המדריך למטייל בברצלונה

  • כרטיסים ומידע על האיצטדיון האולימפי הזמני + המוזיאון בקאמפ נואו
  • מלונות מומלצים בברצלונה
  • תחבורה בברצלונה
  • אז מה לראות?
  • אוכל ובילויים
  • מתחם האימונים של ברצלונה
  • מחוץ לברצלונה

📅 לחצו כאן ללוח המשחקים המלא של ברצלונה לעונת 23/24

⚠️ מידע על כרטיסים לפאריס סן ז׳רמן

הכרטיסים למשחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות ב-16 באפריל צפויים לצאת ב-14 הימים הקרובים. קודם לחברי מועדון בלבד, ואז לקהל הרחב. הכרטיסים צפויים לעלות בין 100 יורו למיקום הכי גרוע ל-250 יורו במיקום הכי טוב. הכנו לכם מדריך מלא ומקיף כאן. 

כרטיסים ליציע החוץ של ברצלונה בפאריס זמינים אך ורק לחברי מועדון של ברצלונה וחברי הפנייה. חברי הפנייה שלנו (בלבד) יכולים להירשם מראש כאן.

⚠️ בארסה עוברת לאיצטדיון חדש-ישן בהר היהודים

בעקבות השיפוץ בקאמפ נואו, בעונת 23/24 וגם בחלק מעונת 24/25, בארסה תעבור לשחק באיצטדיון האולימפי בהר היהודים, שנקרא בקטלאנית ׳מונז׳ואיק׳. זה איצטדיון עם תכולה של 49,472 מקומות שנבנה לכבוד יריד ב 1927 ושופץ מאסיבית לקראת האולימפיאדה ב 1992 ולצד יציעים שרואים מהם בסדר, יש יציעים עם ראות מוגבלת בגלל מסלול האתלטיקה שמקיף את האיצטדיון. עוד על האיצטדיון בצורה מקיפה, בהמשך המדריך, אבל לפני כן מומלץ לצפות בשי מסביר על הכל בסרטון של 2 דקות:

🤔 מתי המועד הסופי של המשחק נקבע?

בדרך כלל 3 שבועות לפני המשחק עצמו. אם אתם מזמינים לפני שתאריך המשחק נקבע באופן סופי, למשחקי סופ״ש מומלץ שהחופשה תכסה את הימים שישי עד שני בערב. למשחקי אמצע שבוע מומלץ לכסות שלישי בוקר עד שישי בוקר.

🎟️ אז מאיפה קונים כרטיסים?

הכרטיסים לעונת המשחקים 23/24 יצאו למכירה באתר הרשמי של ברצלונה וכוללים את המשחקים עד סוף העונה.

אוהדי בארסה ב 2024 יודעים כבר שהדרך הכי משתלמת לחסוך בטיול לברצלונה היא להמנע מדילים כאלה ואחרים ולהרכיב חבילה בעצמם. למה לשלם למישהו מחיר פרימיום על משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם? זה כולה טיסה, מלון וכרטיס למשחק.

✈️ תסבירו לי איך אני בונה ׳חבילה׳ לעצמי

🏨 מלון מזמינים באתרי ההזמנות השונים והכנו לכם כאן את הרשימה הכי משתלמת של מלונות בברצלונה.

✈️ טיסות מחפשים ב Google Flights או ב Skyscanner. ארקיע ואל-על מפעילות טיסות יומיות (בוקר וערב), ויש גם את חברות הלואו קוסט BlueBird ו- VUELING (וואלינג), שרמת השירות שלה והאיחורים בהתאם.

כרטיסים למשחק רוכשים באתר הרשמי של ברצלונה או דרך מועדון האוהדים הרשמי בישראל (15% הנחה על המחיר באתר הרשמי – הכי זול בעולם). מפרנסים את בארסה ישירות ללא צורך לשלם אקסטרה למתווכים צד שלישי ולצאת פראיירים.

⚠️ באיצטדיון האולימפי חשוב לבחור את הכסא הנכון.

בקרנות, במיוחד באיזורים הרחוקים יותר (קומה 2), יש בעיה קשה של ראות, כמו באיצטדיון רמת גן הישן. מומלץ ללכת כמה שיותר לכיוון האמצע, בטריבונה או בלאטרל לאורך המגרש. עדיף גם להמנע מישיבה מאחורי השער באיזורים הקרובים למשטח האתלטיקה – גם משם לא תראו הרבה מהמשחק. ואם אתם כבר אתם מאחורי השער / קרן בלי ברירה, חפשו כרטיס למעלה.

👀 שימו לב, ככה זה נראה:

🤷🏻‍♂️ הזמנתי כרטיס באתר הרשמי, מתי אקבל אותו?

24 שעות לפני המשחק, המערכת של ברצלונה תבחר לכם את המיקום באופן אוטומטי (תשתדל למקם את הכרטיסים ביחד – זה מצוין בזמן הרכישה אם הכרטיס שלכם צמוד או לא) ותשלח לכם למייל את הכרטיסים עצמם ב PDF כשאיתו בטלפון אפשר להכנס למשחק. אין צורך להדפיס את הכרטיסים.

🤔 האם ההושבה ביחד מובטחת?

לפני הרכישה באתר הרשמי יש אייקון של 2 אנשים שמראה אם הכרטיסים צמודים או לא, בדרך כלל גם רשום Paird seats guaranteed. המועדון *לא* מתחייב להושיב 3 ומעלה ביחד. המערכת תנסה למקם אתכם באותו איזור. במשחקים פחות מבוקשים כן אפשר לקבל 3-4 ביחד, תלוי.

🤔 אפשר להחליף מקום בזמן המשחק?

במשחקים עם נוכחות נמוכה של קהל (יחסית), המקומיים גם סורקים את השטח ובמחצית השנייה מחליפים למקום טוב יותר אז אתם יכולים לנסות. אל תעשו זאת במחצית הראשונה – יש הרבה מאחרים והקטלאנים הם עם עצלן שאוהב לאחר.

👶🏼 אני נוסע עם ילד קטן, האם יש צורך בקניית כרטיס?

לצערנו המועדון מחייב כל אחד שנכנס בכרטיס, גם הוא בן 4 חודשים.

📝 מה הקטע של מילוי פרטים?

בארסה שולחת מייל אחרי הרכישה למילוי פרטים כמו שם מלא, דרכון ותאריך לידה. חובה למלא זאת אחרת לא תקבלו את הכרטיס למייל.

מה לגבי הקלאסיקו ב-24/25 באוקטובר?

כמו כל שנה, זהו המשחק בו תיירים פראיירים נעקצים במאות יורואים על ידי ספסרים ועכשיו הם גם מקבלים איצטדיון הרבה פחות טוב מהקאמפ נואו עם זויות צפייה נוראיות. שימו לב: בגלל שהקטלאנים המקומיים לא רוכשים כרטיסים ליציעים הגרועים מאחורי השער ובפינות, סיכוי סביר שתוכלו למצוא כרטיסים במכירה לקהל הרחב שתפתח כמה ימים לפני המשחק.

🏟️ האיצטדיון האולימפי בהר היהודים

איך מגיעים?

בניגוד לקאמפ נואו שהיה נגיש באמצעות המטרו (L3 ו L5), ההגעה להר היהודים מורכבת יותר. אפשר כמובן במונית אבל הכביש שמוביל לאיצטדיון צר וצפוי להיות פקוק לפני המשחק ואחריו. בתחבורה ציבורית צריך קודם כל להגיע במטרו לתחנת פלאסה אספניה (תחנה גדולה עם הרבה קווים שמגיעים לשם) ומשם אפשר להגיע באמצעות אוטובוס (קו 55 / 155) מפלאסה אספניה (10 דקות נסיעה), או רגלית באמצעות טיפוס להר עם שימוש בדרגנועים שנמצאים לאורך העלייה (20 דקות הליכה) – כשמגיעים למוזיאון האומנות הלאומי (תצפית יפה לעיר), פונים ימינה, עולים בין הגנים ואז מגיעים לכביש הראשי שם יחכו לכם כבר הדוכנים המוכרים של אביזרי ברצלונה. הסתכלו בתרשים הבא:

🤔 האם אפשר עדיין להגיע למתחם הקאמפ נואו?

כן, למרות שהאיצטדיון עצמו והמתחם מסביב הם אתר בנייה לכל דבר, המוזיאון הזמני של הקבוצה, החנות הגדולה והיכל הכדורסל עדיין פתוחים.

לחצו כאן לתמונה מוגדלת

איך מגיעים?

1) תחנת פלאו ריאל: מכאן כפי שרשמנו, הדרך העדיפה להגיע לקאמפ נואו. עולים במדרגות הנעות, פונים שמאלה, ממשיכים בירידה ומגיעים לשער הכניסה הראשי של המתחם.

2) השער הראשי של הקאמפ נואו: מכאן או מאקסס 15 אפשר להכנס למתחם.

3) משרדי כרטיסים, הכניסה למוזיאון והחנות: מאחורי החנות וצמוד לפלאו בלאוגרנה (אולם הכדורסל), נמצאים משרדי הכרטיסים. פה אפשר לאסוף כרטיסים שהוזמנו מראש, לקנות כרטיסים למשחקים וכמובן לרכוש כרטיסים למוזיאון ולסיור באיצטדיון

המוזיאון המפורסם של המועדון בתוך הקאמפ נואו נסגר. במקומו יש מוזיאון זמני חדש שנמצא ליד היכל הכדורסל. ניתן לרכוש כרטיסים במקום או באתר הרשמי של ברצלונה.
מחיר הסיור נשאר קבוע: 28 יורו לסיור הבסיסי ואפשר לשדרג לדברים כמו בעיטה לשוער הרובוטי או סיור בהיכל הכדורסל.

שעות פתיחת המוזיאון הזמני

ברב השנה משני עד שבת החל מ 09:30 עד 19:00. בחורף (ינואר עד מרץ) המוזיאון נפתח ב 10 ונסגר ב-6. בימי ראשון הוא נסגר ב-3.

שעות פתיחת החנות: משני עד שבת, 10:00-20:30. בימי ראשון וחגים: 10:00-14:30.

4) הפלאו בלאוגרנה. אולם המשחקים הביתי של קבוצת הכדורסל. כרטיסים יש באתר הרשמי ותמיד יש בקופה ליד ההיכל. מחירים: מ-10 יורו עד 100.

6) בניין חוות הלה מאסיה. מקום היווצרותם של גווארדיולה, צ’אבי, פויול, אינייסטה, מסי ושות’, כיום סגור לגמרי, וניתן להצטלם לצידו. לא יותר.כשתקבלו את הכרטיס, תראו שיש בו אקסס, גייט (PORTA), בוקה (BOCA) ומקום הישיבה. הנה ההסברים:

האם אפשר לפגוש את השחקנים / לראות אימונים?

הרב המוחלט של האימונים נערך בסט’ ז’ואן דספי צפונית לאיצטדיון (20 דקות במונית, או 25 ברכבת הקלה). עוד על מתחם האימונים.

אסור להתפרץ לדשא השומרים שם הם מיחידות הקומנדו הקטלאניים (אתם תשימו לב לכומתה האדומה שלהם), והם יהיו מאוד תקיפים אם תנסו. מדובר על קנס של 6,000 יורו + מעצר.

בברצלונה יש מעל 450 בתי מלון אז קל מאוד להתבלבל ביניהם וללכת לאיבוד . הנה הטופ 10 שלנו על סמך מאות ביקורים של אוהדי ברצלונה מישראל. לצערנו אופציית ה AIRBNB הפכה ליותר יקרה מאשר מלונות ולכן ההמלצה היא לוותר עליהם אם אתם מגיעים כזוג או חבורה מצומצמת.

⬅️ לא שוחטים במחיר ויחסית קרוב לאיצטדיון האולימפי הזמני של ברצלונה:

Barcelo Santsקליק להזמנה

ציון: 8.7 בבוקינג מחיר: 400 עד 800 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: מלון 4 כוכבים שעבר שיפוץ גדול לאחרונה והותאם לאווירה עתידנית של חלל. מיטות נוחות, מקלחת מצוינת וארוחת בוקר טובה מאוד. המלון הכי נגיש לתחבורה ציבורית בברצלונה בגלל שהוא נמצא מעל תחנת SANTS, התחנה המרכזית של ברצלונה, עם חיבור לקווי מטרו מרובים וקווי רכבת שיקחו אתכם גם לקטאלוניה וגם לשאר ספרד (כולל הרכבת המהירה למדריד).

בשביל להגיע לאיצטדיון האולימפי בהר היהודים צריך לקחת את קו L3 הירוק של המטרו מתחת למלון, להגיע ל PLACA ESPANA ולצעוד למעלה. בשביל להגיע למתחם הקאמפ נואו והמוזיאון אפשר לקחת גם מטרו L3 הירוק.

חסרונות: לא נמצא במרכז העיר ככה שאם תצאו רגלית, תצטרכו ללכת ברגל חצי שעה עד שתגיעו למרכז. קליק להזמנה

_________________________________

BARCELONA PLAZAקליק להזמנה

ציון: 8.3 בבוקינג  מחיר: 550 עד 1000 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: כן, זה המלון הראשון של ליאו מסי בן ה-13 בברצלונה והוא המלון הכי קרוב לאיצטדיון האולימפי הזמני של בארסה. הוא נמצא על פלאסה אספניה ומכאן רק צריך לטפס ברגל כדי להגיע לאיצטדיון. לצידו קניון ARENA הגדול שם תוכלו להנות משופינג, מסעדות וקולנוע. בדצמבר וינואר יש יריד מתנות רחוב ליד. בפברואר תערוכת הסלולר הגדולה של ברצלונה ולאורך השנה יש מלא תערוכות שונות בפורום שנמצא מעבר לכביש.

בשביל להגיע למרכז העיר תצטרכו לקחת את הקו הירוק L3 או את הקו האדום L5, זה 10 דקות נסיעה. גם כאן יש רכבות שיוצאות מחוץ לעיר ומגיעות למונטסראט או לפורט אוונטורה.

חסרונות: המלון לא חודש לאחרונה, אבל הוא בסדר גמור גם בימים אלה. קליק להזמנה

_________________________________

BARCELONA GRANVIAקליק להזמנה

ציון: 8.7 בבוקינג  מחיר: 600 עד 1100 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: בדומה למלון BARCELONA PLAZA, קרוב מאוד לאיצטדיון האולימפי הזמני של ברצלונה עם ציון קצת גבוה יותר ומחיר קצת גבוה יותר. גם הוא קרוב לקניון ARENA הגדול שם תוכלו להנות משופינג, מסעדות וקולנוע.

בשביל להגיע למרכז העיר תצטרכו לקחת את הקו הירוק L3 או את הקו האדום L5, זה 10 דקות נסיעה. גם כאן יש רכבות שיוצאות מחוץ לעיר ומגיעות למונטסראט או לפורט אוונטורה.

חסרונות: תצטרכו לקחת מטרו של 10 דקות בשביל להגיע למרכז העיר . קליק להזמנה

___________________________________________

לאוהדים שקופצים לקוויקי בברצלונה רק בשביל משחק באיצטדיון האולימפי, יש מלון זול וטוב של לאונרדו עם מחירים של 400-700 שקל ללילה. הוא נמצא בצד הדרומי של הר היהודים ומרוחק מרב הדברים התירותיים . ציון 8.7 בבוקינג. קליק להזמנה

___________________________________________

⬅️ מלונות טובים במרכז העיר שלא שוחטים במחיר

CATALONIA PLAZA CATALUNYA – קליק להזמנה

ציון: 8.5 בבוקינג  מחיר: 600 עד 1200 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: מלון 4 כוכבים סופר מרכזי – מומלץ למטיילים שמגיעים פעם ראשונה או שנייה לברצלונה ורוצים לטייל רגלית בכל האטרקציות של מרכז העיר, המוזיאונים, השופינג וכמובן האוכל. נמצא גם על פלאסה קטאלוניה משם תוכלו לקחת תחבורה ציבורית לכל מקום בעיר, כולל לפלאסה אספניה, התחנה בה תצטרכו לרדת בשביל להגיע לאיצטדיון האולימפי בהר היהודים.

חסרונות: מרוחק יחסית מהאיצטדיון הזמני של ברצלונה ומהקאמפ נואו (20 דקות בערך במטרו L3 הירוק). קליק להזמנה

_____________________________________________

MOSAIC HOTEL BARCELONA – קליק להזמנה

ציון: 8.8 בבוקינג  מחיר: 500 עד 900 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: מכל מלונות ה-3 כוכבים בברצלונה, זה המומלץ ביותר. מדובר במלון בוטיק ברובע אישאמפלה המרכזי, קצת מעל פלאסה קטאלוניה – מומלץ למטיילים שמגיעים פעם ראשונה או שנייה לברצלונה ורוצים לטייל רגלית בכל האטרקציות של מרכז העיר, המוזיאונים, השופינג וכמובן האוכל. כמו המלון הקודם, גם הוא נמצא כמה דקות הליכה מפלאסה קטאלוניה משם תוכלו לקחת תחבורה ציבורית לכל מקום בעיר, כולל לפלאסה אספניה, התחנה בה תצטרכו לרדת בשביל להגיע לאיצטדיון האולימפי בהר היהודים.

חסרונות: מרוחק יחסית מהאיצטדיון הזמני של ברצלונה ומהקאמפ נואו (25 דקות בערך במטרו L5 האדום). קליק להזמנה

_________________________________________________________

CUBIK H10 – קליק להזמנה

ציון: 8.9 בבוקינג  מחיר: 600 עד 1300 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: אחד המלונות הטובים ביותר בברצלונה מבחינת תמורה למחיר ויוקרה. מלון 4 כוכבים על גבול ה-5 עם עיצוב מודרני, חדרים מפנקים וארוחת בוקר מהטובות שתוכלו למצוא בעיר ברצלונה. כמובן סופר מרכזי וסמוך לרובע הגותי ופלאסה קטאלוניה – כלומר קרוב לשופינג, מסעדות ואטרקציות.

חסרונות: מרוחק יחסית מהאיצטדיון הזמני של ברצלונה ומהקאמפ נואו (25 דקות בערך במטרו L5 האדום או 20 דקות ב L3 הירוק)

רשת H10 שאחראית על המלון הפכה לאחת הרשתות המוכרות והטובות בתחום המלונאות בברצלונה –  עוד מלונות מומלצים שלהם הם CATALUNYA PLAZA, Universitat, URQUINAONA, Metropolitan, Madison, Mimosa, Port Vell,, Raco del Pi, Montcada

___________________________________________________

⬅️ מלונות קרובים לשופינג, כלומר פרימרק

יש 3 חנויות פרימרק בברצלונה, אחת גדולה בפלאסה קטאלוניה (עמוסה כל הזמן – מומלץ לא ללכת) ו-2 יחסית לא עמוסות: אחת על אמצע הדיאגונל (השדרה המרכזית שחוצה את העיר), ואחת בסופה בקניון דיאגונל מאר, שם יש מלונות אבל מדובר במקום מאוד מרוחק ממרכז העיר ועדיף להגיע אליו רק לקניות ולא למלון.

NH COLLECTION CONSTANZA – קליק להזמנה

ציון: 8.5 בבוקינג  מחיר: 500 עד 1200 שקל ללילה, תלוי באמצע שבוע / סופ״ש / עונה

יתרונות: מלון 4 כוכבים טוב של רשת NH עם מיטות נוחות וארוחת בוקר מצוינת. נמצא על קניון L’illa Diagonal (לילה דיאגונל) שיש בו פרימרק, מבחר חנויות וגם מסעדות בקומת הקרקע. הוא נמצא יחסית קרוב למתחם הקאמפ נואו (20 דקות הליכה). בשביל האיצטדיון האולימפי תצטרכו ללכת 7 דקות לתחנת MARIA CRISTINA ומשם לקחת את הקו הירוק L3.

יש בו גם בריכה מחוממת וספא.

חסרונות: מרוחק יחסית ממרכז העיר (40 דקות ברגל, או אוטובוס 67, 59, 63).

___________________________________________________________

⬅️ מלונות יוקרה בברצלונה 

OHLA EIXAMPLE – קליק להזמנה

מלון 5 כוכבים מרכזי במחיר סביר עבור מלון יוקרה (1300-2000 שקל). ציון 9.0 בבוקינג ורמת שירות פנטסטית. קליק להזמנה.

MIRLO BARCELONA – קליק להזמנה

מלון 5 כוכבים שמציע חוויה אחרת מרוחקת יחסית ממרכז העיר, ליד שכונות היוקרה של ברצלונה וההרים שמשקיפים על העיר. סדר גודל של 1400-2500 שקל ללילה, תלוי בעונה. קליק להזמנה

___________________________________________________________

SOFITEL BARCELONA – קליק להזמנה

מלון יוקרה 5 כוכבים על המרינה של ברצלונה עם המסעדות והמועדונים. ציון 9.0 בבוקינג, מחירים נעים בין 1400 ל 2500 שקל ללילה. קליק להזמנה.

___________________________________________________

ME BARCELONA – קליק להזמנה

מלון 5 כוכבים מעולה שמפורסם בזכות אוכל גורמה, מיקום אולטרה מרכזי ובריכה שקופה. ציון 9.2 בבוקינג. בערך 2,000 שקל ללילה. קליק להזמנה.

___________________________________________________________

EL PALACE BARCELONA – קליק להזמנה

אחד המלונות המפורסמים והיוקרתיים ביותר בכל ספרד. נבנה ב 1919 ועבר שיפוץ מאסיבי לפני כמה שנים. מרכזי מאוד במיקום, בריכה בגג וארוחות גורמה ב-2 מסעדות שונות. מיועד למי שיכול להרשות לעצמו. ציון 9.4 (!) בבוקינג. בערך 2,300 עד 3,000 שקל ללילה. קליק להזמנה.

__________________________________________

MANDARIN BARCELONA – קליק להזמנה

מלון 5 כוכבים אולטרה יוקרתי שעבר שיפוץ מאסיבי לפני מספר שנים. אוכל גורמה, מיטות גדולות מאוד ומיקום מרכזי. ציון 9.0 בבוקינג, שימו לב: בערך 4,000 שקל ללילה. קליק להזמנה.

________________________________________________

W Barcelona – קליק להזמנה

אחד המלונות הכי אייקונים בברצלונה, על המרינה. יעד מפורסם של כדורגלנים שרוצים לקחת את הנשים שלהן לבילוי או את הנשים האחרות שלהם לבילוי. ציון 8.4 בבוקינג, 1600 עד 2400 שקל ללילה בערך. קליק להזמנה.

תחבורה בברצלונה

מערכת התחבורה בברצלונה היא מהטובות בעולם, בין אם במטרו, מוניות, אוטובוסים, רכבות ואופניים גורמים לכך שאתם הולכים להתקל במעט מאוד פקקים בעיר הנמל של קולומבוס. בכתבה הזאת נפרט אותם לפי ההיכרות הדרגתית שלכם עם הנחיתה בעיר.

מטרו

המטרו הוא הדרך הטובה ביותר להתנייד ברחובות בברצלונה. קווי הרכבת התחתית שרושתו מתחילת המאה ה-20 הם מהנוחים בעולם. בברצלונה יש מגוון גדול של קווים שאת כולם תוכלו לראות כאן. כמעט בכל תחנה תוכלו למצוא עלון לתייר עם כל הפירוט ובכל תחנה בלי יוצא מן הכלל יש מפה גדולה של כל הקווים.

הניווט אל התחנה פשוט וקל (חפשו M בתוך ריבוע אדום), שימו לב שיש 2 כניסות שונות (לפחות!) לכל כיוון (אפשר גם להחליף בתוך התחנה בדרך כלל). התדירות של הרכבות נעה בין 2 דקות ל-7 דקות. יש בכל תחנה שלט המצביע על זמן ההגעה של הרכבת הבאה. בתוך הרכבת כמובן יש מפה וקריינות על מיקומה של הרכבת ביחס לנסיעה.

המטרו פועל בימים שני עד חמישי מ-5 בבוקר ועד חצות. בשישי-שבת המטרו עובד 24 שעות ברב הקווים. בראשון הוא מפסיק לעבוד בחצות.

במטרו יש מספר תעריפים לכרטיסים שונים:

את כרטיס ה T-10 המפורסם של פעם החליף כרטיס בשם T-Casual, הוא כרטיס פופולארי בקרב התיירים ומומלץ לחבר׳ה שלא יודעים במדויק כמה יסעו. הוא עולה 11.35 יורו ומספיק ל-10 נסיעות. הוא רב-שימושי בתחנה, זאת אומרת שתוכלו להעביר אותו גם בשביל החברים שלכם. מרגע ההעברה של הכרטיס ולמשך שעה ורבע, תוכלו גם להשתמש באמצעי תחבורה אחרים (אוטובוסים ורכבת קלה) ללא חיוב נוסף.

T-DIA – חופשי יומי בלי הגבלה שעולה 10.50 יורו.

T-Usual – כרטיס חופשי חודשי. עולה 20 יורו, אבל רק בן אדם אחד יכול להשתמש בו וצריך להזדהות אם עוצרים אותו לבדיקה.

כייסים – פרט לראמבלס, זה המקום האהוב ביותר עליהם. בתחנות עצמן ובתוך הרכבות. בזמני צפיפות הם יכו ללא רחמים. הצמדו לדלתות ולפינות והשתדלו כמה שיותר לא להיות באמצע.

אוטובוס שדה התעופה – אירובאס

אם אתם יחידים, או זוג, יש לכם טרולי והמלון שלכם נמצא במרכז העיר / פלאסה אספניה, האוטובוס הוא פיתרון טוב למי שרוצה להגיע לשם בזול ובמהירות יחסית. הוא מחכה ממש ביציאה מהטרמינל החדש. נסיעה עולה כ-6.50 יורו הלוך (IDA), ואפשר גם לקנות הלוך חזור (IDA Y VUELTA) ב 11.65 יורו. כרטיס החזרה תקף ל-9 ימים. אל תשכחו לציין את זה בפני הנהג, ועדיף כמובן בספרדית היות והם, כמו מרבית תושבי ברצלונה, לוקים באנגלית. אפשר להזמין כרטיס און ליין כאן.

הוא יוצא כל רבע שעה ועוצר בפלאסה אספניה ובפלאסה קטאלוניה (מרכז העיר).

בלילה פועל גם ה NITBUS של חברת TMB (האגד של ברצלונה), מחיר נסיעה הוא זול יחסית (1.45 יורו) והם גם מקבלים את ה T10, אולם הנסיעה ארוכה יותר משמעותית, המקום למזוודות לא גדול ואם אתם ממהרים, עדיף לוותר.

מוניות

מוניות משדה התעופה: אם אתם בקבוצה גדולה יחסית עם מטען, המוניות הן הדרך הטובה ביותר להגיע משדה התעופה. נסיעה אורכת בסביבות 20-30 דקות (תלוי בפקקים מחוץ לעיר) והמחיר הממוצע בדרך כלל עומד על 25-35 יורו. חשוב לדעת, המינימום של נסיעות משדה התעופה מתחיל ב-20 יורו ואחריו מתווסף יורו אחד לכל קילומטר. תוספת של מזוודות עולה בממוצע ליורו פר מזוודה. יש מחירון מלא בתוך המונית.

בחזור, אל תחשבו שנהג המונית מנסה לעקוץ אתכם, היות ויש אגרה אקסטרה למוניות שנכנסות לשדה התעופה והמחיר יקפוץ בקטנה עם ההגעה שלכם לטרמינל.

מוניות כללי: בנסיעה רגילה ברחבי העיר המינימום מתחיל ב-2.50 יורו עם יורו אחד לכל קילומטר נוסף. מונית היא פיתרון טוב לנוע בקבוצות והפיתרון היחיד בשעות שהמטרו אינו פעיל. חשוב לדעת, אחרי שנים של הזנחה, איגוד המוניות בברצלונה החל ללמד את נהגיו אנגלית, זה לא גורף, אבל יש לא מעט כאלה שמבינים אנגלית בסיסית ביותר. יש אפילו כאלה עם אפליקציות שמתרגמות לעברית.

יש גם תוספות לנסיעות לילה (מ-10 בלילה עד 6 בבוקר) וחגים.

חשוב: מוניות פנויות יסומנו ב LIBRE ירוק מעליהן. בתחנות מוניות מרכזיות, נהוגים כללי ג’נטלמניות בקרב הנהגים ואי אפשר לבחור סתם מונית מהשורה שעומדות אלא חייבים ללכת למונית הראשונה שעומדת בתור.

רכבת

רכבות משדה התעופה: חברת הרכבות הארצית של ספרד (RENFE) מפעילה רכבת משדה התעופה ואליו כל 30 דקות. מחיר הנסיעה הוא 3.40 יורו לאדם והקרונות לשדה התעופה בדרך כלל נוחים ומרווחים.

הרכבת עצמה עוצרת בתחנת SANTS (התחנה המרכזית של ברצלונה), משם אפשר להתמזג עם המטרו ב L3, ו L5 המרכזיים (וכמובן שאר הקווים). הרכבת עצמה ממשיכה לתחנת פאסייג׳ דה גראסיה (PASSEIG DE GRACIA), גם שם אפשר להתמזג עם המטרו ועם פלאסה קטאלוניה. התחנה האחרונה שלה היא CLOT, הסמוכה (יחסית) למלונות “ישראליים” כמו ARAGON ו ATHENAS. אם יש לכם מלון בקרבת התחנות, היא פיתרון סביר. לא הכי טוב, לא הכי נורא. אם אתם עם מזוודה גדולה, התניידות במטרו היא לא דבר כיפי.

רכבות באופן כללי: מברצלונה יוצאות רכבות לכל רחבי ספרד. ישנן רכבות של REFNE (ממשלתית) ו-FGC (קטלאנית). רובן העיקרי מתנקז דרך תחנת SANTS (התחנה השנייה בגודלה בספרד), דרך פאסייג’ דה גראסיה וקלוט (רכבות לקוסטה בראווה, ג’ירונה, פיגרס וכו’), רכבות מפלאסה קטאלוניה וכן רכבות שיוצאות מפלאסה אספנייה (רכבות למונסראט וכו’).

באתר הרשמי של RENFE תוכלו למצוא באנגלית מידע על כל הקווים.

הקווים הפופולארים ביותר עבור תיירים הם:

לקוסטה בראווה: לרצועת החוף הענקית ולערים המרכזיות השוכנות לצידה יש רכבת כל שעה פלוס מינוס. רכבות מתחילת מ 6 בבוקר ונמשכות עד 9 בערב. רצוי לתפוס אחת לפני אחרונה. הנסיעות עולות בין 13 ל-20 יורו. תלוי ליד איזו עיר אתם יורדים. מהערים השונות עצמן אל החופים תצטרכו לקחת אוטובוס מקומי. שימו לב שיש רכבות מהירות (AVE) ורכבות פרבריות. המהירות יכולות להגיע בפחות משעתיים, הפרבריות יכולות לקחת לכם 4 שעות.

לקוסטה דוראדו ופארק השעשועים PORTAVENTURA, לוקחים רכבת מ-SANTS אל TARAGONA ויורדים בתחנת SALOU. נסיעה אורכת בסביבות שעה וחצי. אם לא הזמנתם און ליין, בתחנת פלאסה אספנייה אפשר לקנות כרטיס משולב רכבת + פארק.

למונסראט: אל ההר הקטלאני הקדוש מגיעים מפלאסה אספניה בחבילה שאפשר לרכוש בתחנה עצמה. שם מחפשים את רכבת ה-R5 ועולים. רכבות מתחילות ב-8:36 ומסתיימות ב-18:40. בעמדה בפלאסה אספניה יש דיילות דוברות אנגלית שיסביר לכם את החבילות השונות בנסיעה (כולל רכבת קלה אל ההר, רכבל, לא כולל וכו’). מחירים מתחילים מ 17 יורו (רק לנסיעה הלוך חזור), 23 יורו לבסיסי עם הרכבת הקלה ו 40 יורו להכל כלול.

למדריד ו-ולנסיה: יש רכבות על בשם AVE. נסיעה למדריד אורכת כשעתיים וחצי ועולה 117 יורו במחיר ההתחלתי ועד לשידרוגים אחרים במחירים של עד 140 יורו. לוח הזמנים נמצא באתר של RENFE. בלילה תוכלו לשדרג למיטה בקרון במחירים של 44.60 יורו עד 58.70. ילדים משלמים מ 26.75 עד ל 34.05.

רכבת קלה (TRAM)

בברצלונה פועלים 6 קווי רכבת קלה ומעט מאוד תיירים משתמשים בהם בגלל שהם חוצים רק את הצד הצפוני של העיר. אוהדי בארסה יוכלו להשתמש בקו T3 (לחצו כאן לזמנים) כדי להגיע למתחם האימונים של בארסה ב ST JUAN DESPI שנמצא במרחק של 7 דקות הליכה מהתחנה האחרונה של קו T3. את קו T3 תוכלו לקחת מהיציאה מתחנת המטרו פלאו ריאל הסמוכה לקאמפ נואו. מחיר הנסיעה זהה למטרו, וגם פה תוכלו להשתמש ב T-10.

אוטובוסים

בתוך העיר: כשהרב המוחלט של התיירים משתמש במטרו, האוטובוסים משמשים בעיקר את תושבי ברצלונה עצמה במקומות בהם המטרו אינו מגיע אליהם. האוטובוס השימושי היחיד עבור התייר הברצלונאי הוא האוטובוס לטיבידאבו (ההר המשקיף על ברצלונה עם פארק השעשועים שלו). האוטובוסים עובדים עם ה T-Casual (יש עמדה מיוחדת בכניסה בה מעבירים את הכרטיס). המחיר לנסיעה בודדת זהה למטרו: 2.40 יורו.

BUS TURISTICאוטובוס התיירים הרשמי של העיר. הוא יוצא מפלאסה קטאלוניה (ליד EL CORT INGLES) כל 6-15 דקות, מ-9 בבוקר ועד 8 בערב. מחולק למסלול אדום (צפון העיר) וכחול (איזורה הדרומי) עם 42 עצירות. כרטיס חופשי ליום עולה 19 יורו, כרטיס ליומיים עולה 26, ורב הנוסעים הולכים עליו. אלה התחנות של המסלול האדום ואלה התחנות של המסלול הכחול, בו נכלל הקאמפ נואו הוא המסלול הכחול אם אתם נתקלים באוטובוס עמוס מדי, המתינו לזה שיבוא אחריו. מומלץ גם להיות בחלק העליון של האוטובוס ולא בתחתון.

NITBUS – תזהו אותם לפי הצבע הצהוב, אוטובוסי הלילה של ברצלונה. אותם כללים כמו האוטובוסים הרגילים. זמן בין אוטובוס לאוטובוס ארוך יותר ויכול לקחת גם חצי שעה.

SARFA – נסיעות מחוץ לעיר וצפונה (אזורי קוסטה בראווה) מתבצעים דרך סאפרה (לינק לאתר עם לוחות זמנים).

שכירת רכב

אם אתם מתניידים בעיר, אין לכם שום סיבה לקחת רכב. העלות יקרה, והסדרי התחבורה שונים מאשר בארץ. דברים טריוויאלים לספרדים כמו רמזור בתוך כיכר, פנייה רגילה שמאלה ופנייה מיוחדת שמאלה ורחובות חד סטריים מרובים יראו לכם קצת יותר ממשונים.

אם אתם מתכוונים לטייל מחוץ לברצלונה, רכב היא בהחלט אופציה טובה. AVIS, BUDGET, EUROCAR וכו’ כבר יציעו לכם את המיטב בשדה התעופה ובסוכנויות ברחבי העיר.

אז מה לראות?

סבבה, אז לקאמפ נואו הלכתם או תלכו. הנה רשימה של מקומות שאתם צריכים ללכת אליהם בזמן הפנוי, וכמה מקומות שאתם יכולים בכיף לוותר עליהם.

אחת השאלות שאנחנו הכי נתקלים בהן מאוהדי בארסה שרוצים לטייל בברצלונה היא מה לעשות עד המשחק או אחרי המשחק בעיר עצמה. ובכן, לא נחדש לכם שיש המון מה לעשות, וגם אחרי שתעשו אותם, ברצלונה תשאיר לכם טעם של עוד, כי יש עוד, ובשביל למלא את כל הצ’ק פוינטס, תצטרכו מספר נאה מאוד של ביקורים. ברשימה הבאה אפרט מה כדאי, מה לא כדאי, כמה זה יספק את זוגתכם שתחיה, האם זה מתאים לחבר’ה וכו’ וכו’. תבלו.

מיותר לציין שהביקור במוזיאון של בארסה הוא חובה חובה חובה לכל ברצלונאי (וגם לחובבי כדורגל טרמפיסטים). מדובר במוזיאון הפופולארי ביותר בברצלונה, והשני בדירוג בספרד (אחרי הגוגנהאיים בבילבאו).

שעות פתיחה: הרב המוחלט של האטרקציות נפתח בסביבות 09:00-09:30. ונסגר לקראת השקיעה. תכננו את לוח הזמנים שלכם בהתאם.

פלמנקו בברצלונה – אם קיבלתם הסעות משדה התעופה למלון שלכם על ידי הצוות הישראלי החביב (הם באמת חביבים), בוודאי ינסו לדחוף לכם מופע פלמנקו אותנטי. בדרך כלל הוא מתקיים בפובלה אספניול, או במקום מיוחד לערבי פלאמנקו בפלאסה ריאל.

ובכן, החדשות הרעות – בברצלונה לא ממש יודעים לעשות פלמנקו. למען האמת, הקטלאנים עצמם סולדים מאוד מהסממן הלאומני הספרדי, והמקומות שכן מציגים מיועדים אך ורק לתיירים חסרי מזל ששוכנעו בערמומיות לשלם 20 יורו ולקבל ארוחת ערב בינונית עם ערב פלמנקו מזויף.

למי שרוצה לראות פלמנקו אותנטי, סעו לאנדלוסיה. בסביליה, בירת הפלאמנקו העולמית יש 3 היכלים שרק מוקדשים לכך.

וגם אם האישה תחפור לכם, תשכנעו אותה שאת הריקוד האמיתי היא תראה מקבוצת הכדורגל שלכם.

בוס טוריסטיק

מומלץ? בהחלט כן.

מדד האישה המרוצה: יכאב לה ברגליים, אבל היא תהיה מרוצה.

לחבר’ה? זה אחלה.

מדובר באוטובוס התיירים הרשמי של העיר. הוא יוצא מפלאסה קטאלוניה (ליד EL CORT INGLES) כל 6-15 דקות, מ-9 בבוקר ועד 8 בערב. מחולק למסלול כחול (צפון העיר) ואדום (איזורה הדרומי) עם 42 עצירות שאפשר לרדת ולעלות מהן ואליהן בכל תחנה שתרצו. כרטיס חופשי ליום עולה 30 יורו, כרטיס ליומיים עולה 40 יורו.

הבוס טוריסטיק יעבור לכם בכל המקומות המתוירים בעיר. למטיילים בתוליים, צמד המסלולים (הכחול והאדום) נהדרים ויעשו לכם היכרות נהדרת עם מה שחשוב בעיר. הנה מה שחשוב לראות ומה שאפשר לדלג עליו (את מה שלא מצוין, תדלגו!).

במסלול הכחול:

קאסה באליו (Casa Batllo)- חובה לרדת ולהתרשם. אפשר לדלג על כניסה.

פסץ’ דה גראסיה – Passeig de Gracia – אתם תחזרו לפה בערב בשביל המסעדות המענגות והטאפאס המעולים. שדרת רוטשילד של ברצלונה, רק ‘קצת’ יותר רומנטית ומדהימה.

קאסה מילה (Casa Milla) – למטיילים ראשונים, חובה. לרדת, וגם שווה לפתוח את הארנק ולהכנס.

סגארדה פאמיליה – המומנט הכי מזוהה של ברצלונה הוא מלכודת תיירים קלאסית. בלי צל של ספק, תרדו בתחנה ותרשו לעצמכם ללכת לאיבוד מסביב ליצירת המופת של גאודי. קחו את הזמן כי באמת מדובר במומנט מרהיב. בשום פנים ואופן, אל תכנסו פנימה. יקר, צפוף, חנוק, וחוץ מנוף נאה של העיר ממרום הכנסייה, אין פה שום דבר אחר.

פארק גואל – Parc Guell – בפירוש כן. הגן המרהיב של גאודי יספק לכם 3-4 שעות של הנאה והליכה במתחם מרהיב. אל תשכחו להיות בנאליים ולהצטלם ליד הדרקון המיתולוגי בכניסה. העלייה מתחנת האוטובוס עד לפארק היא די תלולה, אבל משתלמת. הנוף מהגן אל העיר מרהיב.

הקרונית הכחולה ופארק טיבידאבו (Tramvia Blau – Tibidabo) – התחנה הבאה תוריד אתכם במקום בו תוכלו לתפוס את הקרונית החשמלית הכחולה אל פארק טיבידאבו. היא עולה 2.90 יורו לנסיעה הלוך ו 4.5 יורו להלוך וחזור. נסיעה נחמדה לבת הזוג שלכם, החבר’ה יכולים גם לקחת מונית או אוטובוס. חשוב לדעת, בראשון זמני התדירות שלה שואפים לאפס. כרטיסן בכניסה מוסיף לאווירה הרומנטית, אך קחו בחשבון שבימים עמוסים, אתם גם תעמדו.

הקרונית תקח אתכם לפוניקולאר (הכלאה בין רכבת למעלית), ומשם אפשר לעלות להר עצמו במחיר זול למדי. אפשר גם כמובן לעלות באוטובוס או במונית, אבל חבל לפספס. במעלה ההר תמצאו כנסייה מרשימה (Temple de Sagrat) ואת פארק השעשועים של טיבידאבו.

זה לא דיסנילנד ולא פורט-אוונטורה, אחרי הכל, מדובר בפארק שעשועים בן 114 שנים. הכניסה חינם ואפשר לטייל בין המתקנים השונים באווירה שבדרך כלל קרירה ונעימה (ככה זה בגובה 575 מטר). כניסה למתקנים עצמם עולה 25 יורו למבוגר, 9 יורו לילדים מתחת ל 120 ס”מ, וחינם לילדים מתחת ל 90 ס”מ. המתקנים השווים ביותר הם ה SKY WALK, והגלגל הענק. את רכבת ההרים תשמרו לפורט אוונטורה.

קאמפ נואו – זאת התחנה הבאה השווה במסע שלכם, לא צריך להרחיב נכון?

לאחר הקאמפ נואו האוטובוס במסלול הכחול ימשיך למוזיאון האומנות העכשווית שהוא מומלץ לאלה שאוהבים דברים כאלה (7.5 יורו כניסה), אלא שישתעממו מוזמנים להמשיך לתחנה האחרונה בפלאסה קטאלוניה.

המסלול האדום:

המסלול האדום עוצר בתחנות הראשונות של המסלול הכחול. לקראת סוף פאסייג’ דה גראסיה הוא פונה שמאלה ומשם מתחיל המסלול האדום האמיתי, החל בפלאסה פרנססק מאסיה (אפשר להתרשם מהאוטובוס, אין צורך לרדת), התחנה המרכזית SANTS, ועד להגעה לפלאסה אספנייה.

בפלאסה אספנייה למיטבי הלכת, אנחנו ממליצים לטפס למזרקה המזמרת (היא עובדת רק בלילה ונרחיב עליה בהמשך) לעלות ברגל, להתרשם ממוזיאון האומנות הקטלאנית (לוותר על כניסה, הוא רק יפה מבחוץ), ולהמשיך ימינה ולמעלה אל הכפר האולימפי. אלה עם הרגליים העייפות, אתם יכולים גם להמשיך באוטובוס התיירים אל אותו מקום בדיוק. הכפר האולימפי נשמר במצב מעולה מאז האולימפיאדה, ולצד הפלאו סט’ ג’ורדי המרשים ומחט החלל התקשורתית העוד יותר מרשימה, תוכלו לסנן כמה קללות במגרשה הישן של אספניול, אצטדיון לואיס קומפאניס. הכניסה חינם.

POBLE ESPANYOL – כן, כן, אפשר לרדת ומומלץ מאוד להתרשם.

לאחר הכפר האולימפי תוכלו לרדת ולקחת את הרכבל המפורסם של הר היהודים היישר אל הנמל. התור מרובה, המחיר יקר (15 יורו), אבל החוויה מספקת באופן חד פעמי.

WORLD TRADE CENTER – חוץ מהתרשמות צדדית ממרכז העסקים הברצלונאי, אין פה מה לעשות.

PORT VELL והנמל – אל הנמל תוכלו להגיע גם דרך הליכה בראמבלס לכיוון הים, וגם מהתחנה הזאת של אוטובוס התיירים. מגוון האטרקציות גדול מאוד ולצד הצילום הבנאלי שתעשו בכניסה לקניון MAREMAGNUM עם תקרת הזכוכית ולקפוץ לאושינאריום, האקוואריום הגדול באירופה.

האקוואריום: הוא פתוח מ-09:30 עד 21:00 (בקיץ עד 23:00). מבוגרים נכנסים ב-17.50 יורו, ילדים ב-12.5. סטודנטים נכנסים ב 12.5 בהצגת תעודת סטודנט שנראית נורמלית. הוא ביקור חובה גם אם אתם לא חובבי דגים, והרפתקה אחת גדולה בסיומה תכנסו למנהרה שתוביל אתכם מתחת למים.

פורט אולימפיק Port Olimpic – חיות המסיבה, לכאן אתם תחזרו בלילה למיטב המועדונים בסצינה הברצלונאית (עוד על מועדונים וחיי לילה, בכתבה נפרדת בעתיד). בשעות היום יש כאן מסעדות יקרות, אווירה קסומה שאפשר ללכת בה לאיבוד, וכמובן הטיילת המפורסמת של העיר לאורך החוף. חובה, חובה, חובה. תביאו אתכם גם זמן פנוי.

גן החיות של ברצלונה: הוא קצת יותר גדול מהספארי שלנו, וחוויה הרבה יותר מעניינת לילדים מאשר למבוגרים (במיוחד שהשימפנזה הלבנה סנופלייק – פלוקט דה נאו בקטלאן – הלכה לעולמה ב 2003. הוא פתוח מ 10:00 עד 17:00 בחורף, ועד 19:00 בקיץ. כניסה למבוגרים: 16.5 יורו, לילדים 10 יורו.

הרובע הגותי: סיום הקו הכחול יקח אתכם לרובע הכי מפורסם בברצלונה. אליו אתם יכולים להגיע כמובן משדרת הראמבלס (הוא יהיה משמאלכם אם אתם יורדים לכיוון הים). ההמלצה הכי חמה ובטח שמעתם אותה עשרות פעמים: תרשו לעצמכם ללכת לאיבוד. זה רובע מקסים ,מדהים ארכיטקטונית, שופע באווירה ייחודית, חנויות צד קסומות לצד רשתות ענק. לא חסר.

במרכז הרובע הגותי נמצאת הקתדרלה של ברצלונה, או קתדרלת אוליה הקדושה, מבנה מדהים בן 800 שנים. הכניסה חינמית לחוצפנים, ולמי שאין אומץ אפשר גם להשאיר תשלום סמלי בכניסה. נשים מתבקשות על ידי הכנסייה לכסות לבוש לא צנוע במטפחת שעולה יורו, אבל יש לא מעט תיירים שמתעלמים מההנחייה הזאת. פנים הכנסייה הוא בגדר חובה לכל תייר ממוצע.

פארק סיטואדלה

לרדת בתחנת Ciutadella Vila Olimpica.

פארק מרהיב, חובק מדשאות מצד לצד, בעלי חיים ססגוניים המסתובבים בחופשיות, מזרקות נפלאות ושיט באגם מלאכותי. המסלול יקח לכם בערך שעתיים וקצת, ושווה לרבוץ על הדשא למנוחה קלה. ביציאה מהפארק תוכלו להמשיך לשער הניצחון הברצלונאי, או לגן החיות הסמוך.

חופים בברצלונה:

אפשר לרדת במטרו בתחנות Barceloneta, Poblenou.

החופים בברצלונה אדירים. 4.2 ק”מ של חול זהוב מחולקים ל-4 חופים עיקריים. הם נקיים בצורה גרמנית, המים נקיים והשמש נהדרת בעונת הקיץ. אין תשלומים מופרכים בכניסה, וגם הגזלנים הפזורים לאורך הטיילת עולים במחירים סבירים בדרך כלל. המרחק בין תחנת המטרו Barceloneta והחוף הוא 10 דקות הליכה. באופן טבעי הוא גם החוף הכי מפוצץ בברצלונה ואם אתם רוצים יותר שקט, תצטרכו להתקדם יותר צפונה.

בספרד באופן כללי אין חופי נודיסטים, אבל החוק אומר שאתם יכולים להתפשט כמה שתרצו כל עוד זה לא פוגע בציבור. גם בברסלונטה ובמיוחד בפובלה-נו, תגלו אנשים טופלס. בדר”כ תיירות סימפטיות, לפעמים גם כרסתנים רוסיים ומזיעים.

מוזיאון פיקאסו:

לרדת בתחנת Jaume

אם אתם חובבי אומנות, המוזיאון של פיקאסו הוא בגדר חובה. כל היצירות מסודרות בסדר כרונולוגי, והמפורסמות שבהן נותרות שוקקות תנועה לאורך כל היום. פתוח מ 10:00 עד 20:00. (בשני סגור!) 10 יורואים כניסה.

המזרקה הקסומה (פונט מאז׳יקה)

המזרקה הקסומה (Font Magica)

כרגע סגורה לשיפוצים וטרם ידוע מתי תפתח.

אוכל ובילויים

ברצלונה היא בית למגוון עצום של מבחר קולינארי, אתם לא צריכים אותנו לספר לכם. בפסקאות הבאות תמצאו מסעדות טובות, איכותיות ומשתלמות. רצוי לא ללכת ישר על האוכל שאתם מכירים מהבית, אלא ללכת על מאכלים ספרדיים וקטלאנים מסורתיים. פאייה ולנסיאנית אותנטית, הגספאצ’ו (מרק עגבניות), הצ’וריסוס וכמובן הפאן קון טומאטו, הלחם עם העגבנייה והשמן זית האגדיים שאין קטלאן שפותח סעודה בלעדיו.

דברים שכדאי לזכור:

מנות עסקיות (MENU DEL DIA) – חלק מהמקומות יציעו לכם ארוחות שלמות (מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ושתייה) במחיר של מנה אחת. שווה לבדוק. בדרך כלל בין השעות 13:00 ל 16:00, תלוי מאוד במסעדה. כדאי גם לשאול בכניסה

לא להכנס למלכודות תיירים. כלומר, תוותרו מראש על המסעדות לאורך הראמבלס ופסץ’ דה גראסיה או בצדדים של השדרה המפורסמת. האוכל יקר, בדרך כלל מוכן מראש, ובדרך כלל גם לא טעים. אפשר לזהות אותן בקלות בזכות תפריט מיושן שעומד בכניסה למסעדה.

טאפאס – כן זה טעים (מאוד!), כן זה מגניב לזרוק את השאריות על הרצפה. לא זה לא משביע, וכן, זה מאוד יקר ביחס למה שאתם משקיעים. אם בכל זאת אתם מתעקשים, הכי טובות שיש: Cal Pep,Alkimia, Vinya Roel, Moo, Comerc 24, Els Pescadors, Escriba, El Quim ,Ciutad Condal, Serveseria Catalana

מסעדות כשרות:

פלאפל מעוז – הבעלים הישראלי, והאוכל הוא פלאפל כמו שאתם מכירים בארץ. זול ועממי. סניף יחיד ב Carrer de fran 13 (לתוך הרובע הגותי). הסניף בראמבלס נסגר.

חומוס ברצלונה – 10 אחוז הנחה לאוהדי בארסה שמציגים את עצמם כך. בלב העיר ברצלונה נפתחה מסעדת חומוס צמחונית, הכוללת תפריט מגוון ועשיר במחירים אטרקטיביים במיוחד. המסעדה ממוקמת במרחק הליכה 10 דקות מכיכר קטלוניה ופתוחה 7 ימים בשבוע מ:12.00-00.00,פרט לימי שני שפתוח מ12.00-17.00. בתפריט כולל פלטת סלטי הבית, מנת חומוס/חומוס מסבחה, חומוס פטריות, או מנת שקשוקה, פלוס 2 פיתות חמות שאנו אופים במקום, שתיה (שכוללת אפילו גזוז בטעמים כמו פעם….) ומבחר קינוחים.

יש מנות נוספות כמו פלאפל, טחינה ירוקה, קוסקוס,ועודה אוירה במקום בייתית חמה ונעימה.

הכתובת  Valencia 227 (קל להגיע דרך ראמבלה דה קטלוניה).הנייד של המנהלת סיון: 0522219155(זמינה בוואטס אפ),נייד ספרדי 679829916,וזמינה גם ב:039117145

באל קורט אינגלס יש מדור מיוחד לאוכל כשר, מיני מדף שכזה עם מוצרים מרשתות שיווק מישראל. ניתן למצוא בסניף בדיאגונל בלבד.

אם אתם יכולים לדלג על הכשרות, יש לנו כמה המלצות לכם, מרמת המחירים הזולה ועד לאלה שהכסף נוזל להם מהאוזניים.

מזון מהיר – בברצלונה יש מגוון של רשתות בינלאומיות וגם סניפים מקומיים של מזון מהיר. KFC (עם 16 יורו לדלי עוף), מקדונלדס (המבורגר ביורו וחצי), פיצה האט (מגש ב 8 יורו), לא חסר למלא את הבטן בכל שעות היום וכולן נמצאות על הראמבלס. ישנם כמובן סניפים של דאנקן דונאטס (בראמבלס ובלא מעט תחנות מטרו) בהם מיטב חברי הקהילה שלנו גנבו ארוחת בוקר (50 סנטימוס לסופגנייה, 3 יורו וחצי לקפה וסופגנייה). בארוחות בוקר באופן כללי אין צורך להיות יותר מדי בררן. אל תשכחו לקחת צ’וקולטה וצ’ורוס.

אם אתם יכולים לדלג על הכשרות, ב-TRIP ADVISOR לא חסר המלצות.

מסעדת הבשר הכי טובה בעיר ובסיס הבית של משפחת מסי ומסצ׳ראנו – בואנוס איירס ופטאגוניה.

בארים לכדורגל:

Sports Bar Ramblas – בסמוך לפסל של קולומבוס בקצה הראמבלס. הם משדרים שם הכל, באמת הכל. על גבי 16 מסכי HD ו-3 מקרנים. בירה טובה יחסית, אוכל בינוני. בדרך כלל מלא בתיירים מכל הסוגים.

Flaherty – בעיקר ספורט אנגלי (כדורגל, רוגבי, קריקט). אווירה חביבה, אוכל אנגלי טיפוסי.

Micheal Collins – למרגלות הסגרדה פמיליה, מסדרון ארוך וצר. אווירה טובה, בירה מופלאה. המקום סוגר את הדלת כשהוא מגיע לתפוסה מלאה, לכן במשחקים גדולים כדאי להגיע שעה לפני.

Oveja Negra – יש ל”כבשה השחורה” כמה סניפים. המומלץ שבהם נמצא על המרינה. 2 מסכים גדולים ומערכת סאונד מצוינת.

Tavern Amsterdam – הבעלים הולנדי, והאווירה מקודשת לקרויף. בירות מצוינות.

George Payne – ממש על תחנת אורקינואונה (ב L1 האדום). פאב אירי מעולה, אווירה אנגלית טיפוסית.

באר מוצלח לא פחות הוא ה JAGUAR. הרבה אווירה, פחות אלימות.

חיי לילה:

ברצלונה היא עיר שלא הולכת לישון. כשהתושבים אוכלים פה ארוחות ערב ב 23:00 אז אפשר להבין. חשוב לדעת – מרבית המועדונים והבארים מתמלאים רק לקראת 01:00-02:00. קחו את זה בחשבון.

העיר עצמה מחולקת ל-3 אזורי בילוי עיקריים:

פורט אולימפיק – כל ברצלונאי מקומי שתשאלו אותו לגבי מקום בילוי, סביר להניח יפנה אתכם לפה. על הטיילת החדשה שפע על גבי שפע של מועדונים, ברים וקזינו אחד. לכולם מגיעים דרך קו המטרו הצהוב (L4). בארים יש בשפע וקשה ליפול פה על באר שהוא לא טוב. המגוון עצום, ובבמהלך הלילה (וקצת לפני) יחצ”נים מחלקים קופונים ושוברים לאלכוהול וכניסות.

CDLC – מסעדה בינונית במהלך היום, מועדון מדהים במהלך הלילה. 500 איש מפזזים על באר, מרפסת וקומה המשקיפה על הים. המון המון סטייל, יש שיגידו פלצני. המקבילה הברצלונאית ל”גלינה” ו”הגזוז” התל-אביבים. תבואו יפה.

Shoko – ממש ליד ה CDLC, באווירה יפנית וקצת פחות פלצנית.

Catwalk – אחד הגדולים על המרינה, 4 רחבות גדולות ומוזיקה מגוונת.

הרובע הגותי והראמבלס – הרוב המוחלט באזור זה הוא מלכודות תיירים אז תזהרו.  מקומות מומלצים ותתרחקו מכל השאר:

Macarena Club – סמוך לתחנת דראנסנס. עד 300 איש נדחסים לאקוסטיקה טובה מאוד. מופיעים שם הדי ג’ייס הטובים באירופה על בסיס קבוע בימי שני, חמישי, שישי, שבת וראשון. המקום בדרך כלל מתמלא רק אחרי השעה 02:00. מפה יש פה

Marul Cafe – דאנס בר משובח וגדול. מוזיקה מגוונת עם דגש על לטינו. פתוח כל השבוע.

Sidecar Factory – מוזיקה עכשווית במועדון טוב מאוד בפלאסה ריאל. פתוח כל השבוע. הופעות של מקומיים עד חצות, מסיבה לאחר מכן.

אישאמפלה (Eixample) – הרובע האופנתי של ברצלונה לובש חג בלילה והופך למוקד בילוי גדול.

Salebecool – טכנו, דאנס ודיסקו. הקהל יותר מבוגר (27+) מאשר שאר המקומות. פתוח בחמישי, שישי ושבת. לעיתים ביום ראשון.

Otto Zutz יש פה סיכוי טוב שתראו סלבס (ג’רארד פיקה רזידנט קבוע), הוא מועדון ענק שממוקם במפעל טקסטיל ישן. 3 רחבות, ז’אנרים מעורבים. פתוח ברביעי, חמישי, שישי, שבת.

Bikini – ממש ליד הקאמפ נואו. בערב הוא מקום להופעות של להקות צעירות. אחרי חצות, הוא הופך למועדון לכל דבר. פתוח ברביעי, חמישי, שישי ושבת.

בפובלה נואו, קיים מועדון אחד שמגדיר את עצמו כאיזור בילוי וזהו הסאלה-רס-מאטס:

RazzMatazz – זהו המגה-מועדון של ברצלונה. בניין עצום עם 5 רחבות (3 גדולות ו-2 בינוניות) עם מגוון עצום של מוזיקה, וגם הופעות במהלך הערב.

מתחם האימונים של ברצלונה

עד לשנת 2008, בארסה התאמנה באופן די קבוע במגרש הדשא הסמוך ללה מאסיה ובמיני אסטדי. ב 2009 עם פתיחת העיר הספורטיבית ע”ש ז’ואן גאמפר בעיירה סנט’ ז’ואן דספי. כל האימונים של הקבוצה הבוגרת, קבוצות המשנה והילדים עברו לעיר הספורטיבית החדשה. מדובר בקומפלקס עצום עם 9 מגרשי כדורגל. היות ובארסה היא נכון לכרגע קבוצת הכדורגל הפופולרית ביותר בעולם, מדובר גם ביעד מאובטח מאוד. אפילו יותר מהסניף הראשי של בנקו סנטאנדר במרכז העיר, שמאחסן חלק נכבד מהזהב של ספרד.

נגיד את זה כבר מראש: הסיכוי לראות אימון של בארסה שואף לאפס. זה לא בגלל שאתם ישראלים, זה בגלל שבבארסה דואגיםלשחקנים שלהם כאילו היו נשיא ארה”ב בביקור בעיראק – כיאה לקבוצת הכדורגל הכי פופולרית בעולם. מה שכן אתם יכולים לעשות זה לראות את השחקנים מגיעים ברכב לאימונים. חלקם אפילו עוצר לחלק חתימות ולהצטלם.

הסבר על המקום

Ciutat Esportiva Joan Gamper

לחצו כאן לתמונה מוגדלת

1 – העצירה האחרונה של הרכבת הקלה (TRAM). משם אפשר ללכת ברגל עד למתחם.

2 – הכניסה שהשחקנים שמגיעים מדרום קטאלוניה נכנסים דרכה.

3 – הכניסה אליה מגיעים השחקנים שגרים בעיר עצמה, או בצפון העיר – לעיתים השחקנים גם יוצאים משם.

4 – זאת הייתה פעם הכניסה הראשית למתחם, כיום האוטובוס של בארסה נכנס ויוצא משם.

5 – כניסה למגרשים בהם נערכים משחקי הנוער (ברב המקרים הכניסה חופשית).

איך מגיעים?

1. ברכבת הקלה, ה TRAM, לוקחים את קו T3 ביציאה מתחנת המטרו PALAU REAL עליה דיברנו בחלק הראשון של המדריך שלנו. הרכבת הקלה נמצאת ממש מימין ליציאה מהתחנה. יורדים בתחנה האחרונה של הרכבת שנקראת ST FELIU ממשיכים אל עבר הכיכר, פונים שמאלה וכבר משם אתם אמורים לראות את הקומפלקס. הנסיעה אורכת בערך כ-20 דקות, ומחירה עולה 2.00 יורו. אפשר כמובן לשלם בכרטיס ה T-10 עליו דיברנו. יש מקום להעביר את הכרטיס בכל קרון.

הרכבות מתחילות לפעול ב 05:00 בבוקר ומסתיימות לקראת חצות. התדירות שלהן משתנה בהתאם לעומסים. בדרך כלל בבוקר צהריים בין 4-5 רכבות בשעה, לקראת הערב והלילה 2-3 בשעה.

2. אפשר לקחת מונית, מכל מקום בעיר ולבקש מהנהג להגיע ל CIUTAT ESPORTIVA DE JUAN GAMPER ב ST JUAN DESPI. העלות כמובן קשורה למרחק, זמן ופקקים.

שעות האימונים

זמני האימון של בארסה בעידן החדש משתנים מפעם לפעם. זה תלוי בהאם מדובר באימון טקטי, אימון שחרור, אימון מסכם וכו’. בדרך כלל, אימוני הבוקר מתחילים ב-09:00 ואימוני הערב ב-17:00 (יש מעט כאלה בעידן ואלוורדה). מומלץ להגיע מוקדם יותר. אימון הבוקר מסתיים בצורה אקראית ותלוי בהאם השחקנים אוכלים ביחד, או נפרדים ואוכלים בבית שלהם. שעות סיום אימון הערב משתנות גם הן בהתאם לצוות המקצועי.

שחקני בארסה מגיעים ועוזבים ברכבים הפרטיים שלהם (הרב המוחלט של אאודי). במידה ויש התקהלות מוגזמת, הם ימשיכו הלאה. במידה ויש התקהלות סבירה, חלקם יהיו אדיבים ויפתחו את החלון בשביל חתימות. אם יתמזל מזלכם להגיע ליום בו כמעט אין אנשים (בדרך כלל באמצע השבוע ובאוף סיזן – בסתיו-חורף), חלקם אפילו יצאו מהרכבים בשביל להצטלם ולחלק חתימות.

מילת המפתח היא סובלנות וסבלנות. אולי יתמזל מזלכם, ואולי לא. קחו בחשבון שאת הפעם הזאת שאתם מקדישים למתחם האימונים, שחקני בארסה רואים מדי יום ביומו, נסו להבין אותם גם.

signed

בהצלחה!

מחוץ לברצלונה

החלק הזה מדריך הזה מיועד לאלה שמיצו את האטרקטציות בעיר או רוצים לקחת חופש ממה שיש לברצלונה להציע. בדרך כלל מהניסיון שלנו, זה יגיע בטיול הרביעי והחמישי שלכם.

פורט אוונטורה

כנראה שמדובר באטרקציה הגדולה ביותר מחוץ לגבולות העיר. פארק השעשועים הזה שהוקם ב-1997 על ידי אולפני יוניברסל, הוא פארק השעשועים המתויר ביותר בספרד עם למעלה מ-4 מיליון איש שפוקדים אותו מדי שנה. הוא פארק השעשועים הגדול ביותר בדרום אירופה והשישי בגודלו בכל אירופה.

זמני פעילות:

הפארק עצמו מחולק ל-2. עולם מים בסגנון המימדיון שלנו (רק פי 10 יותר גדול) שפעיל מה-1 ביוני עד ה-11 בספטמבר. ופארק השעשועים המרכזי שפעיל מרבית השנה, למעט פברואר, מרץ, ונובמבר (סופי שבוע בלבד). לקראת חג המולד הפארק נפתח בשבוע האחרון של דצמבר עד ה-8 בינואר. זמנים מלאים יש פה.

אם אתם יכולים, מומלץ להגיע באוף סיזן (עד יוני ואחרי ספטמבר) לתורים מהירים יותר. בשיא העונה, אתם יכולים לחכות בין 20 דקות לשעה וחצי למתקן, אפשר כמובן לקנות כרטיס אקספרס בתוספת שנותן לכם אופציה לדלג על התור.

מחירים ואיך מגיעים:

לפני הכל – הדרך הכי אטרקטיבית להגיע מברצלונה לפורט אוונטורה, היא בכרטיס משולב של הרודליס דה קטאלוניה (Roadalies de Catalunya). מדובר בחברת הרכבות של קטאלוניה לאיזור קוסטה דוראדה. החברה מציעה כרטיס משולב של נסיעה הלוך חזור + כניסה לפארק ב-54 יורו למבוגר (11-59) ו-49 יורו לילד עד גיל 10 ומבוגרים מגיל 60. משתלם מאוד ועדיף על פני קנייה של כרטיס במחיר מלא (48 יורו למבוגר + תוספת של 19 יורו אם אתם רוצים להכנס לפרארי לנד).

זמני רכבות:

הרכבת הראשונה שיוצאת לאיזור יוצאת ב 05:48 בבוקר. ומשם בערך כל 40 דקות יש רכבת חדשה. משך זמן הנסיעה הוא בערך שעה פלוס מינוס. הכיוון שאתם צריכים לחפש הוא טארגונה (TARAGONA) ולוודא שהרכבת עוברת בתחנת סאלו (SALOU). תזהרו מרכבות מהירות שיוצאות לכיוון טארגונה וחולפות על פני התחנה של הפארק.

אפשר להגיע לפארק גם ברכב, אם אתם רוצים את הנסיעה היקרה יותר לאורך החופים הקסומים של דרום קטאלוניה.

מחירים לפארק המים (26/05 – 31/08)

25 יורו למבוגר (מגיל 11). ילדים עד גיל 10 20 יורו. קשישים מגיל 60, כנ”ל.

ישנם חבילות ל-2 הפארקים, שמתפרסות ל-3 ימים בעלות של 70 יורו. לא ממש אטרקטיבי ולא ממש משתלם.

מה יש בפארק?

פארק השעשועים עצמו, בדומה לדיסנילנדים למיניהם, מחולק לכמה עולמות: הים תיכוני, המערב הפרוע, מקסיקו, סין, פוליניזיה, ורחוב סומסום. מפה של כל המתחם תוכלו למצוא פה

 מונטסראט

מדובר ברכס ההרים המופלא המשקיף לקטאלוניה, בתוכו נמצא מנזר (בלתי נתפס איך בנו אותו בגבהים האלה). בתוכו תמצאו את המדונה השחורה והקדושה ונופים עוצרי נשימה. אם תרצו, תוכלו לקחת רכבת מהמנזר עצמו אל פסגת ההר ומשם לטייל לאורך הפסגה הפסוטרלית. בשעה 13:00 כל יום מתקיימת תפילת הילדים המפורסמת בכנסייה.

איך מגיעים?

לוקחים רכבת מפלאסה אספניה (על המטרו הירוק 3L). מומלץ להגיע לשם מוקדם, היות ולוקח קצת זמן עד שמוצאים את רכבת ה 5R שתקח אתכם לאיזור. כשתמצאו את האיזור, מדריכים של המונטסראט ולשכת התיירות של קטאלוניה יוכלו להסביר לכם באנגלית את פרוצדורת הכרטיסים והרכישה שלהם דרך המכונה האוטומטית.

יש כרטיס משולב בעלות של 23.10 יורו שיקח עד למנזר עצמו. שימו לב, אפשר להגיע למנזר ב-2 אופנים.

 – או דרך הרכבל (Montserrat Arei) – בשבילו תצטרכו לרדת בתחנת רכבת בעלת שם זהה. הדרך עם נוף נפלא, אבל קצרה מאוד (5 דקות) וגם עומדים לאורך כל הדרך שלה.

 – או דרך דרך רכבת הפוניקולאר (Montserrat Carmallera funicular) בנסיעה מהעמקים עד למנזר עצמו. בשביל הרכבת הזאת יורדים בתחנת MONISTROL ומשם נסיעה של 15 שעה ברכבת הקלה שתחכה לכם בתחנה.

חשוב!!!! אתם צריכים לציין ברכישת הכרטיס איך אתם מעוניינים להגיע למנזר ברכבל או ברכבת הפוניקולאר ולרדת בתחנה המתאימה! אי אפשר לבחור ברכבל ולרדת בתחנה של הפוניקולאר, ולהפך! חבל על עוגמת הנפש.

בתוך מתחם המנזר תוכלו לרכוש כרטיס גם לפוניקולאר העליון שיקח אתכם לפסגת ההר.

זמנים:

הרכבת הראשונה יוצאת מברצלונה ב 08:36. האחרונה ב 17:36. התדירות שלהן קבועה – כל שעה. והן מדייקות מאוד בזמנים. הרכבת הראשונה מהמונסראט לברצלונה יוצאת ב 09:40, כל שעה עגולה עד 18:40. משך זמן הנסיעה הוא גם שעה וקצת.

החופים הדרומיים של קוסטה דוראדה – קסטיידפלס, סיטג’ס וטארגונה.

ברכבת (דרך התחנה המרכזית SANTS) או ברכב, אפשר להדרים אל עבר רצועת החופים של קוסטה דוראדה. זהו איזור אקלימי מאוד נוח, עם כמעט 10 חודשי שמש בשנה וטמפרטורות מעולות. קסטיידפלס ידועה כבית של כוכבי הכדורגל של הקבוצה (הרב המוחלט של הברזילאים, מרומאריו דרך ריבאלדו ועד רונאלדיניו ודני אלבס גר שם) כמו גם ליאו מסי ואלכסיס סאנצ’ס. בסיטג’ס תמצאו גם חיי לילה עשירים לצד חופים נהדרים (חלקם גאים / נודיסטים / גם וגם). בטארגונה תמצאו גם חופים, וגם מורשת רומאית עתיקה ומעניינת.

קוסטה בראווה:

רצועת החופים הכי מפורסמת מצפון לברצלונה לא צריכה פסקת היכרות עבור התייר הישראלי, והיא ידועה היטב בקרב סוכני הנסיעות הישראלים. העניין הוא כזה. איזורי קוסטה בראווה הראשונים מצפון לברצלונה נפלאים, אבל מתוירים להחריד, יקרים בהתאם, ואנחנו ממליצים בחום לדלג עליהם.

הפנינים האמיתיות של קוסטה בראווה נמצאים יותר צפונה לטוסה דה מאר (המקום העיקרי בו שוכנים התיירים). מקומות מופלאים כמו CAP DE BEGUR (מומלץ מאוד לצוללנים), מפרץ ROSES  והעיירה המופלאה קאדקס (CADAQUES) בה בילו פיקאסו, דושאן ומירו את שארית חייהם. הם ביקורי חובה. ככה תוכלו להנות מקוסטה בראווה האמיתית, כמעט נטולת תיירים, לגמרי נטולת ישראלים, והמון יופי.

איך מגיעים?

לעיירות קוסטה בראווה אפשר להגיע באמצעות רכבת מ SANTS  לעיר ג’ירונה (GIRONA). העיר הזאת, בה שכן הרמב”ם ויש בה בית כנסת עתיק ומרהיב, משמשת גם כתחנת מעבר בדרך לעיירות המרכזיותשל קוסטה בראווה. תוכלו לגשת לשם דרך אוטובוסים של SAFRA מהתחנה הסמוכה לתחנת הרכבת. התדירות היא מדי חצי שעה, ושימו לב לא לפספס את הרכבת האחרונה בחזה לברצלונה.

קאדקס

לוקחים רכבת מתחנת סאנטס (SANTS), לכיוון פיגרס (FIGUERES). יש רכבות מדי חצי שעה פלוס מינוס. השתדלו לקחת את רכבת ה AVE  המהירה מאשר את האקספרס שעוצרת בכל תחנה ויכולה להפוך את הנסיעה למייגעת במיוחד.

פיגרס ידועה בזכות מוזיאון סלבדור דאלי הנמצא בעיירה, אם יש לכם זמן ואתם חובבי אומנות, לכו על זה. אחרת, גשו לתחנה המרכזית של האוטובוסים של SAFRA שנמצאת ממול ליציאה של תחנת הרכבת, ורכשו לכם כרטיס הלוך חזור לקאדאקס. זמני האוטובוסים פה ארוכים טיפה יותר ומומלץ בכל אופן להגיע מוקדם. תאמו את זמני החזרה שלכם בהתאם לרכבת האחרונה שיוצאת בחזרה לכיוון ברצלונה (האחרונה בדרך כלל באיזור 5 בערב). הנסיעה עצמה מפיגרס לקאדקס אורכת שעה בממוצע.

בקאדקס עצמה חוץ מחוף ים קריר ומצנן (הטמפרטורה נובעת משלגים שמגיעים למקום דרך נהרות הישר מהפירנאים), תמצאו עיירה ציורית יוצאת דופן, עם מסעדות מעולות ואנשים שחיים להם בשלווה קסומה. בקצה הטיילת שלה ישנו גם את הבית הפסטורלי בו שהה פיקאסו בימיו האחרונים. אם חיפשתם תמונת גלויה, זה המקום.