הניתוח המאוד מעניין של העיתונאי דוד ברנבאו לקלאסיקו של הסופרקופה

דבר אחד שלא היה צריך לקרות בריאד קרה, בארסה לא באמת התחרתה בגמר הזה. לא היה ריכוז, לא הייתה אנרגיה ללחוץ גבוה או לחטוף את המסירות באמצע, לא היה מנהיג או אישיות שיקח דברים על עצמו ויגרור את הרכב.

צ׳אבי פתח עם ה 2-4-4 וחשב לשחזר את ההצגה בסופרקופה מהעונה שעברה. אבל אין בוסקטס שהיה במשחק ההוא בכל מקום, סרג׳י רוברטו רחוק מלהיות גאבי ופראן רחוק מאוד מלהיות דמבלה.

לבארסה ההיא בגמר של 2023 היה משחק לחץ מעולה וטיקי טאקה כמו שאוהדי בארסה רוצים לראות, היא הייתה נראית כמו קבוצה מאומנת שיודעת מה היא רוצה מעצמה. בארסה הנוכחית היא קבוצה שחושבת שהיא יכולה ללחוץ גבוה אבל זה רק נראה ככה. בפועל אין לה את השחקנים הנחוצים ללחוץ כמו שצריך ולבנדובסקי כבר מזמן לא עושה את הספרינטים של שנה שעברה, וזאת בעיה. הקבוצה הזאת תהיה בלי גאבי, הלוחץ הכי טוב בפער עד סוף העונה וכל משחק של הפולני בהרכב אומר שלא יהיה לחץ אמיתי בפועל.

אתם יכולים לבדוק, כמעט בכל קלאסיקו שבארסה הפסידה בשנים האחרונות, היא נפלה לפיגור מוקדם בגלל טעות מטומטמת ואז נאלצה לרדוף אחרי מדריד, הקבוצה שהכי נהנית לתת לך לשחק ואז לעקוץ אותך במתפרצת עם מערך שמנצל שחקני כנף מהירים. ההחלטה של צ׳אבי לשחק עם קו הגנה גבוה הייתה טעות קריטית שעלתה ביוקר.

ודווקא שבארסה כן חזרה לעניינים עם השער של לבנדובסקי, הגיע הפנדל הרך הזה של אראוחו על ויניסיוס. ואם זה פנדל, אז הפנדל שנעשה על אראוחו בקלאסיקו בליגה שהיה מעלה את בארסה ל 0-2, הוא של 200%. הדינמיקה של משחק בפיגור 1-3 לפיגור 1-2 היא שונה לגמרי.

הנפילה באיכות המשחק של קונדה וכעת גם אראוחו היא תופעה שקשה להסביר. במשחקים כאלה גדולים אי אפשר לעשות טעויות כאלה. קונדה, שהתלהב מסטטיסטיקה שלא עברו אותו בתחילת העונה, העניק למדריד יתרון מוקדם מדי שאילץ את בארסה לרדוף וגם בישל בצורה מביכה את השער הרביעי. ראינו את בעיות הריכוז של הבלם הצרפתי גם בסוף העונה הקודמת וחשבנו שפתיחת העונה הזאת שינתה משהו, אבל הוא חזר לסורו ובארסה צריכה לעשות חושבים לגביו בקיץ.

צ׳אבי אחראי ללא מעט דברים, אבל זאת תהיה טעות להאשים רק אותו. לאפורטה מכר נכסים ב-700 מיליון יורו והשקיע 200 מיליון יורו בבניית סגל שעדיין רחוק ברמתו מהעילית של אירופה. רב הרכישות לא עשו הבדל משמעותי והמחליף של בוסקטס, חלק קריטי בפאזל של צ׳אבי, לא שיחק דקה בריאד. הוא עלה 3.5 מיליון יורו בגלל שלבארסה גם ככה מתוחה כלכלית. היו שנים לבארסה למצוא מחליף לבוסקטס אבל היא העדיפה להשקיע במקומות אחרים, זה מחדל ברמה אסטרטגית.

המציאות של בארסה מאוד קשה, אין טעם להסתיר אותה. צריך לתקן אותה לאט, ונראה שזה הולך להיות קשה וארוך.

טור אורח

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023