ג׳ורדי אלבה: ״חדר ההלבשה קיבל טוב מאוד את הבחירה של ז׳ואן לאפורטה״

הדברים המעניינים בראיון הבוקר של ג׳ורדי אלבה ל׳ספורט׳.

מראיין: ״איך התחושה עם ההגעה של הנשיא לאפורטה?״

אלבה: ״האמת היא שזאת שמחה גדולה שז׳ואן חזר. הוא יודע את העבודה וחדר ההלבשה קיבל טוב מאוד את הידיעה על החזרה שלו. אני בטוח שהוא יעשה עבודה פנומנאלית. הוא אדם שכל עולם הכדורגל מכבד בגלל מה שהוא עשה ובגלל מה שהוא״.

מראיין: ״המספרים שלך אומרים הכל, הכושר והבגרות. אתם חושב שזה הרגע האידיאלי בקריירה שלך?״

אלבה: ״זה נכון שיש לי 11 בישולים ו-5 גולים, אלה מספרים מאוד טובים אבל בלי העזרה של החברים שלי זה היה בלתי אפשרי. התבגרתי המון בשנים האחרונות בכל האספקטים של המשחק שלי ובכל שנה אני מכוון להיות יותר טוב, אבל רק בזכות הקבוצה אני מסוגל לעשות זאת״.

מראיין: ״ואם מסתכלים על פתיחת העונה, האם הביקורת הייתה מוצדקת? אתה חושב שיש לאוהדים זיכרון קצר?״

אלבה: ״בסוף צריך לכבד כל ביקורת, בין אם היא שלילית או חיובית. אני מתרכז במשחק, יש לי את הכבוד של החברים שלי ושל כל המאמנים שהיו לי. אנחנו נמצאים במקום שדורש ממך את הרמה הכי גבוהה. בהתחלה זה היה לי קשה, אבל עם הניסיון, אני מקבל כל צורה של ביקורת״.

מראיין: ״ענדת את סרט הקפטן נגד סוסיאדאד, איך הרגשת?״

אלבה: ״זה ריגש אותי, ברור שאחרי 9 שנים במועדון זה כבוד לשחקן בית כמוני״.

מראיין: ״תמיד הדגשת את הברסלוניסמו שלך מאז שנולדת, זה יהיה חלום לפרוש בבארסה?״

אלבה: ״אוף, הפרישה עוד רחוקה (צוחק). אני מרגיש טוב, גם פיזית וגם מנטלית. אבל זה נכון שאם אפרוש, שאני מקווה שזה יהיה בעוד הרבה זמן, הייתי רוצה שזה יהיה בברצלונה. במועדון שאני מחובר אליו בלב ושהייתי בו רב חיי״.

מראיין: ״אתה אוהב את שינוי השיטה ל-3 בלמים והצבתך בעמדה התקפית יותר?״

אלבה: ״זאת שיטה שמתאימה מאוד למאפיינים שלי. בכל שיטה בבארסה המטרה היא תמיד לשלוט בכדור הכי הרבה. צריך לקחת בחשבון שדברים נראים טוב יותר כשהקבוצה במומנטום, כמו עכשיו. הקבוצה התפתחה מאוד, הגענו לגמר הגביע עם רמונטאדה גדולה ובליגה אנחנו במצב הנוכחי, אבל כעת מגיעים משחקים מאוד חשובים, כמו בראשון באנואטה. דאבל? אנחנו לא מוותרים על כלום״.

מראיין: ״חדר ההלבשה נראה מגובש מבחוץ, זה נכון?״

אלבה: ״כן, חדר ההלבשה תמיד היה מיוחד ואני חושב שהשילוב הזה בין השחקנים הותיקים והצעירים יותר סגל טוב. אנחנו בדינמיקה טובה״.

מראיין: ״איך קיבלת את הקריאה לחזור לנבחרת?״

אלבה: ״עם שמחה עצומה, בשבילי ובשביל אלה שאוהבים אותי. הייתי בחוץ הרבה זמן ולחזור זאת הרגשה טובה מאוד. היה לי מזל לשחק במונדיאלים וביורואים וזאת חוויה ייחודית״.

מראיין: ״בין הצעירים בולטת הדמות של פדרי, שזומן בפעם הראשונה לסגל של הבוגרת״.

אלבה: ״הוא ילד שהבין באופן מושלם איך משחקת ברצלונה. הוא שחקן מדהים, שונה, הוא נטמע מאוד טוב בקבוצה. הוא צנוע ויודע להקשיב. אני חושב שהזימון הזה מוצדק, למרות שהוא מאוד צעיר ולא צריך למהר, אבל הוא מספק לנו הרבה שמחה״.

מראיין: ״למרות שהמצב הכלכלי של המועדון לא טוב, מדברים בלי הפסקה על הלאנד ואמבפה. איזה מהם היית מנחית בקאמפ נואו?״

אלבה: ״הם שחקנים צעירים שבולטים ברמות הגבוהות ביותר, הם כבר ההווה. אבל אני לא זה שמחליט״.

מראיין: ״מה לגבי מסי?״

אלבה: ״אני מקווה שהוא ימשיך איתנו. הוא שחקן יחודי, הטוב בעולם, אבל זאת החלטה שהוא יצטרך לקבל וצריך לכבד אותה, לא משנה מה יקרה. מה שברור לי מעל הכל שהוא שחקן שאוהב את בארסה והוא שמח כאן, הוא תמיד הראה זאת ברמה שהעניק לנו בכל השנים האלה״.

מראיין: ״איך היחסים שלך עם קומאן?״

אלבה: ״תמיד קיבלתי את התמיכה של המיסטר. הוא אגדה של המועדון, מאמן ישיר שלא מתחבא מכלום ובשבילי זה הכי חשוב. רואים את העבודה שלו והשחקנים מכבדים אותו. המשכיות? זאת לא ההחלטה שלי, אבל ברור שהוא עושה עבודה גדולה עבור המועדון ועבורנו״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023