הסיפור מאחורי העלייה של רונאלד אראוחו

רונאלד אראוחו בצדק תופס כותרות אחרי שחזר מפציעה טורדנית היישר לנעליים של ג׳רארד פיקה הפצוע, כשהבלם הקטלאני דאג לספר לחדר ההלבשה שהוא יכול להיות רגוע איתו על המגרש. הנה ראיון שנעשה איתו בארגנטינה ותורגם נהדר על ידי גסטי.

משחק הבית נגד אייבאר, טעות של אראוחו עלתה לבארסה ב-2 נקודות. שחקני הבלאוגרנה נפרדו משנת 2020 עם עוד תיקו מאכזב (1-1). אבל רונאלד אראוחו רצה לצאת אל התקשורת בסוף המשחק הזה על מנת לקחת אחריות על התיקו הזה, מחווה יוצאת דופן עבור ילד בן 21, שזה עתה הצטרף לקבוצה הראשונה, אך כזו שהוא רואה כתגובה טבעית ומתואמת עם אישיותו.

“העניין עם האופי הוא משהו שיש לי מגיל קטן, לתרום, לעזור לקבוצה. אני אוהב לדבר על המגרש, אני מדבר כל המשחק. זו דרך לגרום לכולם להיות יותר מרוכזים ולדעתי היא עוזרת גם לי וגם לקבוצה”.

ההפסד ההוא מול אייבר יושב אצל אראוחו כאנקדוטה, כתירוץ נוסף להמשיך ולהשתפר: “אחרי זה עבדתי עוד יותר על השליטה במגע מהיר. אנחנו משחקים כל שלושה ימים ואי אפשר לשמור על טעות בראש כל כך הרבה זמן. זה נשאר מאחור, ובמשחקים הבאים הוכחתי שזה לא השפיע עלי כל כך”.

האובססיה הזו להשתפר ולעבוד באימונים היא מה שרונלד קומאן מעריך אצלו הכי הרבה, ואראוחו מסכים עם מאמנו: “אני מחשיב את עצמי כשחקן שאוהב לעבוד הרבה. אני מנתח את כל המשחקים שלי, את כל היריבים שלי ובעיקר את הדברים שלא הולכים לי. אם אני צריך להשאר זמן מסויים אחרי האימון, אני נשאר כי אני חושב שזו הצורה להשתפר בה”.

הוא גם מסכים עם קומאן בכך שהוא צריך ללטש את היציאה עם הכדור, דבר שמבחינת המגן האורוגוואי הפך לכמעט אובססיה: “מאז שהגעתי למועדון אני עובד קשה על היציאה עם הכדור. זה לא שאני מתקשה בזה, אבל הגעתי מכדורגל אחר, זה שמשוחק באורוגואי ומאז שחתמתי במועדון, זה משהו שאני עובד עליו קשה”.

לכן אראוחו, לא מסתיר שבסגל של הקבוצה הקו המנחה שלו הוא פיקה, מי שהוא החליף בהרכב מאז הפציעה של הקטלאני: “אני מעריץ את ג’רי, על היציאה עם הכדור, על איך שהוא משחק עם הכדור צמוד לרגל, אני מרגיש שזה מה שחסר לי כמובן בנוסף לניסיון שיש לו לעומתי. אולי הוא לא מהיר במיוחד, אבל הוא תמיד ממוקם טוב וזוכה בהרבה כדורי אוויר בגלל איך שהוא עומד”.

כמו פיקה, אראוחו הוא בלם עם נשמה של חלוץ. נגד ולנסיה, הוא כבש את השער הראשון בוולה מדהים מהאוויר. בבארסה ב’ כבש 7 שערים בשתי העונות הקודמות ועוד 6 שערים באורוגוואי.

למרות שהוא מתעקש ש”העיקר” עבור בלם הוא לשמור על השער על אפס, הוא מודה שתמיד נחמד להיות מסוגל לעזור לקבוצה באמצעות כיבוש שערים.

“חשוב גם שבלם יהיה כלי נשק בהתקפה. אני עובד הרבה על הרמות לרחבה כדי להשתפר בכיבושים עם הראש ואני שמח על כך, בגלל שזה משהו שקל לי בו”.

ההתקדמות של אראוחו, שהמועדון החתים אותו מבוסטון ריבר (עבור 1.7 מיליון אירו + 3.5 במשתנים), לחמש עונות בקיץ 2018 כדי לחזק את בארסה ב’ הייתה מטאורית.

ל׳באפלו׳ כפי שהוא מכונה בחדר ההלבשה יש כבר מקום קבע בקבוצה הראשונה וסעיף השחרור שלו עלה מ100 ל-200 מיליון אך הוא עדיין לא חתם על הארכה ראויה ושיפור החוזה שלו.

“יש לי חוזה עד 2023 ואני לא יודע כלום על שיחות חידוש. הנציג של אחראי על זה ואני מרוכז במשחקים, שיש לנו אחד לשלושה ימים, בלשחק טוב ולהשתפר”.

בברצלונה הוא מצא בסיס קבוצה צעירה שיכולה לתת הרבה למועדון בשנים הקרובות וכל מה שהוא היה יכול לצפות מכדורגל מקצועני, כולל אימונים בכל יום לצד הכדורגלן הטוב בעולם, לאו מסי: “זה קצת מסובך אבל זה כיף שאני צריך לשמור עליו באימונים. לפני כמה משחקים חשבתי לעצמי: אם אני שומר על ליאו באימונים, מה יכול להיות יותר קשה במשחק אמיתי ממנו? (צוחק)”.

באוקטובר האחרון ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של אורוגוואי: “אני מרגיש מאושר, כי בשבילי לייצג את הנבחרת היה חלום ילדות. עכשיו, אני חולם על לשחק במונדיאל הבא וגם הייתי שמח להשתתף בקופה אמריקה בשנה הבא. אני שמח שהשם שלי מאוזכר לצד גודין או חימנס בהגנה של הנבחרת”.

אך ראשית, הבלם של ברצלונה יודע שהוא צריך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לקבל את ההזדמנויות בנבחרת. אראוחו לא רוצה אפילו לשמוע שהעונה הזו היא עונת מעבר למועדון: “אנחנו בארסה! אי אפשר להגיד שאנחנו לא נילחם על אף תואר. יש סגל איכותי, צוות מקצועי טוב, בשביל זה אנחנו מתאמנים ועובדים קשה כל כך.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023