קומאן מדבר על ההשארה בחוץ של ריקי, דמבלה, אנסו פאטי וכמובן גריזמן

קומאן במסיבת העיתונאים לקראת אלאבס: “אנחנו מנתחים את המשחק שלנו היטב. יש כמה שיטות משחק שונות שאפשריות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא להישאר עצמנו, אנחנו מוכרחים לשחק בקצב גבוה כמו שעשינו שלשום. הקבוצה כקולקטיב הופכת לטובה יותר וגדולה יותר ורואים את זה, ויש לנו שחקנים טובים”.

“אני לא חושב שהמשחק האחרון היה שלם, ובכן, לא כל כך כי נכשלנו הרבה מול השער, אבל זו קבוצה שיודעת למצוא שטחים היטב. זהות השחקנים עצמם יכולה להשתנות כי יש לנו יותר מ-11”.

“טר שטגן בסדר, הוא מתאמן עם הקבוצה מאז אתמול, אבל עדיין חסר לו קצת זמן כדי לשחק. אני מקווה שיהיה כשיר לשחק בקרוב אבל זה לא טוב להציב תאריך מראש. הוא זקוק לעוד כמה אימונים כדי להיות במצב פיזי טוב ללא בעיות”.

“בהתחלה אומטיטי לא היה בעמדה להשתתף. היום הוא ערך חלק מהאימון והוא צריך לערוך אימונים שלמים במשך ימים רצופים. אני שמח כי הוא פחות או יותר עם הקבוצה עכשיו אבל הוא צריך להמשיך לעבוד. כדי שנוכל לבנות על אומטיטי, הוא צריך עוד אימונים איתנו”.

“ריקי לא נמצא איתנו בשל החלטה טכנית”.

“במשחקים מסוימים בתחילת העונה לקחנו 23 שחקנים, אבל עבורי זה יותר מדי שחקנים. עדיף לנסוע עם 20, מקסימום 21. אני מעדיף ששחקנים יתאמנו בצורה אינטנסיבית מאשר שיסעו סתם, כדי שאם אני אצטרך איתם הם יהיו בכושר ובמצב טוב לשחק”.

“עבור שחקנים צעירים העצה היא לחכות בסבלנות ולהיות מוכן, כי אתה לעולם לא יכול לדעת מתי תצטרך להוכיח מה אתה שווה”.

“אני לא יודע אם העזיבה של ברתומאו תשפיע עליי. אני לא יודע מי יהיה הנשיא החדש, וזה לא בידיים שלי. אני המאמן של המועדון הזה ואני עובד קשה כדי לקדם את הקבוצה, להשיג תוצאות טובות ולזכות בתארים. זה תלוי במה שהמאמן והשחקנים יעשו. והאחרים יחכו לשינויים. אני אתרכז בלזכות בתארים ונראה מי יקבל את התפקיד הזה בעתיד. אני לא לחוץ ואני מעורב מאוד בעבודתי כרגיל. ככה זה. מהיום עד לבחירות יהיו מועמדים שידברו, שיגידו דברים על הפרויקטים שלהם, ונראה מי יהיה הנשיא העתידי”.

“מה שהשפיע על הביצועים של דמבלה היו הפציעות שלו. דמבלה כיום במצב פיזי הרבה יותר טוב. הוא התאמן היטב והוא השתתף במשחקים האחרונים. הוא יצירתי, הוא מהיר, הוא מוכשר, יש לו אחד על אחד מסוכן – והוא יכול לשחק בשני האגפים. הקבוצה זקוקה לשחקנים שיכולים ליצור קרבות אחד על אחד עם שחקני הגנה יריבים כי ככה אתה מייצר שטחים, פותח את המשחק ואיבודי הכדור האפשריים קורים במקומות לא מסוכנים. הוא עדיין יכול להשתפר אבל מעל לכל הוא צריך לחפש את האחד על אחד עם הכדרור שלו, להיצמד לקו ולנצל היבטים טקטיים משמעותיים באגף. זה חשוב שהוא מרגיש טוב פיזית”.

“אנסו פאטי צריך להמשיך לעבוד ולהשתפר. זו העצה שלי אליו. אתמול דיברתי איתו קצת על עניין הריכוז, זה היבט שהוא צריך להשתפר בו, כמו איבודי הכדור. לפעמים הטעויות שאתה עושה הם לא בגלל האיכות שלך אלא בגלל חוסר ריכוז. מהבחינה הזאת, הוא צריך להתפתח ויש לו את העזרה שלנו בכל יום. הוא כישרון גדול ואנחנו אמורים לעזור לשפר דברים בתהליך ההתפתחות שלו. אתה צריך להיות מוכן בכל יום כדי להמשיך להתקדם. הוא כישרון, הוא שחקן טוב מאוד, אנחנו צריכים לדאוג לו בהתאם”.

“פדרי הוא ילד נורמלי ביותר, צנוע מאוד. אני חושב שכל מה שהלך בתקשורת אחרי ההופעה שלו זה צפוי כי זה טבעי שיקבל תשבוחות על העבודה שלו, הרי לשחק בגיל 17 בקלאסיקו ואז להיות כל כך טוב נגד יובנטוס זה הופך את הדיבורים האלה למתבקשים. אבל הוא נשאר עם רגליים על הקרקע”.

“אני חושב שפדרי יכול לשחק בעמדות שונות, זה תלוי בהרבה סיבות. נניח, אם יש שחקן כמו קוואדרדו אצל היריבה, הוא הוצב לעזור לג’ורדי אלבה בהגנה. זה גם תלוי בעמדה של ליאו, כי זה שונה אם מסי משחק בחוד או מאחורי החלוץ. זה תלוי במספר משתנים ופדרי כבר הראה שהוא יכול לשחק בעמדות מגוונות”.

“אנסו או פדרי בעמדת הקיצוני השמאלי? הם שחקנים שונים עם אופי משחק שונה. לאנסו יש איכות טובה מאוד אבל הוא צריך להשתפר בכמה דברים במשחק שיש לפדרי. מצד שני, פדרי צריך להשתפר בדברים אחרים. ילד בן 17-18 הוא לא מוצר מוגמר”.

שחקנים שלא קיבלו דקות? “כרגע הקבוצה היא די ברורה, לשחקנים האלה יש מעט אפשרויות לקבל דקות. צריך לחכות להזדמנות שלך ולהראות בכל יום שאתה רוצה, שאתה נחוש ולהציג את הביצועים שלך באימונים או במשחקים עם בארסה ב’ כדי להוכיח שאתה דופק על הדלת ומחכה להיכנס”.

“מראדונה היה הטוב ביותר בתקופתו, אבל מסי הוא הטוב מכולם. אתה לא יכול להשוות בין הכדורגל בתקופה שלנו לבין הכדורגל של היום. היום המשחק הוא הרבה יותר פיזי ואינטנסיבי. הוא התפתח מאוד”.

“לאראוחו יש הרבה פוטנציאל והרבה איכות, אנחנו בונים עליו. יש לו עתיד ארוך, יש לו כמה איכויות הגנתיות חשובות; למרות הגובה המרשים שלו, הוא די מהיר, הוא חזק, יש לו משחק ראש טוב, מבחינת משחק ההגנה שלו הוא הראה מה יש לו במשחקים והדקות שהוא קיבל. יחד עם זאת, הוא צריך להשתפר בכמה דברים, כמו בבניית המשחק מאחורה – והנגיעה הראשונה שלו בכדור. אבל אני מרוצה ממנו. אנחנו יודעים שהוא שחקן צעיר שיכול להשתפר. זה חבל שהוא לא כאן איתנו בגלל הפציעה ואני מקווה שהוא יחזור בקרוב מאוד”.

“אין לי תלונות לגריזמן, לא באימונים ולא במשחקים. הוא נותן הכל, אני מקווה שיהיה לו קצת יותר מזל כי שלשום הוא שיחק היטב ובשני מהלכים זה היה משמעותי עבורו לכבוש כדי שיהיה רגוע יותר. יש לו איכות, חסר לו השער, אבל הוא מעניק לנו המון”.

“אם אתה מנצח משחק כמו האחרון, רואים את זה באווירה בחדר ההלבשה. אחרי המשחק נגד מדריד היינו עצובים ובטורינו היינו שמחים ושבעי רצון עם התוצאה – אבל מעל לכל עם המשחק שהצגנו”.

“אני אומר לכולם להנות מהרגע. גם לצעירים, כי זה לא רגיל ששני ילדים בני 17 ישחקו ברמה הזאת. זה גדול. העצה אליהם היא להישאר צנועים ולעבוד קשה כי קריירה של כדורגלן היא מאוד ארוכה. השחקנים האלה שראיתי בחודשיים-שלושה האלה הם בחורים טובים מאוד, הם יודעים מה הם צריכים לעשות. אנחנו כאן כדי לסייע להם להשתפר ולהנות מהמשחק שלהם, לצד שחקנים כמו מסי, בוסקטס ואחרים”.

“קודם כל, אני מאוד שמח מהרכש של דסט. יחד עם זאת, הוא שחקן צעיר שעדיין צריך להסתגל. נגד מדריד הוא הראה את האיכות שלו, אבל פתחנו עם סרג’י רוברטו כי הוא שיחק טוב מאוד בתחילת העונה ואין סיבה להוציא אותו מההרכב. זו תחרות חיובית עבור שניהם ויהיה להם את ההזדמנות להראות את האיכויות שלהם. זה טוב שיאבקו על העמדה הזאת”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו