הדגלון הישן ביותר

הדגלון הזה הוא תוספת יחסית חדשה למוזיאון בארסה, דגלון מ-1937 – הדגלון הישן ביותר שאפשר למצוא במוזיאון. הנה הסיפור שלו:

לפני כמה חודשים, פבלו פרס, בחור צעיר ואספן של פריטי ספורט היסטוריים מוולנסיה יצר קשר עם מוזיאון בארסה. הוא נתן לאחראים במוזיאון דגלון שלא ידע בדיוק מה המקור שלו, ואמר שהוא מרגיש שזה דגלון חשוב כי הוא מתקופת מלחמת האזרחים בספרד, וקשה מאוד למצוא פריטים מהתקופה הזו.

האחראים במוזיאון חקרו והגיעו לתובנה שזהו אכן דגלון חשוב עם ערך היסטורי חשוב עבור המועדון. מדוע?

את הדגלון בארסה נתנה ללבאנטה במשחק הליגה הים תיכונית ב-11 באפריל 1937 שנערך בלס קורטס, האצטדיון הקודם של בארסה, ובו בארסה ניצחה 2 – 1. ההרכב באותו יום היה: איבורה, בבוט, רפא, ארז’מי, גארסיה, ברדינה, ונטולרה, אסקולה, גואל, בלמניה ומונלוק.

הליגה הים תיכונית הייתה טורניר שנערך בין ינואר למאי 1937, בצל מלחמת האזרחים בספרד. הקבוצות שהשתתפו בטורניר היו קבוצות מהאזורים ששמרו על נאמנות לרפובליקה: קטלוניה וולנסיה. האזורים היחידים שבהם זה היה אפשרי.

מי שזכתה בטורניר היא, איך לא, בארסה שלנו. חרף התנאים הקשים, כשהמלחמה משתוללת ברחבי ספרד, היא עשתה זאת.

בשנה הבאה לא התקיים הטורניר מחדש, כי הצבא של פרנקו כבר השתלט על כל הקו שמחבר בין קטלוניה לוולנסיה וכך לא אפשר לטורניר להתקיים. ב-1939, השלטון של פרנקו הוציא צו שאוסר בכל תוקף על קיום הטורניר. אגב, הצו תקף עד היום, וההתאחדות הספרדית לא מכירה בתואר כתואר רשמי, אם כי בארסה בהחלט מחשיבה אותו ברשימת התארים של המועדון.

מאז 1937 הגביע הלך לאיבוד, ולכן הדגלון הזה הוא מזכרת גדולה מטורניר חשוב מאין כמוהו.

שתבינו, זהו הדגלון הישן ביותר שאפשר למצוא במוזיאון בארסה, כשהבא אחריו הוא מ-1952. הפרש של 15 שנים. המסורת של הדגלונים היא מסורת חשובה עבור בארסה: בארסה תמיד תיתן דגלון כזה לקבוצות שמשחקות בקאמפ נואו בפעם הראשונה או לקבוצות שהיא פוגשת במסגרת אירופאית.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023