הראיון המלא והמרתק של ויקטור פונט למונדו דפורטיבו

ויקטור פונט קיבל את במה יחסית גדולה במונדו שופרטיבו במהדורה של היום. לא העמודים הראשונים כמובן – הסוסיוס החביבים יתקלו בראיון שלו אחרי שיסיימו את הפאן קון טומאט ובשלבים האחרונים של הקפה.

הנה הדברים המעניינים, מומלץ לכל אוהד בארסה!

⬅️ תהליך האי אמון החל בפגישה וירטואלית בין שמונת ארגוני המחאה ו-3 המועמדים לנשיאות: פונט, פארה ולואיס פרננדס אלה: “רצינו לתמוך לא רק באופן חיצוני אלא גם לעזור בשטח”.

⬅️ “לא רציתי להופיע בתמונה של הצגת החתימות במשרדים של בארסה בגלל שזאת עבודה משותפת של כולם. לדעתי עזרנו עם למעלה מ- 3,000 קולות”.

⬅️ מאמין שברתומאו צריך להתפטר אבל חושב שהוא לא יעשה זאת.

⬅️ מוכן לבחירות מחר, בגלל שיש לו פרויקט מ-2013 שם כבר זיהה את התהום שהמועדון הולך אליו.

⬅️ “עובדים על בניית חברי ההנהלה העתידית כבר 4 שנים ול-80 אחוז מהמועמדים אמרנו לא, בגלל שהם לא עמדו בקריטריון של להיות דירקטור בברצלונה. בשנתיים האחרונות אנחנו מקיימים פגישות חודשיות”.

⬅️ “כן, חלק מהם כבר היו במועדון בעבר”.

⬅️ מודע לסיכון שבחירות כעת יאלצו את המנצח בבחירות לקחת בעלות על המאזן הפיננסי של השנה הזאת.

⬅️ לא מרגיש פייבוריט כי הוא חדש במשחק הפוליטי הזה, אבל בטוח בפרויקט. אומר גם ששאר המועמדים גם מתלבטים אם לעשות את הצעד הסופי קדימה, ביניהם לאפורטה.

⬅️ “לאפורטה עוד לא קיבל את ההחלטה הסופית, הוא עדיין שוקל וחושב. מועמדים סופיים מגיעים ב 3 עד 6 חודשים לפני הבחירות, אבל אנחנו יודעים גם שפרויקטים ארעיים לא מצליחים”.

⬅️ “אם לאפורטה יציג את עצמו, בגלל שהסוסיוס מכירים אותו, הוא יהיה יריב תחרותי”.

⬅️ נשאל על התרומה של לאפורטה לתהליך האי האמון שכללה רק ציוצים ותמונה: “הוא עדיין לא מועמד לנשיאות. מניח שזה היה חלק מהשיקולים שלו”.

⬅️ נשאל על שיתוף פעולה עם לאפורטה: “אמרתי את זה מהיום הראשון, אנחנו עובדים על פרויקט שהוא לא רק ויקטור פונט, אלא משהו גדול יותר. מקדימה ומאחורה תראו אנשים שיודעים מה זה הברסלוניסמו. בדבר הגדול הזה אנחנו מגבשים אנשים שירצו לתרום”.

⬅️ פותח עוד דלת ללאפורטה: “בפרויקט שלנו צריכה להיות אובססיה לקבל ניסיון מנשיאים לשעבר, אבל לא מטרה. אנחנו רוצים להקים מועצה של נשיאים כאלה שיוכלו לתרום בתוך המועדון “.

⬅️ נשאל על האם הוא יהיה תמיד הראשון מקדימה: “זה לא עניין של אגו ולא מי מקום ראשון או שני. כן צריך להיות נשיא, אבל הפרויקט הוא הדבר הראשון. אני בראש התכנון, אבל אני לא נכנס למשחקי כיסאות והסכמים קואלציונים”. רש”י: עוד דלת ללאפורטה, בתנאי שיעמוד בחזון של הפרויקט.

⬅️ אמר שאם הנשיא מבטיח לשחקן הגדול בהיסטוריה שהוא יכול ללכת כשירצה, הוא צריך לעמוד במילה הזאת ובטוח שיכלו להגיע להסכם שהיה מועיל ל-2 הצדדים.

⬅️ נשאל על האם דיבר עם מסי: “דיברנו עם המקורבים שלו”.

⬅️ “בנושא מסי לא דיברתי עם פראן סוראינו (מנכ”ל סיטי וחבר טוב), הוא יודע שאני עובד על העתיד של בארסה”.

⬅️ “צ’אבי יהיה יותר ממאמן, כן, כמו פרגוסון, כמו ונגר ובעיקר כמו גווארדיולה בסיטי. צ׳יקי שם מעליו והם עובדים בסימביוזה. אם יהיו חילוקי דעות עם המנהל הספורטיבי העתידי, צ’אבי יקבל את ההחלטה האחרונה”.

⬅️ אמר שאם קומאן יעשה עבודה מדהימה, צ’אבי יחשוב איך לשלב אותו בפרויקט.

⬅️ “ג׳ורדי קרויף ופויול? זה הרבה יותר מורכב מלהפציץ בשמות. צריך אנשים נכונים לניהול הספורטיבי, פסיכולוגים (!), סקאוטינג, מתודולוגיה, הסברתי את זה בעבר”.

⬅️ אמר שהנשיא הטוב בהיסטוריה היה גאמפר שבעצם בנה הכל. ובעידן המודרני לאפורטה מעל כולם כי הוא בנה את היסודות של התקופה הכי גדולה שלנו אי פעם.

⬅️ נגד הצבעה באמצעות הדואר: “כל תהליך שיש בו מעורבות של בני אדם, מסוכנת לתהליך הדמוקרטי. האידאל הוא הצבעה אלקטרונית”.

⬅️ נשאל על לואיס סווארס: “אלה צריכות להיות החלטות של ההנהלה הספורטיבית, שאני בתור נשיא לעתיד, לא הייתי משתתף בהן. בתור אוהד וסוסיו, אם ההנהלה הספורטיבית מחליטה להפרד מהגולר השלישי בטיבו בהיסטוריה של המועדון, צריך להיות מחליף מוכן ולהפרד מסווארס בצורה הכי מכובדת שיש”.

⬅️ “רכישות שהרשימו אותי? טר שטגן, פרנקי דה יונג, אשמח לראות את אריק גארסיה בחזרה. הוא בלם העתיד. בארסה נמצאת בתוכו ובגלל זה הוא לא רצה לחדש חוזה בסיטי”.

⬅️ “שיפוץ האיצטדיון לא יכול להיות דבר ארעי, הוא צריך ללכת יד ביד עם הפרויקט מבחינת משאבים והכנסות עתידיות”.

⬅️ “אני לא יכול לדבר על ההלוואה מגולדמן זאקס או על שיפוץ האיצטדיון בגלל חוסר שקיפות של ההנהלה הנוכחית”.

⬅️ נשאל על הפלאו בלאוגרנה הישן: “הייתי משפץ אותו הרבה לפני הקאמפ נואו, המצב שלו מדאיג”.

⬅️ “הפרויקט שלנו יהיה דומה למה שיש בבאיירן מינכן. אלה לא רק אנשי עילית בכדורגל, אלא גם כאלה שמבינים בתקשורת, מסחר וכו׳. הרעיון שלנו הוא שההנהלה תקבל רק החלטות קריטיות ולא תתערב ביום יום, שם יש אנשים מוכשרים שיקבלו החלטות. היינו רוצים נגיד להביא את המנכ”ל לשעבר של דיסני, למרות שיש לנו מועמד חזק. אבל גם המנכ”ל הכי חזק לא יכול לעבוד באמת אם יש 20 דירקטורים שיושבים לו על הראש ומקבלים החלטות במקומו”.

⬅️ נשאל על ספונסר עתידי אחר וענה: “לא, אני בקשר כטוב עם מיקי של ראקוטן ועובדים על המשך שיתוף הפעולה”.

⬅️ “הזיכרון הראשון שלי מבארסה הוא הגמר בבאזל. הייתי בן 7, הלכתי לעשות פיפי עם פחד שאני אפספס משהו לפני ההארכה”.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023