Featured Video Play Icon

קומאן דיבר על סוארס, ריקי ורכש אפשרי לקראת ויאריאל

דבר אחד שאפשר לזהות בדיבור שלו זה שהוא ישיר וכן עם מילים חזקות, ממש כמו בתקופתו כשחקן, דבר שלא ראינו ממאמנים בברצלונה שנים. הוא לא התחמק משום שאלה ואמר את דעתו על כל נושא (כולל על המועדון שקיבל החלטות בלעדיו).

“אנחנו בכיוון, עשינו עבודה רבה ב-3 או 4 השבועות האחרונים והקבוצה תהיה מוכנה לבוא חזקים למשחק מחר”.

“כמובן שחסר לנו קצב משחק, משהו שיש לכאלה שכבר שיחקו שני משחקי ליגה, שיכולים להשפיע, אבל אנחנו מוכנים”.

“במשחקי ההכנה האחרונים ראינו קבוצה עם יותר קצב של הכדור, יותר מהירה, לחצנו היטב, חטפנו הרבה כדורים ויצרנו מצבים… נגד ויאריאל לחטוף הרבה כדורים לאורך המגרש זה יהיה גורם מפתח”.

“נשארו עוד שבועיים לקבוצה להתחזק ולהשתפר. בימים האלה יכולים להתבצע רכישות, יכולות לקרות מכירות, הכל יכול להיות. תמיד חשוב לדבר על השחקנים שנמצאים כאן ולא על החתמות אפשריות שחסרות לנו, צריכים להתרכז במי שיש לנו. אנחנו מרוצים מהקבוצה שבידינו כרגע”.

ממפיס ולאוטרו? “הדלת פתוחה ואנחנו לא שוללים כלום, אבל אני לא מתכוון לדבר על שחקנים שלא נמצאים פה אלא רק על הקיימים”.

“אני חושב שזה נורמלי ששחקן יהיה מעט עצוב כשחבר שלו עוזב את המועדון אחרי כל כך הרבה שנים ביחד. זה חלק מהכדורגל. הדבר החשוב ביותר לגבי מסי מבחינתי זה איך שהוא היה באימונים ובמשחקים. הוא מהווה דוגמה לכולם בהתנהלות שלו באימונים ועובד בצורה מושלמת. לא ראיתי יום אחד שהוא נראה היה מושפע מדברים חיצוניים. במובן הזה של כל מה שקשור למעורבות בקבוצה, יש לי אפס ספקות בעניין של ליאו. אני רואה אותו היטב”.

“זה נראה שאני הייתי הנבל של הסרט, הבחור הרע בסיטואציה של לואיס סוארס – אבל זה לא המקרה. יש לי את כל הכבוד האפשרי אליו. אחרי שיחה עם לואיס, גיליתי הערכה כלפי השחקן והאדם שהוא. לאורך כל הדרך אמרתי לו שזה יכול להיות מסובך עבורו באופן אישי, אבל אם הוא ישאר אני אבנה עליו. הוא נתן את המקסימום באימונים ואמרתי לו שהוא יהיה עוד אחד בקבוצה מבחינתי.

ההחלטה לגבי סוארס הייתה של המועדון. לבארסה כבר היו החלטות שהתקבלו במחשבה שלהם עוד לפני שקיבלתי את הקבוצה – ואני ניסיתי לתמוך בהחלטות אלו. זה חלק מהכדורגל. אני ולואיס כיבדנו אחד את השני ודיברנו בצורה ישירה וברורה. שיהיה לו בהצלחה”.

ריקי ואלניה? “שחקנים צעירים כמו ריקי צריכים לשחק. יש תחרות. ואם זה לא יכול לקרות בקבוצה הראשונה, הם צריכים להיות בקבוצת המילואים או בהשאלה. אחרי זה, ההחלטה היא כבר של השחקנים עצמם, אבל אם ריקי ואלניה כן יחליטו להישאר, הם יקבלו הזדמנות לשנות את דעתי. כרגע יש לי אותם, אבל הם יצטרכו לעבוד קשה כי יש להם תחרות רבה”.

“ריקי פוץ’ יהיה בסגל למשחק. זה לא נכון שאני לא סומך עליו, כי עובדה שמחר הוא יהיה איתנו. זה לא באמת עניין של לקבל מספר חדש בקבוצה, זו הייתה החלטה של המועדון, חלק יהיו בסגל הקבוצה ויקבלו מספר, חלק לא. במקרה שלי זו החלטה טכנית, זה עניין של אם הוא נמצא כאן, נמצא שם, או לא. זו אבל זה נכון שיש לו הרבה תחרות כמו שאמרתי כבר”.

“אנסו פאטי הוא כישרון גדול. בודדים השחקנים בגילו שמראים את רמת המשחק של בארסה, שהיא לחלוטין מתאימה לקבוצה הראשונה. עצם העובדה שהוא ערך את הופעת הבכורה שלו פה בגיל כזה אומרת הרבה. לואיס אנריקה בחר בו כי הוא מכיר אותו היטב. הוא צריך ללמוד דברים אבל הוא מרשים לגילו והוא שחקן לעתיד”.

הוא יהיה שחקן הרכב? “לאף אחד אין יתרון על פני שחקן אחר כי אנחנו צריכים את כל שחקני ההתקפה שיש לנו. אף שחקן שיש לנו לא יכול לשחק את כל 3 המשחקים בשבוע. אנחנו צריכים לעשות שינויים”.

רעידות אדמה במועדון? “למאמנים אף פעם אין יום אחד שקט. ידעתי שתמיד יהיו אנשים בעד ואנשים שנגד ההחלטות שלי, אין בעיה, זה חלק מהתפקיד. אבל אני מקווה שינתן לנו שקט נפשי בסיסי לעבוד בצורה חלקה יותר”.

ויקטור פונט? “אני מכבד את הדעות של כל אחד ואני חושב שזה לא טוב שאני צריך לענות לכל אדם שיש לו דעה עליי. אני מכבד כל אדם וכרגע אני צריך להוביל קבוצה כדי לנצח משחקים. זה בזבוז אנרגיה מיותר”.

קוטיניו? “ראשית, אתה צריך להציב כל שחקן בעמדה הטובה ביותר שלו וזה מה שאנחנו רוצים לעשות עם כולם. קוט יכול לשחק כמספר 10 או באגף שמאל עם הרבה חופש לנוע, אבל אני חושב שהמקום בו הוא הכי מסוכן זה מקדימה, במיוחד בעמדה שלו כ10, יש לו בעיטה טובה, מסירות, מהלכים, אני אוהב את זה. אני מעריך ומחבב את קוטיניו מאוד ואני מקווה שהוא יצליח העונה”.

“כולנו יודעים שספרד שונה מכל מקום אחר. יש הרבה יותר מעורבות תקשורתית, הרבה יותר לחץ, הרבה יותר עניין. זה מראה איפה אתה נמצא, איפה אתה עובד, שמדובר במועדון החשוב ביותר בעולם. תמיד יש שמועות ואני כבר מכיר את זה כשחקן, זה טבעי”.

“החותם שאני משאיר על הקבוצה זה שהמשחק והשיטה יהיו שונים, הלחץ על היריבה יהיה שונה. בכל מה שקשור לשמות של שחקנים, צריך לחכות. זה יהיה טוב יותר אם תשאלו אותי על כך ב-5 באוקטובר. כשהחלון יגמר, אענה על כך”.

“אני מבין שהמצב הפיננסי של בארסה מאוד, מאוד מורכב”.

“יש החתמות שאני רוצה באופן אישי וייתכן שלא יתאפשרו בשל המצב הכלכלי המסובך של המועדון. אבל כבר ידעתי את זה וקיבלתי את זה בהבנה מהרגע הראשון”.

“יש לנו שחקנים עם איכות גבוהה שיכולים לשחק מקדימה, כמו אנסו פאטי ודמבלה. אם לא נחתים שחקן התקפה חדש, ניאלץ לקבל את זה”.

“טר שטגן נפצע כידוע ואנחנו עוד לא יודעים לכמה זמן הוא יאלץ להיעדר. אני מאוד מרוצה מנטו. הוא שוער טוב מאוד. ויש לנו עוד שני שוערים צעירים שעוזרים לנו גם כן”.

“עולם הכדורגל גדל עם טלוויזיה, שיווק וכו’… עכשיו קשה יותר להתרכז בעבודה שלך, יש הרבה מאוד דברים שמדברים עליהם כל הזמן, כמו שקורה במסיבת העיתונאים הזאת עכשיו. שאלות רבות מאוד על משחק אחד שיהיה מחר”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו