ליאו מסי: ״אני עדיין עוקב וצופה בכל משחק של ברצלונה. עשיתי את זה בפאריס וגם כאן במיאמי״.

הנה כל הראיון של מסי לפראנס פוטבול לרגל הזכייה השמינית שלו בכדור הזהב. יש כמובן גם התייחסות לברצלונה:

🎙️ האם הכדורגל האירופי סגור בשבילך לתמיד?

מסי: “כן, אני חושב כך. תודה לאלוהים, הייתה לי קריירה יוצאת דופן באירופה וזכיתי שם בכל מה שדמיינתי. עכשיו אחרי שלקחתי את הצעד של להחליט לעבור לארה”ב, אני לא חושב שאי פעם אחזור לשחק באירופה. כמובן שאני מתגעגע לצ’מפיונס ולליגה הספרדית, הם משחקים שיש להם טעם מיוחד, אבל הפקתי מהם כמה שיותר תועלת שיכולתי, אז אני לא מרגיש אכזבה כלשהי מהסיום”.

🎙️ העתיד שלך בקיץ האחרון?

“הכוונה והרעיון הראשון שלי תמיד היו לחזור לבית שלי ולהיות מסוגל לשחק בברצלונה שוב, לפרוש שם כמו שתמיד חלמתי. אבל זה לא התאפשר, אז החלטנו להגיע לאינטר מיאמי. היו לי הרבה הצעות על השולחן, מאוד שונות בהחלט, כולל לא רק מברצלונה אלא הרבה מועדונים אירופיים וגם מערב הסעודית, אבל בסופו של דבר בחרנו במיאמי וזאת החלטה שאנחנו שמחים איתה, אנחנו מרגישים טוב ובנוח כאן”.

🎙️ יש סיכוי להשאלה לברצלונה או כל קבוצה אחרת?

“לא, בכלל לא”

“הפרק בפ.ס.ז’ הוא עכשיו היסטוריה. ביליתי שנתיים בפריז שבמהלכן חוויתי אירועים מרובים, חלקם טובים וחלקם לא היו. אבל דיברתי על התקופה הזאת הרבה פעמים וזה כבר בעבר. אני שומר רק על הדברים החיוביים: למעשה זכינו בליגה פעמיים ברצף אחרי שקבוצה אחרת הייתה אלופה עונה לפני כן, יצרתי חברויות נהדרות בפריז, וכששיחקתי שם הצלחתי להפוך לאלוף העולם”.

“צפיתי במשחקים של ברצלונה כשהייתי בפ.ס.ז’. אני ממשיך לעקוב אחרי בארסה של צ’אבי וכמובן צופה במשחקים שלהם, כמו שעשיתי בפריז. אני מרגיש שהקבוצה התפתחה היטב מאז הגעתו של צ’אבי, שכן היא הצליחה לשלב שחקנים צעירים ונהדרים ביחד עם שחקנים מנוסים כמו לבנדובסקי או קונדה שהם מקצוענים מזה זמן מה. לחבר’ה יש רמה מצוינת. אני רואה קבוצה טובה שיש לה את היכולת להיאבק בכל החזיתות השנה”.

🎙️ מה דעתך על העונה של הלאנד?

“אתה מוכרח להכיר בכך שלהלאנד הייתה עונה מדהימה. הוא כבש הרבה שערים, זכה בליגת האלופות והשיג את הטרבל עם מנצ’סטר סיטי. אני משוכנע שהוא יהיה בין השחקנים שיתחרו באופן קבוע על כדור הזהב במשך שנים. זה לא יפתיע אותי אם הוא יזכה בעתיד הקרוב”.

🎙️ מה דעתך על העונה של אמבפה?

“זה די דומה לעונה של הלאנד. הייתה לו עונה פנטסטית, כולל מונדיאל ספקטקולרי בפרט, והוא כמעט מנע מאיתנו ניצחון בגמר והרס לנו עם הגולים שלו. זה נראה לי – כמו שכבר אמרתי הרבה פעמים – שהוא כדורגלן מהסוג שיכול לזכות בפרס בכל שנה נתונה כי הוא בבירור אחד הטובים בעולם”.

🎙️ המעבר למיאמי?

“חשבתי על מה הכי טוב בשביל המשפחה שלי ובשבילי. להפוך לאלוף העולם ולהשיג את כל המטרות שהצבתי לעצמי במהלך הקריירה שלי אפשר לי לחשוב מעבר לאספקט הספורטיבי ולחשוב על רווחת המשפחה שלי. זו החלטה שקיבלנו יחדיו בשקט”.

“ביליתי את רוב הקריירה שלי בברצלונה, שם היה לי המזל לזכות בהכל: המון אליפויות וגביעי ליגת האלופות. עם זאת, לא לזכות בכלום עם הנבחרת היה קוץ ברגל בשבילי, אבל בשנים האחרונות הצלחתי סוף סוף לזכות בתארים גדולים. אז כדור הזהב הזה הוא מחווה נפלאה בשבילי אך גם לחבריי לנבחרת. אני שמח לחלוק את זה עם העם הארגנטינאי”.

🎙️ המשחק נגד ערב הסעודית?

“זאת הייתה תקופה קשה מאוד כי לא ציפינו להתחיל את הטורניר ככה. זה היה 36 משחקים מאז ההפסד האחרון שלנו, והיינו צריכים לנצח את המשחק הזה כי על הנייר זאת הייתה הקבוצה הכי פחות מסובכת בבית, למרות שאני תמיד מכבד את כל היריבות שלנו. ההפסד הזה היה מכה עצומה, ואני לא אסתיר ממך שידענו שאם נעשה אחר כך תיקו או נפסיד, נלך הביתה וחיינו ימים קשים עד שהגיע המשחק נגד מקסיקו, שם היינו חייבים להרים את הראש שלנו ולחזור למסלול הנכון”.

🎙️ לחץ נגד מקסיקו?

“הייתה הרבה אי ודאות. למרות שהיינו בטוחים בעצמנו ומשוכנעים בחוזקה שלנו, התוצאה הרעה העלתה ספקות ויצרה מתח כי אם נעשה עוד טעות אחת, זה נגמר. סיכמנו שהיינו צריכים להתמקד שוב במשחק שלנו, שעליו ביססנו את ההצלחה שלנו בחודשים והשנים הקודמים. היה המון לחץ עד שהשער הגיע ואז הקבוצה מיד חזרה לזהות שלה והתחלנו לשחק עם ביטחון וסבלנות. המשחק הזה היה צעד חשוב עבורנו”.

🎙️ התקריות עם הולנד?

“בכמה ימים לפני המשחק, ההולנדים התחילו להצהיר הצהרות פומביות ולנסות לחפש אותנו קצת ולגרום לחיכוכים, כולל המאמן והשחקן שהגיע למסיבת העיתונאים ביום לפני המשחק. היו כמה מקרים מוזרים במהלך המשחק בהם השחקנים ההולנדים הראו התנהגויות לא ספורטיביות ולא פייריות, בעיקר במהלך דו קרב הפנדלים. ואז אחרי המשחק, הם ניסו לצייר לעולם שארגנטינה הייתה ה’נבל’ בסיפור הזה. הרבה דברים קרו בלילה הזה… היה מתח ברגעים האלה וכולם הגיבו בדרכם, אבל התחרות צריכה להיפסק בגבולות המגרש”.

🎙️ המשפט המפורסם שלך לווחהורסט?

“זה בגלל מה שקרה לפני ואחרי המשחק. הם דיברו הרבה. אני מודה שלא אהבתי לראות את עצמי ככה והדרך שאולי הגבתי בה, אבל אלה היו רגועים מתוחים והכל יכל לקרות”.

🎙️ האם איבדת תקווה אחרי 3 ההפסדים בגמרים?

“אני חושב שהיינו צריכים להעריך את העובדה שהעפלנו לגמר הקופה אמריקה פעמיים ולגמר גביע העולם. אבל באותו רגע הדבר היחיד ששינה לאנשים זה הניצחון. אני חושב שהביקורת שספגנו הייתה מוגזמת. זה פשוט לא היה תורינו להפוך לגיבורים עדיין”.

🎙️ אחרי השיוויון של אמבפה, אמרת לעצמך שהחלום שלך בורח ממך שוב?

“לא. זה מעולם לא עבר בראשי. הייתי בטוח שנהיה אלופים. היה לנו ביטחון אמיתי בעצמנו. בתוכי, הייתי משוכנע שנהפוך לאלופי העולם לא משנה מה קרה”.

🎙️ איך היו התחושות שלך בהארכה? השער שלך, ההצלה של דיבו?

“כשהבקעתי את השלישי, אמרתי לעצמי שהפעם זה נגמר, שנהפוך לאלופי העולם, ושלא יקרה עוד משהו כי לא נשאר הרבה זמן. אבל צרפת הבקיעה בפנדל, ואז קרתה ההצלה של אמי. האירועים קרו מהר מאוד ולא ראיתי את זה יותר מדי מאיפה שהייתי, במיוחד כי חזרנו לשחק מיד. לא הבנתי מה קרה באותה שניה. אחרי שראיתי את הבעיטה שוב, הבנתי כמה דיבו היה חשוב ברגע הגורלי הזה”.

🎙️ איך הרגשת אחרי הפנדל של מונטיאל?

“אלף דברים עלו לי בראש. זה קשה להסביר את התחושה שלי ברגע הזה. זה היה חשוב לי לשלוח מסר למשפחה שלי ביציע. הסתכלתי עליהם ואמרתי, ‘זהו זה’.”

“חיכיתי לרגע הזה המון זמן. נלחמתי חזק על החלום הזה כל חיי. זה היה שלי, אבל זה היה שייך גם למשפחה שלי, החברים שלי, וכל ארגנטינה. כשראיתי את גביע העולם על הבמה לא יכולתי להאמין שזה היה שלנו, שאנחנו הופכים לאלופי עולם. זאת הייתה הפעם הראשונה שהייתה לי ההזדמנות לגעת בגביע הזה ומיד רציתי לנשק אותו. רציתי להנות מכל שניה של הרגע הזה”.

“הגמר נגד צרפת היה המשחק הכי טוב שלי עם ארגנטינה”.

🎙️ מונדיאל 2026?

“אני לא רוצה לחשוב על זה עדיין כי זה רחוק מדי. זה לא רק עניין של סתם להיות שם כדי להיות שם, אלא להרגיש טוב ולהיות מסוגל לתרום דברים טובים לקבוצה. בהתחשב בגיל שאהיה בו באותו זמן, זה נראה לי קשה. אבל נראה איך אני ארגיש פיזית”.

🎙️ איך חווית את ההכרזה על זכייתך בכדור הזהב ב-2009?

“בגלל שזאת הייתה הפעם הראשונה, כמובן שזו הייתה הנאה מיוחדת להיות מסוגל לזכות בפרס הזה. אני זוכר שהארגון היה שונה באותו זמן בהשוואה לסיטואציה הנוכחית, לא היה טקס כמו שיש עכשיו, אלא הפרס הוצג בתכנית טלוויזיה. הגעתי לפריז עם כל האחים שלי וכל השחקנים האלה לא הוזמנו כמו שקורה היום”.

🎙️ עברו 14 שנים מאז שזכית בכדור הזהב הראשון שלך ועכשיו יש לך 8 בקריירה, מה שכמעט שווה לפרס פעם בשנתיים. אתה מרגיש גאה בהמשכיות הזאת?

“אני חושב שזה משקף את המנטליות שלי, את המוטיבציה שלי, ואת הרצון הזה להשתפר יום אחר יום ולנסות להשיג עוד תארים. תמיד אמרתי כמה אני אוהב לנצח ושאני סובל המון בהפסדים. תמיד שיוועתי להיות תחרותי ולתת לזה את כל מה שיש לי. אני חי, מתאמן וחושב רק על כדורגל כי אני נהנה לשחק ואני אוהב את זה. זה משהו שחלמתי עליו מאז שהייתי קטן ונתתי הכל בקריירה שלי מה שהוביל לכך שזה יתגשם”.

🎙️ אתה זוכר כל כדור זהב שזכית בו?

“כמובן שאני זוכר את הרגעים שקיבלתי בהם הוקרה, אבל בכנות, אני גרוע מאוד כשזה מגיע לזמנים. אם אתה מדבר על רגע מסוים, משחק מסוים, או אירוע מסוים, כמובן שאזכור אותו, אבל אם תשאל אותי בדרך הזאת זה קשה”.

“כמובן שאני זוכר את ארבעת כדורי הזהב הראשונים שלי בגלל המשמעות שהייתה לזה בשבילי לזכות ב-4 ברצף. ואז אני זוכר את הפרס של 2015 שהגיע אחרי עונה מדהימה עם ברצלונה עם לואיס אנריקה בה זכינו בליגת האלופות עם קבוצה יוצאת מן הכלל. נהננו הרבה בשנה הזאת ולכן יש לי זכרונות טובים”.

“אני לא יודע עוד כמה זמן אמשיך לשחק. אני רוצה להמשיך עד שארגיש שאני כבר לא יכול לעשות את זה יותר ושהמצב הפיזי שלי לא יאפשר לי לשחק כמו שהייתי רוצה. הזמן יגיד”.

🎙️ מה יקרה אחרי שתפרוש?

“אנחנו נחזור לגור בברצלונה. זה הבית שלנו, היכן שההרגלים שלנו והחברים שלנו נמצאים. בין אם זה נוגע לאשתי, לילדיי או אפילו לעצמי. אבל אין לי מושג מה הפרויקט הבא אחרי הפרישה מכדורגל”.

🎙️ תהיה מאמן?

“אני לא חושב. אבל זה בהחלט יהיה משהו שקשור בכדורגל כי זה כל החיים שלי”.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023