אז מה עכשיו?

לפני שבועיים וקצת, כמה דקות אחרי שהסתיים הסיוט באנפילד, ואלוורדה ביקש מאוהדי בארסה ללקק את הפצעים ולהתרכז בתואר האחרון שנשאר העונה: גביע המלך.

כשהקבוצה שלו כבר מוכתרת לאלופה, היו לו שבועיים להתכונן לולנסיה, קבוצה שעשתה חיים קשים לבארסה העונה, אבל מצד שני גם קבוצה שספגה 7 שערים מארסנל ב-2 משחקים.

ואחרי שבועיים של חשיבה, ואלוורדה שלף את השפן מהכובע: סרג’י רוברטו וסמדו שוב באגף ימין. כאילו הפעם, הכוכבים יתיישרו, הקונספט הזה יעבוד – סרג’י רוברטו יגדל שיניים, שיער ויהפוך לרונאלדיניו.

עזבו את ניהול הסגל הבעייתי שמחזרתי עד אין סוף העונה הזאת.

עזבו את חוסר היכולת להזריק ביטחון ומוטיבציה בשחקנים.

עזבו את ההשפעה האפסית שלו בבניית הסגל (מילים שלו).

מאמן על הקווים של בארסה צריך לדעת להכין את הקבוצה שלו למעמד של גמר. גם השכנה שלי מהקומה הראשונה, זאת שמדברת כאילו בלעה את הארובות בחדרה, יודעת שסרג’י וסמדו זה לא הולך ביחד, ומלקום (משחק נהדר שלו אתמול) ראוי לפתוח בהרכב. מחצית שלמה העברנו בלי שחקן ברחבה, פשוט לא יאמן.

רשמתי את זה אחרי אנפילד: ואלוורדה לדעתי לא יצליח לסחוף את השחקנים לעונה שלישית. לגווארדיולה וללואיס אנריקה היה את האינטגרטי לעזוב כשהם ראו שהשחקנים פחות מקשיבים להם. ואלוורדה צריך לקחת אחריות ולעזוב, וזה משהו שלא נשמע מקולו עדיין.

במקום זה קיבלנו משפטים שנקח להמשך החיים כמו: “אם הייתי צריך לבחור בין להפסיד בגמר או לעוף ברבע, הייתי מעדיף להפסיד בגמר” וואט דה פאק, איזו מין גישה זאת?

לא הייתי מתרגש מהדברים של מסי ופיקה על ואלוורדה. מעט פעמים בהיסטוריה של בארסה שחקנים יצאו נגד המאמן. אלה דברים שפשוט לא עושים.

זה לא משהו ייחודי לבארסה: גם במדריד הקפטן ראמוס אמר אחרי המאניטה שהם קיבלו בקאמפ נואו שהם “עד המוות עם לופטגי” (לינק בתגובות), והם גם אמרו את זה על סולארי. אף אחד לא רוצה לסמן את עצמו כטראבל מייקר למאמנים הבאים. אבל בחדרי חדרים, אתם כבר יודעים מה קורה.

ועכשיו זה בידיים של ברתומאו. אני יודע ממקור ראשון שיש לובי בהנהלה שדורש לשלוח את ואלוורדה עכשיו לגלות. הדבר היותר נורא מבחינת המאמן: גם רב התקשורת בברצלונה כבר בחרה צד, והיא רוצה לראות אותו בחוץ.

הבעיה היא כספית. בארסה האריכה חוזה למאמן ב-13 בפברואר (עוד החלטה הזויה של ההנהלה, בפאקינג אמצע העונה). פיטורין של ואלוורדה יעלו לה באיזור ה-15 מיליון יורו. מה עושים? מחפשים הסכם ביניים, זה מה שקרה עם טאטה מרטינו.

קשה לי להאמין שואלוורדה ימשיך. מצד שני, מדובר בברתומאו ובהנהלה שמרנית מאוד, כך שאי אפשר לצפות לכלום.

סיכום העונה, מי יגיע, מי יעזוב, בהמשך השבוע.

תודה שהייתם איתנו העונה ❤️ ויסקה בארסה! לא משנה מה.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023