צ׳אבי מדבר לקראת הקלאסיקו

צ’אבי התראיין גם למונדו דפורטיבו לקראת הקלאסיקו:

ההרגשה שלו לקראת המשחק: “אני אופטימי לגבי מחר, אני חושב שבארסה נמצאת בתקופה טובה יותר ממדריד כרגע. אני רואה את בארסה מסוגלת לעשות משחק טוב ולנצח, מצליחה להיות דומיננטית במשחק, כי ואלוורדה העניק המון איזון לקבוצה. גם מדריד בדיוק חזרה מזכייה בתואר וזה יתן להם בטחון”.

“במשחקים האחרונים, בארסה משחקת עם קשר אקסטרה. זה אומר שהם רוצים להחזיק בכדור ולשלוט במשחק. אנחנו שולטים בכדור יותר עכשיו, רוצים אותו. אני חושב שהשחקנים של בארסה יכולים לשלוט יותר במשחק (מאשר השחקנים של מדריד)”.

“גם מדריד יכולה לשלוט בכדור, יש להם את איסקו, למשל. אבל אני חושב שבארסה יכולה לשלוט כי יש לנו יותר שחקנים שמתאימים לסגנון הזה. המספרים לצידנו”.

הקבוצה: “אני רואה את מסי במצב מעולה, כך גם סוארס וג’ורדי אלבה. זה חבל שאומטיטי נפצע, הייתה לבארסה אולי את ההגנה הטובה באירופה לאחרונה, אבל גם ורמאלן בסדר. יש לי הרגשה טובה בצפייה בבארסה משחקת, של ביטחון”.

מנצחים בלי לשחק טוב: “אם בארסה הייתה מפסידה שלושה משחקים אבל היו משחקים נחמד, מה הם היו אומרים? התוצאה היא חיונית, זה מאוד חשוב. אבל אנחנו גם משחקים היטב. כמובן שהכל תמיד יכול להשתפר ולהפוך למושלם, אבל הקבוצה נמצאת בכושר טוב מאוד”.

“בעיניי, בארסה חוזרת לשלוט בכל חלקי המשחק. השתפרנו גם בהגנה, שם הם יציבים ואיתנים. ואלוורדה מוכן ורואה את הדברים באופן ברור, ואני רואה אותם נהנים מעצמם על המגרש”.

מסי: “זה נראה שבכל שנה מחדש הוא רק משתפר יותר ויותר. הוא מפתיע את כולנו בכל משחק, עושה יותר ויותר דברים חדשים. הוא מסוגל לעשות ה-כ-ל על המגרש. מדריד סבלה המון במשחקים מולו. הוא גורם לכל קבוצה לסבול, ובעיקר למדריד. אם מסי במצב טוב וחדור מוטיבציה, לבארסה יש סיכוי גבוה יותר לנצח את המשחק. הוא הפחד של מדריד, אני חושב שלברנבאו יש המון כבוד אליו, כי הוא הכריע הרבה משחקים שם בשנים האחרונות. מסי מכריע משחקים בעצמו ועושה את ההבדל. הוא כובש שערים ומחליט מה הוא רוצה לעשות על המגרש. שוב, אם מחר הוא יהיה באמת בשיאו, בלתי אפשרי יהיה לעצור את בארסה”.

העזיבה של ניימאר והאמירות של אלבה: “בכל פעם ששחקן עוזב יש לזה השלכות, אפקטים חיוביים ושליליים. במקרה הזה, כמו שג’ורדי אלבה אמר, יש לו יותר שטח והוא יכול לעלות יותר, להיכנס בין ההגנה. ואז, כשאינייסטה או גומש עושים את הפעולה, זה נותן לו שטח וחופש להתחבר עם מסי והמגן הימני. לאלבה יש הבנה נהדרת עם ליאו. הוא בישל שערים רבים לו וגם לסוארס עם הכדורים שהוא מסר. שיתוף הפעולה שלו עם מסי והחלוצים הוא חיוני. ג’ורדי הוא בחור חכם, שחקן נהדר ו-ווינר”.

ההחלטה של מסצ’ראנו: “קודם כל, מסצ’ראנו הוא דוגמה לאחרים, אתה צריך להתחיל מכאן בנוגע אליו. מקצוענות, מנהיגות… הוא צריך להיות דוגמה לשחקנים זרים שמגיעים לכאן. הוא השתלב כאן בצורה נדירה יחסית לשחקן זר, כמו דני (אלבס), אבידל וגם ראקיטיץ’. אנחנו צריכים לכבד את ההחלטה שלו – הוא הרוויח את זה”.

“ניימאר אמר לנו שהוא רוצה לעזוב בחתונה של מסי, היינו המומים, אבל כמו במקרה של מסצ’ראנו – אתה צריך לכבד את ההחלטה שלו. העזיבה שלו הכניסה למועדון הרבה כסף, ששימש לרכישה – הנכונה – של דמבלה. הוא שילם את סעיף השחרור – זו ההחלטה שלו ובארסה הפסידה שחקן נהדר”.

האם בארסה הפסידה מהעזיבה שלו: “הפסדנו שחקן גדול, אבל בארסה התאימה את עצמה ועכשיו אנחנו משחקים נהדר בליגה ובליגת האלופות. ניימאר הוא שחקן יוצא דופן, והוא יכול וצריך לעשות את מה שהוא רוצה ולשחק איפה שהוא רוצה”.

טר שטגן מפתיע?: “לא באמת. ידענו והכרנו את הפוטנציאל העצום שלו כשהוא חתם. הוא הביא הרבה נקודות לבארסה העונה. יש לו את משחק הרגל הטוב בעולם והוא מ-3 השוערים הטובים בעולם בכלל”.

פאוליניו: “הוא משחק היטב, מצליח. הוא יודע מה הוא עושה, הוא כובש שערים ומראה שהוא ברמה של בארסה. יש לו ניסיון רב והוא מצליח עם נבחרת ברזיל וגם בליגות אחרות. הוא אינטליגנטי ומתחבר עם חבריו לקבוצה על המגרש מצוין. יש לו כבר 6 שערים, ההופעות שלו חשובות מאוד לקבוצה, כמו השער שהביא את הניצחון בחטאפה. כמו שכבר אמרתי בעבר – לא הייתה ביקורת כלפי פאוליניו אם מדריד הייתה מחתימה אותו, כי אנשים חשבו שאין לו את הפרופיל המתאים כדי לשחק כאן, או אם הוא היה בן 18. אבל הוא מוכיח שכולם טעו ואני שמח בשבילו”.

קוטיניו וגריזמן: “הם שחקנים מהשורה הראשונה בעולם. קוטיניו הוא הדבר הקרוב ביותר לניימאר כרגע. הוא יכול לשחק גם כקשר שמאלי בבארסה. גם גריזמן, שכבר דובר עליו, הוא מעולה”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו