אבא של אילאיש: ״הלוואי שהוא ישאר בברצלונה עוד הרבה שנים״

ממאדי מוריבה, אבא של אילאיש בראיון ל׳ספורט׳: “הלוואי שימשיך בבארסה כל החיים. המועדון שנתן לנו הכל. הלוואי והוא יראה את הדרך לעוד דורות של שחקני עתיד צעירים. בגיל הזה אין לו מה לחפש במקום אחר. במיוחד עם מאמן כזה שבמשחק מכריע נגד סביליה מעלה אותו לדקות”.

“כשראיתי אותו על השער של העיתון (אחרי שער הבכורה) רציתי לבכות. חברים מגינאה שלחו לנו סרטונים של אנשים חוגגים ברחובות את השער שלו. הם היו שמחים ממש”.

“אני אישית הייתי בשוק והיה לי קשה לקום. הילדים רצו בבית והאחיין הקטן שלי החל לבכות בגלל הרעש בבית. זה היה חלום שהתגשם”.
“קומאן הוא אבא של אילאיש, תמיד נהיה אסירי תודה כלפיו. בלעדיו חלק מהצעירים לא היו בקבוצה הראשונה”.

“הנשיא הוא הדבר הכי חשוב במועדון, אני מקווה שתהיה לנו הצלחה עם לאפורטה. אני זוכר שרייקארד סיים את תפקידו ולאפורטה הימר על גווארדיולה. לא כל הנשיאים עומדים בלחץ כמו שיש בברצלונה “.

“אילאיש הסביר לי שמסי כאישיות הוא יוצא מן הכלל. כדי להכיר אותו טוב צריך להיות איתו יום יום. הוא כל הזמן הדריך אותו להכנס לאיזור הרחבה ולבעוט. השחקן הטוב בעולם מתבדח עם הבן שלי, זה חלום עבור כל אבא, אין לי מילים. אני מודה לו על כל מה שהוא עושה”.

“זה נכון שלא ראיתי את הבכורה שלו (נגד קורניאה). הייתי כל כך נרגש שיצאתי החוצה לרחוב. סבלתי מלא. נגד אלאבס ראיתי. אהבתי את המשחק שלו אבל הוא טעה וגרם לשער נגדי. התקשרתי אליו אחר כך לעודד אותו ולהסביר לו שזה חלק מהדברים במשחק בקבוצה הראשונה. טעויות כאלה לפעמים יכולות להכתים אותך להמשך הקריירה”.

“את המשחק נגד סביליה ראיתי. כשקומאן קרא לו, הלכתי לחדר מרב לחץ . כשהוא נתן את הבישול למסי שמעתי הרבה רעש אבל לא הבנתי למה. אחר כך ראיתי ואז התחלתי לקבל מבול של הודעות . הייתי מאוד שמח”.

“לפני משחקים אני תמיד שולח לו הודעת עידוד. אחרי המשחק אני שולח לו הודעה ומספר לו מה אני חושב על ההופעה שלו”.

“לעולם לא אשכח את אלה שעזרו לנו בלה מאסיה. להפרד מהילד שלך בגיל 7 זה דבר לא פשוט בכלל, הוא הצעיר ביותר במשפחה. ויתרתי על הקרבה שלו אליי בשביל שיתפתח. אני אסיר תודה לבארסה על מה שהיא עשתה עבורנו”.

“כששיחקנו באספניול, אלברט בנאיג׳ס (היום בצוות של לאפורטה) התקשר אליי. נפגשנו במלון ליד המיני אסטדי. הוא איש מפתח בהגעה של אילאיש לבארסה”.

“אילאיש ואנסו פאטי? יש לי יחסים טובים מאוד עם בורי, אבא שלו. הם קוראים אחד לשני “אחי”. אני מקווה ששניהם ישחקו ביחד בקאמפ נואו. אני מדמיין שנים את הרגע הזה. בלה מאסיה הם תמיד היו ביחד”.

“לראות אותו מהיציע? אני מחכה ליום הזה למרות שאני יודע שזה יהיה לי קשה ומרגש. אני רוצה שהוא יסתכל ליציע ויראה אותי. לא להרבה אנשים בעולם יש את ההזדמנות הזאת לראות את אבא ביציע. המגיפה לא איפשרה זאת אבל אני מקווה שבקרוב מאוד נצליח להגיע לרגע הזה”.

ממאדי מוריבה על השם ׳אילאיש׳:

“השם המלא שלו הוא מוריבה קאורומה קאורומה, אבל כולם קוראים לו אילאיש. אנחנו מוסלמים והחלטנו על השם בגלל סבא שלו. כשמוסלמים עולים לרגל למכה, השם שאתה חוזר איתו זה השם החדש בגלל שעברת טיהור”.

“זה כמו שיש לך 3 בנים ואתה קורא להם חוסה על שם הסבא. אחד מהם יכול להיות מנואל חוסה, או חוסה אנחל. זה צירוף שמוסיפים לשם רק אם אתה עושה עלייה למכה. לי קוראים ממאדי בגלל שמי שנתן לי את השם לא עלה לרגל. אם אני אעלה לרגל, לבן של אילאיש יקראו ממאדי, על שם הסבא שלו”.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023