ממפיס דפאיי: כרוניקה של כישלון ידוע מראש?

טור אורח של האוהד אודי. מזכירים לכם שתמיד נשמח להעניק לכם במה במידה והטור שלכם עומד בסטנדרט הכתיבה של העמוד.

ממפיס דפאיי // סינדרום של כישלון ידוע מראש? 📝



בואו נדבר רגע על ממפיס דפאי. ראשית, אתחיל ואומר שממפיס שחקן נהדר, ולכתוב בטור הזה אין שום כוונה להוריד מאיכויותיו כשחקן.
אתחיל מהשורה התחתונה – לדעתי, ממפיס לא מתאים לברצלונה. לא כל שחקן, איכותי ככל שיהיה, מתאים לסגנון משחק של ברסה, או מתאים לשחק סביב השחקנים בברסה.

אקפוץ שנתיים אחורה, קיץ 2019. אחרי סיום עונה מר, שסמלו הוא הקריסה באנפילד, גריזמן חותם בקבוצה. יש שיגידו החתמה שתקח תשומת לב מברתומיאו, יש שיגידו החתמה של שחקן שיבקיע את הגול החשוב שלא השכלנו להבקיע באנפילד.

בפועל, תוך כמה משחקים בודדים (ואפילו לפני משחק הבכורה), יכולנו להבין ששחקן כמו גריזמן, שרגיל שהכל עובר דרכו, ורגיל לנהל את משחק ההתקפה של קבוצתו, מתקשה מאוד לשחק עם מסי. אם הוא משחק בעמדתו הרגילה, הוא ומסי דורכים אחד לשני על הרגליים. אם הוא משחק בכנף, הוא מסורס כי אין לו את האיכויות הנדרשות כדי להיות שחקן כנף פותח בברצלונה.

זאת תחושתי עם ממפיס. שחקן עם מפת חום כמו זו שמצורפת, שרגיל גם בקבוצתו וגם בנבחרתו להוביל את ההתקפה, עלול להתקשות מאוד בברצלונה, כמו גריזמן. אך יש שיגידו שההשוואות האלה לא נכונות, הרי לממפיס יש דריבל הרבה יותר טוב, והוא יותר מהיר. בנוסף, הוא ימני, ככה שיכול לחתוך לאמצע משמאל ולהיות באיזור שיותר נוח לו.

אז אכן, יש הבדלים ביניהם. לפני כן, אקפוץ לינואר 2018, הפנטזיה של אוהדי ברצלונה, ״היורש של ניימאר״, מגיע לקמפ נואו. וולקאם קוטיניו. נוציא את חצי השנה הראשונה שהיה טוב במערך 4-4-2 האפור של מיודענו הצנון, קוטיניו היה רע מאוד בעונת 18/19, כאשר שיחק בכנף במערך 4-3-3 (ועוד היה לידו חלוץ 9).

בניגוד לגריזמן, קוטיניו ודפאי מאוד מזכירים אחד את השני. לשניהם יש דריבל איכותי קרוב לרגל, יצירתיות, ולא מספיק מהירים כדי לשחק באגף. לכן, איזור המחיה שלהם הוא בין אגף שמאל למתחת לחלוץ, אפשר לומר על האלכסון בין הקשר האחורי של היריבה למגנה הימני. אפשר להשוות בין מפות החום שלהם (ממפיס בליון, וקוטיניו בחצי שנתו האחרונה בליברפול), ולראות שכמעט שיחקו את אותה עמדה (דווקא קוטיניו, נראה יותר אגף שמאל מממפיס). בנוסף, אפשר להשוות בין עוד נתונים סטטיסטים ביניהם.

חצי שנתו האחרונה של קוטיניו בליברפול (תחילת עונת 17/18, עד ינואר שעבר לברסה), אל מול שנתו האחרונה של ממפיס בליון:
⬅️ משחקים: קוטיניו 14, ממפיס 37.
⬅️ שערים: קוטיניו 7 (0 פנדלים), ממפיס 20 (8 פנדלים, לזכור שלא יבעט בברסה)
⬅️ בישולים: קוטיניו 6, ממפיס 12.
⬅️ מעורבות בשער למשחק: קוטיניו 0.93, ממפיס 0.65.
⬅️ מסירות מפתח למשחק: קוטיניו 2.9, ממפיס 2.6.
⬅️ דריבלים מוצלחים למשחק: קוטיניו 2.8 (ב65% הצלחה), ממפיס 2.1 (50%).

אפשר לראות שקוטיניו טוב בכל פרמטר, והם שיחקו גם על אותה משבצת. הם באותו סגנון, שחקנים שאוהבים את הכדור אצלם ברגל, ולכן פחות יבואו לידי ביטוי לצד מסי. בנוסף, קוטיניו שיחק בליגה האנגלית, וממפיס בצרפתית. אם קוטיניו לא השתלב בברסה, מה יקרה עם ממפיס?

קודם כל, צריך לזכור שממפיס מגיע בחינם. שחקן עם איכויות כאלה בחינם יכול להיות נהדר במצבים מסוימים.

הבעיה הגדולה ביותר, היא שכולנו למדנו מה קורה שקומאן נתפס על שחקן (בטח שהוא רכש מובהק שלו), דבר שלמרות שממפיס הגיע בחינם, יכול לפגוע בקבוצה ולעכב את ההתפתחות של אנסו פאטי ושאר הצעירים המוכשרים… בנוסף, יש לנו עוד את גריזמן, דמבלה ואגוארו בקבוצה, שלא נדבר על קויאדו וטרינקאו.

מה דעתכם?

טור אורח

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023