הסיקור הטקטי לקלאסיקו

⬅️ לדעתי ה 2-5-3 של קומאן בפתיחה היה נכון (האמת שלפי התגובות בדף עם פרסום ההרכב, רובכם הסכימו עליו). בעשרים הדקות הראשונות בארסה הייתה פרוסה יחסית טוב (שימו לב לתמונה המצורפת).

משחק לחץ סביר ובילד אפ בסדר, כמו כדור הרוחב של אלבה והפריצה של מסי ברחבה. כמובן שאי אפשר בלי הנטייה המוגזמת של פדרי ודה יונג לא לבעוט לשער וקבלת הההחלטות הנוראית של דמבלה. הרכב שלושת הבלמים במשחק של התקפות מעבר יכול לפתוח הרבה אופציות, ראינו זאת בפאריז ובסן סבסטיאן, אבל הוא פחות אפקטיבי מול מה שהתחולל אחרי הדקות הראשונות.
⬅️ הלבנים עלו ליתרון בבעיטה הראשונה שלהם למסגרת (וזאת תחלואה ידועה אצל החניכים של קומאן העונה). פאשלה גדולה של אלבה בפריצה של ואלוורדה וכיסוי לא טוב של אראוחו בגול הנפלא של בנזמה.
⬅️ אחרי שעלה ליתרון, זידאן הורה על בלוק נמוך והחזיר את כולם להגן לפני הכדור, כולל עזרה של ויניסיוס ובנזמה לירידה אחורה של מסי. לדעתי זאת לא טקטיקה פחדנית, אלא טקטיקה של מאמן שיודע שיש לו סגל חסר ואת אחד הקישורים הכי אינטליגנטיים ביבשת. כעת הרכב שלושת הבלמים הזה של קומאן, כשאתה רודף אחרי קבוצה – הוא מתכון לאסון וראינו את זה בחצי השני של המחצית, שם גאוני כדורגל כמו קרוס ומודריץ׳(אפשר לפרגן) פשוט דילגו מעל שלושת הבלמים של בארסה. גם בנזמה המושמץ תרם מלא לבילד אפ שלהם.
⬅️ במחצית קומאן חזר ל 3-3-4 עם גריזמן בצד שמאל. זה נראה טוב כשהצרפתי נוטש את העמדה שלו ונע פנימה לרחבה ונראה הרבה פחות טוב כשהוא מקבל את הכדור באגף ומחזיר אחורה לאלבה. ברגעים האלה רואים כמה חסר לבארסה קיצוני שמאלי דומיננטי שמסוגל לקבל כדור ולשעוט קדימה. כאילו, יש לנו אחד כזה מושבת בביתו לקראת ניתוח והלוואי שהוא ישתקם כמו שצריך.
⬅️ צד ימין של בארסה היה חצי מת עם דמבלה מחוסר ביטחון ותמיכה אקראית של מינגסה, שנשאר בעיקר מאחור בשביל לשמור על ויניסיוס.
⬅️ החילוף של אילאיש היה מתבקש הרבה לפני והוא עוד נקודה רעה לקומאן: פדרי השלים אתמול 3,000 דקות במצטבר העונה (!), ולי נראה שהוא נע בשבועות האחרונים על אדי דלק. לוחץ פחות טוב ומקבל החלטות פחות טוב מהממוצע.
⬅️ דווקא החילופים של זידאן היו לא טובים והשער של מינגסה הוביל את המארחת להתגוננות מוחלטת ולתחושת הפספוס שיש לנו בפה כרגע. אין מה לעשות, 5 ס״מ למטה בכדור של אילאיש וכל הנראטיב של הקלאסיקו הזה משתנה.
⬅️ ועדיין, אפשר להתנחם שאיכשהו אנחנו עדיין חיים במאבק על האליפות ויש לנו גמר גביע בשבת. זה לא דבר מובן מאליו בעונה הזויה שכזאת.
על השיפוט אדבר בהרחבה בפודקאסט שנקליט מחר.
ויסקה בארסה, תמיד 💙❤️

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023