומסצ’ראנו, הבא ללוות אותך יהיה אומטיטי?

הוא שחקן ברמה גבוה, צעיר ורעב, אבל יש הרבה שחקנים טובים בעמדה הזו: מתייה, מסצ’ראנו ואני… מהיכרותי עם המאמן, אני יודע שארבעתנו נשחק.

דווקא ההגנה הייתה נקודה חשובה בתארים האחרונים

הדבר הכי חשוב הוא לחטוף כמה שפחות גולים, להשאיר את השער כמה שיותר נקי זה המפתח להשגת תארים.

לואיס אנריקה אמר שזה הסגל הכי טוב שהיה לו בשנים האחרונות. אתה מסכים?

קשה להשוות, אני לא יודע עם הוא הכי טוב אבל הוא מאוד תחרותי ובעל רמה גבוהה.

דבר נוסף חדש השנה הוא מתחם האוהדים בקאמפ נואו, שמו לב לנוכחות שלו נגד בטיס?

האמת היא שזה נשמע אחרת, האנשים שהיו שם עודדו ולרגעים, שאר האצטדיון הצטרף וזה ממש טוב. אנחנו מקווים שהיוזמה הזו תימשך ושיהיו יותר אנשים שיעודדו.

אחד מהשירים הנפוצים הוא “פיקה, פיקנבאוור”, מה אתה מרגיש כשאתה שומע אותו?

כמו כל השחקנים, אני שמח שמעריכים את העבודה שלי ואת הדרך שלי ושאנשים שמיםלב לזה שאתה מנסהלתת הכל כדי להשיג תוצאות. זה מספק לדעת שאנשים הם לצדך.

ומילאן וסשה הקטנים, איך הם חווים את זה שאבא שלהם שחקן בארסה?

סשה עדיין קטן מאוד אבל מילאן אובססיבי לכדורגל. הוא יודע את המספרים של השחקנים, מכיר את החולצות של הקבוצות…הכל. הוא מזכיר לי את עצמי כשהייתי קטן. חי את הכדורגל עם המון תשוקה ובגיל 3 הוא כבר חווה את 90 הדקות בהתלהבות גדולה. אני גאה שהבן שלי אוהב כדורגל באותה צורה כמוני.

אילו שאלות הוא שואל אותך?

מה שהוא שואל הכי הרבה זה כשאנחנו לא מנצחים, למה לא ניצחנו. הוא לא מכיר בארסה שמפסידה. אבל זו תופעה רווחת בדורות החדשים של הקולס (האוהדים).

לגבי הפרישה בגיל 30, זה משהו שויתרת עליו?

אני מנסה להתאים את המשחק שלי כך שאזוז כמה שפחות וכך אוכל להחזיק מעמד זמן רב יותר (צוחק). עכשיו ברצינות, אני אנסה להחזיק מעמד עד שהגוף שלי והנפש שלי יגידו מספיק. אני מרגיש מאוד נוח ואני מתכנן להיות פה עוד הרבה שנים.

בוא נדבר על שמות, לאו מסי חזר מהחופשה כמו טיל?

אני מניח שהוא שמר על עצמו, כמו כולם. זה בא אחרי מכה גדולה שהוא חטף בנבחרת ואני מניח שעדיין יהיה לו חשק רב לזכות בעוד תארים.

וניימאר? הוריד את הלחץ עם הזהב בריו?

לשחק בבית תמיד מגביר את הלחץ לנצח, אבל ניי כבר רגיל לזה. הוא הוכיח מדוע הוא אחד השחקנים הטובים בעולם כשהבקיע את הגול בגמר ואת הפנדל המכריע. אני בטוח שהוא מאוד שמח ושהוא יחזור עם המון רעב לברצלונה.

אבל הוא יחזור מאוחר יותר (מהמתוכנן), מגיע לו?

כן, ברור. זאת הייתה אליפות מאוד קשה עבורו ובנוסף הוא היה צריך לחזור שוב לברזיל. אני חושב שלאשר לו להישאר בברזיל, הייתה החלטה מאוד טובה.

כשניימאר יגיע, ייתכן שיהיה כבר חלוץ רביעי מפורסם. זה לא מתעכב כבר יותר מדי זמן?

בסופו של דבר הרכישות זה כמו פוקר, לבארסה יש את הקלפים שלה והיא לא רוצה לחשוף אותם, היא שומרת אותם לכמה זמן שהיא רואה לנכון. אני לא יודע מתי, אבל בסופו של דבר, נעשה את הבחירה הטובה ביותר.אם יהיה רכש בכלל, כי מונירעושה עבודה טובה מאוד. נראה אם בסוף יחתימו.

נאמר שחברך ססק יכול לחתום במדריד

אם הוא יחתום במדריד, מה שאני לא יודע כי לא דיברתי איתו, זאת תהיה החלטה שלו, אני לא אפסיק להיות חבר שלו בגלל זה. יש לנו יחסים של הרבה שנים ונמשיך להיות חברים.

אם כבר מדברים על הפרימייר ליג, אתה עברת הרבה במנצ’סטר יונייטד, אבל לסיטי יש עכשיו את גווארדיולה, אתה כבר יודע בעד מי אתה?

אני בוחר ביונייטד, שם חוויתי שנים מאוד טובות ואני מרגיש שזה בית השני שלי. אבל ההגעה של פפ לסיטי עוזרת המון לפרימייר ליג ומעלה את הרמה. וברור שאני אעקוב אחרי סיטי, שם לא נמצא רק פפ אלא גם צ’יקי (בגיריסטיין), שתרם רבות להחתמה שלי בבארסה. אני אנסה לחוות את זה כאוהד שעוקב אחר הפרימייר ליג, ליגה שכיף לעקוב אחריה.

אתה עוקב אחריה בזמן שאתה משחק פוקר?

אני יכול, זה תחביב עבורי. אחרים אוהבים גולף או פלייסטיישן, אני אוהב פוקר כי יש תחרות וזה תחום שונה וזה מנתק אותי מהמערבולת של הכדורגל.

ומה דעתך על זה שאתה חווה את טורניר הפוקר האירופי בעיר שלך?

זה טוב מאוד עבור ברצלונה, באים אלפי אנשים להתחרות והארגון של “פוקר סטאר” מאוד טוב. באים אנשים מכל העולם, עושים קניות בעיר ונהנים. זאת יוזמה מבורכת.

לפני סיום, איך היה משחק הפאדל (משחק שדומה לטניס) עם פויול?

(צוחק) עברה שנה מאז שנגעתי במחבט והאמת שזה התנקם בי. אבל אנחנו ננסה להיות תחרותיים ואני עכשיו מתכונן לנקמה.

 

מורל מרציאנו

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו