Featured Video Play Icon

הראיון המלא של מסי וג׳ורדי אבולה

כצפוי, מסי לא הרעיד את האדמה בראיון עם ג׳ורדי אבולה. מה שהיה נחמד: לראות את מסי מדבר בשיחת סלון, צוחק, מאוד אנושי, אבל גם מאוד מחושב כי הוא יודע מה כל מילה שיוצאת לו מהפה יכולה לעשות. הוא עקץ שוב את ברתומאו השקרן וכמובן לא תפס צד בבחירות. למי שחשש שהוא יעזוב בינואר, הוא כמובן הפריך זאת ואמר שהוא איתנו עד יוני וגם שהוא לא ידבר עם אף קבוצה בינואר. עד יוני יש לנשיא החדש זמן לשכנע אותו. מה שכן, גם אם הוא יעזוב (והוא אמר במפורש שהוא היה רוצה לחוות קריירה בארה״ב), הוא אמר שהוא ירצה לחזור לגור בברצלונה ואולי אפילו להיות מנהל ספורטיבי שיתעסק ברכישות.


הנה המיטב מהראיון. תמלול מלא יהיה בהמשך. לא יהיה וידאו עם תרגום, הראיון מוגן בזכויות יוצרים.


מסי: ״אני נוסע לארגנטינה, שם המשפחה שלי. חג המולד די דומה למה שיש כאן בספרד. כשהייתי קטן תמיד הייתי מבקש מסנטה קלאוס משהו שקשור לכדורגל. אני זוכר פעם אחת שקיבלתי את הכדור הרשמי של הליגה הארגנטינאית, זה היה מאוד מיוחד. ההורים שלי תמיד עשו את המיטב עבורי״.


״דמויות להערצה? אני מעריץ את רפא נדאל, לברון ג׳יימס. בכל ספורט יש ספורטאי שאפשר להעריץ, כמו כרסטיאנו בכדורגל. בכל מקצוע יש כאלה שנותנים את המקסימום״.


״פעם שיחקתי מלא בפלייסטיישן. היום הרבה פחות. תיאגו משחק הרבה יותר. אנחנו עושים טורנירים מדי פעם, משחקים עם ברצלונה וארגנטינה״.
(מסתכל על החולצה של בארסה): ״ברצלונה היא החיים שלי, אני כאן מגיל 13. חי יותר כאן מאשר במדינה בה נולדתי. למדתי כאן הכל. אני לא מעסיק את עצמי במה שאחרים אומרים, כל אחד זכאי לדעה משלו״.


״לא בכיתי לאחרונה בגלל ספורט, אבל כן סבלתי הרבה. בכיתי בגלל דברים אחרים, אבל אני מעדיף לא להכנס לפרטים״.
״אנטונלה רצתה מאוד אבל לא הלכתי לפסיכולוג, למרות שהייתי צריך. זה היה עושה לי טוב והייתי צריך את זה, אבל לא הלכתי. אני טיפוס ששומר הכל בפנים ולא משתף. אני יודע שאני צריך את זה.”.


״עכשיו אני מרגיש טוב יותר ממה שהרגשתי בקיץ. כעת אני נרגש יותר, עם תשוקה להלחם על תארים״.
״המועדון במצב קשה, קשה מאוד. יהיה קשה לחזור לאיפה שהיינו״.
״לשחק באיצטדיון ריק זה נורא, הכל מרגיש קר. מגעיל. לצאת החוצה מהמנהרה בקאמפ נואו ואין אף אחד. התחושה הפנימית היא רעה, רואים את זה בתוצאות״.


״מתיאו ותיאגו הולכים לאותו בית ספר. ווטסאפ של ההורים בכיתה? אני לא שם, אנטונלה כן״ (צוחק).
עברנו את הרגעים של פפה פיג (ההורים ביניכם יבינו). תיאגו רואה דרגון בול, פוקימון. אבולה צחק על דורימון ונוביטה (ברתומאו), מסי חייך ואמר שהוא לא צחק עליו ככה, אבל היו שחקנים שכן. ״תיאגו ביישן, הוא לא רגיל לתשומת לב כזאת, אבל הוא מתרגל. ״מתיאו הוא בדיוק ההפך, הוא מת על זה״.


״החיים שלי מאוד נורמליים, אפילו משעממים. אני קם בבוקר, מתקלח, מתאמן, חוזר. מכינים אוכל וחוזר חלילה״.
״לפעמים אני הולך לסופר בשכונה. אני אוהב את זה. לשווקים אני לא יכול ללכת, זה מורכב מדי בגלל האנשים. לפעמים הייתי רוצה להיות אנונימי, ללכת לשווקים, לקולנוע, למסעדה בלי שאנשים יסתכלו מה אתה עושה. בלי 300 עיניים שמסתכלות עלייך״.
על המוות של מארדונה: ״הייתי בבית כשהוא מת. אבא שלי שלח לי הודעה, שמתי טלוויזיה. לא האמנתי. אף אחד לא האמין שזה יקרה. זה היה יום נוראי״.


על החולצה של ניואלס מתחת לחולצה של בארסה בהוקרה למארדונה: ״היה קר, אז זה היה נוח מבחינת לבוש. אני שמח שכבשתי והקדשתי לו את זה״.


אבולה: ״אתה מדמיין הלוויה כמו של מארדונה, לך?״ מסי: ״לא.. לא רוצה לחשוב על זה. במקרה של מארדונה זה טבעי על כל מה שהוא עשה למדינה. כל זה הגיע לו. אני לא חושב על המוות, אני כן חושב פה ושם אולי מה יקרה עם הבנים שלי, אבל לא מתייחס לזה הרבה״.
ג׳ורדי אבולה: ״אותך לא ראינו מתייצב פוליטית כמו מארדונה״. מסי: ״אני לא מתייחס לפוליטיקה, אני קורא הכל, אבל משתדל לא להכנס לזה. מדבר עם המשפחה הקרובה. מודע לכך שאם אתפוס עמדה זה יתסיס אנשים אחרים. אין לי העדפה לשום צד פוליטי, אני מעדיף את טובת המדינה. שיהיה לאנשים מה לאכול, ושהם לא יסבלו״.

״ה-2-8 נגד באיירן היה נורא לכולם, לא רק לשחקנים. יכולנו להפסיד אבל לא בתוצאה כזאת. הבנים לא אמרו כלום״. ג׳ורדי אבולה: ״בטח אנטונלה אמרה להם להיות בשקט״.


ג׳ורדי אבולה: ״היית שולח את הבורופקס שוב?״ מסי: ״כן, זאת הדרך לעשות דברים בצורה פורמלית. אמרתי חודשים לנשיא שאני רוצה לעזוב, שאני רוצה לשנות. הבורופקס היה כדי שיקחו אותי ברצינות״.
על הקיץ שהיה: ״אני אוהב את המועדון ואת העיר. הרגשתי שסיימתי את המעגל שלי כאן והייתי צריך שינוי. ידעתי שזאת תהיה שנה של שינוי והכנסת צעירים״.


״הנשיא החל להדליף דברים בשביל לגרום לי סבל. הוא שיקר לי בהרבה דברים. אני לא אכנס לפרטים, אבל הוא שיקר הרבה ולאורך הרבה שנים״.
״ידעתי שאם אני אלך למשפט אני אנצח. לא רק מעורך דין אחד, אלא מכמה. אבל לא רציתי לקחת את המועדון לבית משפט״.
״לואיס סוארס קיבל את כל השכר בחוזה שנשאר לו (עוד שנתיים) בשביל שילך בחינם. העזיבה שלו היייתה משוגעת. הלך לקבוצה שנלחמת איתנו על האליפות. הדרך בה עשו זאת הייתה לא נעימה״.


״אני, נייימאר וסוארס בקשר תמידי. עם סוארס, אני מדבר כל יום״


״אין לי שום בעיה עם גריזמן, היחסים שלנו טובים, שותים מאטה ביחד, יושבים ביחד בנסיעות”.


״קשה לאחד את חדר ההלבשה כשמגיעים שחקנים חדשים, צעירים, עם תחומי עניין שונים ממדינות שונות. אבל אנחנו מנסים לאט לאט״.
ג׳ורדי אבולה: ״אם הנשיא החדש יגיד לך שהוא מביא את צ׳אבי, תשאר?״. מסי (מחייך): ״אני לא יודע, נראה (צוחק)״. אבולה: ״ואם יביאו לך את ניימאר״ מסי: ״חחח, אין כסף! להביא את ניימאר זה עסק יקר. יהיה קשה לרכוש שחקנים כעת. הנשיא החדש יצטרך להיות חכם״.


״החברים הכי טובים בקבוצה הם אלה שאיתי הרבה שנים. לא נשארו הרבה כאלה״.

״אני לא רואה את עצמי כמאמן, אם אני יוכל לעזור למועדון לרכוש שחקנים כמנהל ספורטיבי, אנסה :)״
״אני סוסיו אבל אני לא יודע אם אצביע בבחירות הקרובות. אני מעדיף לא למקם את עצמי לצד אף מועמד. אף אחד לא דיבר איתי״. ג׳ורדי אבולה: ״זה נשמע מוזר, אם הייתי מועמד לנשיאות הייתי מדבר איתך״ (מסי מחייך).


״אני מקווה שהנשיא החדש יצליח לשנות את המצב הקשה. הלוואי שזה שינצח יקח את המועדון לאיפה שהוא צריך, לאיפה שמגיע לו״.
״אני לא יודע אם אשאר או אעזוב. אם אעזוב, אלך בדרך הטובה ביותר ואחר כך אחזור לתרום למועדון. בארסה גדולה יותר מכל שחקן״.
“אני יודע שהרבה אוהדים לא רוצים שאעזוב, אני אעשה את הצעד הכי טוב למועדון ובשבילי. אני יודע שיש גם כאלה שרוצים שאלך. מה שבטוח הוא שבסוף הקריירה אחזור לכאן”.


״הייתי רוצה לשחק בארה״ב. אני לא יודע אם זה יקרה בעתיד. אחר כך ארצה לחזור לגור בברצלונה״.


״לא משנה איך זה יגמר, זה לא יכתים את הקריירה שלי. יש לי אהבה והיסטוריה עם בארסה מאז שאני קטן. זה לא קל להיות 16 שנים ברמה הכי גבוהה ושהכל ילך חלק. תמיד יש רגעים קשים. נראה מה יהיה בסוף העונה״.

״תודה על הראיון, אני מקווה שהשנה המחורבנת הזאת תגמר והדברים הטובים יחזרו לקדמותם. אני מקווה שהשנה הבאה תהיה טובה יותר לכולם״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023