ראיון בכורה עם טרינקאו: ״מסי עוזר לי המון, הוא הטוב מכולם״

טרינקאו התראיין לקראת פתיחת העונה מחר: “בעוד חמש שנים אני רואה את עצמי כמישהו שיהיה מודל לחיקוי בברצלונה”

אתה שחקן צעיר וזה הגיוני שהרבה אוהדים לא מכירים אותך עדיין, מיהו טרינקאו כשחקן?
“אני אוהב לכבוש שערים ולבשל, לחפש מצבים של אחד על אחד עם שחקני ההגנה כל הזמן, ולעזור לקבוצה עם הכדור ובלעדיו”.

מה מעניק לך הכי הרבה עונג: כדרור, שער או בישול?
“האמת היא שאני אוהב לשלב את המשחק שלי עם קצת מכל דבר”.

באיזו עמדה הכי נוח לך?
“אני מרגיש טוב בכל המיקומים ההתקפה, גם באגף וגם במרכז. אני אוהב לשחק בכל אחת מן העמדות האלה”.

מה קומאן מבקש ממך?
“קומאן מדבר איתי המון ומה שהוא מבקש ממני הכי הרבה זה להיות עצמי, להתמודד, לבלוט ולנסות לכבוש שערים. בקצרה, פשוט לעשות את עבודתי. אני כדורגלן צעיר שעדיין צריך להשתפר בכל ההיבטים, שצריך לנתח את המשחקים שלו ולראות מה הוא עושה טוב ומה הוא עושה לא טוב במטרה להתפתח”.

אז אתה אחד מאותם שחקנים שרואים הרבה כדורגל בבית או שאתה מעדיף להתנתק?
“אני מנתח משחקים שלי, אבל לא, אני בחיים לא רואה משחקים של קבוצות אחרות. אני לא אוהב את זה. אני צופה רק במשחקים של הקבוצה שלי”.

שוחחת עם מסי?
“כן, בוודאי. מהרגעים הראשונים, על המגרש ומחוצה לו, מסי מתנהג כמו מורה דרך בשבילי. הוא מורה טוב. הוא שואל אותי איך אני, אם אני בסדר ואם אני צריך משהו, ובמהלך המשחקים הוא מגיב על ההופעה ונותן לי הסברים וחידודים שעוזרים לי. הוא הטוב ביותר”.

למה בחרת במספר 17?
“אני אלבש את מס’ ’17’ לכבוד אבא שלי. זה יום ההולדת שלו. אני אוהב את המספר הזה. גם ביורו עד גיל 19 לבשתי את המספר הזה ויש לי הרבה חיבה אל מס’ 17”.

זה היה אבא שלך שלקח אותך לשחק כדורגל כשהיית קטן והיה מי שהחדיר בך את התשוקה לענף הזה?
“האמת היא שבמשפחה שלי הם שמו לי כדור ברגליים ומיד הרגשתי שאני אוהב את זה, שיש לי תשוקה רבה לזה. התאהבתי. מהר מאוד התחלתי לשחק כדורגל ומאז לא הפסקתי. עכשיו אני כאן”.

“התחלתי לשחק בגיל 5 במועדון שלא מקבל שחקנים בגילאים האלה. הכי צעיר שאפשר להיות שם היה בן 6. מאוד אהבתי לשחק, ותמיד אהבתי להתמיד, לעבוד ולנסות. הייתי כזה מאז שהייתי ילד קטן ועד היום”.

מה אתה עושה בזמנך הפנוי, כשאתה לא משחק?
“אני עם המשפחה, עם חברים. אני גם אוהב לשחק בפלייסטיישן ולצפות בסרטים, (צוחק)”.

אילו סרטים אתה אוהב?
“אני עוקב הכי הרבה אחרי סרטי דוקו, בעיקר של ספורט. ראיתי את כל הסדרה של מייקל ג’ורדן ובדיוק עכשיו סיימתי לצפות בשל ניקולא אנלקה”.

בשבועות שלך בברצלונה, מה הכי הפתיע אותך?
“כל מה שקשור במועדון הפתיע אותי. אתה יכול לראות כמה המועדון הזה גדול, כאן הכל עומד לרשותך כשחקן ויש לך כל דבר. פה אוכל לצמוח המון כאדם וכשחקן. האמת היא שכרגע נוח לי מאוד גם באימונים וגם במשחקים, על המגרש ומחוצה לו. העיר נראית לי יפהפיה ביותר. מזג האוויר נפלא וכך גם האוכל. אני גר כאן ואני אוהב את ברצלונה”.

עם מי אתה מסתדר הכי טוב בחדר ההלבשה עד כה?
“הגעתי לברצלונה מוקדם יותר להתחיל את קדם העונה שלי בזמן שכל הקבוצה עוד התכוננה לליגת האלופות בליסבון. אני התאמנתי בברצלונה בינתיים וכך גם פדרי. הגענו לכאן באותו זמן והפכנו יחד לשני אנשים עם יחסים קרובים מאוד. אבל כולם פה קיבלו אותי בצורה מושלמת”.

כשבארסה רצתה להחתים אותך, מי היה הראשון שדיברת איתו לגבי המועדון?
“הנשיא ברתומאו שלח לי הודעה, אבל אני כבר לא זוכר מי היה זה שדיבר איתי ראשון. מה שאני זוכר זה שאמרתי לסוכן שלי ז’ורז’ה מנדש שאני רוצה לברצלונה ואז הוא סידר את זה. הוא אמר לי שברצלונה אוהבת אותי ואמרתי לו: ‘כן, זה בדיוק מה שאני רוצה, אני הולך לשם’.”

לסוכן שלך יש כוח רב בעולם הכדורגל, אילו יחסים יש לך איתו?
“אני יכול רק להודות לו, כי הוא גרם לחלום שלי להתגשם עכשיו”.

האם החיים שלך בפורטוגל השתנו משמעותית אחרי שברצלונה הודיעו על הרכישה שלך?
“אנשים החלו לעקוב אחריי יותר, גם על מה שאני עושה במגרש וגם מחוצה לו. ועכשיו אותו הדבר”.

ההגעה שלך לבארסה קרתה במהלך סיטואציה מורכבת מאוד, כששחקנים חשובים עוזבים את המועדון ואווירה סוערת אחרי ה-8-2 בליסבון.
“הגעתי לפני מעט זמן ואני מתרכז בלעשות את העבודה שלי. לזה אני מקדיש זמן ומחשבה. כל שאר הדברים הם עניינים של המועדון וזה אופייני לכדורגל”.

איפה אתה רואה את עצמך בעתיד?
“אני מסתכל על עצמי עושה דברים גדולים בקאמפ נואו. בעוד חמש שנים אני רואה אותי מהווה דוגמה ונקודת התייחסות בברצלונה. זו המטרה שלי”.

ומי הדוגמאות שלך?
“המודלים האישיים שלי בספורט הם כריסטיאנו ומסי. למרות שבכדורגל יש הרבה שחקנים שאני אוהב, אבל אם אני חייב לציין שמות, אני נשאר איתם, הם הכי טובים במה שהם עושים”.

האם אתה יודע כבר איך תחגוג את השער הראשון שלך במדי בארסה?
“אבא שלי לא כאן איתי עכשיו אז לא אוכל להקדיש לו את השער אבל הוא יודע שכשאכבוש זה יהיה בשבילו”.

מה אתה מצפה מהבכורה שלך נגד ויאריאל?
“לנצח. ניצחון. היום (ו’) היה לנו אימון וידאו שמנתח את ויאריאל ואנחנו יודעים שזה יהיה משחק קשה, אבל המטרה שלנו היא לנצח ואנחנו נעשה את המיטב שלנו כדי להשיג את זה”.

הבכורה שלך בקאמפ נואו בראשון תהיה ללא קהל. איך זה מרגיש לשחק מאחורי דלתיים סגורות?
“שחקן עדיין מרגיש מאוד מוזר בנסיבות הללו, זו המציאות החדשה שלנו אבל אני מקווה שבקרוב הקהל שלנו יחזור והכל יהיה הרבה יותר טוב”.

אתה נראה מאוד שלו. איך אתה מתמודד עם לחץ?
“בצורה מאוד רגועה. כדורגל זה החיים שלי, זו העבודה שלי. אני מסתדר טוב מאוד עם מצבי לחץ. זה לא משפיע עליי. זה תמיד היה ככה אצלי ואני רגיל לזה”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו