מאחורי הקלעים בניסיונות הפיתוי של צ׳לסי ומדריד במרדף שלהם אחרי ליאו מסי

השיחה המהפנטת המדוברת של מוריניו עם מסי ב-2014 (צ’לסי): “היי ליאו, אני ז’וז’ה! מה איתך, אלוף? הם בדיוק סיפרו לי על הרצון שלך ו… ובכן, אין לך מושג כמה לילות חסרי שינה היו לי בניסיון למצוא דרך לעצור אותך. ניסיתי להנחיל אינספור אסטרטגיות, וכולן היו עובדות על הקבוצה שלך, עד שאתה היית מגיע ושולף מהכובע את הכדרור המכריע וכובש, מנצח בעצמך. אתה הטוב ביותר, סוף פסוק.אז, דווקא בגלל זה, אתה יודע מה הייתי אומר לך? שאתה צריך להישאר בדיוק איפה שאתה! אל תעזוב, הם יבנו לך פסל שם, תישאר בברצלונה. זה המקום הטוב ביותר שראוי למספר 1 שאתה. יחד עם זאת, אם בבוקר אחד אתה כבר מתעורר, אוכל את ארוחת הבוקר שלך במתחם האימונים – אבל לקפה כבר אין את אותו טעם, השמיים פתאום נראים אפורים לך, אתה כבר לא אוהב את הרכב שלך, המשפחה שלך לא שמחה, ובכן, ברגע החשוך והקודר הזה בחיים שלך… אז כן, אתה צריך לפתוח את הדלת ולמצוא שמחה שוב. ומאחורי הדלת הזאת, אתה תמצא אותי, ז’וזה מוריניו, מחכה לך”.

שאלתם אותנו הרבה על ה’חשיפה’ של די מריציו וסקיי ספורטס שעושה כותרות בעולם עכשיו על כך שמדריד ניסתה לצרף את מסי בן ה-26 טרם רכישת בייל ו”פלורנטינו שלח את הנציגים בהם הוא הכי בוטח להביע את עניינו”, שנה לפני שחזרו לנסות זאת שוב ב-2014 כשצ’לסי הגישו לאבא חורחה חוזה (עם נוכחותו של דקו) והתכוונו לשלם את סעיף השחרור גם הם, אבל זה לא דבר חדש.


הסיפור קיבל בזמנו אישוש מצמד העיתונים הגדולים במדינה, אל פאיס ואל מונדו. פלורנטינו נשאל על כך בחצי פה ואמר שהוא רצה, אבל טען שזה קשה מאוד כי הוא של בארסה. חורחה גרם לרעש עם ניסיונותיו להסביר את הנושא בראיון אוונגרד ב-2014. המקור הכי מקורב לחדר ההלבשה תיאר ב-MD את הסירוב של מסי לפלורנטינו והוסיף שהאחרון לא מוותר על הניסיונות עד הבחירות שתוכננו ל-2016 בבארסה, עם נושא הארכת החוזה של מסי שריחף ברקע.

הצוות של דר שפיגל בפוטבול ליקס, המקור המהימן ביותר, כבר הרחיבו על כך לעומק בספר ההדלפות המרתק שלהם בעבר
ב-22 ביוני 2013, איניגו חוארס, עורך הדין של משפחת מסי דאז, הסכים לבקשתו של המנהל חוליו סן להגיע לפגישה עם נציגים של ריאל מדריד, שביררו האם השחקן יהיה מעוניין להגיע לבירה הספרדית, ולאחריה הוא עדכן את חורחה מסי שנשיא ריאל מדריד מעוניין להפגש עם השחקן ואביו במהלך טיסה במטוס פרטי, כדי לשמוע מה יש לו להגיד.


על הפרק היה: מענק חתימה מיידי בסך 100 מיליון יורו לשחקן ואביו (זכור לכם המענק המחייב שקיבל ניימאר ופאפא מהקטארים שאחר כך לא אפשר לו לשנות את דעתו עוד לפני שפריז שילמה את הסעיף), תשלום סעיף השחרור שעמד אז על 250 מיליון, שכר שנתי של 23-25 מיליון נטו (הגבוה בעולם), כמה מיליונים נוספים על עמלת תיווך לכיסו של חורחה, והבטחה חד משמעית שכל פרשת המיסים שייאשה את חייהם תעלם כאילו לא הייתה עם טלפון לראש הממשלה. בנוסף, בצעד חריג, אפשרו לשחקן בהצעה שליטה של 100 אחוז מזכויות התדמית שלו, שמקבילים לעוד 20 מיליון יורו נטו נוספים בשנה; פלוס “תוספות עסיסיות” של מותג העל אדידס – במטרה לשכנע את הכוכב הכי גדול שלה להתאחד עם המועדון הכי גדול שלה. פלורנטינו גם תכנן להיעזר במימון של IPIC מאבו דאבי לאופרציה המורכבת כדי להוציא את המהלך לפועל.
המשפחה כמובן סירבה.


“הם רוצים להתקדם במהירות”, מסר עורך הדין לאבא, “הם יודעים שאתה נמצא בנסיעות בעולם בימים הקרובים, ורוצים לארגן 2 מטוסים פרטיים שיקחו אותך ואת ליאו לפגישה עם פלורנטינו פרס, עם המזכיר הטכני מיגל פרדסה ועם עורך הדין הראשי של המועדון”. “עמלת הסוכן של חורחה בעסקה תהיה 5 אחוז”. בנוסף, הבטיחו הנציגים ש”יופעל לחץ על משרדו של מריאנו ראחוי למצוא פיתרון מהיר והוגן לבעיית המיסים”.
מסי כידוע נשאר בברצלונה, אבל לחורחה מסי היה בידיים כלי מיקוח מאוד מאוד חזק עם סנדרו רוסיי וברתומאו.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023