מסיבת העיתונאים הראויה והמלאה של צ’אבי

מסיבת העיתונאים הראשונה של צ’אבי כמאמן ברצלונה:

“אני מאוד נרגש. זאת המילה. מחר אנחנו מתחילים במסע. אני שוב בבית. אנחנו בסיטואציה קשה, אבל יש לנו את האמביציה. אני אסיר תודה על האמון של המועדון”.

“לשחקנים אני רוצה להעביר חיוביות, שאפתנות ובעיקר תובענות. אנחנו צריכים לדרוש מצוינות”.

“קבלת הפנים שהאוהדים העניקו לי שווה הרבה עבורי, יש לזה משמעות גדולה. המסר שלי אליהם זה שאנחנו צריכים אותכם עכשיו יותר מתמיד בסיטואציה הקשה הזאת”.

“יש לי רעיונות ברורים. תובענות, עבודת צוות קבוצתית… באופן כללי, רעיון ברור של המשחק, אנחנו צריכים להעביר אותו אל השחקנים ולהצליח לשכנע אותם”.

“אם משווים אותי לגווארדיולה זו כבר הצלחה. הוא המאמן הטוב ביותר בעולם בשבילי. הוא המאסטרו והמודל לחיקוי שלי”.

“אנחנו מודאגים מהמחלקה הרפואית. אנחנו צריכים לעשות סדר ולראות מה הבעיה והיכן היא נמצאת. ננסה לגרום לשחקנים להיות כשירים כמה שיותר זמן שאפשר. עדיין נשארו דיבורים עם הנשיא בנושא, אבל את הבעיה הזאת צריך לפתור”.

“דברים הלכו טוב מאוד עבורנו כשהיו כללים בחדר ההלבשה. בלי כללים, זה היה רע”.

“אנחנו כבר חושבים על אספניול. נתכונן כדי לנצח. להיות בבארסה זה אומר לנצח. נעבוד קשה מאוד, יש דרישות גדולות שהתוצאות יגיעו. אנחנו מאוחדים וזה פרויקט לטווח הבינוני-ארוך”.

“היו לי הרבה מאמנים טובים בקריירה: קרויף, ואן חאל, גווארדיולה, רייקארד, לואיס אנריקה… למדתי דברים מכולם ואנסה להשתמש בזה”.

“הכוונה היא להחזיר שחקנים מפציעות ולחתור כולם לאותו כיוון. יש הרבה סוגיות לדבר עליהן. ננסה להעביר את הרעיונות מוקדם ככל האפשר כדי שהשחקנים יבינו את זה ויהיו מסוגלים להתחרות כבר נגד אספניול”.

“אנחנו רוצים ללחוץ גבוה, לחטוף את הכדור בחצי של היריב, להיות אינטנסיביים, לתקוף. אנחנו רוצים קבוצה שתשאיר את הנשמה על המגרש”.

“מסי הוא חבר שלי. יש לנו יחסים נהדרים. ליאו כתב לי כדי לאחל לי בהצלחה, התבדחנו קצת… הוא מדהים, אבל כרגע הוא כבר לא כאן, כמו שרונאלדיניו ואטו לא. אנחנו צריכים לחשוב על העתיד, אי אפשר להתרכז בשחקנים שכבר לא נמצאים בבארסה”.

“אנחנו מדברים על הרבה דברים ואחד מהם זה חלון החורף. יש לנו קיצוניים טובים, אנחנו צריכים להחזיר את השחקנים מפציעות, לראות איפה אנחנו עומדים עם אנסו… אני רוצה לשחק עם אגפים”.

“כאן לימדו אותי שכשאתה עושה תיקו או מפסיד זו הלוויה. כשאתה לא מנצח יש השלכות”.

“כמו שאמרתי, אנחנו הולכים לבחון את העניין של שוק ההעברות ביחד עם המועדון ונחליט. זה עדיין מוקדם, אבל נעבוד כדי לשפר את הקבוצה. כל חלון העברות מהווה הזדמנות, תמיד”.

“דמבלה, אם הוא מוכן היטב, יכול להפוך לטוב בעולם בעמדתו. עוסמאן צריך לעבוד הרבה, יש לו את הפוטנציאל והאיכויות כדי לעשות את ההבדל בבארסה ולהפוך לכוכב עולמי. אבל בשביל זה הוא חייב להיות יציב”.

“הארכת החוזה שלו היא בהחלט אחת מהעדיפויות שלנו”

לאפורטה צוחק: “אני מבין”

“היו פציעות, וזה טבעי, אבל עכשיו כבר יש יותר מדי מהן. אנחנו צריכים לחזק את המניעה, את הכוח, את העבודה… ולראות אם הם התאמנו מספיק טוב עד עכשיו – דבר שאני לא יודע”.

“לאפורטה הוא הנשיא הטוב ביותר שאי פעם היה למועדון הזה. כשהוא התקשר אליי לא היו לי ספקות. זה נראה שההנהלה שלו היא יוצאת דופן”

למה לא חזרתי מוקדם יותר? “בארסה הגיעה לפגוש אותי פעמיים, בינואר ובקיץ 2020. לא הרגשתי שזה זה. וידעתי שיש בחירות באמצע”.

“השחקנים שאני מכיר הכי טוב הם למעשה בדיוק השחקנים שאדחוף הכי הרבה והכי רחוק. אני מכיר אותם, אני מכיר את החוזקות שלהם ואת נקודות החולשה שלהם. עבורי, זה יתרון. אני מכיר את ג’רארד, בוסקטס, אלבה, טר שטגן וסרג’י רוברטו בצורה מושלמת”.

“הדרך הכי טובה לנצח היא לשחק היטב. כל הדרכים לנצח הן מכובדות בפני עצמן, אבל הדרך שלנו היא לשחק טוב, זה ה-DNA של בארסה, עם הסגנון בו זכינו בהכל בבארסה וגם עם הנבחרת”.

נבחרת ברזיל רצתה אותי כמאמן? “כן, זה נכון. דיברתי עם ההתאחדות הברזילאית אחרי המונדיאל על לקחת את הנבחרת אחרי טיטה. אבל סירבתי כי החלום שלי היה להגיע לבארסה”.

השחקנים הצרפתים? “הם מתחילים מאפס, כולם, ואני בונה עליהם כמו כל השחקנים בבארסה. אני לא יכול להגיב על אומטיטי ולנגלה. הם מתחילים מאפס ואנחנו הולכים לראות אותם”.

“קראתי שאומרים שאני לא רוצה לאמן שחקנים מסוימים כי הם חברים שלי. למעשה, דווקא בגלל שהם חברים שלי אהיה יותר קפדני איתם ואדרוש מהם יותר. אני יודע איך להתנהל בנושא הזה”.

“ברצלונה היא המועדון הקשה ביותר בעולם, כי אתה חייב לנצח ולעשות את זה בצורה משכנעת. אנסה להחזיר את הרצון לשלמות ומצוינות”.

מי המנהיג? “אני לא מאמין במנהיג ספציפי. אנחנו, הצוות, צריכים להנהיג, אבל אחר כך צריכים להיות גם כמה מנהיגים אחרים. מסי היה המנהיג שלנו על המגרש, אבל בחדר ההלבשה הוא היה יותר שקט. לכל אחד צריך להיות תפקיד, צריכים להיות סוגים שונים של מנהיגות ולהשיג איזון”.

“המגן הראשון שלי הוא שחקן ההתקפה, ושחקן ההתקפה הראשון שלי הוא השוער. בפילוסופיה של קרויף, הכל תלוי בכולם כדי להצליח”.

“כבר שוחחתי עם הקפטנים של בארסה והאמת היא שיש לי יחסים טובים איתם. הם יהיו משמעותיים מאוד מבחינה של לשמש דוגמה ולסמן איך צריך לעשות את הדברים”.

“יותר מסגנון המשחק, מה שאני רוצה זה המודל: ללחוץ, לדחוף, לא לחכות. להחזיק בכדור, לשלוט, להיות דומיננטיים, לייצר יותר מצבים מהיריבה”.

“הדבר הראשון לעשות זה להציב סטנדרטים, לשים כללים בקבוצה הזאת ולדבר על כבוד וערכים. ואחר כך שאר הדברים יגיעו, אפשר יהיה לדבר על טקטיקה, נראה איך נתקוף, איך נגן, אבל בעיניי, קודם כל צריך להציב כללים. זה יהיה הדבר הראשון”.

“כל משחק כאן הוא כמו מבחן בגרות, ואתה תמיד צריך להוציא 100”.

“הביצועים הנהדרים של שחקנים מאוד צעירים כמו גאבי, ניקו, באלדה… זה מפתיע שהם ברמה כל כך גבוהה בגיל כה צעיר, במיוחד במקרה של גאבי ומה שהוא עשה בנבחרת הלאומית בגיל 17. יש לנו דור נהדר של שחקנים צעירים, אולי מהטובים באירופה ואנחנו צריכים לנצל את זה”.

“אני כאן כדי לעזור לשחקנים צעירים ולנסות לתת להם את הכלים כדי לעשות את הטוב ביותר שלהם. הם צעירים והם צריכים להיות שמחים. חוץ מגאבי וניקו יש את ריקי, פדרי, אנסו, מינגסה, אראוחו… אני לא רוצה לשכוח אף אחד, אני חושב שזה דור טוב מאוד ואנחנו צריכים לעזור להם להשיג יציבות”.

ויסקה צ’אבי!

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023