מחשבות על הפיטורים של גארסיה פימיינטה

״מועדון הכדורגל ברסלונה הודיע לחאבייר גארסיה פימיינטה שחוזהו חוסל. המועדון מודיע באופן פומבי על הכרת תודה לגארסיה פימיינטה על המקצוענות, המחויבות, ההקדשה, היחס הקרוב והחיובי שהראה תמיד כלפי אלה שהרכיבו את המשפחה בבלאוגרנה ומאחלת לו הצלחה ומזל בעתיד״.

בהודעה לאקונית זאת, נפרדה בארסה מגארסיה פימיינטה, שנמצא בסביבה של בארסה פלוס מינוס 28 שנים. הן כשחקן בלה מאסיה והן כמאמן בקבוצות הנוער.

תראו, אין לי בעיה שהנשיא לאפורטה מחזיר למועדון אנשים שהוא יכול לבטוח בהם, זה צעד טבעי שכל נשיא ברצלונה עשה לאורך השנים וזאת תבנית די מוכרת באין ספור שלטונות.

אבל הדרך… סלח לי ז׳אן, הדרך הייתה קצת ברתומואית.ב-16 במאי בארסה ב׳ כשלה בפלייאוף להעפיל לליגה השנייה וב-21 במאי התקשורת הברצלונאית הדהדה שפימי קיבל אור ירוק להמשיך לעונה נוספת (החוזה שלו תם ביוני 22). וממה שאומרים לפחות בסביבה של המאמן, הוא החל לעבוד על העונה הקרובה כבר אז – בגלל זה הוא קיבל את הודעת הפיטורין בשוק.

אפשר לנהל דיון על כך שפימיינטה כשל בניסיון שלו להעפיל לליגה השנייה עם התקציב הגבוה ביותר בליגה השלישית (זה נכון), אבל אין ספק שמדובר בדמות מאוד מוערכת בבארסה ב׳ ומאוד מוערכת בלה מאסיה בכלל. לא מדובר בשריד ברתומואי שעשה נזק – מדובר במאמן שאפילו לאפורטה בעצמו שיבח בטקס חניכת בניין הלה מאסיה בזמנו. אתה לא מרוצה ממנו כמאמן בארסה ב׳? אפשר גם לנצל את הידע שלו בדרגות אחרות בלה מאסיה. הדרך הייתה לא אופיינית ובצדק זוכה לביקורת.

המחליף של פימיינטה אמור להיות סרג׳י ברז׳ואן, מגן שמאלי אגדי, מאמן הרבה פחות אגדי ובעיקר חבר טוב של הנשיא. הרקורד של סרג׳י לא היה מספיק טוב בלה מאסיה, לא היה מספיק טוב באלמריה, לא היה מספיק טוב במיורקה (ירד איתה ליגה) וגם לא היה מספיק טוב בסין. האם הוא מסוגל לעשות עבודה טובה יותר מפימי? אני בספק, אבל בואו נראה.

מעבר לצעד השנוי במחלוקת עם פימיינטה, שאר הנקיונות של לאפורטה הם די בסדר והלה מאסיה צריכה להמשיך בתהליך השיקום שלה, מאז הפרעות שביצע בה פפ סגורה. אלסנקו חוזר לתפקיד שלו מ 2005 (דירקטור של הלה מאסיה), וכן, ההעסקה של הבן שלו זיגור צורמת. יחד עם זאת, פאקו סריולו מפקח על הטמעת המתדולוגיה של קרויף בכל הדרגים, אלברט בנאיג׳ס נטש את ויקטור פונט וכעת הוא דמות מפתח חשובה במשתלה.

וכן, יש שמועות גם על קיצוצי מאמנים בלה מאסיה שמובילים המנכ״ל פראן רברטה ואלסנקו בגלל אילוצים תקציביים – צריך לאחל שזה לא יפגע בהתפתחות של הילדים. בכל מקרה, הלה מאסיה לא תצטרך להתמודד מול צונאמי של נזקים כפי שהיא עברה עם פפ סגורה-רוסיי-ברתומאו: רכבת של ברזילאים עם קופונים, באן העברות מפיפ״א והתעקשות על מודל כדורגל אנגלי עם דגש על פיזיות הם רק חלק מהרשימה.

יהיה בסדר.

תודה פימי ❤️💙

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023