Featured Video Play Icon

הראיון המלא של ליאו מסי לרדיו Rac1 עכשיו בעברית. אל תפספסו!

גמר חתימה טובה לכם אוהדים יקרים בכחול רימון. שי תרגם לכם את הדברים המעניינים של הראיון של מסי לרדיו Rac1 שפורסם הבוקר בברצלונה.

מראיין: ״מה אתה חושב על המופע של סירק דה סולייל שמבוסס על סיפור חייך?

מסי: ״זה מרשים מאוד, זה היה מאוד מוזר כשזה התחיל, כשהם אמרו שהם רוצים לעשות את זה. בשבילי זה מדהים, זה לא נורמלי למישהו שעדיין משחק להיות השראה עבור דבר כזה. קשה מאוד לערבב כדורגל וקרקס והעובדה שהם קיבלו השראה ממני זאת הרגשה נהדרת. ראיתי חלקים מזה, רעיונות שהם שיתפו אותי בהם. הזמינו אותי לחזרות אבל אני רוצה להיות מופתע בבכורה״.

מראיין: ״בספרדית, 10 לא מתפרש כאלוהים (דייז), אבל בקטלאנית זה כן (דאו), זה מטריד אותך? במיוחד בהתחשב בילדים שיש לך כשאנשים קוראים לך אלוהים״.

מסי: ״זה לא מטריד אותי, אבל אני לא אוהב את זה. זה סנטימנט יפה ואני יודע שזה מגיע ממקום טוב, אבל זה מוגזם לקרוא לי ככה, במיוחד כשיש לי ילדים שמעתיקים הכל. מתיאו קורא לי: ״קדימה ליאו מסי״, לכן לא כדאי שהם ישמעו דברים כאלה.

מראיין: ״איך אתה מתמודד עם הציפיות שיש עלייך, אתה עושה דברים מיוחדים כמו מדיטציה או משהו בסגנון?״

מסי: ״לא, אני בן אדם שבדרך כלל סגור. אני לא מדבר הרבה על הבעיות שלי או רגעי חוסר הביטחון, אבל מן הסתם אני נשען על המשפחה שלי, על החברים, על המעגל הפנימי. תמיד התמודדתי עם זה באופן טבעי, הדבר הכי חשוב לי היה להתפקס על להנות מכדורגל, שתמיד היה התשוקה שלי, בלי לחשוב על כל המסביב של להיות שחקן כדורגל מקצועני״.

מראיין: ״מטריד אותך שחברים בכיתה של הילדים שלך ירצו להיות חברים שלהם רק בגלל שהם יודעים מי אבא שלהם?״

מסי: ״לא, אני בר מזל שלתיאגו יש חבורה של 9-10 חברים אמיתיים שהוא איתם מגיל 3 ורק עכשיו הם מבינים מי אבא שלו. תיאגו חכם מאוד לגילו והוא יודע להבדיל בין חברויות כאלה ואחרות״.

מראיין: ״האם אתה יכול לצאת מהבית בטבעיות?״

מסי: ״אני לא בן אדם שאוהב לצאת החוצה, אני נהנה להשאר בבית עם הילדים, למרות שעכשיו הם כן רוצים לצאת החוצה ואין לי בעיה עם זה״.

מראיין: ״אתה אוהב סדרות?״

מסי: ״כן, בעיקר בגלל שאנטונלה מעריצה של סדרות וסרטים ואני רואה איתה אחרי שאנחנו משכיבים את הילדים לישון ויש זמן להרגע. כרגע אנחנו לא רואים משהו בעקביות, מחפשים משהו חדש״.

מראיין: ״משחקי וידאו?״

מסי: ״שיחקתי הרבה כשהייתי צעיר, עכשיו הפסקתי. אני מצטרף לתיאגו כשהוא רוצה כשאני אשחק איתו משהו״.

מראיין: ״היו רגעים שבהם הגעת הביתה אחרי יום רע ואמרת לאנטונלה שדי מספיק, שאתה רוצה להפסיק?״

מסי: ״כן, היו רגעים כאלה שהרגשתי מותש או עייף בגלל שילוב של כמה פקטורים, אבל אני חושב שזה קורה לכל אחד״.

מראיין: ״אתה יכול להביא לנו דוגמא?״

מסי: ״היו כמה רגעים אבל בעיקר בעונת 13/14, שם היו את כל הבעיות עם מס הכנסה וכל הסיפורים שיצאו החוצה, זה היה זמן לא טוב בשבילי ובשביל המשפחה בגלל שאנשים שומעים שמועות מפה ומשם ומגבשים דעה ומדברים, חלק מהתקשורת (הוא האשים בעבר את התקשורת של מדריד) עזרה לזה להתעצם. זה היה קשה אבל הדבר הטוב הוא שתיאגו היה קטן ולא ידע מזה כלום״.

מראיין: ״היו רגעים שחשבת לעזוב? קבוצה שרצתה שתעזוב?״

מסי: ״בכנות, כשכל זה קרה, כן, כן חשבתי לעזוב. לא בגלל בארסה,רק לעזוב את ספרד. הרגשתי שמתייחסים אליי רע ולא רציתי להיות פה יותר. אני חושב שהיו לי דלתות פתוחות בהרבה מועדונים אבל לא הצעה רשמית בגלל שכולם ידעו שאני רוצה להמשיך בבארסה, אבל הסיטואציה עברה את מה שאני מרגיש עבור המועדון הזה, זאת הייתה הרגשה ברמה האישית״.

מראיין: ״בראיון הקודם שלך ל׳ספורט׳, אמרת שאתה לא רוצה לעזוב את בארסה אבל אתה רוצה פרויקט מנצח, האם לבארסה יש את זה?״

מסי: ״זאת הייתה התחלה קשה לעונה שלנו, אבל יש לנו סגל של שחקנים מצוינים שיכולים להלחם על הכל ואני חושב שהרעיון המרכזי הוא לנצח, לזכות בתארים. אני חושב שהיו לנו פרויקטים מנצחים בשנים האחרונות אבל בשנתיים האחרונות זאת הייתה האשמה שלנו שלא זכינו בליגת האלופות. הנוקאאוט שקיבלנו היה בגללנו, השחקנים, לא בגלל הפרויקט או המאמן״.

מראיין: ״אז האוהדים יכולים להיות רגועים לגבי ההשארות שלך כאן?״

מסי: ״כן, מן הסתם, ככל שירצו אותי כאן, אני אשמח להשאר ותמיד אמרתי שהרעיון שלי הוא לפרוש פה, שום דבר לא השתנה״.

מראיין: ״האם התחלתם לדבר על חוזה חדש?״

מסי: ״לא נראה לי ממה שאני יודע מאבא שלי. הוא תמיד טיפל במו״מ עם המועדון, אף פעם אין בעיה, זה תמיד פשוט ואני בטוח שאם זה יקרה, זה יהיה אותו דבר״.

מראיין: ״זה מאוד פואטי לא? הרבה שחקנים אמרו שהם רוצים לפרוש כאן, אבל יש לך הרבה דוגמאות כמו צ׳אבי ואינייסטה שעזבו למקומות אחרים, אתה חושב על כך?״

מסי: ״כרגע האידיאל שלי הוא להמשיך כאן, בעיקר בגלל מה שאני מרגיש כלפי המועדון הזה וגם המשפחה שלי וכמה הם התאלקמו בעיר. לילדים אני לא ארצה להפריע לשגרת החיים ולחברויות שיש להם. אני יודע אישית איך זה מרגיש להתנתק מהחברים בבית ואני לא רוצה שזה יקרה להם גם״.

מראיין: ״אז אתה רוצה להמשיך לחיות כאן בברצלונה אחרי שתפרוש?״

מסי: ״אנחנו חושבים שכן, מן הסתם הכל יכול לקרות בעתיד, אבל האידיאל הוא להמשיך לחיות כאן״.

מראיין: ״אז בארסה תהיה המועדון היחיד שלך? אני שואל כי תמיד היה דיבור על ניואלס״.

מסי: ״זה נכון, זה משהו שתמיד חלמתי עליו כילד, לשחק עבור ניואלס ולחוות כדורגל בארגנטינה שהוא שונה מכל מקום אחר בעולם, לטוב ולרע, אבל לפעמים אתה צריך לחשוב על המשפחה יותר וזה הדבר החשוב ביותר״.

מראיין: ״הייתה לך פתיחה קשה לעונה, עם הפציעות, אבל נגד אינטר וסביליה היו לך כמה מהלכים שנראו כמו הגרסה הרגילה שלך. אתה חושב שחזרת כבר ל-100 אחוז?״

מסי: ״עוד לא, אני בדרך לשם. המשחק נגד סביליה היה הראשון שלי עם 90 דקות. התחלתי עם עייפות והרגליים שלי היו כבדות. במחצית השנייה הרגשתי טוב יותר, נכנסתי לקצב ואני חושב שזאת הרגשה נורמלית, כשאתה חוזר לשחק אחרי כל כך הרבה זמן. ככל שהמשחקים יעברו אחזור ל-100 אחוז״.

מראיין: ״לגריזמן יש בעיות עם ההשתלבות בשלישיה איתך ועם סווארס. מה קורה איתו?״

מסי: ״להגיע לברצלונה ולהתאקלם לכדורגל שיש פה זה לא קל, זה נראה קל מבחוץ, אבל לשחקנים שמגיעים ולא חוו סגנון כדורגל כזה זה קשה. אין לי ספק שהוא יתאקלם בסופו של דבר, הוא שחקן חכם מאוד עם הרבה איכויות״.

מראיין: ״יש אגדה אורבנית שאומרת שלא רצית את גריזמן, שרצית שניימאר יחזור״.

מסי: ״זה כמובן שקר. בעונה שעברה שהיו דיבורים סביב גריזמן הייתי מהראשונים להגיד שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם ואנחנו תמיד נרצה את השחקנים הטובים ביותר. אף פעם לא הייתה לי בעיה שהוא יבוא, אז זה שקר״.

מראיין: ״ולגבי החלק השני, באמת רצית את ניימאר?״

מסי: ״כן, מאותה סיבה. ניי הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, אין לי ספק בכך. שחקן שונה, שמוציא יריבה משיווי משקל, איתו בסגל יש לנו עוד אופציה לזכות בדברים. אבל אני מבין שלא מנתחים אותו רק מבחינה ספורטיבית אלא גם בגלל כל המסביב ואיך שהוא עזב ויש סוסיוס שלא רוצים שהוא יחזור וזה מובן לגמרי. מבחינה ספורטיבית נטו, הייתי רוצה שיחזור״.

מראיין: ״גילית כמה המועדון השקיע כדי להשיג אותו? בפעם הקודמת אמרת שאתה לא יודע״.

מסי: ״לא אמרתי את זה כדי לפגוע בהנהלה, רק אמרתי את זה כי לא הייתי חלק מהמו״מ, זה לא המקום שלי. אני יודע שיש אנשים שטוענים שאני מרכיב את הסגל, מביא שחקנים, מוכר אותם, מחליט מי יהיה המאמן, אבל זה פשוט לא נכון. אני יודע מה ניימאר אמר לי, אבל שום דבר מהצד השני, כך שאני לא יכול לחוות דעה״.

מראיין: ״ניימאר מרגיש רע על כך שעזב את ברצלונה?״

מסי: ״אני מאמין שכן, אני חושב שקצת אחרי שהוא עזב הוא כבר הבין שהוא טעה ועשה החלטה לא נכונה. זה מה שאני יודע מההיכרות שלי איתו״.

מראיין: ״דימיינת את ניימאר לובש לבן?״

מסי: ״כן, בשלב מסוים בקיץ חשבתי שאו שהוא יגיע לפה, או שהוא ילבש לבן במדריד, בגלל שידעתי כמה הוא רוצה לעזוב ולשנות אווירה. חשבתי שפלורנטינו ומדריד יעשו משהו בנידון״.

מראיין: ״אתה פוסל הגעה שלו בקיץ הבא?״

מסי: ״בכדורגל, אל תפסול שום דבר״.

מראיין: ״ואצל בארסה?״

מסי: ״הנשיא אמר שזה לא יכול לקרות עכשיו, אבל נראה בעתיד כך שהדלת עדיין פתוחה וכמו שאמרתי, אל תפסול שום דבר בכדורגל״.

מראיין: ״רציתי לשאול אותך על ואלוורדה, ביקרו אותו הרבה בעונה שעברה, במיוחד על המשחק אצל ליברפול. האם היית בעד ההישארות שלו?״

מסי: ״כמו שאמרתי מקודם, אני חושב שההפסד הזה הוא באשמתנו, באשמת השחקנים. זה לא מקובל שזה יקרה לנו, במיוחד אחרי מה שקרה נגד רומא, אבל נתקענו שם באנפילד וקיבלנו פלאשבקים מאותו משחק באולימפיקו ודברים רק הלכו והתדרדרו, אבל אני לא חושב שזה קרה בגלל המאמן. זאת לא הייתה ההחלטה שלי להשאיר את ואלוורדה כמו שאנשים אומרים. המועדון החליט שזה מה שיקרה וחדר ההלבשה קיבל זאת בשמחה וברוגע בגלל שהוא מאמן שאנחנו מחבבים ותומכים בו, בדיוק כמו לואיס אנריקה ואלה שהיו לפניו וגם אלה שיבואו אחרי ואלוורדה. אני חושב שבשביל להגיע ליעדים שלנו אנחנו צריכים להיות מאוחדים, אחרת זה מאוד קשה״.

מראיין: ״אנשים אומרים שבארסה הייתה צריכה לזכות ביותר תארי צ׳מפיונס כשיש לה את השחקן הכי טוב בהיסטוריה. אתה חושב ככה?״

מסי: ״אני חושב שביזבזנו כמה הזדמנויות ובהחלט היינו יכולים לזכות ביותר בשנים האלה, אבל מה שאנחנו רוצים ומה שקורה בפועל הם שני דברים שונים. לא זכינו בגלל כל מיני סיבות״.

מראיין: ״אתה חושב שתזכה בכדור הזהב?״

מסי: ״אין לי מושג״.

מראיין: ״אתה תתאכזב אם לא?״

מסי: ״לא, בגלל שבשבילי תארים אישיים הם רק הכרה נחמדה וזה כיף לחלוק אותם עם הילדים שנהנים מהם יותר ממני, אבל הם אף פעם לא היו מטרה. אכזבה תהיה עוד עונה בלי לזכות בצ׳מפיונס, בגלל שחלפו כמה שנים בלי שזכינו בתואר הזה״.

מראיין: ״אתה יכול להגדיר את ג׳רארד פיקה בשבילי?״

מסי: ״ג׳רי הוא בן אדם מאוד שקוף וחכם. הוא אומר מה הוא חושב בלי לדאוג מההשלכות של זה, הוא תמיד כן וישיר, מאוד מצחיק ומאוד משעשע״.

מראיין: ״הדברים שלו אחרי חטאפה (על כך שיש עיתונאי חצר להנהלה והיא משתמשת בהם) הפתיעו אותך? 

מסי: ״לא, אבל הייתי פצוע אז לא הייתי בסגל למשחק הזה״.

מראיין: ״אבל כקפטן, הוא יידע אותך?

מסי: (צוחק), לא, ג׳רי לא מודיע שום דבר לאף אחד. הפתיע אותי מה שהוא אמר״.

מראיין״ ״אתה מסכים איתו?״

מסי: ״עבורנו שנמצאים במערכת הרבה זמן יודעים איך דברים עובדים (רש״י – מסי מאשר שיש עיתונאי חצר של ההנהלה), אני לא הייתי אומר את זה כי זה רק מנפח את הרגע וזה לא היה הזמן האידיאלי עבור חדר ההלבשה, אבל ג׳רי הוא כזה וזה מה שהוא הרגיש ועשה. אבל הדבר החשוב הוא שכעת אנחנו מאוחדים בדרך ליעדים שלנו״.

מראיין: ״האם לשחקנים יש את הכוח במועדון?״

מסי: ״ברור שלא, זה הוכח על ידי דברים שקרו אבל אומרים את זה הרבה זמן, כמו שאומרים שאני מקבל החלטות. אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם זה, למרות שזה שקרי״.

מראיין: ״כמה זמן עבר מאז שדיברת עם ברתומאו?״

מסי: ״אחרי המשחק נגד ליברפול״.

מראיין: ״יש לך יחסים טובים איתו?״

מסי: ״כן, אין לנו בעיה. הכל טוב, רק לא היה לנו זמן לשבת ולדבר הרבה זמן״.

מראיין: ״באותו ראיון ל׳ספורט׳ אמרת שמתייעצים לפעמים עם חדר ההלבשה לגבי החלטות במועדון, על מה שאלו אתכם?.

מסי: ״הם שואלים את דעתנו על שחקנים כאלה ואחרים, כמו גריזמן או ניימאר, האם זה יעבוד או לא. אנחנו מדברים על דברים שרצים בתקשורת אבל אנחנו לא מקבלים החלטות״.

מראיין: ״הוידאו שלך מדבר עם מתיאו להוז ביום ראשון היו ממש משהו. המשפט היה יוצא מן הכלל: ״הוא (דמבלה) לא יודע לדבר!״

מסי: ״טעיתי בדיבור הזה, מה שהתכוונתי להגיד הוא שזה מאוד קשה לדמבלה להגיד זאת בגלל שקשה לו לדבר בספרדית. קשה לחשוב שהוא התבטא באופן כל כך ברור בפני השופט, ואלוורדה אמר אותו דבר. אנחנו מבינים את עוסמאן והוא מבין מה אנחנו אומרים לו בספרדית, אבל קשה להאמין שהוא דיבר באופן שוטף עם השופט, לזה התכוונתי״.

מראיין: ״יש הרבה דיבורים על VAR, אתה בעד זה?״

מסי: ״כן, אני אוהב את ה VAR ובעדו, אבל אני חושב שהוא לא מיושם היטב. יש עדיין ספקות ויש הרבה דעות על מהלכים במשחק. אני חושב ש VAR צריך להסיר ספקות וכרגע זה לא עושה את זה״.

מראיין: ״הצ׳מפיונס האחרון שזכיתם בו היה עם צ׳אבי ועם אינייסטה. צ׳אבי לא פתח אבל עדיין, האם נשאר חלל אחרי שהם עזבו שכעת מתמלא עם ארתור ודה יונג?״

מסי: ״זה היה ברור שיהיה חלל אחרי שהם עזבו, ידענו שלמצוא שחקנים כאלה יהיה בלתי אפשרי. היה לנו מרכז שדה שהיה מחזיק בכדור 90% מהזמן ואם מאבדים אותו היה משיג אותו תוך 5 שניות. אני חושב שיש לנו מרכז שדה טוב מאוד עכשיו אבל צ׳אבי ואינייסטה היו יחודיים, בגלל זה הצורה בה אנחנו משחקים השתנתה, הכל עבר דרכם ומן הסתם כשהם לא פה, צריך לשנות דברים״.

מראיין: ״צ׳אבי אמר שלא תהיה לו בעיה לחזור ולאמן שחקנים שהוא שיחק איתם בעבר, אתה יכול לדמיין אותו כמאמן שלך?״

מסי:״ צ׳אבי יחזור כשהוא ירצה בכך. הוא מתכונן, לומד הרבה ובשלב מסוים הוא יחזור ואני חושב שזה יהיה כמו שפפ חזר״.

מראיין: ״תחווה את זה כשחקן?״

מסי: ״לא יודע, זה תלוי…״

מראיין: ״מן הסתם אתה יכול לשחק כל עוד אתה יכול, יש לך תאריך תפוגה (צוחק)?״

מסי: ״לא, לא, אני זורם לפי מה שאני ארגיש כל עונה, נראה איך אני ואם אני יכול להמשיך. אני בגיל שדברים מתחילים להיות יותר קשים וזה נורמלי, אבל אני לא יכול להגיד שאני אשחק עד גיל 35-36 בגלל שכשאהיה בגיל זה אולי לא אוכל לזוז בכלל ואני לא מתכוון להיות ניצב פה, אני רוצה להיות טוב, להתחרות באופן רציני ולעזור לקבוצה״.

מראיין: ״הופתעת ממה שקרה עם ואלדס?״

מסי: ״הכל הפתיע אותי, מהרגע שהוא חזר לאיך שדברים התנהלו. אני לא יכול לדבר על כך כי אני לא יודע מה הלך שם, ראיתי רק הרבה ידיעות שיצאו וזה הפתיע אותי שהוא עזב בצורה הזאת״.

מראיין: ״הגרסה הכי טובה שלך הייתה בתקופת גווארדיולה? בתקופה עכשיו? או משהו שעוד לא ראינו?״

מסי: ״אני לא יודע, אני מנסה לשפר את עצמי כל עונה. אני חושב שהשנים האלה עם גווארדיולה היו מאוד מיוחדות, אבל כשחקן התפתחתי הרבה אחרי זה״.

מראיין: ״הרגע הכי טוב בקריירה שלך, אתה יכול לבחור אחד?״

מסי: ״זה קשה, התמזל מזלי שיש לי הרבה רגעים גדולים בכל מיני שלבים בחיים שלי. אני חושב שהשנים עם גווארדיולה היו הטובות ביותר״.

מראיין: ״והרעות ביותר?״

מסי: ״כמו שאמרתי מקודם, 2013, 2014. הייתי גם פצוע לכמה חודשים והלכתי לארגנטינה לשיקום:״.

מראיין: ״השער הכי גדול שלך?״

מסי: ״ההוא בגמר האלופות 2009, עם הראש״.

מראיין: ״שחקני ההגנה הכי קשוחים?״

מסי: ״אני לא יכול לבחור אחד, אבל התמודדנו נגד הרבה קבוצות שהיו חזקות ומתורגלות היטב בהגנה״.

מראיין: ״הקבוצה הכי טובה ששיחקת נגדה?״

מסי: ״נבחרת ספרד, שיחקנו משחק ידידות איתה לפני המונדיאל ב 2010. משחק הידידות האחרון של ספרד וארגנטינה גם הזכיר לי איך היינו רגילים לשחק, לענות את היריבה בהחזקת כדור״.

מראיין: ״המשחק הכי גדול שלך?״.

מסי: ״המשחק שיש לי הכי הרבה חיבה אליו הוא חצי הגמר הצ׳מפיונס בברנבאו שניצחנו 0-2. אני לא יודע אם זה היה המשחק הכי טוב שלי, או המשחק הכי טוב של הקבוצה, אבל זה זיכרון ייחודי עבורי״.

מראיין: ״המאמן הכי טוב שעבדת איתו?״

מסי: ״אני חושב שפפ המאמן הטוב מכולם ולואיס אנריקה קרוב במקום השני״.

מראיין: ״אתה מתגעגע לכריסטיאנו בלה ליגה?״

מסי: ״הייתי רוצה שישאר במדריד ובליגה, אני חושב שזה הוסיף עוד ליריבות, לקלאסיקו, לליגה״.

מראיין: ״מדריד גם עוברת בעיות כרגע, אתה חושב שהם ימשיכו להתחרות גבוה?״

מסי: ״כן, הם ימשיכו להתחרות בגלל שזאת מדריד. יש להם שחקנים מעולים אבל אמרתי בעונה שעברה שהם ירגישו את החיסרון של כריסטיאנו, בגלל כל מה שהוא סימל. כל קבוצה תרגיש את זה. אבל מעבר לזה, למדריד יש שחקנים שילחמו על הכל ויש להם את ההיסטוריה שלהם מאחוריהם״.

מראיין: ״אם מדברים על כריסטיאנו, האם אי פעם אמרת שאתה רוצה לסיים עם יותר כדורי זהב ממנו?״.

מסי: ״לא, לא אמרתי משהו כזה״.

מראיין: ״כמה כדורים יש לך בבית?״

מסי: ״כדורי זהב או…?״

מראיין: ״כדורי משחק והכל״.

מסי: ״בכנות אני לא יודע״.

מראיין: ״יש לך מוזיאון בבית עבורם?״

מסי: ״כן, עם כל התארים והחולצות, כולם שמורים בבית״.

מראיין: ״באחד הראיונות הקודמים שעשיתי איתך, היה את המשפט המפורסם על כך שחאבייר פאוס (סגן הנשיא דאז) לא מבין בכדורגל. זה היה רגע שהרגשת שנשבר גב הגמל?״

מסי: ״כן, זאת הייתה תקופה קשה עבורי כי הרגשתי שאני מקבל אגרופים מתוך המועדון על ידי אנשים שצריכים לתמוך בי והרגשתי שאני לא יכול לשתוק״.

מראיין: ״אני חושב שהראיון הכי גרוע שעשיתי בקריירה שלי היה איתך אחרי הבכורה נגד פורטו ב 2003״ (משמיע את הראיון עם מסי הקטן).

מסי: ״כן, הייתי בן 16 וכל זה היה חדש עבורי. סבלתי הרבה בראיונות. אני עדיין לא נהנה מהם, לא מרגיש בנוח, אבל אני מרגיש שהתבגרתי בקטע הזה ואני יותר נינוח״.

מראיין: ״אתה מרגיש את המשקל של סרט הקפטן?״

מסי: ״לא, זה לא מרגיש ככה. זאת אחריות נפלאה ואני גאה בגלל מה שהסרט הזה מסמל״.

מראיין: ״איך אתה לא מדבר בקטלאנית?״ (כל הראיון היה עם שאלות בקטלאנית ותשובות בספרדית)

מסי: ״לא עשיתי את זה אף פעם, תמיד דיברתי ספרדית, גם לאלה שמדברים קטלאנית איתי. אף פעם לא הייתי מדבר ברמה שוטפת אז זה אף פעם לא קרה״.

מראיין: ״אבל הילדים שלך כן מדברים״.

מסי: ״כן, הם למדו אותה מאז שהם קטנים״.

מראיין: ״מה מסמל עבורך פרס סנט ג׳ורדי (יקיר קטאלוניה)?״

מסי: ״זה היה יום רמגש עבורי, שונה מכל הפרסים האישיים האחרים שזכיתי בהם. אני חי בקטאלוניה יותר מאשר חייתי בארגנטינה, כל חיי פה, הילדים שלי קטלאנים, מתיאו נולד ב-11 בספטמבר (חג הדיאדה), קשה להיות יותר קטלאני מזה (צוחק), ולקבל את הפרס הזה רק משלים את התמונה״.

מראיין: ״אתה יודע שאתה מגדל מפלצת קטנה כמו מתיאו נכון?״

מסי: ״כן כן (צוחק), אנחנו מנסים לאלף אותו״

מראיין: ״הוא באמת כזה?״

מסי: ״אנשים צוחקים על הסיפורים שאני מספר עליו, אבל אז הם מכירים אותו ל-5 דקות ומבינים שלא שיקרתי״.

מראיין: ״הוא ממזר?״

מסי: ״כן, לגמרי״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023