ואלוורדה: “יהיו רוטציות”

מסיבת העיתונאים המלאה של ואלוורדה לקראת אייבאר בקאמפ נואו מחר:

“לאייבאר יש סגנון משחק ברור מאוד, מדובר בקבוצה אמיצה שמפעילה עלייך לחץ ומגיעה להילחם ולשחק בדרך שלה. הם לא נותנים לך לשחק את המשחק שלך, מקשים עלייך לצאת בנוחות מחצי המגרש שלך ולא נותנים לך לפתח את המשחק שלך בחצי המגרש שלהם. זה יהיה משחק קשה, ננסה לקחת את המשחק לכיווננו”.

“דאולופאו, דניס סוארז, אלייש וידאל, אנדרה גומש… כל אלה יכולים להחליף את דמבלה ולשחק בעמדה שלו. נחפש אלטרנטיבות. אמנם אני מעדיף להסתכל קודם כל בקבוצה שלי, אבל אנחנו בוחנים גם אופציות מבארסה ב׳”.

“הדבר הקשה ביותר עבור שחקן הוא להיפצע ולהיעדר למשך זמן רב. אתה צריך להיות סבלני. אתה צריך לבלות המון זמן לבדך, לחכות לראות איך דברים מתפתחים. יש ימים שאתה מרגיש טוב יותר וימים שלא כל כך. אבל דמבלה הוא צעיר, וזה עוד סוג של קושי שיצטרך להתמודד איתו במהלך הקריירה שלו. וכולנו כאן בשבילו”.

“אנחנו לא יכולים להסתכל אחורה או לרחם על עצמנו. כולנו ננסה לתמוך ולעזור לדמבלה בכל דרך אפשרית, עד כמה שאנחנו יכולים”.

“דמבלה היה פצוע לפני המשחק? אני לא חושב שצריך להתייחס יותר מדי לדברים כאלה. כששחקנים מתחממים, הם מותחים את הירך שלהם. הוא שחקן שמעולם לא עבר פציעות שריריות בעבר, אז אין לו את הניסיון להבין ולהכיר את חוסר הנוחות שיכולה להיות לו. הוא שחקן מהיר מאוד והתנועה שעשה היא הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות לירך שלך. יש אפשרות גדולה יותר להיפצע כשאתה מבצע תנועה כזאת, ושחקן ותיק אולי גם היה נמנע מזה בידיעה שזו תנועה אגרסיבית ביותר. אני יודע את זה כי אותו הדבר קרה לי בימיי כשחקן”.

“אנחנו לגמרי מאמינים בלואיס סוארס וסומכים עליו, עבור כל מה שהוא עושה בשביל הקבוצה. האם הוא שם על עצמו יותר מדי לחץ לכבוש? אני חושב שזה הסגנון שלו, ככה הוא מתמודד עם דברים. הוא אמוציונלי כשדברים הולכים היטב עבורו וכשדברים לא הולכים טוב עבורו. יש ימים בהם יש לו יותר מזל מימים אחרים. זו הדרך בה הכדורגל עובד, אבל ברוב הזמן הדברים הלכו טוב עבורו. אם הוא לא מנצל את ההזדמנויות שלו, אז חבר אחר לקבוצה יעשה את זה. זה מה שקרה בפעם האחרונה. אנחנו יודעים שהוא תמיד רוצה לבעוט. זה לא תמיד אפשרי, אבל זה נהדר להחזיק בשחקן שכל כך רעב לשערים – ואני בטוח שבסופו של דבר הם יחזרו להגיע אליו”.

“רוטציות? לבטח יהיו שינויים מחר. הרעיון הוא קודם כל תמיד לשמור על הסגנון ועל הקצב שלנו. אני לא חושב שהיו לנו בעיות עם זה עד עכשיו. אבל כל משחק הוא שונה. לפעמים יש לנו פחות זמן להתכונן. אתה לא יכול להתקדם עונה שלמה רק עם 11 שחקנים, אתה צריך לערוך שינויים. יש אנשים שאומרים שאתה יכול להחליף שחקנים רק אם אתה מפסיד. אז מתי צריך לעשות אותם? זה דבר שצריכים לעבוד עליו”.

“ארדה טוראן הוא שחקן בסגל ואם אשקול זאת, הוא יוכל לשחק”.

“אני לא חושב שמצב המגרש והדשא בחטאפה גרם לפציעה של דמבלה. אולי לא היה לזה קשר ישיר ומכריע לתקרית הזאת, אבל באופן כללי – כן – הייתי רוצה שכל המגרשים יהיו באותו מצב. אני חושב שזה יהיה טוב לכדורגל”.

“כל קבוצה יכולה לשחק עם כלי הנשק שהיא רוצה. אנחנו רוצים שהמגרשים יהיו במצב מושלם”.

“אנחנו מצפים לראפיניה. אני מחכה לו כבר מההתחלה, אני מקווה שיוכל להתחיל להתאמן עם הקבוצה בקרוב”.

“השער של פאוליניו הוא תענוג עבורו ועבור כולם. זה באמת נותן לו ביטחון להיכנס לקבוצה. הוא נכנס בנקודה שהמשחק לא היה פשוט עבורנו. היינו צריכים להפוך את התוצאה. הוא ראה את הכדור, נכנס לשטח, וסיים בצורה נאה מאוד. בתקווה שזה משהו שהוא ימשיך לעשות. לפעמים שחקנים שמתחילים ברגל ימין יכולים לעשות התקדמות בביטחון שלהם ושל השחקנים שמסביבם”.

“הפער בנקודות עם מדריד מראה שהכל יכול להשתנות בכדורגל. באותה מידה הכל יכול להשתנות שוב עכשיו”.

“להוביל את הטבלה בנקודה הזאת של העונה? כולנו יודעים שהכל יכול להשתנות בכדורגל מיום ליום. רק לפני חודש המון אנשים היו עם הידיים על הראש ותהו מה נוכל לעשות העונה. עכשיו אנשים כבר קצת יותר רגועים. מי יודע איך דברים ייראו בעוד חודש מהיום? אז כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא להתרכז במשחק מחר, ופחות לדאוג לעתיד הרחוק. כי הכל יכול להשתנות גם בשבוע. היו לנו 9 נקודות לשחק עליהן בשבוע האחרון, לקחנו 6 ונותרו עוד 3 מחר. אנחנו צריכים לנסות להרגיע ולמתן את הרעש סביבנו, ולהתרכז יותר בלנצח מחר”.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023