פרופיל שחקן: ז’אן מיקאל סרי

היכרות קצת יותר טובה עם אחד מהקשרים המועמדים להגיע לבארסה הקיץ – ז’אן מיקאל סרי, ‘המעריץ של צ’אבי’, הוא קשר מרכזי טכני אך לוחמני, עם שליטה מדהימה בכדור וראיית משחק מצוינת, יחד עם יכולת כיבוש שערים, שאוהב להכתיב את קצב המשחק. כמה נתונים מעניינים:

סרי השלים יותר מסירות (2835) מוצלחות מכל שחקן אחר בליגה הצרפתית העונה. מהן 1751 קדימה. הוא מחזיק בממוצע של 90% דיוק במסירה.

רק תומאס למאר (10) של מונאקו בישל יותר פעמים ממנו (9) בליגה, לצד 7 שערים שכבש. אף קשר של בארסה גם לא בישל כמות כזאת העונה, ורק ראקיטיץ’ כבש יותר.

רק מרקו וראטי ותיאגו מוטה השלימו יותר מסירות פר משחק מסרי (85.4).

בנוסף, סרי לא מפחד לקחת סיכונים עם המסירות שלו ומחזיק בממוצע של 2.2 מסירות מפתח במשחק – רביעי בצרפת. רק מסי וניימאר עשו יותר בבארסה. יש לו בסה”כ 64 כאלה, כשלמסי לדוגמה 69 ומרקו וראטי 35.

סרי גם מכדרר נהדר (בעיקר על שטח קטן) ומשחרר לחץ מצוין (1.3 דריבלים למשחק ו-33 בסה”כ), כשרק לאינייסטה יש ממוצע טוב יותר בקישור של בארסה (2.2 וכמות זהה של 33).

הוא יצר 73 מצבים (2.20 למשחק), גם יותר מכל קשר של בארסה ושלישי רק למסי וניימאר בקבוצה (3.02). לשם השוואה, לאינייסטה 25 (1.68), וראטי 40 (1.68) ומסי 78 (2.48).

ממוצע התיקולים של סרי (ל-90 דקות), שחקן אנרגטי מאוד שגם שיחק בעבר כקשר אחורי, הוא 1.1.

אף אחד מהקשרים של בארסה לא נגע בכדור כמו מס’ הפעמים של סרי פר 90 דקות העונה.

כאמור, נשיא ניס אומר שהיחידה שפנתה אליהם פורמלית בנוגע לשחקן עד כה היא רומא, שנדחתה בשל הצעה נמוכה מדי, אך קבוצות נוספות נמצאות בקשר עם הסוכן שלו. ע”פ הדיווחים אלה פ.ס.ז’, ארסנל, דורטמונד וטוטנהאם שמתעניינות. הסכום המשוער יכול להיות סביב 40 מיליון.

מה דעתכם? האם זה הקשר שהייתם רוצים לראות בבארסה?

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו