יעוז סבר מסכם עונה

אז מה? שנגיד אמרתי לכם? אמרתי לכם!

לא אמרתי שלא נזכה, לא ידעתי את זה בעצמי. אבל אמרתי, וכמה אמרתי, שבארסה משחקת כדורגל מחורבן. אמרתי שקישור שמורכב מבוסקטס, רקיטיץ׳ וארתור זה קישור לא יצירתי שאולי יודע להחזיק כדור, אבל לא יודע ליצור רבע מצב. אמרתי שלנגלה הוא בלם סביר, לא יותר מזה, רחוק מאוד ממה שאומטיטי היה בשנה שעברה – הבלם הטוב בעולם. אמרתי שמלקום חייב לשחק, ומי שראה את המחצית השנייה מול ולנסיה הבין את זה. לא כי הוא כזה טוב, פשוט כי הוא שחקן התקפה, שיוצר, שעושה בלאגן, שמשחק צפון דרום ולא מזרח מערב. אמרתי שסוארס נראה גמור. אז מה? אני פיזיוטרפיסט? לא, אבל אני יודע לראות שחקן גמור כשאני רואה אחד ואני יודע לראות חלוץ שלמרות שהוא מבקיע, נראה בקו ירידה די רציף וחד משמעי.

בשורה התחתונה את הגביע איבדנו אחרי 4 שנים, בליגת האלופות ספגנו ביזיון שהופך למיתולוגיה במועדון אחד ולאסון במועדון אחר, והכדורגל שבארסה שיחקה העונה היה בוודאי הגרוע ביותר ששיחקה מאז טאטה מרטינו, אדם שהקשר בינו לבין אימון כדורגל הוא מקרי בהחלט. איך אומר פרימו? ציון 3 ואני עוד נדיב. וכן, אני יודע שלקחנו אליפות. תגידו תודה למסי ולדבילים מריאל שויתרו על מלך השערים שלהם ולא הביאו אף אחד במקום, לא לאף אחד אחר, בטח לא לבאסקי הפחדן.

*****

אז מה עושים קדימה? זה לא כל כך מסובך. מחזירים את הדי.אנ.איי של ברצלונה הביתה. לא יכול להיות שקבוצה שנהגה לשחק עם צ׳אבי ואינייסטה בקישור, משחקת פתאום עם שלושה קשרים אחוריים או מרכזיים בהרכב. לא יכול להיות שאין לברצלונה אף קשר שיודע לבנות מצבים ושכל שחקן בקישור שלה מצטיין קודם כל בהגנה לפני שהוא מצטיין בכל דבר אחר. הקישור הוא הבסיס, תראו איך נראה הקישור של איאקס העונה, של הסיטי ותבינו. 

דבר שני מחזירים את האמון בשחקני הבית. סמפר, ריקי פוץ׳, רואיז, מה ראינו מהם העונה? למה לכל הרוחות לא היה ריקי פוץ׳ על הספסל בגמר הגביע? איזה שחקן התקפה טוב יותר היה לוולוורדה לשלוף שם? למה סמפר, שחקן שאמור היה להיות קשר העתיד, הלך אחרי שלא קיבל רבע הזדמנות? אז תרשמו לפניכם, בשנה הבאה אלניה, רואיז, ריקי פוץ׳, לכל הפחות, בסגל הבכיר מקבלים דקות. כי רק ככה מגדלים שחקנים.

דבר שלישי מחליטים אם משאירים את אומטיטי ומאמינים שהוא יכול לחזור להיות הבלם הטוב בעולם, או לא. כואב לראות את הבלם הנפלא הזה מתייבש על הספסל שלנו. אם לא אומטיטי, אז בכל הכוח על דה ליכט. כי לנגלה בחור נחמד, אבל בלם צמרת הוא לא, למרות ההתלהבות של האנשים ממנו. אני ראיתי בלם הססן, מלא טעויות, אדום שעלה לנו במשחק העונה ויכולת שהיא בינונית במקרה הטוב.

קוטיניו. מה עושים איתו? זה לא כל כך מסובך. צריך לשאול את המאמן הבא האם יש לו מקום ברוטציה לקוטיניו כקשר, כקשר בלבד. לא שום דבר אחר, כי זה תפקידו. בדיוק במקום בו אינייסטה עשה קריירה במשך 15 שנה. לא? לא מאמין בו? אז קדימה, החוצה. אנחנו לא ריאל מדריד, ואין טעם לעשות לקוטיניו מה שריאל עשו לקאקה. כן? אז פתרנו את הבעיה. איתו ועם פרנקי דה יונג, לא צריך יותר בקישור.

הלאה… ארתור נתן עונה נהדרת, צריך להישאר, אבל בתור הקשר השני, כלומר הצ׳אבי, לא האינייסטה. וכמובן ללמוד לשחק יותר צפון דרום. עניין של רצון, לא של יכולת לטעמי.

רקיטיץ׳. הקרואטי הוא שחקן נהדר שהפך לאגדה במועדון. הוא סוגר חמש עונות נהדרות, עשה המון בהגנה, בהתקפה. שחקן בלי אגו, עם המון יכולת ולא נופל לדעתי מחברו לנבחרת מודריץ׳, שמשום מה מקבל הרבה יותר קרדיט. אבל, וכאן האבל, האיש בשלב הירידה בקריירה שלו, וזה בדיוק הזמן לשחרר אותו למועדון אחר לקראת סיום הקריירה שלו ולתת את המפתחות לפרנקי דה יונג, ריקי ויתר החברים. כי רק ככה מצעירים מועדון, כי רק ככה שומרים את הקבוצה חיה ולא מסתמכים על שחקנים רק כי לא נעים לתת להם ללכת לפרוח במקום אחר. בדיעבד, כמעט בכל מקרה שזה נעשה, זה השתלם לקבוצה. מספיק לראות את דני אלבס, שעד היום החסרון שלו כואב נורא, אבל מצד שני אפשר לראות את הגרף של הקריירה שלו מאז שעזב אותנו, ולהבין שהלך בסך הכל בזמן (זה שלא הביאו לו מחליף זו בעיה אחרת, שלא קשורה לעניין).

התקפה? יש לך בצד אחד את מסי, בצד שני את דמבלה, וכגיבוי את מלקום שלטעמי חייב להישאר ולשחק. בטח אחרי עונת התאקלמות שהיא אף פעם לא קלה בבארסה. אבל, חייבים להביא תשע אמיתי, או לחזור לשחק עם מסי 9 מזויף. אלה שתי האופציות, אחרת שוב נמצא את עצמנו עם התקפה שמורכבת מתשעים אחוז מסי ועשרה אחוז שחקנים מזמנים או שער עצמי. לא שתשעים אחוז מסי זה רע כל כך, אבל כואב הלב על הבנאדם, וגם עלינו.

ומאמן? צ׳אבי, צ׳אבי, צ׳אבי, צ׳אבי. או להתחנן לפפ שבמקום להמשיך את הסיבוב שלו באירופה הקלאסית, יעשה איזה מערוף ויחזור הביתה ל-4 השנים הטובות האחרונות של מסי. זה בטח טוב יותר מאשר האפשרות שילך לאמן את רונלדו, לא? העקרון ברור, מאמן שמגיע מתוך המערכת, מכיר אותה ויהיה מוכן לשים את הביצים שלו על מערך ברצלונאי קלאסי ולא על שחקנים כמו וידאל בהרכב (שהוא נורא חמוד, ולוחם ענק, אבל לא יכול להיות שהוא הפתרון ההתקפי של ברצלונה כשנקלעים ל-2-0 בגמר גביע. רבאק, זה מביך).

בקיצור, הפתרונות שם, הסגל לא רע, אבל צריך חיזוק במקומות הנכונים וחלק מהחיזוק כבר בדרך. וכן, צריך מאמן שמקבל את הדי.אנ.איי של ברצלונה, כי די.אנ.איי זה לא משהו שמשחקים איתו, זה משהו שמכבדים. אם וולוורדה היה עולה ביום שבת עם 4-3-3 במקום ההרכב הפחדני שהעלה, לפחות את הגביע היה משאיר בבית. ככה זה משחק עם די.אנ.איי, הוא חוזר ונושך אותך איפה שכואב.

****

אז אני יודע שהיו לי כבר טורים קוהרנטים יותר בעבר. אני יודע שהיו לי טורים מסודרים יותר, אבל הטור הזה נכתב בכאב גדול. עונה אדירה של מסי הלכה לפח, אפשרות לטרבל הלכה לפח, ובסופו של דבר הצפוי קרה, הכדורגל שנראה רע במהלך העונה, בסוף לא הספיק בזמן האמת. זה כואב לי נורא, זה כואב לכל אוהד ברצלונה שלא רוצה לשמוע מכדורגל להרבה זמן. תנו לי בעונה הבאה כדורגל טוב, התארים כבר יבואו מעצמם. עלי.

יעוז סבר

יש גם החלטות טובות, למשל ברצלונה, ההיא שהתחלתי לאהוד באמצע שנות השמונים, ברצף האליפויות המטורף של מדריד והוגו סאנצ׳ז. למה התחלתי לאהוד את בארסה? האמת לא יודע. אמא שלי אומרת שלא יודע זו לא סיבה, אבל מצד שני, זה הצליח אז למה להתווכח.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023