צ’אבי בסקיי ספורט

לדברי צ’אבי: “פפ גווארדיולה הוא אחד האנשים הבודדים שיכול לשנות כדורגל אנגלי”

גווארדיולה הוא הכוכב של הסרט התיעודי החדש של סקיי ספורט, “פפ”, המספר על המהפכה שחולל. המעבר של גווארדיולה לאמן בפרמייר ליג צפוי לייצג את המבחן הגדול ביותר בתשע שנות הקריירה שלו כמאמן, אך לפי דעתו של שחקן העבר שלו, צ’אבי, הוא צפוי לעבור את המבחן בהצטיינות.

צ’אבי אמר בסרט התיעודי “פפ”: “ז’ואן וילה, שהיה המאמן שלי בלה מאסיה אמר לי: ‘ילד, תספוג כל מה שאתה יכול מפפ. המגע הראשון שלו, איך הוא מפנה את ראשו לפני שהוא מקבל את הכדור, כשהוא נמצא בלחץ, כשיש לו מרחב, שינויי הקצב שלו, איך הוא משתמש בשתי הרגליים שלו כדי לשלוט בכדור’.”

גווארדיולה החל את קריירת האימון שלו בברצלונה ב’ בקיץ 2007, לפני שקיבל את השליטה על הקבוצה הראשונה בשנה שלאחריה.

וזה היה המקום שבו גווארדיולה לראשונה השפיע על אנשים כמו צ’אבי וחבריו. “הדבר הראשון שאני זוכר שהוא אמר כמאמן זה שהוא לא יסבול שחקן שלא עובד קשה”, אמר צ’אבי.

” ‘זה הדבר היחיד שאני דורש, שתעבדו קשה בשביל הקבוצה’, זו הייתה הפתעה עבור כולנו, זה היה מבריק, זאת הייתה מהפכת כדורגל אמתית, סוג מודרני של כדורגל”.

“תוך כמה שנים אף אחד לא שיחק עם כדורים ארוכים יותר, אפילו ריאל מדריד שינו את הסגנון שלהם. השנה הראשונה של פפ התחילה את המהפכה הזאת. עשינו היסטוריה. לא רק בזכות הניצחונות, אלא גם בזכות הדרך שבה שיחקנו”.

“פפ שינה את הכדורגל העולמי. הוא לא רק שינה את בארסה, הוא שינה את הכדורגל העולמי. אני חושב שהוא אחד האנשים הבודדים שיכולים לשנות כדורגל אנגלי”.

מורל מרציאנו

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו