הדור הבא: ארנאו טנאס

תעשו קפה ותתרווחו, אופיר ממן הכין לכם ניתוח עומק על השוער המבטיח מלה מאסיה, ארנאו טנאס, כולל פרופיל, סגנון משחק וציפיות לעתיד.
צריך כמובן להיות משוגע כדי להגיד שבארסה חסרת מזל שיש לה בין הקורות את טר שטגן. מאז הגיע מברוסיה מנשנגלדבך ב2014, הוא ביסס את עצמו כאחד השוערים הטובים בעולם. בגיל 27 בלבד, מי שלובש בברצלונה את הגופיה עם המספר ‘1’ מגלה באופן עקבי בגרות יוצאת דופן וכושר מופלא בשער. מי כמונו יודע כמה מזה ברצלונה הייתה צריכה לצערנו בשנים האחרונות…


אבל אם בכל זאת יש שני ‘קולה’ שיכולים להרגיש חסרי מזל ששטגי איתנו, אלו שני השוערים המבטיחים מאוד מלה מאסיה, איניאקי פניה (20) וארנאו טנאס (18). באופן לא רגיל, לשניהם יש פוטנציאל להיות השוער הראשון של ברצלונה בעתיד. הסיטואציה שלהם בעייתית כי טר שטגן צעיר מאוד במונחים של שוער, אבל בכל זאת – כמה רחוק יכול ארנאו טנאס להגיע?


פרופיל:
טנאס נולד ב31.5.2001 בעיר הקטלאנית ויק. מספרים עליו שמגיל קטן ידעו שיהיה שוער. בכל זאת, הוא דור שלישי לשוערים במשפחה שלו, כשסביו היה שוער בליגה השניה ואביו באספניול. הקריירה של ארנאו כשוער התחילה במועדון העירוני הקטן, ובעונת 10/11 עבר ללה מאסיה עם אחיו מארק, שמשחק היום כחלוץ מרכזי באקדמיה של אתלטיקו.
קבוצת הגיל של ארנאו בלה מאסיה, איתה גדל והתאמן, כוללת דור באמת יוצא דופן של כשרונות, כמו אריק גארסיה, קובו, והיהלום שלנו (מתי תקבל כבר פטור רפואי) אנסו פאטי. הוא מככב בשער של ברצלונה בקביעות, ואמנם הדגש הגדול הולך לפניה שמשחק בבארסה ב’, אבל ארנאו הולך ומבסס את מקומו ככישרון על. עד כמה? בקיץ הוא היה השוער הפותח של נבחרת ספרד U19 שניצחה את היורו, והציג בטורניר יכולת עילאית ובגרות נפלאה.
עוד ראיה לכישרון הגדול שלו, היא העובדה שארנאו כבר מוזמן להתאמן לא מעט עם הקבוצה הראשונה, בעודו שחקן נערים א’. את הבכורה בסגל הקבוצה בלה ליגה ערך ארנאו בזימונו של… ארנסטו ואלוורדה (שלא היה ידוע כמקדם צעירים גדול בלשון המעטה), כשלבש את אפודת השוער השלישי נגד אלאבס.


סגנון משחק:
טנאס ידוע ביציאות אמיצות מאוד מקו השער, ברפלקסים מעולים, בטכניקה ומשחק רגל מצוינים (בכל זאת לה מאסיה) ובאישיות ומנהיגות יוצאת דופן. הוא מכוון שחקנים ומתקשר עם ההגנה באופן בלתי פוסק במהלך המשחק. תמיד תראו אותו מעודד שחקנים, מעיר את תשומת ליבם לסיטואציה, ומכניס בהם מוטיבציה. חבריו לקבוצה מעידים שהוא מנסה להעביר להם תמיד את תמונת המצב של המגרש כולו, כפי שהשוער רואה אותה.
בנוסף לאישיות המנהיגותית המרשימה, בטח לגילו, ארנאו ידוע בקור הרוח שלו כשהכדור אצלו ברגל. הוא לא פוחד לקחת הימורים וסיכונים, למרות שזה עולה לו לפעמים ביוקר – כמו בחצי הגמר האחרון נגד צ’לסי בליגת האלופות לנוער. זה מה שהיה לו עצמו להגיד על זה: “תמיד יש מה לשפר. אני צריך לשפר את זה שלפעמים אני מרגיש בטוח מידי עם הכדור ברגל. אני חושב שלבנות משחק כשוער זו אחד החוזקות שלי, יחד עם האישיות שלי. אני מנסה לעזור לקבוצה בלתקשר איתם ולהנהיג אותם כשוער”.


חוץ מהתכונות האלו, שחלקן נדירות לשוער צעיר (או בכלל) ארנאו באופן כללי שוער אמין ויציב מאוד. יחד עם פניה, הוא צופה בהרבה קלטות של טר שטגן. באופן מיוחד, הוא מזכיר מאוד בתכונות שלו את הגרמני המעולה של בארסה. ארנאו קר רוח, שליו ובעל עצבים מברזל. כמו שטגן הוא בעל תנועה ותגובה מהירות, וטוב בגובה. הוא מצטיין במיוחד בסגירות אחד על אחד.


מה מחכה בעתיד?
בנתיים הוא ממשיך לגדול ולהשתפר בלה מאסיה, אבל קל מאוד לדמיין עתיד ורוד עבורו. יחד עם פניה, הוא אחד השוערים הטובים באקדמיות בספרד. הוא הולם לגמרי את הדמות של השוער המודרני: רגוע תחת לחץ, עם מיקום מדוייק ואינסטינקטים עילאיים. כשמוסיפים לזה את המנטליות המנצחת שלו, די ברור שיש לו את מה שצריך כדי להצליח בעתיד בקמפ נואו. הוא קולה אמיתי, ובאפריל האחרון סיפרנו לכם שהוא חידש חוזה. האם הוא יהיה סבלני להמתין לתקופה שאחרי טר שטגן ואולי להתמודד על המקום הזה עם פניה? ימים יגידו.

טור אורח

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023