מסיבת העיתונאים של צ׳אבי לפני ויאריאל

מסיבת העיתונאים של צ׳אבי לפני ויאריאל, שוב עונג גדול לשמוע אותו

״ויאריאל היא קבוצה יותר התקפית מאספניול ובנפיקה, שהגנה מאחור. הם בדרך כלל לוחצים גבוה ורוצים את הכדור. מדובר בקבוצת צ׳מפיונס. זה יהיה משחק קשה על מגרש קטן, מאוד מאוד מורכב״.

״אני שמח בהרבה מובנים, במשחק האחרון הגנו היטב עם משחק לחץ טוב אחרי איבוד כדור. ניצחנו בקרבות של אחד על אחד וזה מראה על גישה והקרבה. ברמה האסטרטגית גם עבדנו טוב. בהתקפה אנחנו צריכים להעז יותר. יש פעמים שאנחנו מגיעים למצב והולכים לצדדים במקום ללכת פנימה. זה קורה לנו כי אנחנו משחקים עם כדורגלנים מאוד צעירים, זה נורמלי. אנחנו צריכים להעז יותר״.

על ד״ר פרונה: ״אני מעריך את מה שהצוות הרפואי עשה עד כה אבל ד״ר פרונה לא היה צריך לעזוב, זאת הייתה טעות גדולה, הוא הרופא הטוב ביותר שהיה לבארסה. אני רוצה להקיף את עצמי באנשים שאני בוטח בהם. בשבילי הוא חלק בלתי נפרד״.

על אנסו פאטי: ״ההחלמה שלו מתקדמת היטב. הוא מרגיש טוב, התחיל עכשיו לרוץ. אנחנו צריכים להיות זהירים, נראה אם נסכן אותו נגד באיירן. דמבלה נגד בנפיקה לא היה ב-100 אחוז ועשה מאמץ עילאי כדי להכנס. ננסה לעשות את אותו דבר עם אנסו, זה תלוי באיך שהוא ירגיש. אנחנו כמובן לא רוצים לאבד אותו שוב בגלל פציעה״.

על העתיד של דה יונג, פדרי, ניקו וגאבי: ״הם שחקנים שמסוגלים לעשות את ההבדל. הם לא למכירה, נהפוכו. אף אחד לא ימכר״.

משחק החוץ הראשון שלו כמאמן בארסה: ״זה יהיה מאוד חשוב לנצח על מגרש קשה מול יריבה ישירה. ויאריאל תלחם איתנו על מקום בליגת האלופות, אנחנו במצב חירום בו צריך לנצח כל משחק״.

על תחושות האופוריה: ״אני לא יודע. כל אחד אומר מה שהוא רוצה ואני מכבד זאת. אני שמח כי אני רואה שהקבוצה עובדת, במיוחד מבחינה הגנתית, בלחץ אחרי איבוד כדור. יש שיפור בערכים. אנחנו צריכים להשתפר מקדימה, להעז יותר. להבין את הדאבל פס, להגיע לרחבה. אנחנו מתאמנים קשה על זה ברמה הקבוצתית והאישית. באופן כללי אני מאוד מרוצה. בארסה צריכה להיות הדומיננטית במשחק והצלחנו להשיג את זה. כעת זה צריך להיות במשך 90 דקות וכמובן לנצח״.

על ריקי פוץ׳: ״הוא עוד אחד בסגל ואנחנו בונים עליו. הוא יקבל הזדמנויות בוודאות. ריקי הוא שחקן עם כישרון טבעי והוא חייב להיות חשוב עבורנו, כמו גאבי, ניקו ודה יונג״.

על דמבלה: ״הוא בסדר. אנחנו צריכים להיות זהירים. נגד בנפיקה הוא לא היה ב-100 אחוז והוא הראה הקרבה יוצאת דופן. מחר נחליט ונראה איך הוא מרגיש, אבל צריך לשמור עליו״.

החוזה של דמבלה: ״הייתה לי שיחה אישית איתו והבהרתי לו שהוא חשוב מאוד לפרויקט שלי לטווח ארוך. זה תלוי בו, הוא אמר לי שהוא שמח, אני מקווה שיחדש. הוא שחקן שמסוגל לייצר הבדל בשנים הקרובות״.

על אפקט צ׳אבי: ״אני לא יכול לחזות את העתיד, אבל כבר אמרתי שאני מאוד מרוצה מה 2-3 שבועות האלה. אני רואה גישה מצוינת ונכונות. התחושות טובות אבל אנחנו צריכים לנצח, אנחנו במסלול הנכון, אני רואה קבוצה טובה. מה שחסר זה להעיז יותר. בסופו של דבר, כל המאמנים תלוים בתוצאות״.

על רכש אפשרי של ארתור קבראל: ״יש ספקולציות שיוצאות ונכנסות כל יום, אני לא יכול להתייחס לשמות. נראה אם נחזק את עצמנו או לא. כל חלוץ שיכול לספק את הדרישות שלנו, יכול להגיע״.

״עמדת הקיצוני היא מורכבת. זה הכל או כלום. אתה יכול לעשות חצי שעה של כדורגל מטורף ואז לקבל שעה של מאבקים. זאת עמדה עם אספקטים פסיכולוגיים״.

על אומטיטי ולנגלה: ״הם מתאמנים קשה ומראים דוגמא לאחרים. מגיע לכל אחד לשחק, לא רק להם. יהיו מקרים שבהם היחס שלי לא יהיה הוגן, אבל כל שחקן ראוי וישחק בשלב כלשהוא. לנגלה שיחק נגד בנפיקה בגלל שהוא ענה על הפרופיל שהיינו צריכים״.

על ביטחון של השחקנים מול השער:״ אני מנסה להעביר להם שהם צריכים להעז. אם לא תנסה, לא תכבוש שער, זה קרה גם לי. שום דבר לא יקרה אם נאבד את הכדור, אנחנו נשיג אותו שוב״.

שחקן שהוא מראה שלי על המגרש? ״לכולם יש פרופיל שמסוגל להגיע לרחבה, לכבוש שערים. לי לא הייתה מהירות, כוח ועוצמה כמוהם. הם צריכים להיות יותר התקפיים ממני. אני רואה הרבה ממני אצל בוסקטס. הוא כדורגלן שמבין הכל״.

על הבנת המשחק של דמבלה: ״אם בסוף העונה השחקנים יהיו טובים יותר ברמה אישית וקבוצתית, אנחנו נצליח ונהיה קרובים יותר לתארים. ללמד את עוסמן לקבל החלטות נכונות ולהבין את המשחק שלנו זה אתגר חשוב, לו ולשאר הקבוצה. אבל במיוחד אצל הקיצוניים״.

על הצהוב החמישי של בוסקטס (כרגע יש לו 4): ״הוא חשוב מאוד עבורנו. ביורו 2021 ראינו ספרד אחרת איתו ואחרת בלעדיו. הוא אכזרי, מנהיג בלתי מעורער, הוא הנשמה. אני לא דואג למכסת הצהובים שלו״.

על הדיווחים שמתיאו אלמאן במנצ׳סטר ואיזה שחקן הוא היה רוצה: ״קנטונה (צוחק). נראה אם נוכל לרכוש בכלל בחורף. כרגע, כמו שמתיאו אמר בעצמו – זה לא אפשרי. אני מעדיף להתרכז במשחק מחר זאת לא סיטואציה קלה, להפך. אנחנו מרוחקים בטבלה ואין לנו אפשרות אחרת חוץ מניצחון״.

על אראוחו: ״אני מאושר שאראוחו בקבוצה שלי. הוא חוגג כל דבר. בעיניי לחגוג אחרי פעולה הגנתית מוצלחת זה דבר יוצא מן הכלל. הוא חיובי, יש לו אופי אדיר, כמו אריק, פיקה, קלמון, ג׳ורדי״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023