התוכנית הכלכלית של ויקטור פונט

שלשום ויקטור פונט הציג את התכנית הכלכלית והעסקית של המועדון לתקופת הנשיאות שלו אם וייבחר. התכנית המפורטת לפניכם:

פונט: “המצב האקונומי השביר במועדון יחד עם התחרות הגדולה והחוסר ידיעה של מה הולך לקרות בעתיד עקב הנגיף, מכריח אותנו לחשוב מחדש על התכנית הכלכלית שלנו ולהתאים אותה להזדמנויות של תעשיית הבידור והעולם הדיגיטלי”.

שתי התכניות הכלכליות של פונט:
1) תכנית בזק ל-100 הימים הראשונים.
2) תכנית עסקית לשנים 2021 עד 2026 שצריכה לצאת לדרך מהיום הראשון על מנת להבטיח שבארסה ממשיכה להיות קבוצת בבעלות הסוסיוס ללא בעלים אחרים ובנוסף להשאיר את הקבוצה תחרותית.

ל-100 הימים הראשונים הם יאזנו את החשבונות של העונה הנוכחית וימצאו דרך לממן מחדש את החוב לקיץ הקרוב.
ויקטור פונט: “או שיש לנו צוות עם אמינות ונסיון שיכול לנהל משא ומתן על חובות מול בנקים, או שתהייה לנו בעיה”.
לגבי התכנית העסקית: (דירקטוריון כלכלי)

הם לא יתערבו בתחומי הספורט, הם יעבדו בתחומים שלהם על מנת להבטיח את עתיד כלכלת המועדון. בדיוק כמו שפונט הצליח להרכיב צוות מקצועי לתחומי הספורט, ככה הוא יצליח להרכיב צוות עסקי שיוציא את המועדון מהבור שהוא נכנס אליו.

פונט: “התכנית מבוססת על תקציב של 100 מיליון אירו הפסדים. כבר קיימנו שיחות עם שותפים אסטרטגיים לצורך ארגון מחדש של ההוצאות. נמכור שחקנים לפני ה30 ביוני לפי שווי של 80 מיליון”.

התכנית מבוססת על 3 דרכים חדשות על מנת להבטיח עלייה בהכנסות:
1) מרצ’נדייז / סחר אלקטרוני.
2) משחקי וידאו / ספורט אלקטרוני.
3) סרטוני וידאו ממוקדי אודיו.

פונט: “אנחנו חייבים לבנות את בארסה של המאה ה-21, שתהייה עצמאית, שתפיק לנו משאבים, הכנסות וביזנס. בשביל זה, אנחנו צריכים את הידע הכי טוב ואת המקצוענים הכי טובים”.
לואיס דוואל, מנכ”ל של חברה שמתעסקת בתחומי האודיו, מצטרף לדירקטוריון של ברצלונה, הוא יתרום מאוד בתחומים הללו, למרות שהמועדון שולט בצורה טובה, הוא מאמין שאפשר לשפר אף יותר.
חוסה מנואל ויז׳נואבה, עוד חבר מיועד לדירקטוריון הכלכלי, מסביר:”לבארסה יש שני צרכים והזדמנויות –
1) להבטיח שנייצר מוצר טוב יותר.
2) להבטיח שהמוצר מגיע לכמה שיותר אנשים, נפרש יותר ברחבי העולם ובעוד ערוצים של הפצה”.

איניאקי טרוביט הוא יזם ומשקיע בחברות הייטק, מייסד ומנכ”ל של מנוע חיפוש המוביל סיווגים, עם קישורים לשווקים בינלאומיים כמו היפנים. המיקוד שלו הוא תקשורת.
ואוסקר פייר הוא מהנדס תעופה וחלל שהפך ליזם. הוא מנכ”ל של חברת משלוחים בברצלונה. פייר אף היה ברשימת 30 היזמים המבטיחים לשנת 2017 של פורבס. הוא אחד הכשרונות המבטיחים בספרד ובנוסף יש לו המון קשרים עם ראקוטן. שניהם מצטרפים לדירקטוריון הכלכלי על מנת לתרום את הידע והנסיון שלהם בתחום האקונומי, העסקי והטכנולוגי. שניהם מאוד צעירים ומוכשרים בתחומם.

הדירקטוריון הכלכלי של בארסה יורכב מ:
1) לואיס דוואל.
2) חוסה וויז׳נואבה.
3) יניאקי טרוביט.
4) אוסקר פייר.
5) מנואל סראסה.
6) חואקים אוריאץ.
7) חביאר קארבונל.

פונט: “יש לנו תכנית שאפתנית אך מאוד מציאותית שתאפשר לנו לייצר עד 1.5 מיליארד יורו בסוף הקדנציה. לאחר שיעורי הבית שלנו, אנו יכולים להציג זאת. זיהינו שותפים אסטרטגיים פוטנציאלים שיאפשרו לנו להפוך את התכנית למציאותית”.
אז, המטרות העסקיות יהיו להכניס סכומים שנעים בין 1.4 מיליארד לבין 1.5 מיליארד עד 2026, ו150-200 מיליון בשנה על מנת להמשיך את המודל של המועדון, שמבוסס על חברי המועדון .

בנוסף, להמשיך ולנסות להתחרות ברמות הכי גבוהות, מספרים אלה אינם כוללים כסף משחקנים ונכסים שימכרו.
מבט על פריסת התכנית לשנים:

2021

  • להוציא לפועל את התוכנית:
  • להפעיל שינויים נחוצים.
  • משאל בקרב הסוסיוס (כנראה בהצבעה מקוונת).

2022:

  • להתחיל עבודות בשיפוץ הקאמפ נואו והפלאו בלאוגרנה.

2024:

  • לסיים את הפלאו.

2025:

  • סיום שיפוץ הקאמפ נואו.

פונט: “כולנו יכולים לעשות תכנית עסקית… מה שקשה זה להוציא אותה לפועל, למצוא פרטנרים אסטרטגיים שיאפשרו לנו לעשות אותה מציאותית. אנחנו עשינו זאת”.
כאן פונט עובר לענות לשאלות של עיתונאים
“אנחנו מכבדים את מה שקבעה הוועדה הזמנית ביחס לאיסוף החתימות. מה שמעסיק אותנו הוא להבטיח שכל השותפים שלנו יוכלו להצביע ביום הבחירות”.
“כל הסויוס חייבים להיות מסוגלים להצביע. לנוכח הבחירות החשובות בתולדון המועדון, איננו יכולים לזכות בבחירות ללא השתתפות מירבית”.
“כל שינוי בהרכב כעת חייב להיעשות בלי להשפיע כלכלית. כדי שיהיו כניסות, חייבות להיות יציאות או שהן לא צריכות להשפיע כלכלית. למשל כמו שחקנים שמסיימים את החוזה שלהם (אריק גארסיה)”.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023