“לזכות באליפות, כפי שדברים עכשיו, יהיה השיא.”

לואיס אנריקה השאיר את הערפל לגבי המשך תפקידו כמאמן בראיון לערוץ הרשמי של ברצלונה. המאמן ציין כי “יש משהו במקצוע הזה שהוא קשה, שדורש הרבה ממני, שיש לו את הצד השלילי” ושהוא חייב “להעריך היטב את העונות הבאות”.

המשכיות

“העתיד שלי? אני לא יודע. אין לי שום ספק שאני בקבוצה הטובה ביותר, במועדון הטוב ביותר, עם השחקנים הטובים ביותר, בבית שלי, עם המשפחה שלי, זוכה בדברים ונהנה המון… אבל גם יש משהו במקצוע הזה שהוא קשה, שדורש הרבה ממני, שיש לו את הצד השלילי, ואני חייב להעריך היטב את העונות הבאות. בכל אופן, אני ממשיך לתכנן את העתיד הקרוב של המועדון.”

בארסה או כלום

“אני מודע לכך שזה יהיה או פה או בשום מקום אחר. יש לי זמן והמועדון נמצא לצדי.”

שנה שלישית

“חתמתי על חוזה לשנתיים והיו ספקות אחרי השנה הראשונה. ספקות על כל מה שקרה ובסוף הסתיים בזכייה בכל התארים, אבל במהלך העונה הזו, כן, אתה מעריך הכול ואתה כאן כדי לזכות בתארים, ואם לא, צריך לבוא מישהו אחר כדי לעשות את זה.”

יום אחרי יום

“פה אין שעות. או מתחם האימונים או בבית כדי לנוח וכדי להיות עם המשפחה. זה צריך לתת לך תשוקה אבל יש בזה חלק מתיש שהוא מאוד ברור. לרצות לנצח תמיד מתיש ומעייף מאוד ובגלל זה אין מאמנים שנמצאים הרבה שנים. להיות מאמן של בארסה זה תפקיד של 24 שעות ביממה, זה קשה להתנתק. אפילו ב-5 לפנות בבוקר אתה ממשיך להיות מאמן בארסה לפעמים.”

האתגר בליגה

“בליגה אנחנו נמצאים בחיסרון ביחס למובילה אבל אנחנו מסוגלים להפוך את המצב, ובליגת האלופות ובגביע אנחנו איפה שרצינו להיות. העובדה שאנחנו 6 נקודות מתחת למדריד מושכת אותנו.”

“זה ראוי להערכה לזכות בליגה שנתיים ברצף ומעל הכול, איך שעשינו את זה. נותרנו ללא נקודות הזכות ועם מדריד מעלינו. אנחנו משלימים עם זה, הקבוצה הגיבה ויש לה את החוזק שלה.”

נגד אתלטיקו בליגת האלופות

“נגד אתלטי בקאמפ נואו השגנו תוצאה שלא מייצגת את מה שהיינו ראויים לו, ואחר כך בגומלין, אתלטי מצאה את הדרך האידאלית עבורם, צפופים ומסודרים מאוד בהגנה. לא היה לנו יום טוב וזה היה מאכזב. אבל לא רק בארסה משחקת. חבל שבגמר לא היה לאתלטיקו המזל שהיה לה במפגש הזה.”

התפקיד כמאמן

“אנחנו שולטים בכמה משאבים. כשאנחנו מגיעים אנחנו עושים את זה במטרה להפסיק להיות צפויים. אני לא יודע עד לאן אנחנו מגיעים. הפתרונות משתנים כל משחק בהתאם למה שהיריבות עושות לנו. המטרה שלנו כצוות אימון וניהול זה שהשחקנים החשובים ביותר שלנו ישחקו כמה שיותר. המטרה שלי היא לעזור לקבוצה ואם אני מרגיש שאני לא עושה את זה, שאני רק עומד בצד, אעזוב את התפקיד.”

תלונות על המשתלה

“לא מדאיגות אותי התוצאות של המשתלה, מלבד זה שיגיעו לקבוצה הראשונה עם היסודות הנכונים של המשחק הקבוצתי שלנו. עכשיו הם אכן מיישמים את הדברים האלה.”

אלנייה

“יש לי שני קטעי וידאו שכשאשיג אותם, אראה לו אותם כדי שהוא יסביר לי אותם. אראה ואבדוק כדי לראות אם הוא מבין את זה. אם הוא לא היה מבקיע את השער נגד הרקולס לא הייתי אומר דבר. יש לו את האיכויות הטכניות, הפיזיות והמנטליות כדי להיות שחקן בקבוצה הבוגרת, הוא אחד מהשחקנים שמיועדים לכך, אבל הוא צריך לשפר דברים.”

תוצאות רעות בבית

“נגד אלאבס לא היינו בסדר או אפילו ממוקמים היטב. המשחק נגד מדריד היה משחק טוב שהיינו צריכים לסגור עם אחד המצבים הברורים, ובדקה האחרונה לא היינו טובים במצב הזה… אין שום נקודת דימיון שמדאיגה אותנו. עכשיו אין לנו מרווח טעות ואנחנו צריכים להיות יותר רבי תושייה.”

אלייש וידאל

“הוא משנה את המצב שלו. הוא אולי היחיד ששינה הכי מעט בגלל החלטה שלי מתחילת העונה. אני בדרך כלל לא מתחתן עם אף אחד, מלבד אשתי. אלייש הוא אחד הבחורים הנחמדים ביותר ואני מחבב אותו. אני מאמין שהוא מחבב אותי פחות או יותר. עכשיו קצת יותר. אם הוא ימשיך להציג את רמת היכולת כמו שהציג נגד בורוסיה, הוא ימשיך לקבל הזדמנויות.”

בראבו

“טר והוא הסתדרו טוב. אבל זה מועדון שתמיד יש סביבו הרבה מחלוקת. קלאודיו החליט לעזוב למקום אחר, הוא מעריך את היחס שקיבל פה ואנחנו מכבדים אותו.”

החדשים

“דניס הוא ילד עם הרבה כדורגל, עם דנ”א של בארסה, יש לו הרבה כדורגל. לוקה, אנדרה וסמואל מקבלים הרבה דקות. כבר יותר מאלף.לפאקו היו במשחקים הראשונים כמה הזדמנויות טובות שלא נכנסו, והוא התחיל להראות את מה שיש לו. הגולים שלו בדרך, אני בטוח שהוא ייתן לנו גולים. אני לא יודע מתי אבל הוא יעשה את זה. צריך לתת לו רוגע.”

סרג’י רוברטו

“הוא לא רק יודע להוביל את הכדור, הוא גם יודע לשבור את הלחץ של היריבה… הוא לא מגן, הייתי רוצה שייתן את הפתרון הנכון כקשר אמצע והוא ייתן את זה. הוא יהיה קשר אחורי בעתיד ויש לו את היכולת להיות כזה. חסרה לו הרגל המסיימת מול השער. יש לו איזה חומה בראש. הוא לא מזכיר אותי. הייתי הרבה יותר ‘טמבל’. לא הייתי משחק אף דקה בקבוצה הזו. בארסה הזו הרבה יותר מפותחת מזו שלי.”

2017

“לזכות באליפות, כפי שדברים עכשיו, יהיה השיא. המסגרת המשמעותית ביותר לקבוע כמה העונה מוצלחת היא הליגה. היא המפתח. איך שהיא התחילה, עם ריאל מדריד שמציגה כמה נתונים מספרים ייחודיים ומפלצתיים. אם דברים ימשיכו ככה, זה יהיה בלתי אפשרי לזכות בליגה, אבל יהיו לנו הזדמנויות. אבל, ברור, אני רוצה לזכות בכל שלושת התארים.”

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023