Featured Video Play Icon

המיטב מהראיון האחרון של אראוחו בדרום אמריקה

על ההגעה לברצלונה: ״בהתחלה לא ידעתי לאן אני מגיע, נחתתי במדריד וישנתי לילה במלון. אחר כך הסוכן אמר לי, ׳זאת ברצלונה׳ ואמרתי ׳וואו׳. היו עוד קבוצות ליגה ראשונה שרצו אותי וברצלונה הציעו לי רק להתחיל במילואים, אבל בחרתי בהם״.

על ליגת האלופות: ״אני זוכר את המפעל הזה כילד מהפלייסטיישן. אחר כך אתה מבין מה המשמעות שלו. כל אחד חולם לשחק במפעל הזה ולזכות בו. יש שם אנרגיה מיוחדת״.

נאפולי: ״אני מבין את החשיבות של המשחק הזה, לא רק בעיניי אלא גם למועדון, יש אחריות גדולה. אני מתכונן למשחק הזה באופן רגיל, צופה בוידאו, בעיקר בשחקני ההתקפה שלהם, וגם מנתח את ההופעות האחרונות שלי בהתאם. אני לא רק מסתכל על החלוצים או הקיצוניים אלא גם על המגנים שעולים למעלה וכל מי שיכול להכנס לחללים בהגנה. לא משנה איך הקבוצות מגיעות למשחק, זה משחק גדול ושוכחים הכל בצד, כמו הקלאסיקו״. ״אני צופה בכדורגל כל הסופ״ש, לא משנה איזה ליגה, אני אצפה וגם אנתח, לא באופן הכי עמוק, אבל אנתח. השבוע בקבוצה נעבוד באופן ממוקד על נאפולי״.

״תודה לאל שיש לנו ילדים מוכשרים במצב הכלכלי המורכב של המועדון. פעם, כמו במקרים של צ׳אבי, לקח זמן עד שהם השתלבו בקבוצה הראשונה, אבל הכדורגל שונה עכשיו. יש לילדים האלה אנרגיה והם לא פוחדים – אם אתה מתקל אותם באימונים, הם קמים ולא קרה כלום. הם צעירים אבל מוכנים לשחק״. ״הילדים לא עוזבים את הטלפון, הם כל הזמן שם״.

״פאו קובארסי לדוגמא, מזכיר לי מאוד את פיקה. ג׳רי לא היה מהיר במיוחד אבל הוא ידע איפה להיות כל הזמן, בצורה הכי חכמה. וגם כמובן המימד הטכני של המסירות והטיפול בכדור, זה מה שאני ניסיתי ללמוד ממנו. צריך לשמור על פאו טוב, הוא כישרון לעוד שנים רבות״.

״זה נכון שהתחלתי באתלטיקה. בבית ספר לדוגמא, רצתי במירוץ שליחים של 100 מטר, לקחתי כמה מדליית זהב״. ״לא זוכר את התוצאה״. ״הכי מהיר שהתמודדתי נגדו? דמבלה בלי ספק״.

על הביקורת: ״ברצלונה היא מועדון עם הרבה מאוד לחץ מסביב. אני חושב שזה נורמלי לקבל ביקורת בונה. אנחנו יודעים מה המועדון מייצג וכמה הוא חשוב לאוהדים, זה אחד הגדולים בעולם עם הרבה מאוד השפעה״.

״אני לא מחשיב את עצמי כמישהו שיודע הכל, אני עדיין לומד ואוהב ללמוד. אני יודע מה החוזקות ומה החולשות שלי, תמיד עם ביקורת עצמית גבוהה. הדבר שכרגע הכי חשוב לי לשפר זה הריכוז וזה קשה לשמור על ריכוז מלא 90 דקות. לפעמים תהיה לך הופעה טובה של 89 דקות ואז חוסר ריכוז מוביל לאיבוד כדור שהורס לך הכל. אני לא אומר שאני ללא ריכוז בכלל, אבל אני צריך להשתפר בקטע הזה״.

״באוסף החולצות יש לי חולצות של ליאו מהאימון, מברצלונה וארגנטינה. יש לי גם אחת של כריסטיאנו״. ״ביחד עם לואיס סוארס, ליאו קיבל אותי הכי יפה בחדר ההלבשה. אתה נכנס לחדר הלבשה עם השחקנים שאתה משחק איתם בפיפא וזה מאוד מאיים בהתחלה , אבל הם קיבלו אותי יפה, שתו איתי מאטה, צחוקים, עצות. אחרי שלואיס עזב המשכתי את המסורת עם ליאו״. ״אני מאחל לו בהצלחה, כי הוא הטוב ביותר. השחקן שעושה את ההבדל כל הזמן, המנהיג, ומודל לחיקוי, אני מתגעגע אליו ולכל מה שהוא עשה״.

״ביום יום אתה לא מבין ולא עוצר לחשוב איפה אתה נמצא, במועדון כזה גדול כמו ברצלונה. לפעמים אבא שלי מזכיר לי בשיחות אותו״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023