ציר הזמן של דה ליכט: כיצד הוא חמק לברצלונה בדרך ליובנטוס

כפי שהבטחנו, רצף הזמנים המלא של מתיאס דה ליכט. מרכש כמעט וודאי של ברצלונה, לבלם החדש של יובנטוס. זה הולך לפתוח לכם את העיניים.

ראשית, כפי שציינתי בפודקאסט שלנו אמש, הבחירה של דה ליכט ביובנטוס היא לא בחירה רעה. נהפוכו – זה מועדון מפואר עם מיליוני אוהדים ושחקנים טובים מאוד. זאת גם לא בחירה שמגיעה מנטו שיקולים של כסף. כן, אני יודע, יש דינרוס, ודה ליכט הולך להיות בגיל 19 אחד משלושת מקבלי השכר הגבוהים ביותר בקבוצה.

ועכשיו, כמובטח, ציר הזמן של דה ליכט:

18 באוקטובר 2017: פרנססק אגילר, העורך (לשעבר) של מונדו דפורטיבו מספר שדה ליכט כבר הופך להיות היעד המרכזי של המנהל הטכני (לשעבר) רוברט פרננדס וברצלונה. בארסה עוקבת אחרי הילד בן ה-17 של אייאקס עוד מימיו בנוער של אייאקס.

13 בנובמבר, 2017. דה ליכט (אז כתבנו את השם שלו עם ׳ח׳) זוכה להכרה ויראלית באינטרנט עם התמונה המפורסמת שלו מחובק עם האליל לואיס סווארס.

17 בנובמבר, 2017: דה ליכט: ״הייתי אומר שברצלונה היא הקבוצה האהובה עליי בספרד. למה? בגלל הכדורגל המופלא שלהם והקשר ההיסטורי של המועדון הזה עם אייאקס״.

14 בינואר, 2018: הכישרונות המעולים פרנקי דה יונג ומתיאס דה ליחט לערוץ של אייאקס: “מסי או רונאלדו? אני חושב שהתשובה ברורה מאוד לשנינו, זה מסי בלי ספק. אין צורך ליותר מדי הסברים, מסי פשוט הרבה יותר טוב”.

עוד מהבלם: “אני חושב שאווירת הכדורגל הכי טובה נמצאת באנגליה. בעיניי בספרד, יש שם כדורגל טוב, מזג אוויר נחמד. בנוסף, אני חושב שרמת הכדורגל הספרדית גבוהה יותר מבאנגליה”.

21 במרץ 2018: 4 סקאוטים של ברצלונה נשלחים לראות את דה ליכט מול אנגליה ופורטוגל. זה מספר לא שגרתי.

יולי 3, 2018: בארסה מגישה הצעה של 30 מיליון יורו על דה ליכט, נדחית אוטומטית.

יולי 12, 2018: בארסה רוכשת את קלמון לנגלה מסביליה.

יולי 19, 2018: מארק אוברמארס: ״דה ליכט ודה יונג לא למכירה. הם מחויבים לעבור עוד עונה אחת איתנו לפחות. כן, דיברנו עם ברצלונה, אמרתי להם ׳לא׳ כמה פעמים.״. בארסה לא תחזור להטריד את אייאקס בחודשים הקרובים.

12 באוקטובר, 2018: דה ליכט מאוזכר כבלם שיחליף את אומטיטי וחוסר הוודאות סביב הברך שלו. בארסה חשבה על זה אבל לא הגישה הצעה, היא ידעה שדה ליכט יסיים את העונה באייאקס.

27 בנובמבר 2018: בתוכנית ׳טוט קוסטה׳ ברדיו קטאלוניה מספרים על ארוחת ערב של אבידאל עם דה ליכט והמשפחה שלו, בדומה לארוחה שעשה עם המשפחה של דה יונג. למחרת בבוקר אישור לפגישה הזאת בטלחראף ההולנדי.

30 בנובמבר 2018: דה ליכט בראיון לתחנה ההולנדית AT5: ״”אני חושב שאפשר להשוות את סגנון המשחק שלי לזה של ג’רארד פיקה. כשחקן, אני מוצא אותו כמי שהכי דומה לי. שחקן הגנה חזק, בעל משחק רגל טוב עם הכדור. הוא היה קשר בשנותיו הראשונות בנוער, בדיוק כמוני. גם סגנון המשחק של ברצלונה הוא דומה לזה של אייאקס. קו הגנה גבוה, החזקת כדור, לחץ גבוה…”.

“ג’ורג’ו קייליני, לדוגמה, הוא שחקן הגנה גדול – אבל הסגנון בו יובנטוס משחקת שונה לחלוטין מזה של אייאקס. בכדורגל הנוכחי אתה נוטה להסתכל על שחקנים שיש להם סגנון דומה לשלך. לכן אני אוהב להשוות את עצמי לפיקה”.

4 בינואר 2019: סוכן השחקנים לשעבר ז׳וספ מאריה מינגייה בתוכנית ׳מועדון לילה׳ ברדיו קטאלוניה: ״ז׳אן טודיבו קוסם למועדון על פני דה ליכט בגלל שהוא יגיע בחינם וללא מינו ראיולה שכל הזמן מנסה להעלות את המחיר של השחקן שלו כדי לקחת עמלה גבוהה יותר״. זאת הפעם הראשונה שראיולה מאוזכר כאחד שמתחיל לעשות בעיות.

10 בינואר 2019: השוער אונאנה, אקס בארסה והשוער הנוכחי של אייאקס בראיון לרדיו קטאלוניה: ״דה יונג שמח מאוד לשחק בברצלונה. חפרתי לו במשך חודשים. אני מקווה שדה ליכט גם ילך לברצלונה, הם חברים טובים, גם לו חפרתי על זה״.

ינואר 23, 2019: פרנקי דה יונג חותם רשמית בברצלונה. מארק אוברמארס: ״אנחנו מאושרים בשביל דה יונג, ברצלונה היא המקום המושלם בשבילו. זה מועדון עם היסטוריה נהדרת עבור העם ההולנדי. המו״מ עם ברצלונה היה יוצא מן הכלל. ברצלונה היא כמו אחות בשבילנו והמועדונים מחוברים היסטורית ופילוסופית. אני מקווה שהיחסים שלנו ימשיכו להיות כאלה גם בעתיד״ (אהמ, אהמ).

25 בינואר 2019: דה ליכט אחרי משחק של אייאקס: ״כל העולם רוצה לשחק בברצלונה. אני מאוד שמח בשביל פרנקי, זה מעבר יפה מאוד בשבילו״. מראיין: ״היית הולך אחריו לברצלונה?״ דה ליכט: ״אני חושב שכל אחד ירצה לשחק עבור ברצלונה״.

5 בפברואר, 2019: העיתונאי אוריול דומנק, האיש שסיפר ראשון על הרכש של פרנקי דה יונג: ״בארסה מתעניינת מאוד בדה ליכט וגם דיברה עליו במו״מ על דה יונג. יובנטוס בעמדה טובה בגלל שהיא יכולה להבטיח לו מקום בהרכב ויש לה יחסים טובים מאוד עם מינו ראיולה. באיירן מתעניינת אבל לא יכולה להוציא 80 מיליון יורו. סיטי לא על הפרק בכלל בגלל מינו ראיולה. הוא עצמו אגב אמר שהוא רוצה עמלה בנפרד ומדברים על 10-15 מיליון יורו״.

5 במרץ 2019: הנשיא ברתומאו: ״דה ליכט הוא שם שנמצא על השולחן שלנו בהכנות לקיץ״.

6 במרץ 2019: מארק אוברמארס: ״לדה ליכט יש אישיות מצוינת. אני מאוד אוהב את האופציה של ברצלונה אבל לא יודע מה יהיה העתיד שלו״. הסיכום של בארסה עם אייאקס היה הרמטי כבר בתקופה הזאת.

11 במרץ 2019: ספורט עם הכותרת ׳אופטימיות עם דה ליכט׳. בניגוד לעטיפות הדגים שהעיתון בדרך כלל מייצר, פה הוא צדק. דה ליכט באמת רצה להגיע, וגם אמר זאת.

21 במרץ 2019: מיגל ריקו, העורך של מונדו דפורטיבו בראיון ל RAC1: ״דה ליכט קרוב מאוד, בארסה עושה הכל כדי שיגיע״.

24 במרץ, 2019: המנכ״ל אוסקר גראו באמסטרדם עם טיוטה של החוזה עם אייאקס על דה ליכט.

31 במרץ 2019: ולנטיין דריסן, כתב בכיר בטלחראף ההולנדי: ״אצל האנשים שאני מדבר איתם באייאקס, העסקה של דה ליכט לברצלונה בקיץ היא עניין מוגמר. השחקן רוצה להגיע לשם ויש יחסים מצוינים בין אייאקס לברצלונה״.

אפריל 5: ברתומאו: ״אני יודע מה יקרה עם דה ליכט בקיץ, אבל אני לא יכול לדבר על כך כעת״.

אפריל 9, 2019: אוריול דומנק ברדיו קטאלוניה: ״ברתומאו יודע שעסקת דה ליכט הולכת בכיוון טוב, בגלל זה הוא הרשה לעצמו לדבר ככה. האנשים שאני מדבר איתם באייאקס מתייחסים לעסקה כעסקה סגורה״.

אפריל 11, 2019: פול לונץ’, הקטלאני שמשחק בווילם ההולנדית ופגש את אייאקס במחזור האחרון התראיין לרדיו קטאלוניה: “דה ליכט אמר לי שהוא מצפה לחתום בבארסה, אבל שהוא עדיין לא יודע דבר בוודאות. שאלתי אותו את זה ישירות והוא אמר לי שהוא מקווה שזה יקרה”.

אפריל 12, 2019: אוריול דומנק יספר במאי ברדיו קטאלוניה את מה שקרה בתאריך הזה: ״משלחת של בארסה עם אבידאל, פפ סגורה, ראמון פלאנס והמנכ״ל אוסקר גראו נפגשה עם מינו ראיולה במונטה קרלו. בפגישה החשובה סוכמו כל התנאים של דה ליכט בברצלונה, כולל הסכומים שיקבל השחקן (לפי ההערכות – 6 מיליון יורו)״.

״השחקן מרוצה מאוד היות והוא רוצה להגיע לשם, המשפחה שלו (חלקה בקטאלוניה) רוצה שיגיע לשם, וגם באייאקס רוצים שיגיע לשם״. אוריול גם מציין בסוף הקליפ שמה שעוד לא סוכם באופן סופי היא העמלה שראיולה יקבל. הוא הסביר שבגלל עמלה העסקה של אלכסיס סאנצ׳ס למנצ׳סטר סיטי נפלה ובסוף הוא הלך ליונייטד. נקודה חשובה בסיפור הזה.

אפריל 19, 2019: שבוע אחרי הפגישה ההיא במונטה קרלו, ברשת סקיי האיטלקית, מדברים על פגישה בין פאבל נדבד של יובנטוס למינו ראיולה. הסוכן התככן כבר עבד על שכר טוב יותר לדה ליכט וגם עמלה גדולה יותר עבורו. הפוסט הזה מצוין להמחיש את הסיטואציה:

מאי 9, 2019: טיק טוק בבארסה מאניה. בארסה בשיחות ראשוניות על איך להציג את דה ליכט בקיץ. במקביל לקונספטים על איך להציג את גריזמן.

מאי 12, 2019: מיגל ריקו, העורך של מונדו דפורטיבו: ״גריזמן ודה ליכט הם הנבחרים. במועדון רגועים אחרי הסכמים מלאים מול שני השחקנים״ (מינוס ראיולה).

מאי 25 2019: מינו ראיולה מתחיל להפעיל את החברים בתקשורת האיטלקית והצרפתית, עם מגעים מחודשים מול פאריס סן ז׳רמן. לאורך כל הזמן הזה, דה ליכט דוחה את ההחלטה שלו ביודעין, כשמינו ראיולה ממשיך לנסות לשפר לו (ולעצמו) את התנאים.

28 במאי 2019: הנשיא ברתומאו הסכים להעלות את השכר של דה ליכט ל-7 מיליון יורו. עם מינו ראיולה המו״מ תקוע לגבי גובה העמלה שלו, ובארסה מסרבת להתגמש.

12 ביוני 2019: ראיולה מצולם בפאריס לפגישה עם ראשי הקבוצה. זה הזמן בו כל התקשורת באירופה מתייחסת להגעה של דה ליכט לבירת צרפת כעניין של זמן.

13 ביוני 2019: ראיולה עם החברים שלו בגרדיאן מספרים שפאריס סן ז׳רמן מציעה 20 מיליון יורו בשנה לדה ליכט ומקבל הדים ברחבי היבשת. כתבת פייק כדי להעצים את ערכו. בפועל לאונרדו של פאריס יספר ב-11 ביולי שפ.ס.ז׳ סירבה להתגמש לדרישות של ראיולה על השכר לשחקן והעמלה לסוכן.

18 ביוני 2019: אוריול דומנק אומר ברדיו קטאלוניה שבסביבה של דה ליכט עדיין מייעצים לו לבחור בבארסה, אבל בארסה מסרבת להתגמש כלפי ראיולה. זאת הפעם האחרונה בה בארסה ניסתה לדבר עם ראיולה. אם בארסה הייתה מתגמשת, דה ליכט היה שחקן ברצלונה, חרף הספקות שלו לגבי דקות המשחק בעונה הראשונה.

20 ביוני 2019: יובנטוס חוזרת להוביל במירוץ לרכישה של השחקן עם פאבל נדבד שמרצה את ראיולה ובעצם סוגר את הסיפור. הסוכן יספר לדה ליכט ש: 1. יובנטוס היא בחירה מצוינת (אמת) 2. הוא יקבל הרבה דקות (אמת) 3. הוא יקבל שכר מעולה (אמת). ו 4. אם דברים לא יסתדרו, הוא יוכל לעזוב כשהוא בן 23-24 וכל הקריירה לפניו (אמת). דה ליכט מסכים.

כל מה שהתרחש מכאן והלאה הינם פטפוטי ביצים של העיתונים באירופה עד שיובה סיכמה עם אייאקס. פרטי החוזה לא פורסמו פורמלית עדיין, גם הפרטים על סעיף השחרור וגם גובה העמלה. היינו צריכים את ההדלפות של פוטבול ליקס כדי לדעת שמינו ראיולה גזר 27 מיליון יורו קופון מיובנטוס (על שירותי תיווך והקפצת המחיר) ו-22 מיליון יורו ממנצ׳סטר יונייטד (עמלת תיווך) בעסקה של 100 מיליון על פוגבה, נותר רק לנחש כמה כסף הוא קיבל מיובנטוס ואייאקס על עסקה של 70 מיליון יורו + 10 בבונוסים.

וכמו פוגבה בקיץ הזה ובקיצים קודמים, צפו לקיצים מעניינים של דה ליכט ביובנטוס, עם ראיולה תמיד יש רעש. עד הקיצים הבאים, הרבה מים יעברו בנהר הפו בטורינו. זאת רק ההתחלה.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023