הקרקס של קומאן ולאפורטה

שי: הקריקטורה הזאת מבטאת היטב את השיח ברשתות החברתיות של אוהדי בארסה: הסמל של בארסה בוכה עם שם הקמפיין של לאפורטה על הקייס לטלפון בפרפראזה ללואיס סוארס על הדשא. בצד: “ההודעה שקומאן ממשיך כמאמן הקבוצה”.

באופן כללי הרבה עיתונאים ואוהדים משפשפים את הפדחת ומנסים לחשוב מהן הסיבות לזגזוג הבלתי פוסק בקרקס של הנהלת לאפורטה. כן, אמרתי את זה – זה קרקס.

הכל החל אי שם ביוני כשלאפורטה כבר רצה לפטר את קומאן אבל גילה שאין כסף לשלם לו פיצויים ושם בין היתר קיבלנו את המשפט המביך: ׳תן לנו כמה ימים עד שנמצא לך מחליף׳. וקומאן אינו פראייר: הוא נושך בחזרה, עם הדובר שלו קאנוט בספרד ושורה מכובדת של שופרות בתקשורת ההולנדית. הוא אשכרה הצית שריפה בכל שבוע מתחילת העונה. ולאפורטה לא שותק מהצד ושולח את האנשים שלו לנגוס בחזרה.

וככה זה נמשך, ומי שנפגעים בכל התהליך הם בארסה, השחקנים והאוהדים שמזמן איבדו כל גרם של סבלנות כלפי התפוז ומפנים אצבע מאשימה ישירה לנשיא שלהם – שישחרר אותו לביתו עם כל הפיצויים שהוא כל כך מתעקש עליהם.

אבל נראה שנכון לכרגע שאלת הפיצויים עדיין מרחפת באוויר ומטרידה את ההנהלה, חרף העובדה שבארסה בסיכון לאבד את המקום שלה בשמינית גמר ליגת האלופות (בונוס של 9.6 מיליון יורו) ובטווח הארוך – תספוג נזק פי 20 יותר גדול אם לא תהיה בין 4 הראשונות.

אין שום סיבה להאמין לסולחה בין לאפורטה לקומאן. אם לבארסה היה כסף, הוא היה בחוץ כבר ביוני. אבל זה לא רק הכסף, זהות המחליף גם עומדת על הפרק ונראה שהזיגזג שם לא פחות גדול מהזיגזג עם קומאן. כן מאמן זמני, לא מאמן זמני, כן צ’אבי, לא צ’אבי, פירלו פייבוריט, פירלו לא רלוונטי, כן פרויקט חדש, לא פרויקט חדש – התקשורת בברצלונה והמדליפים בהנהלה הנפיקו ביחד מצעד חלטורה מביך במיוחד.

כמו שאמרתי בקיץ אחרי פרשת מסי, לאפורטה הוא לא מקבל ההחלטות הבלעדי בברצלונה. יש עוד בעלי כוח, וכשכל אחד מושך לכיוון שלו ודואג גם שעיתונאי החצר שלו ידליפו זאת – בארסה מפסידה. תדמית של קרקס לא תעזור לנו לצאת מהבוץ.

הפרק החדש-ישן במסגרת משחקי הדיונון ימשיך ללוות אותנו, שלא יהיה לכם ספק.

אני עדיין בתחושה שהדמות של קומאן לא תשרוד את הריאליטי הזה.

(ובלי נדר, נדבר על זה בפודקאסט חדש השבוע 👋)

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023