ברוך השב ז׳ואן לאפורטה. הנקודות של שי:

הנקודות של שי:

  • בפעם הראשונה אחרי עשור שלם, יש לנו נשיא שבאמת אוהב את המועדון ולא משתמש בו למנף את עצמו או יותר גרוע מזה, להחריב חלקים ממנו בגלל ונדטה אישית ותאוות בצע. בפעם השנייה בהיסטוריה, לאפורטה נבחר לנשיאות בלי תמיכה מהדהדת של מרבית התקשורת הברצלונאית והחברים בגרופו גודו, שלפחות הפעם גם לא עסקו בקמפיין גוועלד נגדו. הוא דיבר ללב של האוהדים והבטיח להם נוסטלגיה עם קבלות, וזאת הצעה שלרובם היה קשה לסרב לה.
  • ז׳ואן לאפורטה באמת אוהב את בארסה. ראיתם את זה בשירה שלו אתמול עם חברי הקמפיין שלו. אנחנו ראינו את זה אישית בפגישה שלנו איתו. ניתן לראות בקלות כיצד העיניים שלו נוצצות כשהוא מדבר על קרלס פויול מנשק את סרט הקפטן בסנטיאגו ברנבאו, או איך הוא מתבדח כשהוא כמעט נפל מהיציע בשער של אינייסטה בסטמפורד ברידג׳.
  • חשוב להתאים ציפיות – אתם לא תראו הוקוס פוקוס וגלקטיקוס נופלים מהשמיים בשביל לחזק את הקבוצה. ברשת יש כבר טרולים אוהדי בארסה שאומרים: ״עברו כבר 18 שעות והלאנד עוד לא נחת, #laportaout 🤣
  • בואו נדבר ברצינות, האתגר של לאפורטה הוא עצום. החובות של המועדון, במיוחד אלה לטווח קצר (700 מיליון יורו), צריכים לקבל טיפול מיידי. צריך להסתכל על הסכם ההלוואה עם גולדמן זאקס שחלק ממנו כבר נוצל על ידי ברתומאו וצריך להזרים כסף למועדון ממקורות חדשים עד שהקהל יחזור למגרשים. לז׳אומה ג׳ירו (סגן הנשיא הכלכלי שלו) יש תוכניות לכך (אגרות חוב, בניית חוב מחדש וכו׳) והיום קיבלנו אישור על המינוי של פראן רברטר, המנכ״ל המאוד מוערך של MediaMarkt, שאם הייתם בברצלונה (וגם בשאר אירופה) בוודאות נכנסתם לראות כמה עולה שם אייפון והאם אפשר לקבל עליו החזר מס בשדה התעופה. מדובר במינוי שמזכיר את ׳הרכישה׳ של פראן סוריאנו ב 2003.
  • התאמת השכר שביצע טוסקטס לשחקנים היא פלסטר על קרע בעורק, שכן היא רק מקצצת זמנית את השכר העונה בתמורה לתשלום היתרה בהמשך החוזה שלהם. האתגר הכי מורכב ביי פאר הוא מה לעשות בפועל עם חוזי העתק של מסי, גריזמן, קוטיניו, פיקה, בוסטקס, פיאניץ׳, דה יונג, אומטיטי ודמבלה. חלק יצטרכו קיצוץ קבוע (או דחייה יותר גדולה של התשלום לזמנים טובים יותר) ומחלק בארסה תצטרך להפטר, וזה לא פשוט, היות ורב הקבוצות באירופה לא מסוגלות לעמוד בתנאי השכר שלהם (#תודה_ברתומאו) סיפור בניית הסגל של עונת 21/22 הוא חתיכת כאב ראש ענק. האם אפשר לשכנע את מסי להשאר לעוד עונה עם ברית׳וויט? האם אפשר לשכנע אותו עם אגווארו והפציעות? כאב ראש ענק כבר אמרתי.
  • האם לאפורטה הוא טלית שכולה תכלת? הוא לא. יש את פרשת הנדל״ן בוילדקאנס, יש את המקרה המפורסם של העמלה העקיפה בשוויץ מהפרויקט הכושל באוזבקיסטן ויש את קייריסון והנריקה (אני ארחיב על כולן מתישהו בפודקאסט), בכל מקרה זה לא בלבל של סנדרו רוסיי וברתומאו, רחוק מכך. מעבר לזה, אני בטוח שעם 1000 זוגות העיניים שיש על המועדון כרגע, אף אחד שם לא ינסה משהו מלוכלך.
  • הדבר החשוב מהבחירות אתמול הוא שרק 4,769 סוסיוס טיפשים הצביעו לטוני פריישה הנונייניסטה, למרות כתבות מפרגנות במונדו דפורטיבו וליקוק תמידי של הצפרדע מרסל לורנטה. הרב הגדול של הסוסיוס בחר בדרך של לאפורטה או פונט, שעל הנייר לא שונות מהותיות באידיאולוגיה שלהן, אלא רק בדרך הביצוע. למזלנו הבוטים של פריישה יזכרו כלא יותר מאתנחתא קומית בבחירות האלה, בדיוק כמו הפיצות והקעקועים של ג׳ורדי פארה.
  • לויקטור פונט היו המון רעיונות טובים בפרויקט שלו, סביר מאוד להניח שאם לאפורטה לא היה רץ, הוא היה מוכתר כנשיא. אני כן הייתי רוצה לראות את לאפורטה מממש חלק מהרעיונות שלו. פונט עצמו הראה לאורך הקמפיין שהוא עוד צריך לעבור טירונות פוליטית ושיעורי רטוריקה מתקדמים, הוא גם הודה בחלק מהטעויות שעשה בקמפיין וגם היום אני חושב שהאסטרטגיה לתקוף את לאפורטה הייתה טעות.
  • המזל שלנו הוא שלאפורטה הוא לא רק רטורקין טוב, אלא הוא גם אחד שיודע לקחת החלטות נכונות. זה לא תמיד עבד ב-100% כמובן (כמו ההחלטה להמשיך להעניק קרדיט לרייקארד בעונה החמישית שלו) אבל ברב המקרים יש לו תחושות בטן מאוד טובות. וחוץ מהקרקורים שם, הוא דמות נערצת בעולם הכדורגל העולמי – כל מה שברתומאו לא היה.
  • ושוב, חשוב להזכיר שהאתגר עצום והוא הרבה יותר גדול ממה שהיינו בו ב 2003. ועדיין, התחושה היא שיש עכשיו מגדלור שיאיר לנו את הדרך. ולשם שינוי, זה מגדלור עם קבלות. ברוך השב ז׳אן.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023