מח’ 3 באלופות: דינאמו קייב בבית (רביעי, 22:00)

מה, לא ראיתם משחק של בארסה מעולם? קלאסי. בונקר קשה, החמצות (של פאטי, של גריזמן, של מסי), נאיביות, ספיגת שער לא מחויב למציאות בשביל להוסיף עוד קושי למתכון, מרדף, מרדף, מרדף אחרי קבוצה מאוד מתגוננת ומאוד אגרסיבית ש-11 שחקניה עומדים עם הפנים אלינו 20 מטר מהשער. מחמיצים, מתעצבנים, נחסמים והולכים הביתה מתוסכלים עם נקודה או הרבה פעמים גם 0 נקודות.

אלא שהיה מפריע הרבה יותר אם היינו נכנעים בצורה אחרת. אם יש משהו שהיה קשה לראות מבארסה הזו כבר כל כך הרבה זמן, זה את הייאוש ואיבוד העשתונות במצבים כאלה, כזה שריסק אותנו סופית בקלאסיקו. דווקא במשחק המייאש לצפיה הזה, ראינו בעיקר אצל הצעירים והדם החדש יותר לחץ, יותר מהירות וניסיון לשבור את קו ההגנה הפסיכי של הבאסקים העקשניים. זה לא צלח אבל זה לפחות היה נראה כמו מאבק ולא כמו התבוסתנות המביכה אצל חטאפה והמתנות שכל הקבוצה חילקה שם לקוקורייה לקראת הסיום. בארסה ישבה על אלאבס עד השניה האחרונה. יש חצי עונה ויש חצי עונה – זה נכון שאת הבעיות שלנו צריך לתקן מהיסוד, אך אפשר לקוות להוציא מהעונה הזאת קצת יותר מהתחזיות האפלות של ליגה אירופית ודברים כאלה. מה צריך לקרות בשביל לחלום על המשך עונה נורמלי?

למנות את הבעיות שכן בשליטתו של קומאן זה די קל. החילופים המאוחרים והלא נכונים לעתים קרובות, הבחירה המשונה בסרג’י רוברטו בשני המשחקים האחרונים אחרי הופעה לא רעה כלל של דסט בקלאסיקו, השחיקה הבלתי אפשרית של מסי יותר מכולם, קל. אך בראש ובראשונה, בארסה נראית תקועה כל כך עם המערך הזה. אי אפשר לנסות לנהל משחק בצורה מסודרת, להיכנס בכוח דרך האמצע או להקשות בעזרת האגפים מול קבוצה מתגוננת כל כך כשיש כאוס כזה מקדימה – שני קשרים מותשים שלא מצליחים לעצור כל לחץ סביר נגדם, משהו שאמור לתפקד כקישור התקפי אך בפועל נראה יותר כשני קיצוניים, חלוץ שבין כה וכה אינו 9′ ומסי שגם זקוק לעזרה נוספת וגם איננו במיטבו כבר זמן מה מבחינת החדות, אולי גם מבחינת קבלת ההחלטות שלו. שוב, על הנייר זה נראה אטרקטיבי, בפועל חוזרים על כך שבוע אחר שבוע שעד כה זה מערך שבולם את בארסה ומקשה עליה יותר מאשר עוזר. בקיצור, יוחזר ריקי לאלתר.

אבל האם כל זה רלוונטי? אין ספק שהדבר הכי רע ולא בריא שקורה כעת, מגיע שוב מחוץ למגרש. דיבורים על פשיטת רגל שרק פוגעים עוד יותר במורל, איומים על השחקנים באם יסרבו לקצץ בשכרם ו-0 אחריות שההנהלה הקודמת כנראה תיקח בסוף. נראה כי השופרים העלובים ממשיכים לבכות את לכתו של ברתו ולהשחיר את עתיד הקבוצה. מלבד בכי על שיפוט אין להם הרבה תרומה וגם זו פייק תרומה. כך או כך, עם תיקו 1-1 מאכזב אצל אלאבס ועם אולי הפתיחה הגרועה בהיסטוריה של בארסה בליגה ואולי של ליאו מסי בפרט, ממשיכים ופותחים את נובמבר בהמתנה לתאריך לבחירות, בהמתנה לחורף ואיזשהם נסים ונפלאות בו, או שסתם מקווים שיש איזה מומנטום נסתר שאפשר להגיע אליו אחרי התחתית שבארסה מנסה לגעת בה בכל שבוע כמעט בערך. סליחה, כל כמה ימים…

אל הסגל נכנסו מארק אנדרה טר שטגן שקיבל אישור רפואי וינסה לחזור לכשירות מלאה לקראת משחק העונה מול אתלטיקו, אומטיטי שמתאמן חלקית יקווה לשוב בקרוב וסוף סוף קיבל התייחסות גם מרונאלד קומאן. קוטיניו ואראוחו פצועים, לא ישחקו מול בטיס בליגה בסופ”ש וגם לא יצאו לפגרת הנבחרות שלאחר מכן.

מה שלומך דינאמו קייב?

דינאמו קייב נהגה להיות חלק קבוע בשלב הבתים של ליגת האלופות לפני הרבה שנים. בעשור האחרון עשתה זאת פעמים ספורות בלבד. דיברנו בסיקור המשחק נגד פרנצוורוש על סרגיי רברוב, אגדת דינאמו קייב ומאמנה המצליח האחרון באמצע העשור החולף שכעת עבר אל ההונגרים ולמעשה במחזור האלופות האחרון פגש בקבוצת חייו (בתוצאה 2-2). תקופתו של רברוב בין 14-15 ו-16-17 בקייב הייתה מוצלחת וכללה 2 אליפויות רצופות לאחר 6 שנים ללא אליפות באוקראינה, הגעה אל רבע גמר הליגה האירופית והגעה לשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות לראשונה מאז חצי הגמר ההיסטורי של עונת 98-99 (הדחה מכובדת בשמינית הגמר מול מנצ’סטר סיטי). אז כאשר רברוב עזב, שחקנים כמו מיגל ולוסו, אלכס דרגוביץ’ ולוקאש תאודורצ’יק עזבו גם הם מה שהוביל לירידה ביכולת ולמספר עונות ללא תארים. תחת מחליפו של רברוב, אלכסנדר חצקביץ’, דינאמו בעיקר קרטעה ולמעשה לא לקחה אליפות מאז 2015-16 וזכתה בעונה שעברה אך ורק בגביע האוקראיני. כמו כן גם לא הייתה בליגת האלופות ב-3 העונות הקודמות והגיעה לא מעבר לשמינית גמר הליגה האירופית. זהו מצב ששיאנית האליפויות באוקראינה (28) לא רגילה אליו. חצקביץ’ פוטר לקראת תחילת העונה הקודמת ובמקומו, בהיעדר אלטרנטיבות שכן היה זה כבר אוגוסט, מונה אלכסיי מיכאיליצ’נקו המנהל הספורטיבי למאמן הקבוצה וכאמור, לא הצליח מעבר לזכיה בגביע. הוא פוטר ביולי ומחליפו, מיודענו מירצ’ה לוצ’סקו.

כמה מאמנים שפגשו בבארסה ב-3 קבוצות שונות אתם מכירים? הנה אחד לפניכם שעומד להיות כזה. מירצ’ה לוצ’סקו הרומני ממש לא זר לבארסה. פגשנו בו ראשית בעונת 01-02 בשלב הבתים כשאימן את גלטסראיי (1), אך עיקר היריבות עמו היא ב-4 מקרים שונים (!), כולן כמאמן שחטאר דונייצק (2). ראשית בשלב הבתים של 04-05, שנית בעונת הטריפלט הראשונה, אז זכור לנו שער הניצחון המאוחר של ליאו מסי והטענות החריפות של לוצ’סקו לאחר המשחק עם פפ שעומד ברקע ולא בטוח כל כך מה להגיב. מאוחר יותר, מול אותה שחטאר בארסה תקטוף גם את אחד מ-6 תאריה ההיסטוריים עם השער המפורסם של פדרו בגמר הסופרקאפ האירופי ולבסוף, ההצגה הנפלאה מול האוקראינים ברבע גמר האלופות של בארסה הטובה בכל הזמנים, עונת 10-11. כעת לוצ’סקו הבלתי נגמר בן ה-75, ששבר הרגע את שיא המאמן המבוגר ביותר בהיסטוריה שאימן משחק בליגת האלופות (שבר אותו נגד יובנטוס), פוגש שוב את בארסה והפעם כמאמנה של דינאמו קייב (3) – יריבתנו הבאה.

לוצ’סקו עזב את שחטאר דונייצק אחרי תקופה היסטורית בה זכה ב-8 אליפויות, 6 גביעים וכן בגביע וופ”א האחרון של 08-09 לפני המעבר לליגה האירופית. התחנה הראשונה שלו הייתה זניט אליה הגיע לעונת 16-17 אך פוטר כעבור עונה אחת לאחר שכשל במאבק האליפות וקריטי מכך, כשל מלסיים במקום שיביא את זניט לזירה האירופית. משם עבר לוצ’סקו לאמן את נבחרת טורקיה וגם שם לא צלח כשכשל להעפיל למונדיאל 2018 ובליגת האומות גם כן. לבסוף עזב את התפקיד כבר ב-2019. העונה הגיע לדינאמו קייב אי שם ביולי, אבל 4 ימים לאחר מכן הוציא את ההודעה הבאה: “אני לא יכול לקבל את זה שהאוהדים שלנו פועלים בניגוד לאינטרס של המועדון. לצערי, החלטתי להפסיק את שיתוף הפעולה עם דינאמו קייב. אני מודה לנשיא איגור סורקיס ועל ההצעה, אבל זה בלתי אפשרי עבורי לעבוד בסביבה עוינת בעיקר מצד האולטראס ובלעדיהם, אותם המועדון צריך בזמנים האלה”. הייתם חושבים שאוהדי שחטאר הם אלה שזעמו על המינוי של לוצ’סקו למאמן היריבה המרה אחרי תקופה אגדית אצלם, אולי הם בהחלט זעמו, אבל הזעם הבולט יותר היה של הגרעין הקשה של אוהדי דינאמו שטענו כי “המינוי של לוצ’סקו, שדיבר לא פעם בצורה לא מכבדת על דינאמו (כמאמן שחטאר), זו יריקה בפני אוהדי דינאמו קייב”. אני מניח שאתם יכולים לדמיין סיטואציה היפותטית זהה אצלנו… בכל מקרה, הנשיא איגור סורקיס ניסה לעשות סולחה בין הצדדים וטען שהוא “מקווה שהאוהדים ילמדו להעריך את לוצ’סקו בהתאם לתוצאותיו”.

מאחר והאליפות כבר הייתה שייכת לשחטאר, לוצ’סקו הגיע באופן מכוון כאמור כבר ביולי עבור מטרה אחת שלא אבדה עוד – להחזיר את דינאמו קייב אל ליגת האלופות לקראת שלב המוקדמות השלישי שנערך רק באמצע ספטמבר (!). כאמור, דינאמו קייב בלי תואר האליפות כבר 4 עונות ואל שלב הבתים העונה הגיעה כסגנית האלופה שם פגשה את אלקמאר, כמובן במתכונת של משחק אחד, אותה ניצחה 2-0 (רודריגס, שפארנקו). בשלב הפלייאוף, בשני משחקים, רמסה את גנט עם 2-1 במשחק הראשון בבלגיה (סופריאה, דה פניה) ו-3-0 בבית (בויאלסקי, דה פניה, רודריגס).

לוצ’סקו משחק לרוב במערך 4-3-3 כששני הקיצוניים תומכים יותר בקישור. אין לדינאמו שמות מוכרים מדי, זאת לאחר שכאמור שמות מוכרים יותר עזבו את האוקראינים בשנים האחרונות והביאו לתחילתו של פרויקט ניקוי אורוות והסתמכות על שחקני בית ושחקנים מקומיים – כך 6 בלבד מהסגל הם אינם שחקנים אוקראינים. את העונה המקומית פתחה דינאמו נהדר וכעת היא מובילת הליגה עם 4 נק’ הפרש, 6 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-0 הפסדים. בליגת האלופות פתחה את העונה מול יובנטוס במשחק בו ניסתה להקשות על אלופת איטליה בכל כוחה, אך לבסוף הפסידה 2-0. מול פרנצוורוש במחזור השני, כאמור קבוצתו של האקס רברוב, סיימה ב-2-2 דרמטי אחרי שכבר הובילה 2-0 בהונגריה (ציגנקוב, דה פניה) ובעטה בדלי בדקה ה-90.

הנה ההרכב שפתח מול יובנטוס:

בושאן.

קדזיורה, זבארני, מיקולנקו, קרבאייב.

שפארנקו, סידורצ’וק, בויאלסקי.

ציגנקוב, סופריאה, דה פניה.

על הסגל וההרכב המשוער של דינאמו קייב באופן כללי קשה לדבר כרגע מסיבה מובנת. זהו ההרכב שפתח כבר בשלב המוקדמות וכן מול יובנטוס במחזור הראשון, אבל כפי שיכלתם להתעדכן לקראת המשחק, 9 שחקנים מהסגל התבררו כחיוביים לקורונה מה שמשאיר 13 שחקני סגל פעילים עבור המשחק. 4 מהשחקנים החיוביים הללו, למעשה, הם שחקני הרכב קבועים עבור לוצ’סקו, המסומנים למעלה, כך שדינאמו תיאלץ להסתדר ללא שוערה, בלמה, מגנה ושני קשריה. אגב, סרגיי סידורצ’וק הקשר האחורי וקפטן הקבוצה אשר מסומן למעלה איננו חיובי לקורונה אך הוצהב פעמיים מול פרנצוורוש ויחמיץ את המשחק הערב. 5 השחקנים החיוביים הנוספים שלא מופיעים בהרכב למעלה הם: דניס בויקו, טודור בלוטה, מיקל דוילונד, גאורגי ציטאישווילי ודניס גרמש. אגב 2 – בנוסף לשחקנים, עוזר המאמן אמיל קאראס ועוד 4 חברי צוות נמצאו חיוביים אף הם. אגב 3 – עוד שחקן פצוע עבור האוקראינים בלי קשר הוא ולודימיר קוסטביץ’ המגן השמאלי שנפצע רק לפני שבועיים.

קשה לשער איזה הרכב יעלה לוצ’סקו נגד בארסה. אין ספק ש-4-3-3 לא נראה כאן היות והוא ייאלץ לעלות לשחק עם שחקני נוער ואם לא די בכך, שני שועריו הראשונים (בושאן ובויקו) ייעדרו. הנה בכל זאת הרכב אפשרי שיוכל לעלות:

נשצ’רט.

קדזיורה, זבארני, שבאנוב, פופוב.

ציגנקוב, אנדרייבסקי, בויאלסקי.

רודריגס, סופריאה, דה פניה.

במפגשי העבר:

שוב נזכר בטיול ההיסטורי הקצר שעשיתי בסיקור לקרת פרנצוורוש עם המאמן סרגיי רברוב והמרורים שהאכיל אותנו ביחד עם אנדריי שבצ’נקו אי שם בסוף שנות ה-90. ואכן, למרות שההיסטוריה המעניינת בין דינאמו קייב לבארסה נוטה לטובתנו לחלוטין, הרי שאוהדים שזוכרים תמיד יחשבו על לחפש עוד ועוד נקמה על המבוכה הרבה של אז. כך או כך, בארסה צועדת אל עבר מפגשים 11 ו-12 מול דינאמו קייב (!), מספר עצום של מפגשים יחסית לקבוצה שלא נמצאת באחת הליגות הגדולות. 8 מתוך 10 המפגשים שלנו עם האוקראינים עד כה הם בליגת האלופות, הרוב במתכונת החדשה של המפעל ורובם בשנות ה-90, 4 עונות שונות שבהן בארסה ודינאמו קייב נלחמות אחת בשניה ולא, זה מעולם לא היה קל.

רבע גמר גביע המחזיקות 90-91: בארסה שזכתה בגביע המנוח הזה לפני כן בעונת 88-89 עם קרויף בעונתו הראשונה כמאמן כשלה לעשות זאת בעונות הבאות אך בעונה הזו עם הדרים טים שמתחילה להתחבר ולהיראות כמו הקבוצה האלופה שהייתה, קיוותה ליותר. אחרי מעבר קל דרך פראם רייקיאוויק האיסלנדית (!) בשמינית הגמר, חיכתה לה דינאמו קייב הקשוחה שהייתה מלאה בשמות די אלמוניים. במשחק הראשון בקייב, בקור של 3 מעלות בערך, בארסה שלטה במשחק וכבשה ראשונה משער של חוסה מאריה באקרו הגדול. אחרי שוויון מפתיע של סרגיי זאייץ, הגיע אורבנו אורטגה, שחקן בית של אספניול שעבר לבארסה בתחילת שנות ה-80, היה שם במשך כמעט עשור במדינו אך לא הרבה לשחק ולהשפיע למעט הרגע הזה (ועזב בחזרה לאספניול בעונה הבאה) בו החזיר את היתרון. חריסטו סטויצ’קוב בן ה-25 בעונתו הראשונה בקבוצה כובש בפנדל את ה-3-1, אולג סאלנקו מצמק ל-3-2 וכך נגמר המשחק הנהדר הראשון. בגומלין הדרמטי האוקראינים חלמו על מהפך עם 1-0 אחרי 60 דקות, אלא שגיז’רמו אמור השווה ל-1-1 בתוספת הזמן ובארסה המשיכה במפעל עד לגמר בו הפסידה 2-1 למנצ’סטר יונייטד.

שלב הבתים בגביע אירופה 91-92: כבר בעונה לאחר מכן בארסה אלופת ספרד פוגשת שוב את דינאמו קייב במסגרת גביע אירופה בפעם האחרונה לפני שיתחלף אל ליגת האלופות בעונה הבאה. אחרי שני שלבים ראשוניים בהם הדיחה את האנסה רוסטוק ואת קייזרסלאוטרן עם אותו נס של באקרו, הוגרלה בארסה לבית ב’ ממנו תגיע גם לגמר. באותו בית הייתה דינאמו קייב עדיין עם החלוץ המצטיין אולג סאלנקו, אך לא יכלה מול הדרים טים בשיאה. 2-0 באוקראינה (סטויצ’קוב, סלינאס) ועוד 3-0 בקאמפ נואו (צמד לסטויצ’קוב, שוב סלינאס) ובארסה המשיכה בקלילות מראשות הבית לגמר בלתי נשכח מול סמפדוריה בו זכתה סוף סוף בתואר אחרי 2 גמרים מאכזבים בעבר. היסטוריה.

סיבוב ראשון בליגת האלופות 93-94: שוב דינאמו קייב, 3 עונות מתוך 4 שבארסה פוגשת באוקראינים והפעם לקראת המפגש המאתגר ביותר. אחרי הדחה מאכזבת בשלב שמינית הגמר בעונה הקודמת מול צסק”א מוסקבה, בארסה עם רומאריו קיוותה לחזור לפסגה ופגשה בסיבוב הראשון (שלב 32 הקבוצות) את דינאמו קייב, הפעם עם סרגיי רברוב בן ה-19 (!!!) שפותח. במשחק הראשון בארסה השאננה מצאה את עצמה בפיגור 3-0 עד הדקה ה-55 כשרק פנדל של רונאלד קומאן מצמק ל-3-1 דקה אחרי השער השלישי של ויקטור לאוננקו. בגומלין הדרמטי בקאמפ נואו בארסה פתחה בסערה והפעילה את יתרון שער החוץ שלה כשעלתה ל-2-0 כבר לאחר 20 דקות עם שער גדול של לאודרופ אחרי השארת כדור מבריקה של רומאריו ושער של באקרו אחרי מהלך כדורגל עילאי. רברוב מנצל טעות הגנתית קשה ומבקיע גם הוא שער חוץ יקר עבור האוקראינים, אך במחצית השניה באקרו נוגח את השלישי ולפני שהמשחק הולך להארכה, 20 דקות לסיום, שוב קומאן מגיע להצלה וכובש בבעיטה חופשית, איך לא, את הרביעי הענק ששולח את בארסה לשלב הבא, 4-1 בסיום. בארסה כזכור תגיע עד הגמר ועם אותה שאננות רצחנית אופיינית, תובס באתונה 4-0 מול מילאן של קאפלו.

שלב הבתים בליגת האלופות 97-98: בארסה עם ריבאלדו בעונתו הראשונה במועדון אמנם לקחה אליפות בספרד, אבל זו בפירוש לא הייתה העונה שלנו באירופה. הוגרלנו לבית עם ניוקאסל, פ.ס.וו ודינאמו קייב, סיימנו אחרונים בבית עם ניצחון אחד ו-14 ספיגות. השיא השלילי הגיע מול הגרסה הטובה בהיסטוריה של דינאמו קייב עם סרגיי רברוב, אנדריי שבצ’נקו הצעיר, לוז’ני, מקסימוב ועוד. רברוב ושבה עשו מה – שהם – רוצים מול בארסה האומללה של ואן חאל, עם רוד הספ בשער, עם רייזיחר ופרננדו קוטו בהגנה, עם קישור בראשות סלאדס ואוסקר ועם ג’יובאני בהתקפה… פיגו וריבאלדו לא יכלו לעשות הרבה. לא יכלנו לקוות לאחרת. הרבה לפני שבאיירן עשתה לנו 7-0 ב-2013, דינאמו קייב כבר עשתה זאת עם 3-0 בביתם (רברוב, מקסימוב, קליטבינצב, הספ גם קיבל אדום וזה יכל להיגמר גרוע יותר) וה-4-0 המפורסם והמביך בקאמפ נואו עם שלושער של שבצ’נקו והמסמר האחרון של רברוב. שוב. דינאמו תמשיך להישג הכי גדול שלה בהיסטוריה, חצי גמר ליגת האלופות בעונה לאחר מכן בה הוציאה מהפינאליסטית באיירן מינכן תיקו 3-3 ביתי אך נכנעה לבסוף עם 1-0 קטן והודחה עם המחמאות בלבד.

שלב הבתים בליגת האלופות 09-10: פאסט פורוורד ארוך אל צמד המפגשים האחרונים שלנו מול דינאמו קייב, האחרונים ב-20 פלוס שנים האחרונות. עידן אחר לחלוטין, דינאמו קייב לא עברה את שלב הבתים בליגת האלופות מאז עונת 98-99 וירדה ממעמדה שגם אז היה כנראה חד פעמי, מכובד ככל שיהיה. רק מה, עדיין יש שבצ’נקו! שבה האגדי פתח בשני המשחקים מולנו עונות ספורות לפני שפרש סופית. בארסה אלופת אירופה מגיעה למשחק הראשון נגד האוקראינים בלי הנרי, עם קייטה בהרכב ועם יאיא טורה שכבר אז בספטמבר החל תהליך החלפתו ההדרגתי בסרג’י בוסקטס (אז עלה מהמחליפים). גם זלאטן איברהימוביץ’ עלה בהרכב וחיפש שער ראשון במפעל במדינו. עם זאת, הראשון לכבוש כמובן היה הפרעוש בשער ממזרי אופייני בו מצליח למצוא מרווח לבעיטה מדויקת להפליא בין 3-4 שחקנים שסובבים סביבו. את השני כובש פדרו הענק בקילריות שיא. במשחק באוקראינה, אנדריי שבצ’נקו מבשל למילבסקי שער יתרון מפתיע אחרי 2 דקות, אבל בחלוף חצי שעה צ’אבי מצליח להשוות בדחיקה לרשת מבישול של אבידל. ושער היתרון והניצחון? מסי. אבל לא סתם שער, שער נפלא מבעיטה חופשית ולא סתם שער מבעיטה חופשית, שערו השני בסך הכל בקריירה מבעיטה חופשית אך זו רק מבחינה טכנית. מבחינה מעשית, זהו שערו הראשון הישיר מבעיטה חופשית שכן שערו הקודם היה אותו שער ממזרי ב-6-1 על אתלטיקו ב-2009 כשאתלטיקו לא מוכנה לבעיטה ומסי כבר מסובב את הכדור לתוך שערו של גרגורי קופה המתוסכל.

ובסך הכל מול דינאמו קייב: 10 מפגשים, 6 ניצחונות, 3 הפסדים, תוצאת תיקו 1. סך של 18 כיבושים אל מול 15 ספיגות.

ומה לגבי מדד מסי? שחטאר דונייצק ודינאמו קייב הן שתי הקבוצות האוקראיניות היחידות שבארסה פגשה בכל ההיסטוריה. מול שתיהן למסי יש 5 שערים ב-7 הופעות: 3 שערים מול שחטאר ב-5 הופעות ובמקרה הרלוונטי אלינו, מול דינאמו קייב, 2 שערים ב-2 הופעות.

תומריק בלום

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023