הראיון המלא של לאפורטה לרדיו rac1

לאפורטה בראיון לילי לרדיו RAC1:

“בארסה היא הבית של מסי. הייתי רוצה שהוא יחנוך את האצטדיון החדש”.

“אני לא בקשר עם ליאו כרגע. זה טבעי. הוא עזב לפריז וזה לא היה בתכנון שלו. עבורי, זה לא היה קל, אבל לא יכולתי לסכן את המועדון. הייתי רוצה שהדברים ילכו בצורה שונה אבל עשינו מה שהיה עלינו לעשות”.

“אני חושב שעשינו כל מה שיכולנו. אני לא מדבר איתו עכשיו כמו שהייתי פעם, אבל יש אנשים קרובים אליו בברצלונה ובבארסה. אני מרגיש רע לגבי היחסים האישיים שלנו, עוד יותר מהצד הספורטיבי”.

אפשרות לחזרה שלו? “לא קיבלתי הודעה מליאו או מהסביבה שלו. האמת היא, שאנחנו לא חושבים על זה כרגע. אנחנו בונים קבוצה צעירה, למרות שיש לנו כמה שחקנים ותיקים. ליאו כמובן תמיד נשאר ליאו, הוא השחקן הטוב ביותר בעולם, הוא ווינר. אבל זה לא נמצא בתכנון”.

“אני אשמח שמסי ישחק בברצלונה במשחק הידידות שמתוכנן נגד מנצ’סטר סיטי לכבוד חואן קרלוס אונסואה. זה יהיה נחמד לראות את זה קורה אבל זה תלוי בפ.ס.ז’.”

סופרקאפ בין סיטי לבארסה? “זה יהיה התסריט האידיאלי, אבל אני לא חושב על זה כרגע. סיטי צריכה לנצח את אתלטיקו ואנחנו מתרכזים בפרנקפורט. יש לנו מוטיבציה לזכות בתואר הזה”.

לסיים מקום שני בליגה ולזכות בליגה האירופית? “אני לא חותם על זה. אני רוצה לזכות באליפות, יש לנו את הקבוצה בשביל לעשות את זה. אני לא רוצה להיות במקום השני, אני אומר את זה בגלל הקבוצה שיש לנו ובגלל שהגענו לשלבי הסיום של הליגה בצורה טובה מאוד”.

“צ’אבי יהיה כאן שנים רבות. אני רוצה שהוא ישאר איתנו המון זמן. כל עוד הוא חפץ בכך, הוא יהיה המאמן לאורך כל הקדנציה שלי. הוא בוגר בצורה מדהימה, הוא חלק מהמשפחה והוא תמיד אופטימי. הוא קולה והוא רוצה את הטוב ביותר בשביל ברצלונה”.

“הסיטואציה הכלכלית גרמה לנו לתת לקומאן עוד הזדמנויות. כשביקשתי ממנו שבועיים דדליין, שוחחתי עם צ’אבי”.

“יש לי זכרונות טובים מקומאן, במיוחד הגמר ב-92. אני מכבד אותו. ניסיתי לדבר איתו באופן ישיר ולהגיד לו את זה בלי היסוסים, אני מקווה שעם הזמן הוא יבין את ההחלטה שלי”.

“טרייד בין אדאמה לטרינקאו הוא אופציה. אדאמה מספק ביצועים, הוא שחקן שונה. אנחנו מרוצים ממנו, הוא מקצוען”.

“הארכת החוזה של גאבי ואראוחו מתקדמת היטב עם מתאו וג’ורדי ויש לנו ביטחון שנגיע להסכמה עם שניהם. הם שני שחקני מפתח לפרויקט והם רוצים להישאר. אז נמצא פתרון”.

“לסרג’י רוברטו הייתה הזדמנות להאריך חוזה בתחילת העונה והוא לא עשה את זה למרות שבנינו מחדש את תקציב השכר ושחקנים קיצצו. אני לא יודע למה הוא לא חתם אבל הוא לא הסכים. עכשיו החוזה שלו מסתיים. הוא גם חוזר מפציעה וזה עוד יותר מסבך את העניין”.

“אני אוהב את עוסמאן מאוד, תמיד אמרתי את זה. הוא שחקן גדול. זה כמו במקרה של סרג’י רוברטו, נתנו הצעה והוא לא קיבל אותה. ההצעה האחרונה הייתה ב-20 בדצמבר. אם הוא רוצה להישאר, עליו להסתגל לתנאי השכר של המועדון שהצבנו. היה לנו כאב ראש עם הסוכן שלו”.

הלאנד או אמבפה? “מי שרוצה לשחק בבארסה. מי שרוצה להגיע לכאן צריך להראות שהוא באמת רוצה להגיע לכאן”.

“אנחנו לא נשלם את הסכומים שמתוארים, אין סיכוי. שניהם רחוקים מברצלונה”.

“זה נכון שהייתי במרבייה, אבל לא נפגשתי עם אף אחד ממשפחת הלאנד. הייתי במפגש פנייה”.

“לבנדובסקי וסלאח הם שחקני טופ. אם השמות האלה יצאו, זה אומר שאנשים חושבים שהם יכולים להגיע וזה אומר הכל. אני לא אגיד על מה אנחנו עובדים. כל השחקנים רוצים להגיע לברצלונה אבל אני לא יכול להגיד מה אמיתי ומה לא”.

ז’ואאו פליקס? “אני אוהב אותו מאוד. כאוהד, זה תענוג לצפות בו משחק. הייתה אפשרות לטרייד עם גריזמן, היינו קרובים אבל זה נפל”.

“ראפיניה הוא שחקן טוב. יש לנו יחסים טובים, דקו מייצג אותו. יש לנו דוחות טובים עליו וזה נכון שהוא שחקן שאנחנו אוהבים. דקו לא בצוות של המועדון, הוא יעזור כי הוא שולט בשוק השחקנים בברזיל יותר מכל אחד אחר”.

“יש לנו הסכם סגור עם שני שחקנים עד כה: קשר ובלם”.

ה-2-6 או ה-0-4?
“ובכן, יכולנו לכבוש יותר מ-4 שערים במשחק האחרון. אני חושב שאלה שני משחקים בקונטקסט שונה, ב-2009 זכינו בהכל והניצחון בברנבאו היה הדובדבן שבקצפת וההוכחה לעליונות והדומיננטיות שלנו. ב-0-4 לעומת זאת הראנו שאנחנו בכיוון הנכון, אבל יש עוד הרבה עבודה לעשות. זאת הייתה הצגה נהדרת, רצינו לשמח את האוהדים – וזה מה שאנחנו עושים”.

‏CVC?
“אנחנו מדברים. הם שינו את ההצעה הראשונית שלהם, יותר כסף בשבילנו. אבל יש לנו גם הצעות מעניינות אחרות ואנחנו מדברים עם עוד חברות השקעות. הדדליין שלנו לסגור את זה הוא עד ה-30 ביוני”.

“יש לנו הצעות על Barça Studios והן נבחנות”.

“יש לי יחסים ידידותיים עם פלורנטינו. אני נפגש איתו יותר מבעבר בגלל הסופרליג. פרויקט הסופרליג ממשיך ומתקדם, אנחנו מחכים להחלטת בית המשפט. אבל זה נמצא בפיתוח, וזו תהיה תחרות מאוד אטרקטיבית. מה שאני יכול להגיד שהפעם זה יהיה טורניר פתוח והליגות ישארו. אני חושב שבסוף נדבר עם אופ”א. אם הם לא רוצים, חבל אבל זה מה יש. אנחנו רוצים לשפר את ההוגנות, יש מדינות שמנהלות מועדונים”.

“אנריק מאסיפ הוא היועץ שלי והוא יקודם לצוות הטכני כי יש לו ניסיון גדול בעולם הספורט והוא הראה אווירה בריאה עם ג’ורדי קרויף ומתאו. כעת אני המנכ”ל ואני נמצא במועדון כל היום כי אנחנו חייבים לסגור את כל העניינים שלנו לפני ה-30 ביוני. מאסיפ עוזר לי מאוד כי הוא מתנהל בשמי כשאני לא יכול להגיע לפגישה למשל והוא משאיר אותי מעודכן לגבי הכל. הוא מכיר את הבית מצוין ויש לו 5 אליפויות כדוריד”.

“אם הכל ילך היטב, הרעיון הוא לסיים את אצטדיון הכדורסל עד 2026. אבל את הקאמפ נואו לפני כן”.”ביקשנו מכל חברי המועדון והאוהדים להגיע לקלאסיקו הנשים ברביעי, אנחנו רוצים לשבור את שיא המשתתפים למשחק בהיסטוריה של כדורגל הנשים”.

מאשר: “הפרטים עם ספוטיפיי לא יכולים להיחשף כי הם לא מעוניינים בכך, אבל אני יכול להגיד שזה חוזה טוב מאוד לשני הצדדים, חוזה הספונסר הכי טוב בהיסטוריה של המועדון. אנסה להסביר לסוסיוס את החוזה בצורה הטובה ביותר שאני יכול מבלי להפר את הסכם הסודיות”.

“ייתכן שיתקיימו אירועים בקאמפ נואו תחת חסותם של ספוטיפיי”.

“באופן אישי העדפתי את השם ‘קאמפ נואו ספוטיפיי’, אבל הם רצו את השם שלהם בהתחלה”.

האם זה נכון שיהיו שמות של אמנים על החולצה? “השם של ספוטיפיי תמיד ישאר שם”.

“יש לנו 6 הצעות לספונסר על השרוול ואנו בוחנים אותן”.

“אנחנו נתחיל את שיפוץ הקאמפ נואו בזמן המתוכנן. אנחנו רוצים להיצמד ללו”ז”.

“אנחנו רוצים שהעבודה בקאמפ נואו תתחיל בספטמבר. אבל המלחמה יכולה לעכב כמה דברים, כיוון שכל המחירים עלו. המטרה היא שהכל יסתיים ב-2025, אני אעשה את כל מה שביכולתי כדי להשיג את זה”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023