סגן הנשיא לענייני כלכלה אדוארד רומארו מדבר על המצב לקראת ההצבעה ביום חמישי

כמה דברים מעניינים מעוד ראיון של אדוארד רומאו הבוקר:

״השוואה לשנה שעברה? ברור שהמצב טוב יותר. לפני שנה לא ידענו לאיזו סיטואציה אנחנו נכנסים. אבל העבודה הקשה עוד לפנינו, במיוחד בקטע של ההכנסות. לאוהדים מבחוץ קשה להבין, אבל בשביל הכנסות חדשות צריך תהליך בשלות שלוקח לו זמן. האמון בברצלונה לפני שנה היה בתחתית, אנשי עסקים שדיברנו איתם אמרו שיש לו תדמית של מקום מושחת, לקח זמן לשקם את האמון שלהם. הסכמים גדולים כאלה, מתוקף המורכבות שלהם, לוקחים המון זמן״.

״מה שהורג אותנו באמת, חוץ מתקציב השכר, אלה דחיות השכר (שביצע ברתומאו בקורונה), אם היינו יכולים להרוג אותן, היינו במצב טוב יותר לאין שיעור״.

״לקבל את הסכומים הראשונים מגולדמן זאקס, זה משהו שהיה בלתי נתפס לפני שנה. לפתור את כל התביעות שהיו נגד המועדון, זה גם משהו שחלף מהר מהעין הציבורית״.

״אני מודה שבתקציב שהגדרנו בקיץ היינו אופטימיים מדי בנוגע לקיצוץ המשכורות. זה משהו מורכב מאוד״.

״אני מבין את המחלוקת שיש בנוגע לחוסר שקיפות (ההנהלה אינה נוקבת במספרים) לקראת ההצבעה. לכולנו יש אחריות חברתית ואנחנו פועלים לפי קוד אתי. אנחנו תמיד פועלים בשדה הזה. כל ההסכמים מאושרים אחר כך על ידי ועדת ביקורת וקצינת אתיקה. הסוסיו צריך להבין שאנחנו פועלים ללא הפסקה כדי לשקם מצב שהוא קטסטרופה מבחינה כלכלית״.

״בארסה יכולה להמכר לאנשים עשירים מאוד, בטוח שיהיו מועמדים. אבל אנחנו רוצים לשמור על המודל של המועדון בבעלות האוהדים. לא רק זה, אנחנו רוצים להתחרות באלה שיש להם כסף בלתי מוגבל״.

״השנה הפיננסית שלנו מתסיימת ב-30 ביוני, אבל החישוב של הפייר פליי לעונה 22/23 מסתיים ב-31 ביולי. אם נעשה את העבודה שלנו, זה לא יהיה נס״.

״מכירת 25 אחוז מזכויות השידור? אנחנו מנסים לא להגיע לאחוזים האלה. ננסה להגיע לאחוז שימקסם לנו את ההכנסות ויהיה עם מספר השנים הנמוך ביותר״.

״ההצעה הגבוהה ביותר שקיבלנו לבארסה סטודיוס הייתה 50 מיליון יורו. כרגע זאת מחלקה שמייצרת הפסדים ולא רווחים וכרגע, אין הגיון בלמכור אותה במחיר הפסד״.

״מספר הקסם? 700 מיליון יורו הכנסות חדשות היו מסדרים אותנו היטב לשנים הבאות. זה חצי מהחוב הכללי שלנו״.

״הרכישות שלנו הקיץ יהיו תלויות ביכולת שלנו לסגור את העסקאות שהן חמות. בגלל זה אנחנו צריכים שהסוסיוס יבטחו בנו. בלי פייר פליי, נצטרך להתאים את עצמנו לכללי ה 1-3, אף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה״.

״להציע שוב חיסול חוזה לאומטיטי ופיאניץ׳? זה לא בתחום האחריות שלי. אבל אלה הסיטואציות בה השכר של השחקנים היה לא פרופורציונאלי לערך שלהם. מאבק משפטי? למזלי זה לא בתחום האחריות שלי״.

״פראן רברטה פעל עם מודל אחר בחזון שלו. הוא רצה בארסה אחרת והיה קשה להתאקלם למציאות הזאת. אני מודה שכבכיר, העזיבה שלו לא הייתה פשוטה. הוא האמין שלא היה לו חופש פעולה בגלל שזאת לא חברה רגילה ולכן היה עדיף לעצור את זה שם. בארסה הרבה הרבה יותר מורכבת מחברה רגילה״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023