מסי מדבר על בארסה, לאפורטה, החיים בפאריס, כדור הזהב, המונדיאל בקטאר ועוד

🎙 עיתונאי: עברו חודשיים מאז שעזבת את בארסה, התרגלת לזה?
מסי: ״כן. עד היום, כשאני רואה את המשחקים (של בארסה) זה מייצר לי דברים, זכרונות, מהקאמפ נואו, מהקהל, להזכר בכל הדברים שהיו. אבל זה עבר, כמו שאמרתי אני יותר רגוע, יותר התאקלמתי. אנחנו נהנים מהעיר הזאת, היא נהדרת, למרות מזג האוויר. יש מזג אוויר טוב עם קצת גשם וקור, אבל אנחנו שמחים האמת״.

🎙 עיתונאי: לאפורטה הגיב שהוא חשב שתגיד לו שאתה מוכן לשחק בחינם, היית עושה את זה אם היו מבקשים?״
מסי: ״האמת היא שכמו שהסברתי בעזיבה שלי, עשיתי הכל כדי להמשיך. אף פעם בשום רגע לא ביקשו ממני לשחק בחינם. כן ביקשו ממני לקצץ ב-50 אחוז ואת זה עשיתי בלי שום בעיה. היינו במצב לעזור למועדון יותר. הרצון שלי ושל כל המשפחה שלי היה להשאר בברצלונה. אף אחד לא ביקש ממני לשחק בחינם ולכן המילים של הנשיא היו לא במקום. הם כאבו לי בגלל שאני חושב שהוא לא היה צריך להגיד את המילים האלה. זה כמו להעביר את הכדור למגרש שלי ולא לקחת אחריות על ההשלכות. זה גורם לאוהדים לחשוב או לייצר ספקות לגביי שלא מגיעות לי״.

🎙עיתונאי: חזרת לדבר עם לאפורטה?
מסי: לא, לא״.

🎙עיתונאי: תחזור לברצלונה כשיגמר לך החוזה בפאריס בעוד שנתיים?״
מסי: ״אני לא יודע אם זה יקרה כאשר יגמר החוזה בפאריס. מה שכמעט בטוח הוא שאנחנו נחזור לגור בברצלונה והחיים שלנו ימשיכו להיות שם. זה מה שרוצה אישתי וזה מה שאני רוצה. אני לא יודע אם זה יקרה שיגמר החוזה בפאריס אבל אנחנו נחזור לגור בברצלונה״.

🎙עיתונאי: ״ולבארסה?״
מסי: “כן, תמיד אמרתי שהייתי רוצה לעזור לבארסה בכל דרך בה אהיה שימושי והיא תעזור למועדון להיות במצב טוב. אני אשמח להיות מנהל ספורטיבי בשלב מסוים, אני לא יודע אם זה יהיה בברצלונה או לא, אם תהיה אפשרות אשמח לתרום בחזרה ככל שאוכל בגלל שזה המועדון שאני אוהב ואני אשמח שהוא יהיה במצב טוב, שיגדל ושישאר מהטובים בעולם”.

🎙עיתונאי: איך אתה רואה את בארסה בימים אלה?
מסי: ״יש לה סגל טוב, היא משחקת טוב, אני צופה בכל משחק שאני יכול לצפות. מגיעים ילדים טובים מאוד כמו במקרה של גאבי. ברמה הקבוצתית הם טובים. עם החזרה של קון ודמבלה, אם יחזור כמו שצריך, הם יהיו חיזוק משמעותי. בארסה תמיד שם בגלל שהיא מועדון מהטובים בעולם. היא תמיד צריכה להלחם על הליגה ועל היעדים״.

🎙עיתונאי: אתה שומר על קשר עם החברים לשעבר?
מסי: ״כן. אני מדבר ברציפות עם אגווארו (צוחק) שחוץ מעמית לחדר ההלבשה הוא גם חבר. אני גם בקשר עם בוסי ואלבה״.

🎙עיתונאי: הרגשת תמיכה מהם כשאזבת? מישהו איכזב אותך?
מסי: ״לא, מאוכזב לא. אני מכיר את כולם בעל פה. מי שציפיתי ממנו לתמיכה, עשה זאת. הם קיבלו את זה בהפתעה כמוני. הם היו לצידי ותמכו בי לאורך כל הדרך״.

🎙עיתונאי: מה היה הרגע הכי גרוע והכי טוב שלך בחודשים האלה?

מסי: ״הרגעים הרעים היו בהתחלה. להגיע לכאן, להיות חודש וחצי במלון וזה לא קל עם הילדים, שהתחילו כבר בית ספר. היינו במרכז העיר והפקקים היו סיוט. שעה בשביל להביא אותם מהבית ספר, שעה לאימון. הילדים סבלו מאוד בחדר במלון, זה היה קשה. באותו זמן ניסינו להנות מהחוויה, להכיר את העיר. לא יוצא לנו להכיר אותה מספיק עד שהגענו היום לבית משלנו״.

🎙 עיתונאי: איך היחסים עם ניימאר ואמבפה?

מסי: ״האמת היא שכל חדר ההלבשה הוא ספקטקולרי, זה עושה את החיים יותר קל. עם ניי יש לי מערכת יחסים ותיקה, המשכנו לדבר למרות שלא שיחקנו ביחד. עם קיליאן זה היה מוזר בהתחלה כי לא ידענו אם הוא נשאר או עוזב. הוא היה עסוק בעניינים שלו. המזל הוא שאנחנו מכירים כעת יותר, מחוץ למגרש ובתוכו, זאת מערכת יחסים יוצאת מן הכלל״.

🎙 עיתונאי: איזו שלישיה טובה יותר? MSN או MNM?

מסי: ״אי אפשר להשוות, כל אחת שונה. לואיס היה חלוץ 9 אמיתי, שונה מאמבפה. קיליאן שיחק בשנים האחרונות מחוץ לרחבה, השנה הוא יותר ברחבה. לואיס היה יותר גולר, הוא היה חלוץ טהור. קיליאן מגיע יותר אחורה, מחפש לנוע ולהרוג אותך בחללים. קשה להשוות, היה לי מזל לשחק בשתי השלישיות האלה, מקווה שנשיג דברים בשלישיה הנוכחית כמו עם הקודמת״.

🎙 עיתונאי: ״מה דעתך על הליגה הצרפתית?

מסי: ״עבר הרבה זמן אבל שיחקתי מעט משחקים. 3 בליגה ועוד קצת. היא ליגה יותר פיזית. המשחק רץ יותר צפון דרום שם יש שחקנים מהירים וחזקים. בספרד כל הקבוצות באות לשחק ולבצע משחק לחץ. כאן זה יותר אחד על אחד ולצאת למתפרצות. ההבדל העיקרי הוא האלמנט הפיזי״.

🎙עיתונאי: ואיך אתה מתמודד?

מסי: ״אני רגיל לשחק כל החיים בברצלונה שם היה לנו את הכדור כמעט כל המשחק. אנחנו קבענו את הקצב ואת הזמן. היסטורית, ככה המועדון שיחק. היום אני צריך להתאקלם למועדון חדש, לצורת משחק חדשה, ליגה חדשה. אני מתכוון להתאקלם במהרה ולעזור כמה שיותר״.

🎙עיתונאי: בליגת האלופות התחלת טוב עם 3 שערים ב-3 משחקים. זאת המטרה הגדולה?

מסי: ״כן, זאת המטרה שלי ושל המועדון. הם היו מאוד קרובים וזאת המטרה שלהם השנה. אנחנו מועמדים אבל לא היחידים. כולם מדברים על פאריס שביצעה רכישות בשנים האחרונות אבל יש עוד מועדונים כמו מנצ׳סטר, סיטי, באיירן, ליברפול, אתלטיקו מדריד, צ׳לסי. יש רשימה גדולה של קבוצות שיכולות לזכות בצ׳מפיונס. לא תמיד הטובה ביותר זוכה בגלל שיש נסיבות ופרטים קטנים״.

🎙עיתונאי: איך החיים בפאריס? שונים מברצלונה

מסי: ״כן, שונה. בקסטיידפלס הרגשנו יותר בנוח. הכל היה קרוב, קל. הסעתי את הילדים לבית ספר, לאימון, אוכל, לאסוף אותם בחזרה. היום אין לי זמן לעשות את זה. בשביל הילדים ואנטונלה השינוי היה יותר קשה. הם היו רגילים שהגיעו אליהם חברים הביתה ולשחק ביחד״.

🎙עיתונאי: זה כואב?

מסי: כן, הרבה. זה היה כואב בשנה שעברה עם כל סיפור הבורופקס ובסוף הם הבינו אחרי שיחה ארוכה. השנה זה היה פתאומי, אחרי שאמרנו להם הרבה זמן שאנחנו נשאר בברצלונה. הם סיפרו לחברים שלהם בבית ספר שהם נשארים ואז בסוף הם היו צריכים לעזוב את הכל ותוך שבוע עיר חדשה, זה היה קשה לכולם״

🎙עיתונאי: בדצמבר 2022 יש את גביע העולם, אתה מחכה לזה?

מסי: ״אני מתרגש לעשות דברים גדולים שם. אנחנו מגיעים אחרי זכייה בקופה אמריקה אחרי שרצינו את התואר הזה כל כך הרבה זמן. אחרי זה, התקווה היא גדולה. אנחנו עוד צריכים עוד עבודה כדי להיות מועמדים לזכייה, כרגע אנחנו לא בגלל שיש נבחרות טובות יותר, אבל אנחנו במסלול הנכון. הדינמיקה טובה וההרגשה טובה. לזכות בתואר עוזר המון וזה גורם לך לצמוח״.

🎙 עיתונאי: בקטאר 2022 תהיה בן 35, מה אתה מצפה לעשות אחרי? לפרוש?

מסי: ״לא, לא באמת. אחרי כל מה שקרה לי, אני חי מיום ליום, שנה אחר שנה. אני לא יודע מה יקרה במונדיאל או אחריו. אני לא חושב על זה. מה שצריך לקרות, יקרה״.

🎙 עיתונאי: אתה חושב שתוכל לזכות בכדור זהב שביעי? מי הפייבוריט?

מסי: ״אם להיות כן, אני לא חושב שאני פייבוריט. הפרס הכי גדול שלי היה התואר עם הנבחרת, אחרי שנלחמנו עליו כל כך הרבה. זה היה הדבר הכי מושלם. אם כדור הזהב יגיע, זה יהיה יוצא מן הכלל, שביעי זה דבר משוגע. אם לא, שום דבר לא קרה. כבר השגתי את אחד היעדים הכי גדולים שלי עם הנבחרת, אני שמח מאוד מזה ומה שיקרה, יקרה״.

🎙 עיתונאי: ראינו את מסי בוכה כשהוא זוכה בקופה אמריקה, בוכה כשהוא עוזב את בארסה. אנחנו רואים מסי רגיש יותר?

מסי: ״(צוחק) לזכות בתואר עם ארגנטינה ולחגוג אותו עם האוהדים היה מאוד מרגש ומשמעותי. לעמוד עם התואר מול הקהל ולראות אותם שמחים היה מרגש. עשיתי את זה הרבה עם ברצלונה אבל לא יכלתי עם המדינה שלי. אחר כך לעזוב את ברצלונה שהיתה הבית שלי במשך 20 שנה זה גם קשה, זה היה שינוי מאוד גדול. ברור שאהיה רגיש לזה״.

🎙 עיתונאי: איך תרשם בדפי ההיסטוריה?

מסי: ״אני לא יודע. הדבר היחיד הוא שאני מנסה לשמור על כבוד וצניעות, להלחם על החלומות והיעדים שלי. נכשלתי כל כך הרבה פעמים ולא הצלחתי, אבל תמיד החלטתי לקום ולנסות שוב. זה קרה לי הרבה בברצלונה וגם בארגנטינה. המסר לילדים שלי ולילדים אחרים, הוא שאסור להפסיק לרדוף אחר החלומות, הכל אפשרי״.

🎙 עיתונאי: יש שיא שמרגש אותך?

מסי: ״לא. אני אסיר תודה על כל השיאים שיש לי בברצלונה, שיאים שיהיה קשה לשבור אותם אבל אני מקווה שיום אחד מישהו כן ישבור. עד היום הזה זה היה פנטסטי להיות חלק מההיסטוריה של המועדון, כנ״ל לגבי הנבחרת. הענקתי הכל עבור המדים האלה. לקבל הכרה כל עוד היא קיימת זה נהדר״.

🎙עיתונאי: אתה עדיין שמח על הדשא, עם הכדור ברגל?

מסי: ״כן, כמובן. אם לא, לא הייתי משחק ולא הייתי מחפש יעדים חדשים ואתגרים חדשים. אני נהנה ממה שאני עושה. אני רוצה להמשיך לזכות בתארים וכמה שיותר – יותר טוב, אבל תמיד צריך להנות מכל רגע״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023