״הוא פליימייקר מעמדת המגן, רץ קדימה מתי שיש הזדמנות. שחקנים כאלה הם כמו מספרי ׳10׳ כמגנים, החוזקה שלו היא שהוא בלתי צפוי כשהוא תוקף״

לקראת ההצגה של המגן בן ה-19 כשחקן ברצלונה, כמה דברים מעניינים עליו:

״הוא יכול לגרום לך להתקפי לב (צוחק) הוא אוהב לכדרר כשהוא נלחץ אחורה, אבל ב-99 אחוז מהמקרים, הוא יצא מזה. אני חושב שזה מה שמבדיל אותו ממגנים אחרים. הוא פליימייקר מעמדת המגן, רץ קדימה מתי שיש הזדמנות. שחקנים כאלה הם כמו מספרי ׳10׳ כמגנים, החוזקה שלו היא שהוא בלתי צפוי כשהוא תוקף. מרבית המגנים כשהם נלחצים ישר ימסרו אחורה לבלם, דסט לא כזה, הוא יחפש את הדריבל כדי להמשיך בהתקפה, בדרך כלל זה עובד לו ולכן לא חיפשנו לסרס לו את היכולת הזאת, זה מה שהופך אותו לייחודי״.

המילים של דייב ואן דר ברח, עוזר המאמן של נבחרת ארה״ב ושחקן אייאקס בעבר ששיכנע את דסט להצטרף לנבחרת הלאומית.

סרג׳יניו ג׳יאני דסט נולד ב-3 בנובמבר 2000 באלמרה, עיר של 200 אלף חצי שעה נסיעה מאמסטרדם. האבא, אמריקאי יליד סורינאם (מוצאם של רייקארד, חוליט, סידורף ואחרים), פגש את אמו ההולנדית בזמן שירותו הצבאי בהולנד.

סרג׳יניו בחר לשחק עבור נבחרת ארה״ב אחרי ביקור שורשים בניו יורק עם אביו ב 2014, אבל מבחינת כדורגל הוא הולנדי מלא. גדל בקבוצת הכדורגל הקטנה של העיר שלו, הגיע לאקדמיה של אייאקס ב 2012 והתקדם שם בצורה הדרגתית עד לבכורה בבוגרים בעונה שעברה, עליה קראתם מספיק.

ואן דר ברח מוסיף: ״הוא מאוד בוגר, כל הזמן מחפש לשפר את עצמו. באייאקס מרגילים אותם להסתכל על קטעי וידאו שלהם ושל היריבים שלהם. הוא ממש מחויב למקצוע. לדעתי מדובר ילד טוב. קצת שקט, סופר נחמד. נדיב לחברים שלו, שחקן קבוצתי, הוא אוהב יותר להעניק מאשר לקחת. אני לא יודע עד כמה מזה ישאר כשהוא יעבור לקבוצה גדולה יותר, אני רוצה לקוות שכן״.

ברוך הבא ❤️💙

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו