Featured Video Play Icon

הדור הבא: אלחנרדו באלדה

בימים האחרונים רצו פרסומים על כך שבארסה שוקלת להשאיל את ג׳וניור פירפו בינואר על מנת לפנות מקום לאלחנדרו באלדה, המגן השמאלי המבטיח. גסטי רוגובסקי עם הפרופיל של היהלום.


⬅️ פרופיל: אלחנדרו באלדה.
מהן כמה מהתכונות החיוניות ביותר עבור מגן שמאלי של ברצלונה? מהירות, תזמון, טכניקה, חלוקה של מסירות מדוייקות, קצרות וארוכות.
יכולת לרוץ לאחור ולהגן על המרחבים העצומים שהקו האחורי משאיר לאחריהם. למרות שהמגנים המודרניים הסתגלו לדרישות כאלה, מציאתם בשוק אינה קלה. בלה מאסיה לעומת זאת, מגנים מעוצבים להתאים למודל שכזה.


⬅️ ביוגרפיה:
אלחנדרו (אלכס) באלדה הוא יליד ברצלונה, 18 במרץ 2003, כמו מגן שמאלי אחר של בארסה, ג’וניור פירפו, הוא דומיניקני במקור אלא שבניגוד לג’וניור שנולד בסנטו דומינגו, אמא של באלדה היא הדומיניקנית. אביו של אלכס, סאליו, הוא מגינאה – ביסאו, בדיוק כמו אנסו פאטי. בתחילת הדרך, הוריו של באלדה רצו שהוא יפתח בקריירת אתלטיקה שכן בבית הספר שלו הוא תמיד היה הראשון והמורים היו צריכים לתת למתחריו כמה שניות של ייתרון כדי לכסות על הדומיננטיות שלו. עם זאת ולמזלנו, הילד העדיף כדורגל. כשהיה בן 4 הוא הלך לראות את אחיו אדי בן ה-7 משחק בסנט מארטי קונדל. באותו היום היה חסר להם שחקן בקבוצה, וביקשו מאלכס הצעיר לשחק.אלכס הרשים וכשהיה בן 6 הצטרף לבית הספר סנט גבריאל, שם התחיל לשחק כחלוץ. אספניול וברצלונה רדפו אחריו ובאלדה העדיף ללבוש את צבעי הבלאוגרנה. למרבה הצער, ברצלונה היו איטיים מדי במשא ומתן והמשפחה בחרה לקבל את ההצעה של אספניול.


באספניול, באלדה המשיך להרשים ושיחק בתור קשר קדמי, אך שרד בקבוצה רק שנה. בשנת 2011 באלדה הגיע סוף סוף ללה מאסיה והוכיח איזה פוטנציאל לוהט היה: כבר בפברואר 2019 ערך את הופעת הבכורה שלו עם נערים ב’. החוזה שלו היה אמור להסתיים בקיץ האחרון, כאשר כמה מועדוני פריימרליג מאוד גדולים קושרו עם שמו, אבל באלדה החליט לחדש את החוזה ולהמשיך בלה מאסיה.
רק לפני חודשיים, הוא ערך את הופעה הבכורה שלו בנוער א’ (U19) כשהוא בן 16 בלבד.


⬅️ איך הוא משחק:
אלכס תמיד עם רגליים על הקרקע, אבל גם מחזיק בכל התכונות הטכניות והפיזיות הנדרשות על מנת להצליח כמגן שמאלי.
כפי שהיה כילד, מדובר באתלט יוצא דופן, מהיר כברק ועוצמתי במיוחד. לאחר הפציעה שספג בעונה שעברה, הוא צבר עוד כח ומסת שריר וכיום הוא בלתי ניתן לעצירה ברמות בהן הוא משחק. עם זאת, התכונה הגדולה ביותר שלו היא לא מהירות, אלא לדעת מתי ואיך להשתמש בה. התאוצה והתזמון שלו מאוד מדוייקים, כמו הכשרון שלו עם הכדור. באלדה חזק מאוד באחד על אחד, עובר טוב, יש לו מגע ראשון מאוד מדוייק, ראייה נהדרת, תזוזות וכיווני גוף מאוד מהירים על מנת להגן על הכדור. אפשר לומר שיש לו הכל. בהגנה הוא עדיין משתפר, אבל האתלטיות והדינמיות שלו עוזרים לו להתאושש.


⬅️ אז מה העתיד צופן לאלחנדרו באלדה?
את העונה הנוכחית התחיל באלדה בנוער א׳ עם דילוגים לבארסה ב’. הוא עדיין מתבגר ומתפתח, אך השמיים עשויים להיות הגבול עבורו, אם אכן יחל להתאמן עם הקבוצה הראשונה, כולנו נוכל להרוויח.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023