שי על מתיאו אלמאן, דקו וכמובן לאפורטה עם השינוי הדרסטי החדש במחלקת הכדורגל של ברצלונה

בהודעה הרשמית מאמש של בארסה על המינוי של דקו והעזיבה של מתיאו אלמאן רשום: ״הודעה זאת מגיעה בהמשך לתקשור ב-2 במאי בו פורסם שהמנהל הספורטיבי מתיאו אלמאן הסכים לעזוב את תפקידו עם תום מועד ההעברות ב-2 בספטמבר״.

אם זה היה נכון, אז מתיאו אלמאן עשה קאמבק רק בשביל לעזור לבארסה בקיץ הזה – אוקיי, נשמע לג׳יט.

אבל זה לא.

בהצהרה של מתיאו אלמאן כשהוא חזר לתפקיד ב-20 במאי הוא אמר: ״לאסטון וילה יש פרויקט מרשים ואת אחד המאמנים הטובים באירופה, אבל אחרי חשיבה ממושכת, החלטתי שהמקום שלי הוא בברצלונה. אני מחויב לברצלונה ואני רוצה להישאר, הנשיא רוצה אותי ואני יכול להישאר לעוד הרבה זמן״.

צ׳אבי פירגן לו יממה אחרי במסיבת העיתונאים לפני המשחק נגד סוסיאדאד: ״מתיאו אלמאן הוא עילוי, הוא מעמיד דברים בסדר נכון ומכיר את המועדון מבפנים ומבחוץ״.

הנשיא לאפורטה פירגן לו בראיון סוף העונה במונדו דפורטיבו: ״אני מאושר שמתיאו נשאר, הוא דמות מפתח בהרכבת הסגל שלנו, הוא רגוע והוא מביא את זה לשולחן המו״מ עם הרבה ניסיון ועקשנות״.

אז למה מתיאו אלמאן עזב?

הסיבה היא דקו ולאפורטה. בזמן החל״ת שאלמאן לקח בשביל לנהל מו״מ עם אסטון וילה, לאפורטה כבר רץ להביא את דקו, הפייבוריט שלו מזה זמן מה לעמדה הבכירה של המנהל הספורטיבי. ובאותם דיונים בהם לאפורטה מכר לו את התפקיד, הוא כבר הבטיח אחריות מלאה על הכל.

הכל.

הנשיא קיווה שהוא יוכל לרקוד על 2 החתונות עם החזרה של אלמאן לתפקיד לצידו של דקו (ועכשיו מתחתיו) אבל כמו שאנחנו מכירים את האגו התופח שיש לאנשים כשהם נכנסים להנהלה של בארסה, זה פשוט לא יכל להתקיים לאורך זמן, במיוחד שיש נשיא שמצהיר שהוא לא מתערב ברכש ובניית סגל, אבל הוא מתערב ועוד איך.

מעבר לכך בהנהלה מפלס האמון במתיאו אלמאן צלל אחרי החיתוך החד ההוא לאסטון וילה במאי. כולם הופתעו מזה.

את דקו נשפוט לפי התוצאות. ניסיון אין לו – אבל לאפורטה בונה עליו כצ׳יקי בגירסטיין החדש, שגם הגיע לפוזיציה הזאת ללא ניסיון ב 2003.

קשרים יש לדקו לא מעט (במיוחד בדרום אמריקה) וכמו לאפורטה, הוא חבר מאוד טוב של מנדש, זה טוב אבל גם יכול להיות רע.

לאפורטה הבטיח שקיפות בקמפיין שלו, אבל הוא שב לנוסחה המוכרת מאוד של נשיא ברצלונה שמקיף את עצמו באנשי אמון ושומר על כולם קרוב – חלקם מקצועיים מאוד, חלקם פחות. אין לבארסה מנכ״ל כבר שנה וחצי מאז שפראן רברטה התפטר ולא נראה שיהיה בזמן הקרוב.

סגנון ניהול של באיירן? פחחח, תמיד היינו מועדון שכונה, לטוב ולרע.

זה מה יש, ועם זה ננסה לנצח.

ויסקה בארסה, תמיד ❤️💙

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו