לאפורטה דיבר על צ׳אבי, סירוב למכירת המועדון למשקיעים, המצב הכלכלי, השיפוץ של הקאמפ נואו ועוד

לאפורטה התייחס להרבה מאוד דברים מעניינים בראיון הבוקר ברדיו RAC 1, קחו לגימה מהקפה ותקשיבו:

״לא משנה מה יקרה, צ׳אבי ישאר מאמן בארסה עד סוף העונה״.

״זה נכון שצ׳אבי והצוות המקצועי ויתרו על כל הכסף שמגיע להם ביתרת החוזה״.

נשאל אם הוא היה מפטר מאמן אחר במצב הזה אם לא היה קוראים לו צ׳אבי: ״כן״.

״אבל השחקנים מאוד מעריכים את צ׳אבי וכל גורמי המקצוע. הסגל הזה תחרותי, הקבוצה הזאת יכלה להיות טובה יותר אבל יש לנו נסיבות, בראשון פציעות לשחקני המפתח וטעויות לא מחויבות, זה מדאיג אותי״.

״רפא מארקס הוא אופציה לאמן את הקבוצה הראשונה במקרה חירום. הוא מכיר את המערכת. כרגע התפקיד שלו הוא לפתח שחקנים לקבוצה הראשונה״.

״אני לא מתחרט על גארסיה פימיינטה, הוא מאמן נפלא אבל היו לנו שיקולים נוספים״.

״לא דיברנו על האנזי פליק, זאת החלטה של דקו. יש לנו רף דרישות והמאמן צריך לענות עליהן ולבוא עם רקורד מסוים. אלא אם כן נלך על אלטרנטיבה יצירתית״.

״המאמן החדש יצטרך להתאים את עצמו לפוליטיקה הספורטיבית שנמצאת בברצלונה. לדוגמא, הוא יהיה חייב להשתמש בשחקנים הצעירים״.

״הורדנו 172 מיליון יורו מהשכר שלנו. נכון להיום תקציב השכר שלנו תופס 57% מכלל התקציב של המועדון״ (זה נחשב בריא, אצל ברתומאו זה הגיע ל 98%).

“בשביל לעמוד בתקציב נצטרך להגיע לכמה יעדים מבחינה מקצועית (טופ 4 ורבע גמר), יגיעו ספונסרים חדשים שאנחנו מדברים איתם וגם מכירה של שחקנים״.

״השווי של חטיבת המרצ׳נדייס שלנו שווה פי 3 ממה שהיה כשהגענו״.

״העבודה על הקאמפ נואו החדש מתקדמת כמתוכנן. אני עוד לא יכול לנקוב בתאריך חזרה, אבל זה יקרה בסוף השנה״.

״אני פוסל על הסף אופציה של להפוך לחברה בע״מ. בארסה תישאר בבעלות של האוהדים שלה. בזמן גיוס הכסף לשיפוץ של האיצטדיון, קבוצת משקיעים אמריקאים העניקה הערכת שווי גדולה מאוד למועדון״.

״השוק מוכן לשלם פי 2 ממה שנייקי משלמת לנו כרגע. אנחנו מדברים איתם כדי שיעשו מאמץ להשוות את התנאים האלה. ברגעים קשים הם לא הציגו את עצמם, רק כשאנחנו מראים את השיניים הם מגיעים לדבר, אבל זה לא מספיק״.

״יש אופציה שאנחנו נייצר בעצמנו את הביגוד, יש לנו את היכולת. אבל זה כרגע לא על הפרק״.

״היחסים עם מדריד? הם לא טובים. הם הראו לנו מהי ציניות כשהם בחרו להצטרף כעדים בפרשת נגרירה. פרשה שאני משוכנע שנצא ממנה זכאים״.

״מה שהם עושים בערוץ הטלוויזיה שלהם זאת בושה גדולה. אין לי מושג איך מרשים את זה. לאיים על השופט של המשחק הקרוב שלהם בכל פעם? איפה שמעת על דבר כזה״.

״עובדתית והיסטורית, מדריד נהנתה מהטבות שיפוט, ראינו את מה שקרה נגד אלמריה, כל העולם ראה. במקום זה הם מנסים לבנות קמפיין כאילו אנחנו אלה שקונים שופטים״.

״תמיד התנגדתי ל VAR בגלל שהוא הוציא את הספונטניות מהמשחקים. כשמשתמשים בטכנולוגיה לרעה זה פוגע בשופטים. ראינו את העזרה שמדריד קיבלה נגד אלמריה״.

״ליברו שילמו 20 מיליון מתוך ה-60 שהם קנו. אנחנו תובעים אותם על ה-40 שעוד חסרים. יש לנו מועמדות אחרות לקנות את ה 24.5% האלה. הגרמנים איכזבו אותנו מאוד״.

״יש לנו 208 מיליון יורו שאנחנו מכניסים כעת מעסקאות ספונסרים ויש עוד הרבה כסף שמחכה בעסקאות ספונסר לקאמפ נואו החדש. אלה יהיו מספרים חסרי תקדים״.

״למכור חלק מהמועדון למשקיעים? אני גם נגד זה. אנחנו לא רוצים מודל כמו באיירן, אנחנו רוצים 100% החלטה של הסוסיוס. אפשר להביא משקיעים גם בלי לאפשר להם לנהל את המועדון״.

״הסופרליג יכולה לצאת לדרך ב 24/25 או לכל המאוחר ב 25/26. אם זה לא יקרה, אני אשקול מחדש את כל העיסוק שלי בזה. אני לא מבין את האנגליות שמסרבות להשתתף, מבטיחים לכל אחת 100 מיליון יורו, שזה הסכום המקסימלי שאלופת אירופה מקבלת, רק מלהשתתף במפעל. זה משהו שמדאיג אותי״.

״כרגע נאפולי, אינטר, רומא, מארסיי, אייאקס, פ.ס.ו, פיינורד, קלאב ברוז׳ ואנדרלכט בפנים. זה יהיה כמו ההתחלה של גביע אירופה ב 1955 עם מעט קבוצות ואז יצטרפו עוד״.

״דקו עקב אחרי ברגוואל הרבה זמן. הגשנו הצעה, טוטנהאם הציעה לו הרבה יותר כסף. הצענו לו לשחק במילואים ולהיות חלק מהקבוצה הראשונה, אבל לא נכנסנו למכירה פומבית עליו״.

״אני לא רוצה להכנס לדיון של איזה שחקן אפשר למכור או להשאיר. כרגע כולם נשארים, בקיץ נראה״.

״טקס הוקרה למסי? נכבד אותו בוודאות, בזמן שיהיה לו נוח״.

על הקמפיין של העיתון ׳אל פריודיקו׳ (דיברו על תנאים רעים לפועלים בשיפוץ של האיצטדיון): ״מדובר בקמפיין מתוזמר של ׳פרנסה איבריקה׳, ששולטים גם ב׳אל מונדו׳. בבירה לא אהבו את זה שבחרנו חברה טורקית על פני חברה ספרדית לפרויקט כזה גדול והם מנסים לתקוע לנו מקלות בגלגלים. חשוב לקרוא בכתבה שהם ציינו במפורש שבארסה עובדת באופן תקין לחלוטין״.

״המצב הבריאותי שלי טוב. היה לי קריש דם שבגללו אסרו עליי לטוס. עכשיו אני בסדר״.

״אין עדיין מנכ״ל לבארסה? אני המנכ״ל ויש סגני נשיא שלכל אחד מהם יש כוח מספק. הדברים מתקדמים טוב מבחינת צמצום החובות וההגעה לבריאות כלכלית. לא מזמן הגענו שוב ל 130,000 חברי מועדון. השיא היה 145,000 בתקופה הראשונה שלי״.

״מפית החוזה של מסי שנמצאת במכירה פומבית? אני מציע למי שיקנה אותה, שיעביר אותה למוזיאון של בארסה כי זה המקום שלה. יחד עם זאת, אנחנו לא נכנס למכירה הפומבית עליה״.

״אני לא יודע אם ארוץ שוב לנשיאות. כרגע אני מתמקד רק בבארסה והיעדים שעוד נותרו לנו העונה״.

״להתפטר בגלל כישלון ספורטיבי? לא, המועדון הזה צריך יציבות, לא להכנס לעוד מערבולת של כאוס״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023